LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transfair

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jaap50
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jan 2007 13:42

Transfair

Ongelezen bericht door jaap50 »

Incassobureau Transfair wil geld van me hebben. Ik bestrijdt echter dat er een overeenkomst geweest is met het bedrijf waar Transfair voor werkt. Transfair zou nu de overeenkomst opvragen. Daar wachten ze nu al 3 maanden op. In de leveringsvoorwaarden van Transfair staat dat de opdrachtgever de overeenkomst binnen zeven dagen moet overleggen. Transfair zegt dat ze afhankelijk zijn van hun opdrachtgever. Maar ze handelen nu in strijd met hun eigen algemene voorwaarden (art 5). Ook in de Gedragscode van de Ned Ver. v. Incassobureaus staat niet dat de aangesloten Incassobureaus zich aan hun eigen voorwaarden dienen te houden. Dus zo kan dit nog maanden doorgaan.
IS HIER NU ECHT NIETS TEGEN TE DOEN ?
Het lijkt wel stalking.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Transfair

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Gewoon het bureau laten weten dat ze zich niet aan hun eigen voorwaarde houden van die 7 dagen.

Wijs ze erop, dat ze zelf in gebreke blijven, en dat je ze nog 1 kans geeft te bewijzen dat er een grondslag is voor hun vordering.

Geef ze een redelijke termijn, en geef daarbij tevens aan, dat je de zaak als afgedaan beschouwt, indien ze zich binnen die termijn niet meer bij je melden.

ZIJ eisen, ze hebben dan ook maar over de brug te komen. Heel simpel.

jaap50
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jan 2007 13:42

Re: Transfair

Ongelezen bericht door jaap50 »

Ja, maar daar gaat het dus nu niet meer om. Ze kunnen niks bewijzen, maar zij beschouwen mij tot in lengte van dagen dus als "schuldig".
Hoe kan ik ze dwingen dat ze zich aan hun eigen voorwaarden houden ?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Transfair

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Klacht over ze indienen bij de instantie die hier iets mee kan. Lijkt me de enige mogelijkheid.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ja, maar daar gaat het dus nu niet meer om. Ze kunnen niks bewijzen, maar zij beschouwen mij tot in lengte van dagen dus als "schuldig".
Hoe kan ik ze dwingen dat ze zich aan hun eigen voorwaarden houden ?
Een incassobureau kiest altijd voor de klant. En als ze die blij maken krijgen ze meer opdrachten. Door op je verweer in te gaan:
1. Geven ze zichzelf extra werk op je dossier en tijd is geld;
2. Moeten ze wellicht de klant slecht nieuws geven en dat willen ze niet want de klant moet blij gemaakt worden.

Bovendien worden incassomedewerkers niet betaald om na te denken maar om zoveel mogelijk standaard brieven naar debiteuren te sturen.

Als je niks van ze hoort moet je je er niet teveel over opwinden. Ze gaan heus niet in een brief zeggen dat de eiser het bijtje erbij neerlegt of hun excuses aanbieden.

debjoey
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2007 16:10

Re: Transfair

Ongelezen bericht door debjoey »

Transfair Purchase B.V. KvK-nummer: 05082875 0000, koopt tegenwoordig vorderingen op om die zelf met incassokosten erop te innen bij debiteuren.

Ze krijgen vaak alleen maar digitale nota gegevens en geen onderliggende stukken, zoals contracten, opzeggingen en klachten.

Ze kunnen dus wel heel lang dreigen en jaren lang stalken maar bijna nooit onderliggende stukken produceren.

Alleen mensen die nog schrikken van dit soort praktijken betalen en dan is de winst binnen.

Vervolgens stalk je de rest nog een beetje aangezien elke extra euro die binnenkomt pure winst is!

(het nvi is opgericht door de grootste incasso bureau's waaronder trainsfair, daar klagen is natuurlijk een wassen neus!)

joycerozema
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2007 14:47

Re: Transfair

Ongelezen bericht door joycerozema »

ik word nu gevorderd door transfair om een hoog bedrag te betalen omdat er besteld zou zijn via wehkamp ik heb al een brief egstuurd dat ze met bewijs moeten komen maar ze geloven mij niet en houden mij aan de vordering die openstaat. ik wil graag weten wat ik er nu aan kan doen want ik heb nooit iets besteld bij wehkamp waarvan de vordering is.
ik wil weten wat ik moet doen doen ik ben natuurlijk niet bereid om te betalen.

groetjes joyce

MAXIEM

Re: Transfair

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag joyce,

Schrijf een aangetekende brief met bewijs van ontvangst naar transfair. Raamwerk brief:

Model incassobureau-brief

Schrijfschema bewaarschrift aan incassobureau of deurwaarder:

Schrijf dit incassobureau een aangetekende brief (met ontvangstbevestiging), met daarin:

(naam)
(etc)

...dat je de firma (naam van de firma) niets verschuldigd bent omdat je met hen geen overeenkomst hebt

...dat je verzoekt om een (door jouw) getekend of ander wettelijk bewijsstuk dat je wel een overeenkomst met (naam van de firma) zou hebben

...dat je hen (het incassobureau dus) geen kosten verschuldigd bent omdat je de opdrachtgever niets verschuldigd bent

...dat je een eventuele rechtsgang en vonnis met vertrouwen tegemoet ziet en dat je hen aansprakelijk zult stellen voor de bijkomende gerechtelijke kosten

...dat je deze brief hebt opgesteld in overleg met je rechtsbijstandadviseur (ook al is dat niet waar, een beetje bluffen mag wel)

…dat je graag de gevraagde bewijzen binnen 14 dagen na dagtekening tegemoet ziet , en dat je als je binnen dit termijn niets hebben ontvangen, de zaak dan als afgedaan beschouwt.

…dat indien u mij zonder valide grond noodzaakt om rechtsbijstand in te roepen, dan zullen alle daarmee verband houdende kosten ten titel van onrechtmatige daad op uw cliente worden verhaald.

...dat je onder geen beding zult betalen!

(eigen naam)
(adres)

Let wel, hoe harder zij dreigen met een vonnis en een deurwaarder (doen ze altijd als hun zaak zwak staat), hoe eerder zij afhaken als je behoorlijk tegengas geeft en laat merken dat je niet onder de indruk raakt van hun gespierde taal.

Voor één ding moet je wel zorgen. Schrijf onder je brief wél je volledige naam. Maar zet er niet je handtekening op. Sommige bedrijven schrikken er niet voor terug om via via deze handtekening te misbruiken op een orderbevestiging of kontrakt. Een handtekening op een kruisjesachtergrond kan wel.

Je dient een kopie van de brief aan de opdrachtgever in dit geval dus (naam van de firma) te sturen.

P.S. als het een fatsoenlijk incassobureau is dat is aangesloten bij de branchevereniging, dan zijn ze verplicht om je het gevraagde bewijs van jouw (zogenaamde) getekende overeenkomst met (naam van de firma) binnen twee weken toe te sturen.

Zorg er voor dat je ook van deze brief een kopie voor jezelf houdt!

Sukses, groeten, Maxiem.

ForumScrawler
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jul 2006 12:52

Re: Transfair

Ongelezen bericht door ForumScrawler »

MAXIEM is een engel...je kunt ook wachten met het sturen van deze brief totdat de deurwraader van Transfair, De Jong uit Arnhem...je een brief gaat sturen...daar ook nog niet op reageren...stuur de brief pas als de deurwaarder een echte dagvaarding bij je heeft afgegeven...als in ide dagvaarding de nu gevraagde bewijsstukken niet zitten heb je een harde zaak bij de rechter die je gaat winnen...omdat transfair al weet dat ze geen harde zaak hebben zal het zover niet komen...reageer nu anders naar transfair met korte mededeling vai email of aangetekende brief dat je nooit iets hebt afgenomen en dus ook niet gaat betalen...dan moeten ze daar in de dagvaarding al op ingaan...doen ze dat niet dan zal de rechter dat al hoog gaan opnemen omdat ze je dan hadden moeten antwoorden met de bewijsstukken...ik hoor graag de uitkomst...suc6

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste ForumScrawler

Niet reageren is iets wat men beslist niet moet doen!
De methode zoals door: Maxiem aangegeven is een optie.

@MAXIEM het heet geen bercht van ontvangst meer maar handtekening retour 6,25 euro + porto voor handtekening retour.

ForumScrawler
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jul 2006 12:52

Re: Transfair

Ongelezen bericht door ForumScrawler »

Beste Master,

Eens, NIET reageren is uit den boze...ik geef alleen maar aan wanneer wel te reageren...dat is op 2 momenten...!

1- als 2e of 3e herinnering komt van transfair (dus het incassobureau)

-> stuur dan korte brief met verzoek voor nadere specificatie en zeg dat u het niet eens bent met vordering omdat u goederen nooit besteld heeft...

2- als dagvaarding binnenkomt (brief van een echte deurwaarder bij u thuis afgeleverd...dus geen brief van deurwaarder in rol van incassobureau...het moet een echt ambtelijk stuk zijn...)

-> stuur dan die mooie MAXIEM brief (handtekening retour brief) en zie of men in dagvaarding rekening heeft gehouden met uw verweer...en verwijs daar dan ook naar....stop dan de bij 1 gestuurde brief als kopie mee als bewijs dat je al gereageerd hebt en dus bezwaar maakt tegen de extra gemaakte kosten door transfair en dat die derhalve ook niet voor jou rekening komen

Misschien is het nu duidelijker...doe uw voordeel ermee...
Laatst gewijzigd door ForumScrawler op 02 mar 2007 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Transfair

Ongelezen bericht door puma73 »

@chanmaster,

Als je informatie neerkalkt geef dan de correcte informatie.
0 - 1 kg € 6,45 en Toeslag Handtekening Retour € 1,15
Kalk dus niet zomaar wat neer.

joycerozema
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2007 14:47

Re: Transfair

Ongelezen bericht door joycerozema »

ik heb inmiddels een brief gekregen van transfair dat ze overleg hebben gepleegd met de schuldeiser.
omdat er geen bewijs van deze 5000 euro(die geeist werd van mij) niet te bewijzen valt heeft men het bedrag afgeboekt en ook bij bkr alles recht gezet. bedankt voor jullie hulp en advies
groetjes joyce

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Transfair

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dus ook transfair sputtert en blundert maar raak. Omdat je tegengas geeft, boeken ze het bedrag simpelweg af. Wat een stelletje mafkezen daar.

ForumScrawler
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jul 2006 12:52

Re: Transfair

Ongelezen bericht door ForumScrawler »

Zo zie ik het niet...Transfair dwingt in feite de opdrachtgever om met bewijzen te komen op een verweer...nu de opdrachtgever de zaak niet rond krijgt resteert niets anders dan de zaak te sluiten...grote vraag is dat Transfair van te voren had moeten vaststellen of dat al het geval was geweest....soms weet d eopdrachtgever dat ook niet en zoekt in feite contact met de klant om vast te stellen hoe het eea gelopen is...het is niet blunderen maar helderheid verschaffen zodat voor alle partijen nu helder is wat er is gebeurd...in ieder geval fijn dat het is opgelost!

ForumScrawler
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jul 2006 12:52

Re: Transfair

Ongelezen bericht door ForumScrawler »

Zo zie ik het niet...Transfair dwingt in feite de opdrachtgever om met bewijzen te komen op een verweer...nu de opdrachtgever de zaak niet rond krijgt resteert niets anders dan de zaak te sluiten...grote vraag is dat Transfair van te voren had moeten vaststellen of dat al het geval was geweest....soms weet d eopdrachtgever dat ook niet en zoekt in feite contact met de klant om vast te stellen hoe het eea gelopen is...het is niet blunderen maar helderheid verschaffen zodat voor alle partijen nu helder is wat er is gebeurd...in ieder geval fijn dat het is opgelost!

nienke06
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2007 21:08

Re: Transfair

Ongelezen bericht door nienke06 »

Ik kreeg vandaag een brief van deurwaarderskantoor de jong dat ik een schuld zou hebben bij een bedrijf dat transfair zou heten. Ik had hier nog nooit van gehoord. Ik ben op zoek gegaan op het internet en vond deze forum site en dat heeft me erg aan het schrikken :cry: gemaakt. ik heb nergens schulden of een lening afgesloten, dus ik heb geen idee waar het vandaan komt. Ik ga de Jong morgen bellen , maar maak me erg zorgen, wat moet ik doen!!! :?: :?:

debjoey
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2007 16:10

Re: Transfair

Ongelezen bericht door debjoey »

Transfair is voor een groot deel eigenaar van deurwaarder de Jong. Transfair doet de incasso voor diverse bedrijven oa wehkamp, upc, t-mobile etc. Daarnaast koopt zij ook vorderingen die ze zelf incasseren.

het kan zijn dat je verhuisd bent en je dus nooit een aanmaning hebt ontvangen van trainfer!

Dus als je morgen belt, je hebt nog nooit een aanmaning van transfair ontvangen. de vordering (rente en kosten) betwisten, kopie contracten en facturen en herinnerinegn opvragen!

en controleren of de vordering niet verjaard is!

eea schriftelijk aan trainsfair bevestigen (kopie brief bewaren) zodat je bewijs hebt bij een evt procedure.

Transfair / deurwaarder is verplicht je deze informatie te verstrekken! als ze dit niet doen kun je ze aanspreken op hun ambtelijke taak en voor de tuchtrechter slepen.

veel plezier morgen!

marloes298
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2007 18:06

Re: Transfair

Ongelezen bericht door marloes298 »

Ook ik heb een laatste aanmaning-ingebrekestelling ontvangen van Transfair. Hiervoor nog nooit wat ontvangen van het bedrijf. Dus ik kreeg een soort van dreigbrief dat als ik nu niets zou doen, zij de gerechtelijke procedure in gang zetten. Daarbij staat niets vermeld over welk bedrijf zij de belangen behartigen. Hierdoor is het totaal onduidelijk welke instantie achter de schuld zit en waar de schuld uit is ontstaan.

Je moet dus eerst contact opnemen met Transfair om uit te vogelen wie hierachter zit. Dat bleek bij mij T-Mobile te zijn.

T-Mobile, waar ze de incasso voor facturen uit 2004 voor willen innen, heeft in het verleden ook niets naar mij verzonden, omdat zij mijn adres niet in het systeem hebben doorgevoerd. (Zie ook mijn verhaal bij T-Mobile BKR)

Ik heb intussen gereageerd op de brief, die door de foute adressering te laat binnen kwam, via het contactcentrum van Transfair en later per e-mail. Ik heb daarin Transfair laten weten dat ik eerst inzage wil hebben welke facturen en waaruit zij tot de ruim 300 euro incl. gerechtelijke kosten zijn gekomen. Normaal gesproken moeten zij toch hier inzage geven, lijkt mij?

Maar hier is inmiddels ook al 3 e-mails aan besteed zonder een reactie op tijd met de bewijsstukken van hun kant. Mag dit wel? Want ik kan dalijk tegenover de rechter zeggen:

1. dat ik alleen de laatste brief in de reeks van aanmaningen via het incassobureau heb ontvangen.
2. dat hierin niet duidelijk vermeld staat om welk bedrijf de schuld geeist wordt.
3. het GBA-adres niet klopt.
4. het om een schuld gaat van 2,5 jaar oud waarvan ik het bestaan niet weet. (wanneer verjaart een factuur??)
5. als de bewijsstukken worden overhandigd, dan ben ik bereid de normale kosten te betalen. (= zonder gerechtelijke kosten e.d.)

Maak ik dan een goede kans?
Wie kan mij verder helpen????

triescha
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2007 16:29

Re: Transfair

Ongelezen bericht door triescha »

Het enige dat ik weet, is dat ook ik al langere tijd bezig ben om een overzicht te krijgen, van mijn schuld bij t-mobile...
Transfair weigerd een overzicht te zenden, je kunt ze bellen en dan vertellen ze je het via de telefoon...
Maar schriftelijk willen ze niks opsturen..

groetjes triescha

Gesloten