Verhoging Karremans incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Busje4626150
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2023 10:23

Verhoging Karremans incasso

Ongelezen bericht door Busje4626150 »

Verleden maand ontvingen mijn vrouw en ik een incasso van Karremans van € 362.

De vordering klopte en er was een mogelijkheid om gespreid te betalen.We moesten hun een bericht via de site sturen met daarin het voorstel,en we zouden een bevestigings mail krijgen.(Bericht verstuurd op 10-10)We hebben diezelfde dag nog alvast de helft €181 betaald als blijk van goede wil.
Vandaag kom ik thuis ligt er een envelope van Karremans op de mat.Maak hem open,en zag dat ze de €362 verhoogd hadden naar €505,56.Dus ik belde op en zei de meneer dat ik het formulier had ingevuld voor gespreide betalingen( 2x )
en waarom het bedrag nu ineens verhoogd is waardoor mijn 1e betaling voor niks was.
Nu zegt hij dat ze het bedrag hebben ontvangen en gereageerd hebben via mail dat ik de laatste betaling op 25-10 had moeten doen,en aangezien ik in gebreke was het bedrag nu dus verhoogd is.Alleen heb ik die mail niet binnen gehad,en heb mijn mail nog een keer nagekeken terwijl Karremans aan de lijn hing.Maar die meneer was alleen geïnteresseerd in weer een betalingsregeling over die €505 euro.Mag dit zomaar?

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhoging Karremans incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kijk eens in uw spambox.

Busje4626150
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2023 10:23

Re: Verhoging Karremans incasso

Ongelezen bericht door Busje4626150 »

Gedaan,maar ook niet in mijn spambox.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhoging Karremans incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waar bestaat dat bedrag van € 505,00 dan uit?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Verhoging Karremans incasso

Ongelezen bericht door k2p »

Dus het openstaande bedrag was 362 - 181 = 181 euro,
En het openstaande bedrag is nu dus met 143,56 euro opgehoogd?
Knap. Zat er een rekensommetje bij van hoe ze aan dat bedrag komen?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhoging Karremans incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag is hoe dat bedrag is opgebouwd. De verhoging kan niet alleen uit incassokosten bestaat, want die zijn bij deze hoofdsom veel lager. Maar ik neem aan dat dat bedrag gespecificeerd is (kan je ook checken in hun online omgeving). Hoe is die 505 euro opgebouwd?

Gaat het hier toevallig om een vordering van een zorgverzekering, waarbij er mogelijk een maandtermijn bij is gekomen? Of ben je inmiddels gedagvaard?

Voor wat betreft die regeling: als je een voorstel doet, en geen bevestiging krijgt, is het uiteraard sowieso verstandig om even contact te zoeken. Zo lang je geen bevestiging hebt, moet je er immers simpelweg vanuit gaan dat er geen regeling tot stand is gekomen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verhoging Karremans incasso

Ongelezen bericht door BL2 »

Busje4626150 schreef:
02 nov 2023 10:37
De vordering klopte
Vraag me altijd af, zeker bij dit soort relatief kleine bedragen, waarom laat men het tot een zeer kostbare incassoregeling komen....?

Bromsax
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2018 12:55
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: Verhoging Karremans incasso

Ongelezen bericht door Bromsax »

BL2 schreef:
02 nov 2023 13:36
Vraag me altijd af, zeker bij dit soort relatief kleine bedragen, waarom laat men het tot een zeer kostbare incassoregeling komen....?
Dit is zeer persoonlijk. Dit kan door allerlei oorzaken komen (ook buiten eigen schuld).
Verder is dat helemaal niet ter zake doende voor het beantwoorden van zijn vraag.
Laat ook iemand met schulden zijn privacy behouden alsjeblieft en niet zijn hele hebben en houden op een openbaar forum moeten zetten om daarna te worden bekritiseerd.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Verhoging Karremans incasso

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Busje4626150 schreef:
02 nov 2023 10:37
Maar die meneer was alleen geïnteresseerd in weer een betalingsregeling over die €505 euro.Mag dit zomaar?
Stel deze vraag aan uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Hun kunnen uitrekenen of de verhoging binnen de wettelijke kaders valt.

Verspreid betalen kan alleen bij goedkeuring. Waarom hebt u niet gebeld?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhoging Karremans incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
02 nov 2023 14:20
Busje4626150 schreef:
02 nov 2023 10:37
Maar die meneer was alleen geïnteresseerd in weer een betalingsregeling over die €505 euro.Mag dit zomaar?
Stel deze vraag aan uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Hun kunnen uitrekenen of de verhoging binnen de wettelijke kaders valt.
Nergens voor nodig. Kost alleen maar onnodige tijd en energie. Dat kan je prima zelf checken, bijvoorbeeld hier (voor de incassokosten) en hier (voor de ambtelijke tarieven).

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verhoging Karremans incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Even gekeken, maar Karreman (dus niet Karremans) is een gerechtsdeurwaarder. Een en ander betekent dus dat je het minnelijke traject vermoedelijk al gepasseerd bent. Geen idee wanneer het bedrijf dat een vordering heeft naar een gerechtsdeurwaarder stapt, en hoeveel stappen ze zelf eerst doorlopen hebben. Kennelijk heb je wel meer mails en brieven gemist.

Een betalingsregeling treffen kan, maar alleen als de klant van Karreman daarvoor toestemming geeft. Of die toestemming is gevraagd dan wel afgewezen, daar meld je niks over.

Je kunt contact opnemen met Karreman zelf om te vragen hoe of wat. Maar ik zou het zeker niet verder uit de hand laten lopen. Zie link: https://mkarreman.nl/betalen/

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhoging Karremans incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
02 nov 2023 16:43
Even gekeken, maar Karreman (dus niet Karremans) is een gerechtsdeurwaarder. Een en ander betekent dus dat je het minnelijke traject vermoedelijk al gepasseerd bent.
Dat hoeft niet hoor, vrijwel iedere gerechtsdeurwaarder behandelt ook het minnelijke traject.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Verhoging Karremans incasso

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Busje4626150 schreef:
02 nov 2023 10:37

Vandaag kom ik thuis ligt er een envelope van Karremans op de mat.
Ik vermoed dat dit de dagvaarding was met het kostenvergoeding aspect.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verhoging Karremans incasso

Ongelezen bericht door BL2 »

Seinhuis schreef:
02 nov 2023 14:20
Stel deze vraag aan uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.
Moneyman schreef: Nergens voor nodig. Kost alleen maar onnodige tijd en energie.
Een dag het www.juridischloket.nl niet genoemd alhier, een dag niet geleefd.

Plaats reactie