Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Juultje22
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2023 19:55

Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door Juultje22 »

Na een bestelling kies ik voor betalen via Riverty.
In de bevestiging van mijn bestelling staat dat ik nog niks hoef te betalen totdat ik een mail krijg van Riverty. Deze mail komt niet en na 2 maanden( de betaling was ik al vergeten) kreeg ik via de post de vierde herinnering? Kosten totaal €24,50!
Na contact met hun krijg ik te horen dat ik zelf aan de bel had moeten trekken na 14 dagen. Iemand hier ook ervaring mee?
Juultje

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je wel een mailadres opgegeven dat je ook daadwerkelijk gebruikt? En die kosten, is dat inclusief of exclusief de kosten van de bestelling?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En als het mailadres klopte, kijkt u wel eens in de spambox? U weet dat u een betaling moet doen en als dat uitblijft is informeren inderdaad de beste optie.

Wellicht handig om de app op uw telefoon te zetten, dan vergeet u nooit meer een betaling via hen.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Het is niet bij u opgekomen om na 5 dagen ontvangst van de spullen eens aan de digitale bel te te trekken en te vragen waar de rekening blijft?
U hebt als klant ook een betaal verplichting. Dus betalen die hap en verder gaan met leven.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Er staat niet dat het product al ontvangen is ....

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat is er besteld? En is dat ontvangen?

18April1927
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2024 21:53

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door 18April1927 »

Beste Juultje22,

Is mij ook overkomen. Na een bestelling bij Lidl had ik gekozen voor betalen via Riverty.
In de bevestiging van mijn bestelling staat dat ik nog niks hoef te betalen totdat ik een mail krijg van Riverty. Deze mail komt niet en nooit een reminder of whatever. En na 3 weken (de betaling was ik al vergeten) zie ik in mijn account dat HET BEDRAG VERHOOGD WAS MET INCASSOKOSTEN! Kosten totaal
€ 9,95!
Na contact met hun krijg ik te horen dat ik in mijn spam moest kijken of ik heb een ander emailadres. In hun ogen ben ik de schuldige, zij hebben niets gedaan. Hier baal ik enorm van. Stelletje bloedzuigers!!!

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door rwolters »

18April1927 schreef:
28 mar 2024 00:17
Beste Juultje22,

Is mij ook overkomen. Na een bestelling bij Lidl had ik gekozen voor betalen via Riverty.
In de bevestiging van mijn bestelling staat dat ik nog niks hoef te betalen totdat ik een mail krijg van Riverty. Deze mail komt niet en nooit een reminder of whatever. En na 3 weken (de betaling was ik al vergeten) zie ik in mijn account dat HET BEDRAG VERHOOGD WAS MET INCASSOKOSTEN! Kosten totaal
€ 9,95!
Na contact met hun krijg ik te horen dat ik in mijn spam moest kijken of ik heb een ander emailadres. In hun ogen ben ik de schuldige, zij hebben niets gedaan. Hier baal ik enorm van. Stelletje bloedzuigers!!!
Hoe kan je in drie weken tijd vergeten dat je nog iets moet betalen???

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Vraag naar welk mailadres ze die betalingsherinnering (14-dagenbrief) hebben gestuurd en of ze die verzonden mail nogmaals willen doormailen. Dan kan je zien welke verzenddatum die mail heeft, en of deze in de spam komt.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

rwolters schreef:
28 mar 2024 09:24
18April1927 schreef:
28 mar 2024 00:17
Beste Juultje22,

Is mij ook overkomen. Na een bestelling bij Lidl had ik gekozen voor betalen via Riverty.
In de bevestiging van mijn bestelling staat dat ik nog niks hoef te betalen totdat ik een mail krijg van Riverty. Deze mail komt niet en nooit een reminder of whatever. En na 3 weken (de betaling was ik al vergeten) zie ik in mijn account dat HET BEDRAG VERHOOGD WAS MET INCASSOKOSTEN! Kosten totaal
€ 9,95!
Na contact met hun krijg ik te horen dat ik in mijn spam moest kijken of ik heb een ander emailadres. In hun ogen ben ik de schuldige, zij hebben niets gedaan. Hier baal ik enorm van. Stelletje bloedzuigers!!!
Hoe kan je in drie weken tijd vergeten dat je nog iets moet betalen???
Vreemd genoeg werkt het geheugen blijkbaar stukken beter als mensen nog geld tegoed hebben. Misschien kan daar eens onderzoek naar gedaan worden...

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mail programma's zouden eigenlijk standaard alles vanuit de spam naar postvak in moeten gooien als er meer dan 7 dagen niet in de spambox is gekeken.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
29 mar 2024 13:43
Mail programma's zouden eigenlijk standaard alles vanuit de spam naar postvak in moeten gooien als er meer dan 7 dagen niet in de spambox is gekeken.
Vind dat eigenlijk best wel een goed plan. Voorkomt een hoop 'ik kijk nooit in mijn spammap' kreten. Of het te verwezenlijken is, geen idee, te weinig verstand van.

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als je zo vergeetachtig of onachtzaam bent, kun je beter gelijk bij de bestelling betalen :wink:

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of naar de winkel gaan en afrekenen voordat je de winkel uitloopt met de spullen.

18April1927
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2024 21:53

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door 18April1927 »

Ik heb ook een nare ervaring met Riverty. Aan mij was door Lidl doorgegeven dat als zij de bestelling
verzonden hadden, ik vanuit Riverty een
mail met de betaalgegevens. zou ontvangen. Nooit heb ik deze ontvangen. Wel zijn er incassokosten berekend zonder dat er een herinneringsmail wax verzonde. Wel balen hoor!!!

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

18April1927 schreef:
28 mar 2024 00:17
Beste Juultje22,

Is mij ook overkomen. Na een bestelling bij Lidl had ik gekozen voor betalen via Riverty.
In de bevestiging van mijn bestelling staat dat ik nog niks hoef te betalen totdat ik een mail krijg van Riverty. Deze mail komt niet en nooit een reminder of whatever. En na 3 weken (de betaling was ik al vergeten) zie ik in mijn account dat HET BEDRAG VERHOOGD WAS MET INCASSOKOSTEN! Kosten totaal
€ 9,95!
Na contact met hun krijg ik te horen dat ik in mijn spam moest kijken of ik heb een ander emailadres. In hun ogen ben ik de schuldige, zij hebben niets gedaan. Hier baal ik enorm van. Stelletje bloedzuigers!!!
18April1927 schreef:
07 apr 2024 23:37
Ik heb ook een nare ervaring met Riverty. Aan mij was door Lidl doorgegeven dat als zij de bestelling
verzonden hadden, ik vanuit Riverty een
mail met de betaalgegevens. zou ontvangen. Nooit heb ik deze ontvangen. Wel zijn er incassokosten berekend zonder dat er een herinneringsmail wax verzonde. Wel balen hoor!!!
En na 10 dagen ben je ook alweer vergeten dat je het al geschreven had? Zou als ik jou was voortaan maar meteen de bestelling betalen.

GerritaV
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 feb 2024 17:57

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door GerritaV »

Tegenwoordig zijn er best veel e-mail providers die automatisch gegenereerde berichten, wat de meeste van dat soort herinneringen zijn, en zeker als er een iDEAL of andere betaallink in zit, of naar je spam sturen of direct verwijderen.

Het bedrijf of incassobureau hoeft alleen aan te tonen dat het verstuurd is naar het e-mailadres dat jij op hebt gegeven, niet dat het aangekomen of gelezen is.

Voeg vertrouwde afzenders, ook als dat incassobedrijven zijn, dus toe aan je white list.

____


Wettelijke incassoksoten zijn maximaal € 40,- in totaal of, ook weer in totaal, 15% van de hoofdsom, welke hoger is. Erg lullig als je voor een rekening van € 5,- meteen € 40,- kosten krijgt als je te laat betaalt, maar het is wettelijk toegestaan. Over € 1000,- kan je maximaal € 150,- er op krijgen.

Dit maximum is ingesteld na wantoestanden waarbij mensen honderden euro's incassokosten moesten betalen over een rekening van een paar tientjes omdat er met elke herinnering kosten bijkwamen.

Sommige bedrijven gooien het er in één keer op omdat ze niet steeds nieuwe herinneringen willen sturen, anderen spreiden het over meerdere waarschuwingen om je zo aan te sporen zo snel mogelijk te betalen.

Dit geldt voor incassobureaus en bedrijven die hun eigen incasso doen, en voor burgers.

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door kuklos »

Nog afgezien van je continue reageren op oude topics die je daarmee omhoog haalt, ben ik toch wel erg benieuwd naar de onderbouwing van deze claim:
GerritaV schreef:
26 apr 2024 20:58
Het bedrijf of incassobureau hoeft alleen aan te tonen dat het verstuurd is naar het e-mailadres dat jij op hebt gegeven, niet dat het aangekomen of gelezen is.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vierde herinnering via Riverty met extra kosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

GerritaV schreef:
26 apr 2024 20:58
Het bedrijf of incassobureau hoeft alleen aan te tonen dat het verstuurd is naar het e-mailadres dat jij op hebt gegeven, niet dat het aangekomen of gelezen is.
Een schuldeiser moet stellen en bij betwisting bewijzen dat het ontvangen is.
GerritaV schreef:
26 apr 2024 20:58
Wettelijke incassoksoten zijn maximaal € 40,- in totaal of, ook weer in totaal, 15% van de hoofdsom, welke hoger is. Erg lullig als je voor een rekening van € 5,- meteen € 40,- kosten krijgt als je te laat betaalt, maar het is wettelijk toegestaan. Over € 1000,- kan je maximaal € 150,- er op krijgen.
15% van het bedrag van de hoofdsom van de vordering over de eerste € 2500 van de vordering met een minimum van € 40.

Het percentage gaat steeds in stapjes naar beneden.
GerritaV schreef:
26 apr 2024 20:58
Dit maximum is ingesteld na wantoestanden waarbij mensen honderden euro's incassokosten moesten betalen over een rekening van een paar tientjes omdat er met elke herinnering kosten bijkwamen.
De wetgever heeft hiermee het rapport voorwerk II gecodificeerd.
Dit geldt voor incassobureaus en bedrijven die hun eigen incasso doen, en voor burgers.
Het geld alleen voor geldvorderingen uit een overeenkomst en nog enkele aanverwante vorderingen.

Plaats reactie