Voorschotten energie enz.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Voorschotten energie enz.

Ongelezen bericht door Hophophop »

Op zich je goed recht natuurlijk. Ik zou het zelf prima vinden als het achteraf wordt rechtgetrokken allemaal (kost mij ook het minste moeite), maar ik kan me voorstellen dat anderen daar anders inzitten (al dan niet omdat ze het geld niet tijdelijk kunnen mensen).

alfatrion
Berichten: 21916
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Voorschotten energie enz.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Twee a drie energieboeren zijn failliet gegaan, dan ben je het kwijt. Als je sparen kunt: voorschot laag mogelijk en de rest op een spaarrekening zetten.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Voorschotten energie enz.

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
21 aug 2022 18:16
kuklos schreef:
21 aug 2022 16:37
Hophophop schreef:
21 aug 2022 11:20
Dus mogelijk is het slimmer om even contact op te nemen met de bedrijven in kwestie.
Dit. DIT. Vergeet alle andere adviezen en neem contact op met de bedrijven, en kijk wat zij zeggen aangaande het afschrijven van het voorschot. Voordat je ook maar iets gaat storneren, neem contact met ze op, hoor hun uitleg aan, daarna kan je alsnog storneren.
Ik zou eerst naar de eigen portemonnee kijken , of daar uberhaubt ruimte is om de bedrijven te pleasen met deze tijdelijk onverschuldigde betaling.
Ik zou dat toch niet doen en gewoon het gesprek aangaan, zo snel als mogelijk. Morgenochtend kan er al gebeld worden, dan weet je meer. En zoals ik al schreef kan je daarna altijd nog storneren. Maar nu gaan storneren, voordat je weet wat er precies aan de hand is kan allerlei acties van het bedrijf uitlokken waar je niet op zit te wachten.
En zoals Hophophop al schreef:
Hophophop schreef:
21 aug 2022 11:20
Houd er ook rekening mee dat door een terugboeking mogelijk het hele administratieve systeem van het bedrijf op hol slaat. Is in principe niet jouw probleem, maar je gaat er wel last van krijgen (aanmaningen, etc).

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Voorschotten energie enz.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet gelezen dat de Ts dat al gedaan heeft? En dat hem gevraagd werd augustus niet te storneren? Maar nu incasseren ze dus al voor september.

16again
Berichten: 16108
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Voorschotten energie enz.

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
21 aug 2022 20:41
16again schreef:
21 aug 2022 18:16
kuklos schreef:
21 aug 2022 16:37


Dit. DIT. Vergeet alle andere adviezen en neem contact op met de bedrijven, en kijk wat zij zeggen aangaande het afschrijven van het voorschot. Voordat je ook maar iets gaat storneren, neem contact met ze op, hoor hun uitleg aan, daarna kan je alsnog storneren.
Ik zou eerst naar de eigen portemonnee kijken , of daar uberhaubt ruimte is om de bedrijven te pleasen met deze tijdelijk onverschuldigde betaling.
Ik zou dat toch niet doen en gewoon het gesprek aangaan, zo snel als mogelijk. Morgenochtend kan er al gebeld worden, dan weet je meer. En zoals ik al schreef kan je daarna altijd nog storneren. Maar nu gaan storneren, voordat je weet wat er precies aan de hand is kan allerlei acties van het bedrijf uitlokken waar je niet op zit te wachten.
Ik noemde nog nergens de term storneren. En ook als je belt, weegt de eigen financiele situatie natuurlijk mee.
En je kunt ook telefonisch melden dat je gaat storneren.
Voor menigeen is het al moeilijk genoeg om het eind van de maand te halen zonder te hoeven bijspringen ter wille van een log betaalsysteem van de oude energieboer.

150747
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Voorschotten energie enz.

Ongelezen bericht door 150747 »

Lady1234 schreef:
21 aug 2022 22:29
Niet gelezen dat de Ts dat al gedaan heeft? En dat hem gevraagd werd augustus niet te storneren? Maar nu incasseren ze dus al voor september.
Ik heb nog niks gestorneerd maar wacht nog even het moment af. Ze moeten binnen zes weken met de eindafrekening komen en als daar september niet bij op staat kan ik alsnog storneren. En nog een opmerking welke ik enkele malen voorbij zag komen, ik betaal vooraf.
Nog even terugkomend op een opmerking m.b.t. het internetgebeuren.
Ik weet de combinatie internet en eventuele filmdiensten niet.
Dit heeft volgens mij met elkaar niks te maken.
Of het Netflix iets interesseert via welke provider ik film kijk.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Voorschotten energie enz.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

150747 schreef:
22 aug 2022 09:50
Lady1234 schreef:
21 aug 2022 22:29
Niet gelezen dat de Ts dat al gedaan heeft? En dat hem gevraagd werd augustus niet te storneren? Maar nu incasseren ze dus al voor september.
Ik heb nog niks gestorneerd maar wacht nog even het moment af. Ze moeten binnen zes weken met de eindafrekening komen en als daar september niet bij op staat kan ik alsnog storneren. En nog een opmerking welke ik enkele malen voorbij zag komen, ik betaal vooraf.
Nog even terugkomend op een opmerking m.b.t. het internetgebeuren.
Ik weet de combinatie internet en eventuele filmdiensten niet.
Dit heeft volgens mij met elkaar niks te maken.
Of het Netflix iets interesseert via welke provider ik film kijk.
Ik schreef dit: Administratieve verwerking van je internet abonnement, kost vaak een maandje extra. Want er zijn ook mensen die naast hun internet, ook nog gebruikskosten van vaste telefonie of gehuurde films hebben.

Ik had het niet over Netflix.

150747
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Voorschotten energie enz.

Ongelezen bericht door 150747 »

ZeerPrivé schreef:
22 aug 2022 10:26
150747 schreef:
22 aug 2022 09:50
Lady1234 schreef:
21 aug 2022 22:29
Niet gelezen dat de Ts dat al gedaan heeft? En dat hem gevraagd werd augustus niet te storneren? Maar nu incasseren ze dus al voor september.
I
Ik schreef dit: Administratieve verwerking van je internet abonnement, kost vaak een maandje extra. Want er zijn ook mensen die naast hun internet, ook nog gebruikskosten van vaste telefonie of gehuurde films hebben.

Ik had het niet over Netflix.
Ik had het ook niet over telefonie maar over een internetabonnement.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Voorschotten energie enz.

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Heb je al gebeld ? Gewoon vragen hoe het komt dat ze opnieuw het maandbedrag hebben afgeschreven ?
Wij weten dat niet, zij kunnen je dat vertellen.
Al eerder vroeg ik of het contract dat je hebt afgesproken mss tot in september loopt ? Dan is opzeggen in juni, opzeggen aan het eind van het afgesloten contract.

Plaats reactie