Vordering incassobureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dan ook nog eens met achterhaalde standpunten en slecht advies... :roll:

Adviseren de incassokosten meestal niet te betalen is gewoon een heel slecht advies. De tijd dat de WIK heel vaak niet gevolgd werd, ligt ver achter ons. De 14-dagen-brief wordt eigenlijk vrijwel altijd correct verzonden. En er wordt ook nog eens ambtshalve op getoetst, dus als het al niet klopt, worden die kosten afgewezen. Maar als het wel klopt, krijg je er nog eens een dikke proceskostenveroordeling bij.

Adviseren niet te betalen is alleen handig als er evident reden is om het niet te doen, maar niet met een veronderstelde "list".

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Behalve als die “list” in een “blog” staat. Dan verandert alles. 😁

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Deze grijze middag dit verhaal voor 't eerst gelezen. Wat jammer dat de uitkomst niet gemeld is.

De vragen via de app zouden een manier kunnen zijn geweest om TS te laten verklaren dat zij van plan is om het restantbedrag van lening X, in termijnen van 150 euro af te lossen. Dit om de bevestiging van TS te krijgen dat de 27.000,-- in 2017 geen schenking was, en de bedragen van 150 euro geen schenkingen aan haar zijn.
Volgens mij zijn die appjes niet voor niets, want direct daarna is het incassobureau actief geworden.
Het incassobureau zelf staat niet erg goed bekend lees ik, dat houdt stiefmoeder mss de worst voor dat het direct opeisbaar is en rekent hiervoor flinke bedragen? Dat lees ik in de link naar een ander topic op dit forum.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door kuklos »

HetIsAltijdWat schreef:
19 jul 2023 00:48
pierrev schreef:
12 mei 2020 14:18
man man man wat een drama net lid hier en zit wat topics te lezen maar ga de account maar opheffen het is in dit topic overduidelijk dat er een paar zijn die denken het alleenrecht te hebben op het "goede" antwoord
..... en dat alleenrecht dwingen ze dan af door op de man te spelen. Drie jaar later is er kennelijk nog niets veranderd. Ik volg je goede voorbeeld en houd het na een paar dagen op dit forum verder ook voor gezien.
Laatste reactie voor dat van HandigeHarrie was van 19 december 2021. Dat betekent dat het topic al een behoorlijk tijd stil ligt en flink is weggezakt. Toch weet jij het te vinden en vind dan ook nog die reactie die precies in jouw straatje past.
Dan geloof ik er niks van dat jij een nieuw lid bent dat hier nog niet eerder is geweest.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

HetIsAltijdWat schreef:
19 jul 2023 07:25
WeerIemandanders schreef:
19 jul 2023 06:46
Je hoeft niet te wachten en uit verveling oude topics te openen om andere leden proberen uit te dagen totdat deze daadwerkelijk opgeheven is, je kan ook gewoon niet meer inloggen en wegblijven.
Kijk, iemand die zich voelt aangesproken. Wie volgt?

Mijn insteek is slechts om aan degenen die daar behoefte aan hebben de reden van mijn vertrek door te geven. Als je een beetje ronddwaalt op dit forum, kom je met enige regelmaat berichten tegen waaruit blijkt dat men graag de beweegredenen van het vertek van leden wil weten. Vandaar. Heb je daar problemen mee?
Heb ik je ooit hier vervelend benaderd ofzo?
Jij kondigt hier in een oude topic je vertrek aan. Ik gaf alleen aan dat het ook anders kan.
Dus nee, voel me niet aangesproken ofzo.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Moneyman »

HetIsAltijdWat schreef:
19 jul 2023 01:52
Het gevolg hiervan is dat materiedeskundigen zoals ik (oud-advocaat) afhaken. Iets met parels voor de zwijnen.
Die parels die bij nadere beschouwing van plastic waren, die parels bedoel je? Geef die inderdaad maar aan de zwijnen.

In andere woorden: van een advocaat mag verwacht worden dat die de grondbeginselen van bewijsrechtelijk kent en kan toepassen. Dat lukte jou in ieder geval niet. Advocaat…? Materiedeskundige? Mwah :D

Maar goed, wellicht was je veronderstelde vakgebied als beweerdelijke advocaat zo ver verwijderd van civiel recht dat dat verklaart waarom er evident onjuiste antwoorden worden gegeven. Maar dat verklaarden nog steeds niet waarom je in die onjuistheden bleef hangen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door alfatrion »

HetIsAltijdWat schreef:
19 jul 2023 01:52
Het gevolg hiervan is dat materiedeskundigen zoals ik (oud-advocaat) afhaken.
Jij bent geen oud-advocaat.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Ben je als advocaat gestopt omdat de advocaat van de tegenpartij jou tegensprak?
Of omdat je van mening was dat de rechter dacht het alleenrecht te hebben op….?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is de moderatie flink aan het vegen... en de oud-advocaat is inmiddels ook niet meer onder ons.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door juliomariner »

Terug naar Kaap Verdie

Plaats reactie