LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag betreft Deurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

Ik heb op 20 september 2011 een brief gekregen van Rosmalen gerechtdeurwaarders..
Nou is dit het geval

Geachte mevrouw,

In opgemelde zaak hebben wij nog nog geen algehele betaling van u mogen ontvangen.
Tot op heden bent u een bedrag van__ verschulidgd (inclusief rente,kosten en eventueel gedane betalingen)

Omdat wij een verder uitstel van betaling niet kunnen toestaan,zullen wij tha
moeten overgaan tot beslaglegging op uw roerende zaken op woensdag 2
oktober 2011

Vanzelfsprekend kunt u deze maatregel voorkomen door per omgaande bovengenoemde bedrag aan de kas te onzen kantore te voldoen

Onder voorbehoud van alle rechten,
Hoogachtend,

Nu is dit het probleem zoals u kunt zien heb ik tha en 2 niet verder kunnen type dit komt omdat er een gat zit in aan het einde van de midden pagina aan de rechter kant..
Nou vind ik dit heel bizar want volgens post.nl hebben zij de fout gemaakt aan gezien het in een folie zat met excuses van post.nl
Nu heb ik een papier gemaakt 1 x opgevouwen en de midden aan de rechter kant een gat gemaakt en tot mijn verbazing zag ik dat het ongeveer het zelfde hap was!!
Kan ik hieruit concluderen dat de Rosmalen Gerechtsdeurwaarders een spelletje aan het spelen zijn en helemaal niet van plan zijn om beslag te leggen?

Aangezien 2 oktober op een zaterdag is en niet op een woensdag en de eerste 2 in oktober op een woensdag is 26 ste dus wat moet ik hier nu uit concluderen?

Graag uw advies-reactie

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Jolijn »

Heb je een vonnis van deze deurwaarder ontvangen of gehoord tijdens de rechtszaak?
Is er een rechtszaak geweest?
Heb je daar een dagvaarding voor ontvangen?

Als er een rechtszaak + vonnis zou zijn geweest en jij zou in het ongelijk zijn gesteld, zou je ook de proceskosten moeten betalen.
Staat daar iets over vermeld?
Laatst gewijzigd door Jolijn op 27 sep 2011 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

Jolijn schreef:Heb je een vonnis van deze deurwaarder ontvangen of gehoord tijdens de rechtszaak?
Is er een rechtszaak geweest?
Heb je daar een dagvaarding voor ontvangen?

Voor zo ver ik weet niet!!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Jolijn »

Heb je contact (gehad) met deze deurwaarder?
Vraag naar een kopie van het vonnis.
Overleg verder wat te doen, herken je de kosten en de eiser (bedrijf/instelling) namens wie de deurwaarder handelt?
Laatst gewijzigd door Jolijn op 27 sep 2011 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.

tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

Jolijn schreef:Heb je contact (gehad) met deze deurwaarder?
ik heb via de website contact gelegd en kreeg een melding dat zij telefonische contact met mij zouden doen maar tot opheden nog niets gehoord!!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dan zal het ws idd wel woens de 26e zijn, de 6 is weggevallen.
Bel even het kantoor op zou ik zeggen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jolijn schreef:Heb je contact (gehad) met deze deurwaarder?
Vraag naar een kopie van het vonnis.
Overleg verder wat te doen, herken je de kosten en de eiser (bedrijf/instelling) namens wie de deurwaarder handelt?
Stel je vragen op schrift (+ mail), wacht niet af tot er niks meer te regelen is.

tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

sephora30 schreef:Dan zal het ws idd wel woens de 26e zijn, de 6 is weggevallen.
Bel even het kantoor op zou ik zeggen.
Dat was ik ook van plan om dat vanmiddag te doen,maar wilde even wat advies hebben!!

tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

Jolijn schreef:
Jolijn schreef:Heb je contact (gehad) met deze deurwaarder?
Vraag naar een kopie van het vonnis.
Overleg verder wat te doen, herken je de kosten en de eiser (bedrijf/instelling) namens wie de deurwaarder handelt?
Stel je vragen op schrift (+ mail), wacht niet af tot er niks meer te regelen is.
Oke,dat kan ik ook doen naast een telefoontje

tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

Jolijn schreef:Heb je contact (gehad) met deze deurwaarder?
Vraag naar een kopie van het vonnis.
Overleg verder wat te doen, herken je de kosten en de eiser (bedrijf/instelling) namens wie de deurwaarder handelt?
Ja de kosten en de eiser die ken ik maar kopie vonnis daar ga ik even naar vragen dat is wel een goeie

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Jolijn »

tjaa schreef:
Jolijn schreef:Heb je contact (gehad) met deze deurwaarder?
Vraag naar een kopie van het vonnis.
Overleg verder wat te doen, herken je de kosten en de eiser (bedrijf/instelling) namens wie de deurwaarder handelt?
Ja de kosten en de eiser die ken ik maar kopie vonnis daar ga ik even naar vragen dat is wel een goeie
Regel dan ( voor zover nog niet gedaan) de betaling, voor zover je het eens bent met de vordering.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik kan me alleen maar bij de anderen aansluiten. Zelf contact opnemen en niet zomaar gaan zitten afwachten. Vragen wat er in de brief staat en een kopie van het vonnis opvragen.

Wat er ook in de brief staat, als ze langskomen om beslag te leggen, komen ze echt wel langs. Als u niet thuis bent of niet opendoet, verschaffen zij zich wel toegang.

Daarbij zou ik persoonlijk er ook alles aan willen doen om beslaglegging te voorkomen. Hier zijn doorgaans behoorlijk wat kosten aan verbonden. Bij verkoop van de goederen zullen ze net zo lang verkopen tot ook deze kosten gedekt zijn.

tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

Jolijn schreef:
Jolijn schreef:Heb je contact (gehad) met deze deurwaarder?
Vraag naar een kopie van het vonnis.
Overleg verder wat te doen, herken je de kosten en de eiser (bedrijf/instelling) namens wie de deurwaarder handelt?
Stel je vragen op schrift (+ mail), wacht niet af tot er niks meer te regelen is.
Maar 26 oktober (als het 26 oktober is) is dat niet heel erg laat voor een beslaglegging staat daar niet iets van 14 dagen voor ofzo tussen brief en beslag?

tjaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:33

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door tjaa »

Emmy75 schreef:Ik kan me alleen maar bij de anderen aansluiten. Zelf contact opnemen en niet zomaar gaan zitten afwachten. Vragen wat er in de brief staat en een kopie van het vonnis opvragen.

Wat er ook in de brief staat, als ze langskomen om beslag te leggen, komen ze echt wel langs. Als u niet thuis bent of niet opendoet, verschaffen zij zich wel toegang.

Daarbij zou ik persoonlijk er ook alles aan willen doen om beslaglegging te voorkomen. Hier zijn doorgaans behoorlijk wat kosten aan verbonden. Bij verkoop van de goederen zullen ze net zo lang verkopen tot ook deze kosten gedekt zijn.
Ik wil er ook absoluut wat aan doen maar ik gewoon niet begrijp is pun 1 die gat put 2 de datum want die klopt overduidelijk niet en ik vind dat dat niet mijn verantwoording is punt 3 je leest wel vaker op het internet van die dreigbrieven en dan blijken ze niet te komen ofzo

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Aunibel »

tjaa schreef:
Jolijn schreef:
Jolijn schreef:Heb je contact (gehad) met deze deurwaarder?
Vraag naar een kopie van het vonnis.
Overleg verder wat te doen, herken je de kosten en de eiser (bedrijf/instelling) namens wie de deurwaarder handelt?
Stel je vragen op schrift (+ mail), wacht niet af tot er niks meer te regelen is.
Maar 26 oktober (als het 26 oktober is) is dat niet heel erg laat voor een beslaglegging staat daar niet iets van 14 dagen voor ofzo tussen brief en beslag?
Nee hoor, dat mag de deurwaarder zelf bepalen. Zal waarschijnlijk wel te maken hebben met het feit dat ze dan pas de route in jouw woonplaats hebben.

Overigens heeft het kantoor waar ik werk in het verleden ook samengewerkt met Rosmalen GDW. Het is een net kantoor en ik kan me niet voorstellen dat ze zomaar een brief m.b.t. beslaglegging sturen zonder in het bezit te zijn van een vonnis.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Aunibel »

tjaa schreef:
Emmy75 schreef: punt 3 je leest wel vaker op het internet van die dreigbrieven en dan blijken ze niet te komen ofzo
Er is een uitspraak van de KBvG geweest waarin zij aangeven dat een Gerechtsdeurwaarder sancties kan ondervinden indien zij op de door hun aangegeven datum niet komen opdagen.

Geen enkele deurwaarder zal het dan ook nog in zijn hoofd halen om een brief te sturen met een datum en vervolgens niet te komen opdagen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Vraag betreft Deurwaarder

Ongelezen bericht door Jolijn »

tjaa schreef:
Emmy75 schreef:Ik kan me alleen maar bij de anderen aansluiten. Zelf contact opnemen en niet zomaar gaan zitten afwachten. Vragen wat er in de brief staat en een kopie van het vonnis opvragen.

Wat er ook in de brief staat, als ze langskomen om beslag te leggen, komen ze echt wel langs. Als u niet thuis bent of niet opendoet, verschaffen zij zich wel toegang.

Daarbij zou ik persoonlijk er ook alles aan willen doen om beslaglegging te voorkomen. Hier zijn doorgaans behoorlijk wat kosten aan verbonden. Bij verkoop van de goederen zullen ze net zo lang verkopen tot ook deze kosten gedekt zijn.
Ik wil er ook absoluut wat aan doen maar ik gewoon niet begrijp is pun 1 die gat put 2 de datum want die klopt overduidelijk niet en ik vind dat dat niet mijn verantwoording is punt 3 je leest wel vaker op het internet van die dreigbrieven en dan blijken ze niet te komen ofzo
Of ze nu wel of niet komen, JIJ moet iets gaan DOEN.
Je kunt je nu (7 dagen) na die brief wel druk maken of 'ie echt is, maar of er nu wel of niet of welke datum dan ook beslag gelegd wordt, maar er is wel iemand die geld van je krijgt.Leg daar je prioriteit.

Gesloten