LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webcasso en KPN

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
anne2019
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2019 13:26

Webcasso en KPN

Ongelezen bericht door anne2019 »

beste lezers, ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen. Ik heb buitenlandse ouders en dus ben ik degene die verantwoordelijk is voor dit soort zaken maar in mijn ogen klopt de situatie helemaal niet. De situatie is als volgt:

Eind 2018 zijn we verhuisd en zijn we een nieuwe onderneming begonnen, dus eind 2018 hebben we ons ook ingeschreven in het KvK op het nieuwe adres waar we in februari 2019 gingen wonen. Midden 2019 zijn we langs ons oude huis gegaan om post op te halen waaruit bleek dat we 3 brieven van webcasso hebben gekregen. Geen eindafrekening van KPN zelf maar wel 3 van webcasso op naam van onze nieuwe onderneming terwijl de zogenaamde schuld van de rekening uit begin 2018 zou dateren. Wat nu al niet klopt is dat het dus niet ten name van onze nieuwe onderneming kan zijn uit die periode aangezien we nog niet bestonden EN op dat moment hadden we geen abonnement bij KPN.

Ik dus bellen naar KPN en webcasso en beide hadden geen factuur. Vreemd? Wat ook raar is, is dat mijn ouders contact hebben gehad met een medewerker van KPN aangezien we de facturen van eind 2018-begin 2019 nog niet betaald waren door een slordigheid van de verhuizing, dus de vriendelijke man zou ons alle openstaande facturen hebben gestuurd die we vervolgens netjes hebben betaald. Het is dus heel raar dat er zomaar een factuur niet betaald is aangezien die man alle (3) de openstaande facturen naar ons heeft gemaild en natuurlijk dat het een factuur is in een periode waar we geen abbonnement hadden.

Uiteindelijk begon ik me toch zorgen te maken want de betalingsverzoeken bleven maar binnenkomen, dus nadat ik weer had gebeld zijn er een aantal dingen opgevallen:
- De werknemers sturen geen mail na het gesprek waarin wordt herhaald wat er is besproken
- het opnemen van het gesprek met een mobiele app werkt niet, want zodra er wordt opgenomen wordt de app gestopt, terwijl dat met normale telefoongesprekken niet zo is (is dit bij alle klantenservices zo?)
- telefoon op speaker doen (weer met de intentie om het op te nemen) werkt ook niet want blijkbaar horen ze mij dan niet
- de klantenservice via de mail reageert pas na 2 maanden en ook nog eens op de mails die ik dan al heb besproken via het telefoongesprek

maar wat mij het meest verbaast is dat ik nog steeds betalingsverzoeken krijg ook al werd mij verteld dat mijn case tijdelijk stop werd gezet om door een andere afdeling bekeken te worden en dat de rente ook steeds hoger wordt tijdens deze pauzering van mijn case. De reden hiervoor zou zijn dat het uit 2 verschillende afdelingen komt en dat ik daarom nog betaalverzoeken krijg. De rente zou blijkbaar nooit stop kunnen worden gezet. Dit alles klinkt enorm fishy, maar ik ben bang over de gevolgen. Zal dit dus betekenen dat ik een rechtzaak moet openen? zullen zij dit kunnen registreren in het BKR? Kan iemand mij helpen met wat voor stappen ik zal moeten ondernemen?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webcasso en KPN

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou maar eens met alle papieren en aanmaningen van Webcasso langs een Primafoon winkel gaan, misschien wordt het dan duidelijk.

anne2019
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2019 13:26

Re: Webcasso en KPN

Ongelezen bericht door anne2019 »

update: laatst is er een eindafrekening bij ons oude adres aangekomen maar er staat op dat de datum van mei2019 is. Dit kan of zijn dat de nieuwe bewoners deze brief niet aan ons hadden gegeven (alle 3 andere keren dat we langskwamen? dus lijkt mij stug) of dat ze gewoon een brief hadden verzonden met een foutieve datering zodat het lijkt dat alsof ze al wel ooit een eindafrekening hadden gestuurd. Hoe dan ook, op deze eindafrekening stond het kvk nr en hun postcode. Kvk nummer was gewoon een algemene van alle KPN vestigingen, maar toen ik naar de postcode daarbij zocht kreeg ik geen resultaten. Kan ik er nu al vanuit gaan dat het dus een scam is? KPN heeft mij nooit een factuur kunnen laten zien en webcasso ook niet dus dat is toch ook raar? Op de eindafrekening stond overigens alleen een bedrag en factuurnummer

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Webcasso en KPN

Ongelezen bericht door kuklos »

Stuur ze een brief, 1 maal, en wel aangetekend. Ze is in dit geval webcasso. In die brief scrijf je dat je de vordering betwist en dus de onderbouwende stukken wil zien, waar je ook recht op hebt.

DirkWillemG
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2019 10:15
Contacteer:

Re: Webcasso en KPN

Ongelezen bericht door DirkWillemG »

Je bent in principe pas verplicht tot betaling nadat een factuur is ontvangen. Dan kan ook het incassotraject beginnen, omdat dan de betaaltermijn begint te lopen [commerciële link door moderator verwijderd]. Als er in de betreffende periode geen contract was met KPN zou ik dit goed omschrijven. Stel dus een brief op met een omschrijving waarom je het bedrag niet verschuldigd bent. Als je alleen de rente en incassokjosten betwist, is het verstandig de hoofdsom te voldoen en duidelijk te omschirjven waarom je de rente en kost5en niet betaald. En inderdaad de brief aangetekend verzenden, zodat je bewijs van verzending hebt.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jan 2020 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link door moderator verwijderd

Gesloten