LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1eurohosting verwijderd account

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mvanhetbolscher
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2009 09:53

1eurohosting verwijderd account

Ongelezen bericht door mvanhetbolscher »

Goedemorgen,

Enkele jaren geleden heb ik mijn website en email laten hosten bij www.1eurohosting.nl. Bijzonder goedkoop destijds maar dat bleek later echter duurkoop. Als er een probleem was, waren zij uitsluitend via email of hun eigen support ticket systeem te bereiken. Dit liep nooit echt lekker. Voor mij was dit de reden om alles te verhuizen naar een ander hostingprovider.

Uiteindelijk is de domeinnaam netjes vrijgegeven zodat deze verhuisd kon worden. Pas toen begon het gedonder. Naast de domeinnaam had ik daar ook een hostingpakket lopen. Bij de schriftelijke opzegging heb ik duidelijk aangegeven dat ik alles opzeg per contracteinde, en dat is pas eind maart 2010, maar dat de domeinnaam ondertussen wel alvast wordt oververhuisd.
Een maand na de verhuizing werd het hele account opgeheven. Ik wilde van de schijfruimte e.d. nog gebruik maken tot het einde van het contract, dus vroeg ik hen het account terug te zetten.

Tot op heden is dat niet gelukt. Bijna dagelijks stuur ik hen een email en schiet ik een ticket in hun support systeem. Op 80% mijn vragen wordt niet gereageerd en wordt het ticket zonder pardon afgesloten. En als zij dan wel reageren geven ze aan dat ze de backup wle terug kunnen zetten voor 10 euro excl. btw en dat zij niet in gebreken zijn gebleven.
Daarnaast vraag ik hun elke keer of zij kunnen aantonen dat ik heb aangegeven dat alles verwijderd moest worden. Daar hebben ze nog steeds geen reactie opgegeven. Dat is ook logisch want dat kunnen ze simpelweg niet.

Ik voel me nu goed besodemietert. Wat kunnen jullie/ik hier aan doen?


Groeten Martijn

Wilco123
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2010 19:57

Re: 1eurohosting verwijderd account

Ongelezen bericht door Wilco123 »

Het is ongelooflijk bij dit bedrijf. Ook ik ben de dupe van de praktijken van 1eurohosting.nl. Lees eens op http://www.webhosters.nl/webhosting-pro ... rvaringen/ waar vele nare ervaringen met dit bedrijf staan en zo zijn er nog meer ervaringen sites en forums waar de bedrijfjes van deze persoon breeduit besproken worden waar vooral 1eurohosting en webcreators vol aan bod komen.

Ik heb een domeinnaam en hostingpakket bij 1eurohosting. Gister vroeg ik hen of ffmpeg geinstalleerd kon worden daar ik dit nodig had om mijn website te draaien zoals ik hen in het begin voor aangaan contract al had duidelijk gemaakt. FFmpeg kon niet volgens hen en dat terwijl ik mijn bedoelingen van te voren duidelijk heb gemaakt en dit volgens hen geen enkel probleem was. Ik moest maar een andere host zoeken volgens hen. Uiteraard was ik boos. Mijn dating website kon dus niet gelanceerd worden en dit heb ik op de frontpage van mijn site vermeldt mede de reden waardoor de website nog niet kon draaien en dat ik bezig was een andere host te zoeken die de techniek van mijn website wel kon ondersteunen (ffmpeg dus). 1eurohosting heeft dit gezien en heeft daarop vervolgens mijn gehele account geblokkeert, dit terwijl ik vooruit betaald heb en nog 6 maanden hosting tegoed heb. Ondertussen kan ik dus niet verder met mijn datingsite, de domeinnaam wordt niet vrijgegeven althans ik krijg geen enkel bericht terug op mijn aanvraag van een token voor verhuizing van mijn .nl domeinnaam.

1eurohosting is niet of nauwelijks bereikbaar en mijn domein is nog steeds geblokkeerd. Emailen gaat niet, alles werkt daar via het controlpanel ticket systeem. Wanneer ik een ticket stuur en later ga kijken blijkt het ticket gesloten door 1eurohosting zonder dat men antwoord cq reactie heeft gegeven, ze laten je dus gewoon kletsen.

Nu ben ik samen met een vriend gaan spitten en we zijn achter heel veel dingen gekomen m.b.t. 1eurohosting.
[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]

Webcreators, 1eurohosting, b-smarthosting en die allemaal met verschillende domeinnamen is 1 persoon die overal sporen van oplichting achterlaat. Ga hier dus niet mee in zee. Inmiddels trouwens ook een website ontdekt van de politie welke hosting heeft bij dit bedrijf, ook zei zullen ingelicht worden over de praktijken van dit bedrijf.

Hopen dat iedereen met klachten over de bedrijven van [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] ook hun bevindingen hier zullen plaatsen maar ook graag aan ons toezenden via [email protected] zodat wij nog meer kunnen verzamelen en samen dit bedrijf aan kunnen pakken. Zelf wacht ik nog even af op het token en komt dit niet dan gaat er een flinke klacht naar sidn.

B@IIad
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2010 15:25

Re: 1eurohosting verwijderd account

Ongelezen bericht door B@IIad »

Tja, dat krijg je als je voor een dubbeltje eerste rang wilt zitten...
Beter rond gaan shoppen, meer betalen, maar wel service krijgen.. Ja zo simpel is het..

Wilco123
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2010 19:57

Re: 1eurohosting verwijderd account

Ongelezen bericht door Wilco123 »

B@IIad schreef:Tja, dat krijg je als je voor een dubbeltje eerste rang wilt zitten...
Beter rond gaan shoppen, meer betalen, maar wel service krijgen.. Ja zo simpel is het..
Dit slaat werkelijk helemaal nergens op, het heeft niets met service te maken.
Al is een host goedkoop, de domeinnaam is nog altijd eigendom van de domeinnaamhouder en daar is waar het hier omgaat, niet om het hostingpakket.

Een registrar werkt als vertegenwoordiger voor de domeinnaamhouder en is verplicht (zie sidn.nl) de instructies van de domeinnaamhouder m.b.t. de domeinnaam op te volgen. De registrar heeft geen enkel recht m.b.t. de domeinnaam wanneer hij/zij niet de domeinnaamhouder is.

karelishier
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:47

Re: 1eurohosting verwijderd account

Ongelezen bericht door karelishier »

Wilco123 schreef:
B@IIad schreef:Tja, dat krijg je als je voor een dubbeltje eerste rang wilt zitten...
Beter rond gaan shoppen, meer betalen, maar wel service krijgen.. Ja zo simpel is het..
Dit slaat werkelijk helemaal nergens op, het heeft niets met service te maken.

I lost it.. maar idd, dubbeltje eerste rij, of minder zelfs..1,- / 12 = 8,33 cent eerst rij verhaal.

of.. ja nee eigenlijk 8,333333333 cent eerst rij verhaal..

naja anyweej.. ff wat meer betalen ouwe, dan krijg je wel kwaliteitjes.

Wilco123
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2010 19:57

Re: 1eurohosting verwijderd account

Ongelezen bericht door Wilco123 »

karelishier schreef:
Wilco123 schreef:
B@IIad schreef:Tja, dat krijg je als je voor een dubbeltje eerste rang wilt zitten...
Beter rond gaan shoppen, meer betalen, maar wel service krijgen.. Ja zo simpel is het..
Dit slaat werkelijk helemaal nergens op, het heeft niets met service te maken.

I lost it.. maar idd, dubbeltje eerste rij, of minder zelfs..1,- / 12 = 8,33 cent eerst rij verhaal.

of.. ja nee eigenlijk 8,333333333 cent eerst rij verhaal..

naja anyweej.. ff wat meer betalen ouwe, dan krijg je wel kwaliteitjes.
Dus volgens jou, als een hoster een lage prijs rekent dan heeft hij ook het recht om je eigendom in de vorm van je domeinnaam waar je zelf rechtmatige eigenaar van bent te misbruiken, zich toe te eigenen etc...

Goh, dat er mensen op dit soort serieuse forums gaan lezen en reageren terwijl ze het denk niveau hebben van een kleuter.

Adviseer je naar www.peuterplace.nl te gaan, tros radar is veel te hoog gegrepen voor je.

Wilco123
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2010 19:57

Re: 1eurohosting verwijderd account

Ongelezen bericht door Wilco123 »

karelishier schreef:

Goh, dat er zoveel mensen op forums gaan lezen terwijl ze nog niet het niveau hebben van een kleuter.
Topics, doe je huiswerk. Anyweej, hoezo niveau van een kleuter? Omdat het je niet aanstaat? Lekker simpel.[/quote]

Nee dom, onnadenkend en slecht lezend!

Gaat hier niet om de prijs en ook niet om hosting. Het gaat hier om een eigendom, de hosting kan me gestolen worden. Als jij een domeinnaam registreerd tegen welke prijs dan ook is het na registratie je eigendom. De gene die je domeinnaam registreerd (registrar) doet dat als jou vertegenwoordiger. Wil je je domeinnaam verhuizen dan is de registrar ten allertijde verplicht om binnen 5 dagen een token (ID code) af te geven welke nodig is voor de verhuizing. Dat de prijs voor de hosting laag is is niet het punt, dat de service m.b.t. de hosting daardoor niet okay is dat is het punt ook niet.

Niet tevreden met de hosting, jammer dan moet je verhuizen en dat is het punt hier. Een lage prijs rekenen vrijwaard de registrar niet (alhoewel dat volgens jou wel zo is) van het houden aan de gestelde regels en voorwaarde waaraan men zich dient te houden om registrar te zijn, daar heeft men immers een akkoord aan gegeven.

Een token afgeven hoort niet bij service maar bij de verplichting volgens de algemene voorwaarde en alle regels van SIDN waar een registrar zich aan dient te houden. Geeft hem ook geen recht om een domeinnaam te bv beeindigen terwijl er om een token voor verhuizing gevraagd wordt, ook geen recht tot bedreigingen uitten, domeinnamen niet vrijgeven etc etc... Alhoewel dat volgens jou wel mag omdat er een lage prijs gerekend is door betreffende host.

Als jij wangedrag, wanpraktijken, agressieviteiten, bedreigingen etc goedkeurd omdat er een lage prijs gerekent is dan heb je een rare manier van denken. Je schaalt alles aan prijs terwijl het duidelijk gaat om recht. Koop jij maar een goedkoop autootje van mij, dan haal ik hem de volgende dag weg want dat mag ik, ik heb namelijk een lage prijs gerekent dus ik mag doen wat ik wil met jou eigendom.

Wilco123
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2010 19:57

Re: 1eurohosting verwijderd account

Ongelezen bericht door Wilco123 »

[belastende beweringen verwijderd door de Moderator]

Innieminnie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2010 07:55

Re: 1eurohosting verwijderd account

Ongelezen bericht door Innieminnie »

Maar goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn. Zit oa bij Antagonist, 24 euro p.j. Tot nu toe totaal geen problemen, bij een andere hosting 144 euro pj. excl. domein. vervelend service, valt vaak weg. Al is het de laatste 2-3 maanden wat beter. Het kan net zo goed andersom zijn, duurkoop is goedkoop.

Hoop voor je dat het allemaal goed komt Wilco.

MPieter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:22

Re: 1eurohosting verwijderd account

Ongelezen bericht door MPieter »

Ik zit nu al meer dan 5 jaar bij 1eurohosting.nl, ik moet eerlijk zeggen echt nooit problemen gehad.
De servicedesk afdeling is zeker verbeterd en geven altijd antwoord op mijn tickets.

Heb bij hun meer dan 60 webhosting pakketten lopen.
Ze hebben nu netjes voor het laatst een mail gestuurd om alert te zijn voor het updaten van de CMS versies en andere tips die ik kan toepassen. Vind het wel erg fijn dat je Webhoster zorg draagt om klanten te informeren hierover. :D prima bedrijf.

Innieminnie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2010 07:55

Re: 1eurohosting verwijderd account

Ongelezen bericht door Innieminnie »

Het heeft geen zin om topics van 3 jaar geleden omhoog te gooien.

Gesloten