LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice ZEER SLECHT!!!!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hagem010
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 aug 2006 10:23

Alice ZEER SLECHT!!!!!!

Ongelezen bericht door hagem010 »

Hallo internetters,

Ik ben van tiscali overgestapt naar Alice in december 2007, overgezet van ISDN naar ANALOOG volgens hun postcode check snelheid haalbaar tussen 4 en 8 mb, daadwerkelijk haal ik 6,5mb dit ligt aan afstand tussen huis en centrale belachelijk.
Veel last van wegvallende verbinding 4 jan storing gemeldt er word helemaal niets aan gedaan.
Ik weiger te betalen en dat heb ik ze ook aangegeven in een brief waar ik nog steeds geen antwoord op heb,nu zit ik bij Telfort zonder problemen met dezelfde lijn ALLEEN DE SUKKELS BIJ ALICE HEBBEN MIJ ABBONEMENT DEELS OPGEZEGD WAARDOOR IK NU GEEN INKOMENDE TELEFONIE HEB!!!!!.
Warrig verhaal he nou dat zijn ze ook bij Alice!!!!! :twisted: :twisted: :evil: :twisted: :evil:

neusfluit
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 sep 2006 13:03

Re: Alice ZEER SLECHT!!!!!!

Ongelezen bericht door neusfluit »

Alice is dus precies de juiste provider voor U.

xado_central
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2008 19:16

Re: Alice ZEER SLECHT!!!!!!

Ongelezen bericht door xado_central »

Ik heb juist hele goeie ervaringen met alice.
Ik gebruik alice van af het begin en heb geen klachten het gaat veel beter als bij casema want daar licht het internet er om de 3 dagen uit.
LET OP! Ik zeg niet dat het perfect is maar ik vind het geen slecht product

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice ZEER SLECHT!!!!!!

Ongelezen bericht door Uranus »

Xado dan kom je zeker van een 56.6 modempje af?

xens14
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 sep 2008 16:47

Re: Alice ZEER SLECHT!!!!!!

Ongelezen bericht door xens14 »

ik heb ook geen enkel probleem met alice!
werkt goed is snel ik vind het wel best eigenlijk. :D


56,6 :roll: ?? dan ben je niet goed!

john1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2006 13:50

Re: Alice ZEER SLECHT!!!!!!

Ongelezen bericht door john1962 »

Alice is inderdaad 1 brok ellende, heb het vorig jaar oktober aangeschaft.
De maand november ging redelijk, december bijna totaal geen internet gehad, bellen, bellen en nog eens bellen. Eindelijk iemand aan de telefoon moest een brief schrijven, 3 brieven verder nooit geen antwoord gekregen. Dus weer bellen, toen zei een medewerker dat ik naar de geschillen commissie moest bellen, die konden me ook niet helpen.
Maarja had het eindelijk zo ver dat ik dus per 31 december van me contract af kwam, ondertussen nog niks gehoord op me brieven.

Bevestiging gekregen dat ik dus per 31 dec. geen klant meer was.
Toen opeens een andere brief dat het feb. dit jaar werd.
Maar ik had om precies tezijn heel wazig tot 8 jan. internet.
Die dag was ik afgesloten van Internet en telefoon. Dus 8 dagen later dan in de brief stond..
Verdomd weer een brief ik was pas Alice af in april. Weer bellen, ze snapten er niks van want modem hadden ze op 10 januari ontvangen, had ik de 9de opgstuurd.

En wat weten ze me tevertellen dat ik in die periode dat ik geen internet had en geen telefoon (geen modem) toch gebruik had gemaakt van hun diensten dus moest ik 49 euro ofzo betalen.


Nou geschillen commissie kan niet helpen, Alice is daar niet bij aangesloten, dus verkeed advies van Alice.
Dus heb ik gebruik gemaakt van me rechtsbijstand. Nou die zijn ook totaal niet geschikt om dit soort dingen optelossen.
Want snappen blijkbaar ook niet dat je niet gaat betalen voor iets wat je
niet hebt ontvangen. Dus daar schoot ik ook niks mee op.
Na bijna 8 maanden brieven en mail sturen met die rechtsbijstand, hebben zij die maanden betaald van de spook nota.

Oja en de vergoeding die ik kreeg, omdat ik in de maand december bijna geen internet had werd verrekend met een rekening van april.
Dus heb ik nog niks terug gekregen van de maand december.

Maar in april had ik al telfort.

Hoe zot kan het zijn. ALice is zooo ONDUIDELIJK die reclame
moeten ze verbieden.

EEn zeer slecht bedrijf waar ik na een jaar van Alice nog op antwoorden op me brieven moet ontvangen.

Dus begin er niet aan.

Zit nu bij telfort, is echt 10 keer sneller dan ik bij ALice had, stabieler.
1 keer een storing gehad van een paar dagen, en de volgende maand was dat meteen opgelost in de volgende rekening, hoefde maar de
helft te betalen. ALice Neem hier een voorbeeld aan, kan je een hoop van leren.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice ZEER SLECHT!!!!!!

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste John1962

Dit schreef je:

"Geplaatst op 27 Okt 2008 07:40 door john1962
Alice is inderdaad 1 brok ellende, heb het vorig jaar oktober aangeschaft.
De maand november ging redelijk, december bijna totaal geen internet gehad, bellen, bellen en nog eens bellen. Eindelijk iemand aan de telefoon moest een brief schrijven, 3 brieven verder nooit geen antwoord gekregen. Dus weer bellen, toen zei een medewerker dat ik naar de geschillen commissie moest bellen, die konden me ook niet helpen.
Maarja had het eindelijk zo ver dat ik dus per 31 december van me contract af kwam, ondertussen nog niks gehoord op me brieven.

Bevestiging gekregen dat ik dus per 31 dec. geen klant meer was.
Toen opeens een andere brief dat het feb. dit jaar werd.
Maar ik had om precies tezijn heel wazig tot 8 jan. internet.
Die dag was ik afgesloten van Internet en telefoon. Dus 8 dagen later dan in de brief stond..
Verdomd weer een brief ik was pas Alice af in april. Weer bellen, ze snapten er niks van want modem hadden ze op 10 januari ontvangen, had ik de 9de opgstuurd.

En wat weten ze me tevertellen dat ik in die periode dat ik geen internet had en geen telefoon (geen modem) toch gebruik had gemaakt van hun diensten dus moest ik 49 euro ofzo betalen.


Nou geschillen commissie kan niet helpen, Alice is daar niet bij aangesloten, dus verkeed advies van Alice.
Dus heb ik gebruik gemaakt van me rechtsbijstand. Nou die zijn ook totaal niet geschikt om dit soort dingen optelossen.
Want snappen blijkbaar ook niet dat je niet gaat betalen voor iets wat je
niet hebt ontvangen. Dus daar schoot ik ook niks mee op.
Na bijna 8 maanden brieven en mail sturen met die rechtsbijstand, hebben zij die maanden betaald van de spook nota.

Oja en de vergoeding die ik kreeg, omdat ik in de maand december bijna geen internet had werd verrekend met een rekening van april.
Dus heb ik nog niks terug gekregen van de maand december.

Maar in april had ik al telfort.

Hoe zot kan het zijn. ALice is zooo ONDUIDELIJK die reclame
moeten ze verbieden.

EEn zeer slecht bedrijf waar ik na een jaar van Alice nog op antwoorden op me brieven moet ontvangen.

Dus begin er niet aan.

Zit nu bij telfort, is echt 10 keer sneller dan ik bij ALice had, stabieler.
1 keer een storing gehad van een paar dagen, en de volgende maand was dat meteen opgelost in de volgende rekening, hoefde maar de
helft te betalen. ALice Neem hier een voorbeeld aan, kan je een hoop van leren."

---------------------------------------------------------------------------------

John je gaat van de regen in de drup zo te zien. Ik ga Alice geen duimpje extra geven. Wanneer zij handelen als oplichters, dan zal ik handelen als een rechtvaardige, maar dan wel op een wijze die hoort. Kijk ik ben ICT-er en CT Manager van beroep op het gebied va ICT in de welzijn en zorgsector van heel Rotterdam en dan kan ik niet op 5 Mbit, die ik maximum van Alice krijg. Ik heb gewoon botweg tegen hun gezegd:"Wanneer jullie nog maar denken een incassobureau naar me toe te sturen voor uw weigering van levering en dat ik als klant zou moeten betalen, dan zal ik een deurwaarder sturen om te incasseren wat ik per uur gekost heb aan het niet kunnen doen van mijn werk. Dat is 500,= per uur x 40 x 2. Dat betekent 80 uur x 500,= is € 20.000,=. Ik ben snel klaar met die gasten. Laat ik geen nota van hun in mijn brievenbus zien, want de volgende dag staat de deurwaarder bij hun op de stoep.

Dat bedrijf en als je het mij vraagt ook Telfort; hebben de langste tijd gehad. De klanten lopen weg bij dit soort oplichters. Tiscali was goed, maar Telfort is een oplichter. Ik kan je zeggen, dat het net zo bergafwaards gaat met Alice als bij Scarlet None, uh, sorry, Scarlet One. Ze kunnen hun faillissement gaan tekenen. Ik ben een man die heel simpel is gaan denken, ondanks het feit, dat ik een intellectueel ben, maar ik ben door het leven geleerd en dan doen w dit soort zaken zondr de juridische inhoud en begage te missen. Immers ik ga geen bedrijven betalen, die in gebreke zijn gebleven, dan krijgen ze mijn nota via de deurwaarder.

Groet,

Uranus.

renate1
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2008 21:57

Re: Alice ZEER SLECHT!!!!!!

Ongelezen bericht door renate1 »

http://www.vraagalex.nl/0900-alternatie ... -:&uid=735

geen 25 ct per minuut meer betalen?
kijk hier :)

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice ZEER SLECHT!!!!!!

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste Alice klanten,

Ik ben ook een Alice klant en Alice heeft geen idee hoeveel klanten er klachten hebben, waaronder ik ook. Zij willen alles verhelpen, maar kunnen niets anders dan alleen maar een klantnummer vragen en dan kijken zij wat ze kunnen doen. Z|e willen namelijk wel de mensen de beste kwaliteit geven voor de prijs die ze vragen.

Ik ben zelf met de heer Eggens van Alice in contact en zij willen klantnummers hebben, want daarmee kan hij onderzoek doen naar de snelheid enzovoort.

Bij deze wil ik u vriendelijk vragen om uw klantnummer te sturen naar [email protected]. Dan zal ik deze sturen naar de heer Eggens en zo bent u dan geholpen aan een snel internet. Doet u dat niet, wat uw vrijheid is, dan kan de snelheid niet worden aangepast. Ik vind dit ook een zeer vreemde methode, maar ik ben daar even intermediair in.

Hopelijk doet u dit, want dan is Alice ook meteen snel klaar.

Groet, Uranus (J. Prins)

Brouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2008 23:07

Re: Alice ZEER SLECHT!!!!!!

Ongelezen bericht door Brouwer »

Ik deel de mening dat Alice beroerde communicatie heeft. Stuur je een mail reageren ze dat je moet bellen en daar hoor je a 25 ct/min dat je een brief moet sturen over je klacht. Balachelijk dat ze niet eens intern kunnen communicaren en NIETS via de mail willen afhandelen. Ook mij hebben ze inmiddes mijn abonnement opgezegd maar blijven wel leuk incaseren en deurwaarders sturen zonder dat ze een dialoog aan willen gaan. Nou weinig kans!
Verder moet ik nog maar zien of de geschillencommissie Telecom (www.sgc.nl) iets uithaalt want alleen hun moederbedrijf bbeyond bv is geregistrerd en niet zij zelf.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Alice ZEER SLECHT!!!!!!

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beste heer Brouwer,

Ik heb tegen Alice gezegd, dat ze weinig kans maken, wanneer ze een deurwaarder of een incassobureau sturen, wanneer de nota´s van hun zijde binnenkomen, maar dat ik voortijds al de blokkering van hun rekening wegens automatische incasso een feit heb gemaakt; een fles wijn open getrokken (waar je al niet een fles wijn voor opentrekt ook!) nadat het ook tot een feit is geworden, dat door mijn assertieve wijze van handelen hen een bericht heb gestuurd, wanneer ze dat doen, dat ik hen een deurwaarder op ze afstuur om vervolgens € 500,= per uur te laten incasseren, die ik als ICT-er ben kwijtgeraakt door het slechte product dat zij leveren. Immers zij zijn in gebreke, niet wij als klant. Leveren zij niets dan lever ik ook niets.

Verder, had u het over de geschillencommissie? Wanneer Alice daar niet bij aangesloten is; hoe kunnen zij daar wat aan doen tegen de misstanden van Alice? Ik ben nu naar FreeOnline gegaan. Ondanks dat je daar geen vast naar vast bellen hebt kan je dat simpeweg oplossen door een VOIPbuster te downloaden en dan kan je op die site een nummer krijgen. Met een wachtwoord zet je dat in het Zyxel modem en u hebt voor 10,= per jaar (dus niet per maand) gratis van vast naar vast bellen naar 30 landen inmiddels. Kijk eens op http://www.freeonline.nl. Zij leveren tot 24 Mbit en het ligt eraan hoe het koper is en hoe ver je van de centrale afwoont, maar wanneer het niet verder is dan 791 meter dan redt je het met 22 Mbit wel en dat voor (inclusief de telefoonlijn, die daar bovenop komt) voor € 23,95. Zonder telefoonlijn € 13,95. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Bellen doe ik praktisch nooit, want daar hebben we internet voor. Dus sla je slag.

Verder draai ik hier met een Alice snelheid van 1.5Mbit (moet je nog deen door 8 om megabyte van te maken). Dat noemen ze daar supersnelle tot 20 Mbit internet. Was dit niet het bedrijf, die zo positief anders wilde zijn, dan alle anderen?

john1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2006 13:50

Re: Alice ZEER SLECHT!!!!!!

Ongelezen bericht door john1962 »

"Verder moet ik nog maar zien of de geschillencommissie Telecom (www.sgc.nl) iets uithaalt want alleen hun moederbedrijf bbeyond bv is geregistrerd en niet zij zelf."

Die kunnen dus ook niks doen, ik moest dus ook van Alice contact op nemen met ze, maar inderdaad Alice is NIET aangesloten dus kunnen ze je NIET helpen. Ik moest dus van de geschillen commissie contact op nemen met mijn rechtsbijstand. Maarja die hebben
me dus ook voor geen meter geholpen.

Dus komt er op neer dat ik gewoon alles moet gaan betalen.
En er niks verrekend wordt door dat onduidelijke bedrijf.

Gesloten