LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internet diensten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ferdi
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2003 17:16

internet diensten

Ongelezen bericht door Ferdi »

Heb telefoontje gekregen van een internetbedrijf die onze gegevens wilt plaatsen op hun site. Hier zijn we uiteindelijk akkoord mee gegaan, omdat het wel goedkoop was. Het internetbedrijf heeft doorgegeven dat het maar €100 kost voor plaatsing van 36 maanden.

Na het contract te hebben getekend en terug gefaxd blijkt dat er niet 100 euro per 36 maanden stond maar 100 euro per maand. Wij zijn de dupe dus van oplichting!! want ze hadden duidelijk gezegd dat het maar €100 per 36 maanden kost.

Wat kunnen wij hiertegen doen? En heeft iemand hier ervaring mee?

In het contract stond ook dat je binnen 10 aangetekend moest reageren als je geen gebruik van hun diensten wilt maken nu zijn die 10 dagen ook voorbij, want wij hebben dat pas later gemerkt.

Wie kan ons helpen?

Alvast bedankt.

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: internet diensten

Ongelezen bericht door Chris »

Ja voordat je een brief ondertekend moet je deze wel eerst lezen.
Als zij modelings aan jullie hebben vermeld dat het 100 euro per 36 maanden is, hoop ik voor je dat je een getuige hebt die dat kan bevestigen.
Anders ben ik bang dat het een veloren zaak is en dat je voor 100 euro per maand voor de aankomende 36 maanden er aan vast zit.
Het is ten slotte jouw woordt tegen hun woord, maar zij hebben bewijs dat je het comtract getekend hebt.

Meer kan ik je neit uitleggen, maar kan je wel verzekeren dat je hier heel moeilijk onderuit kan komen.

Succes verder en ik hoop dat je er onderuit kan komen.

chris

Ferdi
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2003 17:16

Re: internet diensten

Ongelezen bericht door Ferdi »

Bedankt voor je reactie.

Het is gewoon schandalig wat ze doen. Voor dat bedrag kan ik zelf zo een site opzetten!

Zulke bedrijven moeten ze eigenlijk gewoon sluiten omdat ze de heleboel oplichten. Want wij als gewone burgers worden daar de dupe van.

Shadowfax

Re: internet diensten

Ongelezen bericht door Shadowfax »

Het is inderdaad jammer dat je er als vertrouwende consument op zo'n manier ingeluist wordt.

Je zou haast ieder gesprek die je maakt bij een aankoop van een product\dienst bandopnames moeten maken. Of alles in vierfout kopieren en laten ondertekenen.

Succes er mee.....

Gast

Re: internet diensten

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb nu ook een probleem met Planet Internet en zal eens ff uitleggen waarom je een gratis telefoon van hun krijgt. Die Telefoon hadden wij hard nodig omdat wij door de voorbereiding voor de aansluiting van ADSL 13 dagen Telefonisch niet bereikbaar waren want ze hebben een aanvraag gedaan voor ADSL voor Analoog en niet voor ISDN. Ja nu denk je dat je bij KPN moet zijn ben ik ook geweest maar die kunnen niet bij de ruimte komen waar je moet zijn voor de aanlsuitingen voor ADSL. De provider waar ik de aanvraag heb gedaan kan dit alleen. Ze hebben wel onderzoek gedaan en ja het bleek toch de fout van Planet te zijn. Door dit hebben wij de opnening van ons bedrijf moeten uitstellen met 2 weken. Dus wij via onze advocaat een claim gestuurd naar planet hebben ze hem afgewezen en doorgestuurd naar KPN. KPN heeft toen weer onderzoek gedaan en wat blijkt dat Planet aansprakelijk gesteld kan worden, maar omdat wij al van het kastje naar de muur worden gestuurd is KPN toch bereid om uit coulance de helft van de schade te vergoeden. En de klachten afdeling van Planet is telefonisch niet te bereiken dus heb ik vandaag een stuk of 10 mailtjes gestuurd met het verzoek om mij te bellen naar [email protected] en ja ik werd net gebeld (5 minuten na de mailtjes). Ze hebben me gebeld en gaan het nu uitzoeken nadat ik had gedreigd hen te dagvaarden. Mijn advocaat zij dat de kosten voor het geding hoger waren dan de claim en ik de kosten moet betalen als ik verlies. Ik wil dat risico nemen , omdat het hier om een Principe kwestie gaat en iemand moet die lui toch eens hardhandig aanpakken. Oh ja en wat nog handiger is voor mensen die klachten hebben is bellen naar die afdeling, je krijgt dan eerst de receptie aan de telefoon en je moet je klantnummer doorgeven en duidelijk vermelden dat je dossiar bij de alfdeling klachtenafhandeling ligt en als ze vragen om de persoon die je dossier behandeld zeg je gewoon dat je de naam niet weet anders verbinden ze je niet door naar die afdeling. Het nummer is 033-4540400. Ogh en wat ook helpt is een nette mail sturen naar een hoge manager bij Planet [email protected]
Jullie horen nog wel hoe het is gegaan.

Gesloten