LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waanzinnige huurverhogingen onroerendgoed....

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
j.p.m. snel

Waanzinnige huurverhogingen onroerendgoed....

Ongelezen bericht door j.p.m. snel »

Mijne dames/heren,

Ik ben zo vrij u attent te maken op het navolgende :

Als kleine zelfstandig ondernemer huur ik een (kleine) winkelruimte in een overdekt winkelcentrum in N-Holland. Door de huurwetsweiziging
van afgelopen augustus zijn verhuurders vrij om tussentijds, gedurende
het huurcontract, de huurprijs aan de zgn. huidige marktwaarde aan te passen. Hiervan werd onmiddellijk door mijn verhuurder, een van de
grootste en beursgenoteerde vastgoedeigenaars (Corio) gebruik gemaakt door mijn huidige huur, ondanks alle jaarlijkse indexeringen met maar liefst 30% te verhogen. Uiteraard kun je hiertegen, middels
een gerechtelijke procedure, tegen in verweer gaan. Feit is echter dat de
eigenaar/verhuurder (en ik vermoed niet alleen deze eigenaar) er in principe niet meer om staat te trappelen om een "kleine"unit aan een
"kleine"ondernemer te verhuren. Het komt er dus eigenlijk op neer om de kwestie maar te accepteren, waardoor je mag blijven zitten voor de komende 5 jaar. Men verhuurt liever in een goed winkelcentrum aan
grote winkelketens (waarvan er al zoveel zijn).
De branchering wordt hiermede vrij snel uitgedund, de kleine(re) onder-nemers gaan de fles op. Buiten het feit dat deze laatste groep ook nog eens financieel extra gepakt worden (kleinere ruimtes moeten voor de eigenaar meer opleveren in verhouding), wordt ook de uiteindelijke con sument hier de dupe van.
Dit is even in het kort het verhaal van een kleine zelfstandige, maar hij weet dat er men hem zeer veel kleine ondernemers in hetzelfde schuitje zitten en machteloos moeten toezien hoe Nederland straks wordt "bewinkeld" door enkele grote machtsblokken c.q. multinationals.

Gast

Re: Waanzinnige huurverhogingen onroerendgoed....

Ongelezen bericht door Gast »

en wat heeft dit met internet te maken

Gast

Re: Waanzinnige huurverhogingen onroerendgoed....

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal geen ene ****

Gesloten