Betalen voor Icloud-opslag die ik toch niet gebruik?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Betalen voor Icloud-opslag die ik toch niet gebruik?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Consumenten willen duurzame producten maar fabrikanten blijven slecht repareerbare en recyclebare maken
Oh, vandaar dat er zoveel bij Ali, Action e.d. wordt gekocht, de consument gaat voor duurzaam... En realiseert die consument zich dat ze dan geen electronica, kleding enz. enz. voor een paar euro's kunnen kopen?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Betalen voor Icloud-opslag die ik toch niet gebruik?

Ongelezen bericht door witte angora »

R.Leski schreef:
06 okt 2023 09:01
Het hele idee van een cloud opslag is natuurlijk dat je juist geen (extra) harde schijven extern nodig zou moeten hebben en je foto's veilig zijn in de cloud. Het zou juist goed zijn als bedrijven zich meer zouden voegen naar de wensen en grillen van consumenten. Sommige zijn daar heel succesvol in. Was gisteren ook een mooie aflevering over op Tegenlicht over hoe slecht sommige producten gemaakt worden. Consumenten willen duurzame producten maar fabrikanten blijven slecht repareerbare en recyclebare maken. In Frankrijk hebben ze nu dus wetgeving die dit afdwingt. Maar goed we dwalen af. Bedankt voor jullie input!
Nou Don Quichot, succes met je strijd dan maar.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Betalen voor Icloud-opslag die ik toch niet gebruik?

Ongelezen bericht door Erthanax »

R.Leski schreef:
06 okt 2023 09:01
Het hele idee van een cloud opslag is natuurlijk dat je juist geen (extra) harde schijven extern nodig zou moeten hebben en je foto's veilig zijn in de cloud. Het zou juist goed zijn als bedrijven zich meer zouden voegen naar de wensen en grillen van consumenten. (...)
Wat mij betreft moet juist niemand (privé of zakelijk) zich voegen naar de grillen van een ander. Rekening houden met wensen is iets anders.

Op zich begrijp ik uw punt wel, bv als ik het vergelijk met telefoon- en parkeertarieven. Daar is een tarief per blok vervangen door een tarief per kleine eenheid. Daarom schreef ik al eerder dat er misschien iets verandert als genoeg consumenten gaan klagen bij de aanbieders. Ik ga dat niet doen, want aan mijn 2 TB heb ik veel, veel meer dan genoeg.

Om hoeveel foto's gaat het eigenlijk? Tienduizenden foto's, of mogelijk nog meer, dat is toch veel te veel om zinvol te gebruiken, of zelfs maar te doorzoeken?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Betalen voor Icloud-opslag die ik toch niet gebruik?

Ongelezen bericht door kuklos »

R.Leski schreef:
06 okt 2023 00:56
Ik hoop dat dit ooit door (EU) regelgeving wordt aangepakt.
Waarom moet dit nou weer via de wet geregeld worden? Hebben we dan nog meer wetgeving nodig?
Als je dit zo graag wil veranderen, zoek andere Apple gebruikers met hetzelfde probleem en schrijf Apple aan.
R.Leski schreef:
06 okt 2023 00:56
Ik begrijp dat dit het verdienmodel is van techgiganten, Apple weet dat als je de 2 TB grens bent gepasseerd (dit was jaren het maximum), je niet opeens 3x zo veel gaat opslaan en daar verdienen ze gigantisch aan. Ze hebben namelijk niet voor elke TB aan opslag die ze verkopen het daadwerkelijk 'klaarstaan'.
Waarop baseer je dit?
R.Leski schreef:
06 okt 2023 09:01
Het zou juist goed zijn als bedrijven zich meer zouden voegen naar de wensen en grillen van consumenten.
Laat me raden, jij hebt zelf geen bedrijf. Je richten naar de grillen en wensen van iedereen (daar komt jouw idee op neer) dan buig je je in een miljoen bochten en ben je voor niemand meer aantrekkelijk. Wel deel ik je mening dat Apple meer tredes in zou kunnen bouwen, bijvoorbeeld per TB.
R.Leski schreef:
06 okt 2023 09:01
Consumenten willen duurzame producten maar fabrikanten blijven slecht repareerbare en recyclebare maken.
Nee hoor, bedrijven maken wat klanten willen. Zo niet dan is er iemand die springt in het gat dat andere bedrijven achterlaten en worden de bedrijven die niet luisteren naar de klant weggeconcureerd.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Betalen voor Icloud-opslag die ik toch niet gebruik?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Het argument is belachelijk.

Toen je begon met je basispakket had je toch ook niet meteen voor 2 TB aan foto's? Je bent klein begonnen net zoals bijna elke andere gebruiker. Klaagde je toen ook? Nee.

Dus nu moet je ook niet klagen. Je standpunt is onhoudbaar.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Betalen voor Icloud-opslag die ik toch niet gebruik?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Gezien de bedragen die gevraagd worden voor opslag, en men graag zelf zou willen beslissen hoeveel opslag gebruikt wordt, is het misschien een optie om zelf een NAS te maken/kopen.
Daar is dan wel natuurlijk wat kennis voor nodig, maar heeft wat mij betreft alleen maar voordelen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Betalen voor Icloud-opslag die ik toch niet gebruik?

Ongelezen bericht door rwolters »

R.Leski schreef:
06 okt 2023 09:01
Het hele idee van een cloud opslag is natuurlijk dat je juist geen (extra) harde schijven extern nodig zou moeten hebben en je foto's veilig zijn in de cloud. Het zou juist goed zijn als bedrijven zich meer zouden voegen naar de wensen en grillen van consumenten. Sommige zijn daar heel succesvol in. Was gisteren ook een mooie aflevering over op Tegenlicht over hoe slecht sommige producten gemaakt worden. Consumenten willen duurzame producten maar fabrikanten blijven slecht repareerbare en recyclebare maken. In Frankrijk hebben ze nu dus wetgeving die dit afdwingt. Maar goed we dwalen af. Bedankt voor jullie input!
Het wordt hier boven al even genoemd: als je AWS S3 gebruikt (Amazon Web Services) betaal je alleen voor wat je gebruikt. Maak er zelf een app bij en je kunt zo efficient mogelijk gebruik maken van cloud opslagcapaciteit. En als je geen apps kunt maken kan je dat leren of anders genoegen nemen met wat de markt aanbiedt. Ik zou best ook een brood willen kunnen kopen van 563 gram, maar ik zit altijd vast aan die 800 gram. Als ik 563 gram wil zal ik het ook zelf moeten maken (en leren brood te bakken).

Dat gezegd hebbende: kan ik als klant van het bedrijf waar jij werkt wel alles exact krijgen zoals ik dat wil? Of hebben jullie ook gewoon standaard producten en/of diensten waar je uit moet kiezen?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Betalen voor Icloud-opslag die ik toch niet gebruik?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
05 okt 2023 17:09
Teunbosseman schreef:
05 okt 2023 15:08
Moneyman schreef:
05 okt 2023 13:14

Net zoals TS 2, 6 en 12 TB kan kopen. Prima vergelijking dus.

Mwah vindt ik niet helemaal.
Verschil tussen 2TB en 6TB vindt ik zeer aanzienlijk. Verschil tussen een blikje verf van 750ml. 1ltr, 2,5 ltr of 5 ltr is meer keuze en kun je beter afstemmen op je deur.

Ik schreef trouwens ook:
Eens dat Apple niet een veelvoud van cloud pakketen kan gaan maken.
Tussen 2 en 6 zit een factor 3
Tussen 1 en 2,5l zit een factor 2,5..

Wat is nu het grote verschil?

Verschil zijn de keuzemogelijkheden.
Tussen 750ml en 5ltr zit weer factor 6,6. Ik zie je punt niet ?

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Betalen voor Icloud-opslag die ik toch niet gebruik?

Ongelezen bericht door PGros »

Tussen 2 TB en 12 TB zit ook een factor 6
Zoveel verschil in keuzemogelijkheden zijn er nu ook weer niet.
Dus we kunnen beter stoppen hier. Je neemt nu 6 TB en vult het de komende jaren of je gooit de helft van de foto's weg en je kan weer even vooruit tot 2 TB vol zit.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Betalen voor Icloud-opslag die ik toch niet gebruik?

Ongelezen bericht door Dirkie »

R.Leski schreef:
06 okt 2023 09:01
Het hele idee van een cloud opslag is natuurlijk dat je juist geen (extra) harde schijven extern nodig zou moeten hebben en je foto's veilig zijn in de cloud.
Het hele idee van cloud opslag is dat je aan een andere partij geld betaald zodat je jouw bestanden bij die partij mag opslaan. Hoe dat gedaan wordt en of dat veilig gedaan wordt en of de aanbieder betrouwbaar is en blijft enz enz dat weet niemand. En voor je het weet liggen jouw foto's en andere bestanden op straat als de cloud opslag provider gehackt wordt.
We hebben het allemaal heel erg druk over privacy ed, maar niemand heeft er een probleem mee om zijn/haar bestanden op te slaan bij (gratis) cloud providers als Google, Microsoft en Apple. Ik durf zelfs te beweren dat de meeste mensen niet eens weten dat hun bestanden daar opgeslagen worden. Want wie leest nu de voorwaarden bij de aanschaf van een nieuwe telefoon. Gewoon snel klikken op Yes, Next en volgende en daar gaan he bestaden de cloud in. En die providers kunnen dus (en doen dat ook regelmatig) blijkbaar hun voorwaarden veranderen.

Klaas van Steen
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2023 10:43

Re: Betalen voor Icloud-opslag die ik toch niet gebruik?

Ongelezen bericht door Klaas van Steen »

Apple doet niks wat "illegaal" zou zijn. Het komt gewoon net verkeerd uit voor jou, je koopt een flesje water voor 2 of 3 slokken en niet om het hele flesje achterover te tikken.

Plaats reactie