LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Tsasil
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2012 14:09

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Tsasil »

Jolijn schreef:Niet alleen van veel richtingen om je heen, maar ook hier op het topic dezelfde ervaringen.
Je zou een mail kunnen sturen dat je de bewuste €0,79 hebt overgemaakt met de toevoeging dat het niet lukken van de incasso te wijten is aan een falend administratiesyteem systeem van C & B, of een doelbewuste methode extra inkomsten te incasseren (ook gezien de vele berichten hierover op diverse fora).
Heb ik inderdaad gedaan, nu inmiddels al 5 keer :|

Ze blijven dezelfde emails sturen en ik blijf antwoorden met dezelfde tekst. Totdat ik op een gegeven moment een spelfout zag dacht ik dat het geautomatiseerde mails waren, maar het blijkt dat er daadwerkelijk mensen elke keer mails van dezelfde strekking aan het typen zijn zonder verder de historie te checken. Ze hebben volgens mij dus ergens een heel team aan mensen zitten die deze afpersing afhandelt. Voor mij nog 9 andere mensen die het wel betalen denk ik :?

chinkone
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2012 13:26

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door chinkone »

Wat ik iedereen adviseer om te doen is in elk geval contact op te nemen met ECC (het Europees Concumenten Centrum). Dit heb ik twee weken geleden gedaan en heb vorige week een reactie gehad. Mijn klacht is doorgespeeld aan ECC in Engeland.

http://www.eccnl.eu/page/nl/klachten/klacht

chinkone
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2012 13:26

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door chinkone »

Laatste update. Na contact te hebben gehad met ECC is mijn clickandbuy account opgezegd. :D

chinkone
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2012 13:26

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door chinkone »

De aller laatste update. Gisteren en vandaag heb ik meerdere emails ontvangen waaronder deze:
Dear,

Thank you for contacting ClickandBuy and for your message.

We have processed your complaint and investigated the case thoroughly.
Our records show that on 08/02/2012 you funded your ClickandBuy account with EUR 30,00. You made the following purchases:

08/02/2012 iTunes EUR 24,99

15/02/2012 iTunes EUR 0,79

17/02/2012 iTunes EUR 0,79

23/02/2012 iTunes EUR 0,79

25/02/2012 iTunes EUR 1,59

29/02/2012 iTunes EUR 1,59

There was not enough funds in EUR 30,00 to cover all amounts. Therefore, we had no other option but to charge the preferred payment method you have provided. The transaction declined. Therefore, as per the fee table within our terms and conditions, you incurred a fee of EUR 15,00. The amount outstanding to be paid was EUR 15,54. You made a payment of EUR 15,00, which unfortunately still left EUR 0,54 outstanding to be paid. Further attempts to balance your account resulted in a further three failed payment fees. We can confirm that you made a further payment of EUR 16,00.

The account was eventually terminated with an outstanding amount of EUR 15,59.

As a good will gesture we will agree to settle the amount owed to iTunes. The outstanding amount has now been paid to iTunes in order to resolve any block on your apple iTunes account.

As a further good will gesture and as we can see that you did try to resolve this issue we will refund one of the payments to you. An amount of EUR 16,00 will be paid back to your bank account today. Please allow up to 3-5 working days for the amount to reach your bank account.










Yours sincerely,

ClickandBuy Complaints Management Team
Bij deze kan ik bevestigen dat na veel geduld het tot een goed eind is gekomen dankzij het contact met ECC. Hopelijk heeft mijn bijdrage aan dit topic andere mensen mogen helpen. Eerlijkheid duurt het langst, dat blijkt wel weer.

maarten87
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2012 12:55

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door maarten87 »

Wist niet eens dat ik ooit iets gekocht had via clickandbuy.
Ook van mijn rekening is een bedrag van 79.95 afgeschreven,
meteen de volgende dag heb ik het teruggevorderd en de bank opgebeld dat er geen geld van me rekening afgehaald meer kan worden van dit bedrijf.
Het vreemde eraan was dat ik tot dit moment en de afschrijving 2weken geleden nooit van dit bedrijf gehoord had en er de laatste 12maanden ook zeker niets bij betaald had.
Ook kreeg ik een e-mail met 15 euro extra incasso kosten en een dreiging van een incasso bureau.
Naar verschillende e-mails wacht ik nog op reactie.

Ik heb 100% niks voor dat bedrag gekocht dan zou ik het zeker moeten weten

Me vraag is eigenlijk zijn er ook echt bij mensen incasso's bureaus geweest die geld hebben proberen te innen? echt voor de deur of via een brief thuis. of naar verloop van tijd horen jullie er niks meer van?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

maarten87 schreef: Me vraag is eigenlijk zijn er ook echt bij mensen incasso's bureaus geweest die geld hebben proberen te innen? echt voor de deur of via een brief thuis. of naar verloop van tijd horen jullie er niks meer van?
Ik heb van een incassoburo (cannock chase) inderdaad een keer een brief ontvangen thuis - door click & buy zijn mijn gegevens bewust doorgegeven terwijl men wist dat dit onjuist was.

Ik heb de mail gelabeled met "fraudulent mail - return to sender" - en daarna nooit meer wat van gehoord - OOK niet op de formele klacht die ik bij Cannock Chase en Click & Buy heb neergelegd.

In jouw geval denk ik dat je mail adres / gegevens misschien misbruikt worden - of dat je iTunes account (indien je die hebt) gekraakt is - en gebruikt word om zaken te downloaden (dus, te kopen).

maarten87
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2012 12:55

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door maarten87 »

Sterk dat er zo snel op gereageerd word alleen het is me een raadsel hoe dit gekraakt kan worden.

Wat zou ik het beste op dit moment kunnen doen afwachten tot ik een brief krijg of aangifte doen bij de politie?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

maarten87 schreef:Sterk dat er zo snel op gereageerd word alleen het is me een raadsel hoe dit gekraakt kan worden.

Wat zou ik het beste op dit moment kunnen doen afwachten tot ik een brief krijg of aangifte doen bij de politie?
Hangt er van af.

Heb je een iTunes account - dan kijk of je in kan loggen.
Wijzig je wachtwoord (maak een sterk wachtwoord!) en meld de fraude bij iTunes zelf. Meld daar dat je je wachtwoord direct hebt gewijzigd.

Daarnaast, meld (in het engels) bij C&B dat er fraude is gepleegd met je account - en dat je dus geen accoord geeft voor de afschrijving.

(Ik ga er van uit dat je 1) een itunes account hebt, en 2) niets zelf besteld hebt, en huisgenoten of familieleden ook niet!)

Heb je geen iTunes account - stuur dan (ook in het engels) C&B een bericht ([email protected]) dat jij geen klant bent, geen itunes account hebt, en jij nooit toestemming voor incasso hebt gegeven - en zij dus frauduleus handelen door te (pogen te) incasseren zonder toestemming.

bewaar wel alles (mails, brieven etc) en wacht heel even de reacties af.
Indien men blaat 'betalen of anders ' dan is het zaak om aangifte te doen.

(ik ben vrij fel tegen C&B en hun blaffende valse hond Cannock Chase - omdat ik kan aantonen dat ze bewust mensen onterecht aanschrijven - en niets WILLEN doen om fouten te voorkomen)

maarten87
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2012 12:55

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door maarten87 »

Nee ik heb geen i-tunes acount of zover ik weet ooit wat gekocht bij dit bedrijf.

Wel had ik een acount nummer en wisten ze dus me bankgiro nummer.

Stuiterbunny
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2012 22:02

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Stuiterbunny »

Mijn zoon heeft ook sinds een paar dagen problemen met dit bedrijf.
Morgen gaat hij al naar het ECC en een juridisch loket.

Ze hebben hem onterecht 15 euro in rekening gebracht omdat ze z.g. geen geld van zijn rekening af konden halen. Terwijl dit wel het geval was, stond er gewoon op. Gaven ze ook nog de bank de schuld, heeft hij contact opgenomen met zijn bank, die hebben het ook helemaal nagekeken, en bevestigden ook dt het erop stond. Na telefonisch contact kon die 15 euro terug gebracht worden naar 7,50 euro, dan was de zaak afgedaan. Maar wat niet terecht is hoeft toch ook niet betaald te worden?

Vandaag heeft hij zijn rekening laten blokkeren dat click and buy er niks vanaf kan halen, en dan brengen ze hem weer 7,50 euro in rekening omdat hij dat heeft laten doen. Terwijl hij het via zijn bank heeft laten blokkeren!! Bij click and buy moest je die kosten van automatische incasso verwijderen betalen.

Dit is een engels bedrijf, gericht op nederlandse consumenten. Daar bij de meeste mensen hun engels niet zo goed is, hebben ze al snel zoiets van.. betaal maar. Maar wat niet van hun is, krijgen ze niet.

Vraag me alleen af of er niks tegen hun verder te doen is. Ben de laatste paar dagen eens op het internet aan het struinen en kom niks anders tegen dan slechte ervaringen van mensen. Ze lezen de mails niet eens, sturen standaard antwoorden terug.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ze hebben hem onterecht 15 euro in rekening gebracht omdat ze z.g. geen geld van zijn rekening af konden halen. Terwijl dit wel het geval was, stond er gewoon op.

Dat schijnt idd vaak voor te komen/als smoes gebruikt te worden.
Je zoon is verantwoordelijk voor zijn bankrekening, niet voor de falende administratie van C&B.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

maarten87 schreef:Nee ik heb geen i-tunes acount of zover ik weet ooit wat gekocht bij dit bedrijf.

Wel had ik een acount nummer en wisten ze dus me bankgiro nummer.
Geen account maar wel een account nummer?
Sorry - maar dat snap ik niet.

maarten87
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2012 12:55

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door maarten87 »

Ik moest het het allemaal even uitzoeken, maar naar verschillende emails heen en gestuurd te hebben gaven ze aan dat ik me aangemeld zou hebben bij kriebello.nl
Nadat ik een e-mail terug gestuurd heb waarbij ik aangeef niks met kriebello te maken gehad te hebben, krijg ik vandaag een brief waar een datum van 16april op staat, en waarmee ze dreigen binnen 3 dagen te wanneer ik niet betaal ze een incasso bureau op me af sturen sturen.

Stuiterbunny
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2012 22:02

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Stuiterbunny »

Jolijn schreef:Ze hebben hem onterecht 15 euro in rekening gebracht omdat ze z.g. geen geld van zijn rekening af konden halen. Terwijl dit wel het geval was, stond er gewoon op.

Dat schijnt idd vaak voor te komen/als smoes gebruikt te worden.
Je zoon is verantwoordelijk voor zijn bankrekening, niet voor de falende administratie van C&B.
Pardon?
Zie jij zijn financiele administratie?
Er is bewijs meegestuurd naar dat bedrijf dat ze wel degelijk van zijn rekening geld af konden halen. Het geld stond erop. Van 5 dagen een overzicht mee gestuurd wat er per dag op zijn rekening stond. Dus zijn actuele saldo.

Dus niet oordelen voordat je een oordeel kan vellen.

Of lees ik jou bericht verkeerd?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Jolijn »

Stuiterbunny schreef:Of lees ik jou bericht verkeerd?
Ja, nogal ja. :wink:

C&B gebruikt die smoes.

Stuiterbunny
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2012 22:02

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Stuiterbunny »

Jolijn schreef:
Stuiterbunny schreef:Of lees ik jou bericht verkeerd?
Ja, nogal ja. :wink:

C&B gebruikt die smoes.
:oops: Excuseer dan voor het verkeerd begrijpen. ;)

Ondertussen is er een brief van het incassobureau gekomen. (67 euro)
Hij heeft telefonisch contact gehad met die mensen en heeft zijn spulletjes daarheen moeten mailen. Ze zijn bezig het uit te zoeken, dus het is nog afwachten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Stuiterbunny schreef:
Jolijn schreef:
Stuiterbunny schreef:Of lees ik jou bericht verkeerd?
Ja, nogal ja. :wink:

C&B gebruikt die smoes.
:oops: Excuseer dan voor het verkeerd begrijpen. ;)

Ondertussen is er een brief van het incassobureau gekomen. (67 euro)
Hij heeft telefonisch contact gehad met die mensen en heeft zijn spulletjes daarheen moeten mailen. Ze zijn bezig het uit te zoeken, dus het is nog afwachten.
Cannock Chase?
Dan niet meer bellen - maar alleen schriftelijk zaken doen.
C&B en CC zijn niet te goeder trouw - sturen zomaar brieven - en hullen zich verder in stilzwijgen.

Kriebello is ook niet 100% betrouwbaar .. maar ja.. da`s mijn mening - niet op ervaring gebaseerd.

sannie1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2012 15:30

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door sannie1972 »

Ik heb dus ook dit probleem. Ik logde vandaag in op mijn oude email en zag tot mijn verbazing dat er bij click and buy rekeningen openstonden. Ik dacht ik ga eens kijken en schrok mij rot. er is bijna voor 300 euro via mijn account gedownload. Ik gebruik al zeker 9 maanden mijn iphone niet meer omdat ik nu een samsung mobiel heb. Alleen heb ik nooit het itunes account gesloten. Nu is het wel duidelijk dat ik het niet gaat betalen maar wie weet hoe ik dit kan oplossen omdat ik toch hier ook wel lees over incassobureau's etc. Ik wil eigenlijk mijn rekeningnummer loskoppelen van click and buy maar weet niet hoe. Wie weet hoe ik dit allemaal kan oplossen?

Ghostnet99
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2012 19:19

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Ghostnet99 »

Jawel, ik heb vandaag ook een leuk bericht gehad van Click and Buy.

Ik heb afgelopen week 6x een aankoop van €0,59 gedaan. €3,54 in totaal, maar dus 6 verschillende transacties bij hetzelfde bedrijf. Helaas stond ik deze week rood, wat ik helaas niet in de gaten had, en kon Click and Buy het dus niet afschrijven. Nu komen er 6x €15 administratiekosten bij. Dus ipv €3,54 moet ik €93,54 betalen. Ik heb onmiddelijk gebeld, de telefoniste heeft er €30 euro vanaf gehaald maar dat is dan ook het maximale. Bah, ik ga het voor de zekerheid maar betalen (andere bankrekening via Ideal) voordat er nog meer verrassingen op me afkomen. Als er een herinneringsmail wordt gestuurd, komt er weer 6x €7,50 bovenop en als ze voor de grap een dag later weer niet kunnen innen van je bank weer 6x €15 euro. Dus je zit al gauw op honderden euro's ''administratiekosten''.

Maar goed, eerst maar betalen nu en daarna in bezwaar en de (engelse) ombudsman aanschrijven. En anders doe ik aangifte van oplichting.

Groet Bas

EllenL
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:25

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door EllenL »

\
Laatst gewijzigd door EllenL op 23 nov 2012 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten