LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
JRU
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:29

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door JRU »

als je de topic nu eens goed doorleest en dan een een goede onderbouwde statement kan neerzetten dan ben je welkom in deze topic.

De verhalen gebracht gaat over mensen die of te wel genoeg geld hadden op hun account, maar dan gaat E&B toch een poging doen om het van je rekinging af te schrijven. En ten tweede zijn er hier een aantal die nog nooit een account hebben gemaakt of gehad op C&B en toch ineens geconfronteerd worden met bedragen/afschrijvingen waarbij zij nog nooit en ten nimmer zaken of contact hebben gehad met deze service.

Verder jou verhaal klopt niet helemaal met de Ideal als je even goed had gelezen, blijkbaar heb je dat niet helemaal gedaan heb ik duidelijk een aantal keren gezegt dat als C&B denkt dat je niet hebt voldaan aan hun factuur in wat voor vorm dan ook dan word het account gelijk tijdelijk geblokkeerd. Daarbij heb ik ook gelijk vermeld dat het verkeer via Ideal ook niet werkt doordat je account fysiek geen connectie meer heeft met C&B en je het alleen kan overmaken via (internet)bankieren dat word heel duidelijk in de mail gezegt. Dus jou verhaal gaat voor dat deel met Ideal niet op.

Verder is het nog steeds zo dat onschuldige personen nog steeds gedupeerd worden door het feit: dat als je een account op C&B er gelijk gebruik van kan maken. Waardoor het heel fraude gevoelig is.

Hoop dat je nu goed genoeg bent voorgelicht en eerst een topic helemaal leest voordat jeje erin begraaft.

luc1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:58

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door luc1986 »

Volgens mij bepaal jij niet wie hier welkom is en wie niet. Daarbij krijg je een link om direct je factuur te voldoen, dan heb ik gedaan kon geld storten via ideal. Dat dat via jou niet kan, daar kan ik niets aan doen. Als jij mijn post nou eens leest zie je dat ik het heel vervelend vindt voor mensen die onterecht afschrijvingen etc krijgen. Maar daar lees je blijkbaar overheen. Mijn punt is dat veel mensen zomaar dingen bestellen zonder te kijken of ze het wel kunnen betalen en dan later gaan klagen dat daar extra kosten voor in rekening worden gebracht. Mijn verhaal klopt wel en als jij dat niet geloofd is dat jou probleem

JRU
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:29

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door JRU »

luc1986 schreef:Volgens mij bepaal jij niet wie hier welkom is en wie niet. Daarbij krijg je een link om direct je factuur te voldoen, dan heb ik gedaan kon geld storten via ideal. Dat dat via jou niet kan, daar kan ik niets aan doen. Als jij mijn post nou eens leest zie je dat ik het heel vervelend vindt voor mensen die onterecht afschrijvingen etc krijgen. Maar daar lees je blijkbaar overheen. Mijn punt is dat veel mensen zomaar dingen bestellen zonder te kijken of ze het wel kunnen betalen en dan later gaan klagen dat daar extra kosten voor in rekening worden gebracht. Mijn verhaal klopt wel en als jij dat niet geloofd is dat jou probleem
En dit doe je dus in menig topic waarin je actief bent/was je gaat zelf maar eens uitvissen wat ik daarmee wil zeggen.

jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

luc1986 schreef:Volgens mij bepaal jij niet wie hier welkom is en wie niet. Daarbij krijg je een link om direct je factuur te voldoen, dan heb ik gedaan kon geld storten via ideal. Dat dat via jou niet kan, daar kan ik niets aan doen. Als jij mijn post nou eens leest zie je dat ik het heel vervelend vindt voor mensen die onterecht afschrijvingen etc krijgen. Maar daar lees je blijkbaar overheen. Mijn punt is dat veel mensen zomaar dingen bestellen zonder te kijken of ze het wel kunnen betalen en dan later gaan klagen dat daar extra kosten voor in rekening worden gebracht. Mijn verhaal klopt wel en als jij dat niet geloofd is dat jou probleem
.

Luc er zijn zat mensen en niet alleen op dit forum die genoeg saldo op hun clickandbuy account hadden staan,en ook precies wisten wat ze moesten betalen.Het is echter clickandbuy die dan toch nog incassokosten in rekening gaat brengen door bv een bankfout of dergelijke wat helemaal niet de schuld is van de rekening eigenaar.Bij die 25 euro hebben ze het ook altijd over dat dit veel administratiewerk met zich meebrengt.Maar dat is gewoon onzin want als hun geen geld kunnen afschrijven dan kost dat hun nix waarom moeten ze dan zo´n abnormaal hoog bedrag in rekening gaan brengen dat slaat gewoon totaal nergens op.En de meeste mensen op dit forum hebben al geprobeerd talloze keren met clickandbuy tot een oplossing te komen maar er word gewoon niet op ingegaan.Daarnaast weet ik ook wel zeker dat het desbreffende incassoburea ook met clickandbuy onder een hoedje speelt en dus altijd partij voor clickandbuy kiest ook als deze fout zit.Ik zou je ook nog is aanraden om op andere forums over clickandbuy te kijken.Dan zul je zien dat je fout zit.

luc1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:58

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door luc1986 »

JRU schreef:
luc1986 schreef:Volgens mij bepaal jij niet wie hier welkom is en wie niet. Daarbij krijg je een link om direct je factuur te voldoen, dan heb ik gedaan kon geld storten via ideal. Dat dat via jou niet kan, daar kan ik niets aan doen. Als jij mijn post nou eens leest zie je dat ik het heel vervelend vindt voor mensen die onterecht afschrijvingen etc krijgen. Maar daar lees je blijkbaar overheen. Mijn punt is dat veel mensen zomaar dingen bestellen zonder te kijken of ze het wel kunnen betalen en dan later gaan klagen dat daar extra kosten voor in rekening worden gebracht. Mijn verhaal klopt wel en als jij dat niet geloofd is dat jou probleem
En dit doe je dus in menig topic waarin je actief bent/was je gaat zelf maar eens uitvissen wat ik daarmee wil zeggen.
Nee hoor, geen behoefte aan.
@jordy Ik zeg toch ook dat het voor die mensen heel vervelend is. Het punt dat ik wil maken is dat niet alles over een bedrijf negatief hoeft te zijn. Ik heb nu een keer positieve ervaring (wat ik niet verwacht had, zie mijn eerste post in dit topic) en die meld ik. Vervolgens gaan jij en JRU vervolgens daar op gaan reageren van dat dat niet mogelijk is en dat ik eens naar andermans ervaringen moet kijken. Ik post hier mijn ervaring met het bedrijf en wijs mensen ook op het feit dat aan die 25 euro administratiekosten weinig te doen is(tenzij je natuurlijk niets hebt besteld, of zoals in mijn geval wel gewoon genoeg geld op je rekening had staan) Dat heel veel mensen niet tot een oplossing komen met click and buy vind ik heel vervelend voor die mensen en dat ze moeilijk bereikbaar zijn ook. Ik had zo een oplossing en ook vrij snel iemand aan de telefoon. Dat is mijn ervaring en dat andere mensen een andere ervaring hebben, daar kan ik niets aan doen...

jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

luc1986 schreef:Ik heb ze gebeld met mijn "probleem" Ik zal het nog even kort uitleggen. Ik heb een applicatie gekocht van 7,99 die zou afgeschreven worden van mijn rekening. Prima, maar 2 dagen later kreeg ik een mail dat het niet was gelukt en dat ze hier 25 euro voor in rekening brengen. Ik heb toen via ideal direct die 7,99 betaald. Nou stond er meer dan genoeg geld op mijn rekening en daarom had ik ze een email gestuurd. Ik had tevens gemeld dat ik mijn account wilde opheffen. Ik kreeg alleen antwoord op het opheffen(dat kon niet voor er was betaald) en niets over de 25 euro extra of dat er voldoende geld op mijn rekening staat. Paar dagen later weer een email dat ze nog een keer hadden proberen af te schrijven maar dat dit weer niet was gelukt. Nog een keer 15 euro. Vandaag op mijn werk was er een juridisch assistent aanwezig en heb hem dit voor gelegd. Hij vroeg of ik kon aantonen of ik voldoende geld op mijn rekening had staan. Dat kan ik en voor de rest zei hij dat het niet redelijk en billijk is en daarom zou het volgens hem in een rechtszaak nooit worden toegewezen. Alleen is de tijd die je met een rechtszaak kwijt bent natuurlijk meer waard dan die 40 euro. Dus hij raadde me aan om te bellen met dit verhaal. Ik heb gebeld en ze hebben uiteindelijk alles terug gedraaid. Misschien mede door het feit dat ik zei dat ik gewoon kon aantonen dat er voldoende geld op mijn rekening staat en stond.
In ieder geval is dit voor de rest keurig afgehandeld en werd een aantal maal zeer netjes gezegd dat het vervelend was dat het zo gelopen was. Ik ga na deze service zeker nog verder met click and buy. In ieder geval nadat ik heb gebeld met de ING. Ik wil namelijk wel weten waarom ze niet konden afschrijven.

Voor de rest wil ik zeggen dat als je gewoon niet voldoende geld op je rekening hebt staan, je waarschijnlijk weinig kan beginnen tegen die 25 euro die ze in rekening brengen. Het staat namelijk in de algemene voorwaarden. Al zijn die niet altijd heilig. Ik lees trouwens hier ook iets van de incassokosten in het bericht van Jordy. Die zouden volgens hem te hoog zijn. In principe heb je gelijk, maar er zijn wel 2 dingen A het is in de algemene voorwaarden geregeld. B Ze hebben waarschijnlijk meerdere keren proberen te incasseren en dus meerdere keren kosten gemaakt. Vandaar dat de kosten van jou erg zijn opgelopen. Daarbij is de site die je plaats er zelf ook duidelijk in. Er staat iets in over de algemene voorwaarden en dat dit dient als voorbeeld, niet als wet.
Maar je punt wat je probeert te maken klopt niet.Want een bedrijf kan zelf niet zomaar incassokosten gaan verzinnen en deze in hun algemene voorwaarden zetten.Daarnaast maakt het ook niet uit of die wet er aldoor is of niet want er staan in de wet ook duidelijk regels betreffende hoogte van incassokosten.
En ik probeer de mensen hier duidelijk te maken dat ze nix hoeven te vrezen van een incassobureau zolang ze in hun recht staan.Een incassobureau kan namelijk pas beslag gaan leggen op inboedel mits ze een wettelijk bevel hebben van de rechter of,als er een gerechtelijke deurwaarder word ingeschakeld.En er is geen een rechter die hiervoor een akkoord zal geven als een bedrijf zulke belachelijk hoge kosten in rekening brengt en ook nog is zo´n oplichters imago heeft.En ik wil mensen alleen waarschuwen dat ze nix tevrezen hebben en waarschuwen niet met clickandbuy in zee te gaan.Als jij positieve ervaringen hebt met clickandbuy wat ik me niet kan voorstellen dan mag je dat wel op dit forum posten maar dan moet je niet verbaasd zijn als je dan kritiek krijgt.

luc1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:58

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door luc1986 »

jordy204 schreef: Maar je punt wat je probeert te maken klopt niet.Want een bedrijf kan zelf niet zomaar incassokosten gaan verzinnen en deze in hun algemene voorwaarden zetten.Daarnaast maakt het ook niet uit of die wet er aldoor is of niet want er staan in de wet ook duidelijk regels betreffende hoogte van incassokosten.
En ik probeer de mensen hier duidelijk te maken dat ze nix hoeven te vrezen van een incassobureau zolang ze in hun recht staan.Een incassobureau kan namelijk pas beslag gaan leggen op inboedel mits ze een wettelijk bevel hebben van de rechter of,als er een gerechtelijke deurwaarder word ingeschakeld.En er is geen een rechter die hiervoor een akkoord zal geven als een bedrijf zulke belachelijk hoge kosten in rekening brengt en ook nog is zo´n oplichters imago heeft.En ik wil mensen alleen waarschuwen dat ze nix tevrezen hebben en waarschuwen niet met clickandbuy in zee te gaan.Als jij positieve ervaringen hebt met clickandbuy wat ik me niet kan voorstellen dan mag je dat wel op dit forum posten maar dan moet je niet verbaasd zijn als je dan kritiek krijgt.
Punt 1 het is geen wet. Dat staat op jou site en er staat ook dat die kosten die daar staan als richtlijn worden gebruikt, vooral als er niets is geregeld in AV. Ik vind het daarom niet zo slim om mensen aan te raden niet te betalen, aangezien de kans aanwezig is dat ze dadelijk wel moeten betalen + veel extra kosten. Ik ben zelf geen advocaat, dus ik weet het niet zeker, maar zelfs die site geeft aan dan de rechter niet altijd die kosten hanteert. Ik weet voor de rest ook niet of ze niets te vrezen hebben. Ik heb namelijk een beetje gegoogled en ben geen uitspraken tegengekomen tegen of voor clickandbuy. Wel andere uitspraken (ook op die site van jou vermeld) maar de een krijgen ze het toegewezen bij de ander niet. Het hangt van veel factoren af en ik kan er niet over oordelen hoe het in dit geval zou zijn.
Over al de andere zaken buiten de administratiekosten kan ik kort zijn, dat slaat nergens op en clickandbuy moet zorgen dat ze daar snel een einde aan gaan maken en zo niet dan moeten ze wat mij betreft het bedrijf opheffen.
Overigens vind ik het onzin om mensen kritiek leveren als zij toevallig wel een goede ervaring hebben met een bedrijf.

jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

luc1986 schreef:
jordy204 schreef: Maar je punt wat je probeert te maken klopt niet.Want een bedrijf kan zelf niet zomaar incassokosten gaan verzinnen en deze in hun algemene voorwaarden zetten.Daarnaast maakt het ook niet uit of die wet er aldoor is of niet want er staan in de wet ook duidelijk regels betreffende hoogte van incassokosten.
En ik probeer de mensen hier duidelijk te maken dat ze nix hoeven te vrezen van een incassobureau zolang ze in hun recht staan.Een incassobureau kan namelijk pas beslag gaan leggen op inboedel mits ze een wettelijk bevel hebben van de rechter of,als er een gerechtelijke deurwaarder word ingeschakeld.En er is geen een rechter die hiervoor een akkoord zal geven als een bedrijf zulke belachelijk hoge kosten in rekening brengt en ook nog is zo´n oplichters imago heeft.En ik wil mensen alleen waarschuwen dat ze nix tevrezen hebben en waarschuwen niet met clickandbuy in zee te gaan.Als jij positieve ervaringen hebt met clickandbuy wat ik me niet kan voorstellen dan mag je dat wel op dit forum posten maar dan moet je niet verbaasd zijn als je dan kritiek krijgt.
Punt 1 het is geen wet. Dat staat op jou site en er staat ook dat die kosten die daar staan als richtlijn worden gebruikt, vooral als er niets is geregeld in AV. Ik vind het daarom niet zo slim om mensen aan te raden niet te betalen, aangezien de kans aanwezig is dat ze dadelijk wel moeten betalen + veel extra kosten. Ik ben zelf geen advocaat, dus ik weet het niet zeker, maar zelfs die site geeft aan dan de rechter niet altijd die kosten hanteert. Ik weet voor de rest ook niet of ze niets te vrezen hebben. Ik heb namelijk een beetje gegoogled en ben geen uitspraken tegengekomen tegen of voor clickandbuy. Wel andere uitspraken (ook op die site van jou vermeld) maar de een krijgen ze het toegewezen bij de ander niet. Het hangt van veel factoren af en ik kan er niet over oordelen hoe het in dit geval zou zijn.
Over al de andere zaken buiten de administratiekosten kan ik kort zijn, dat slaat nergens op en clickandbuy moet zorgen dat ze daar snel een einde aan gaan maken en zo niet dan moeten ze wat mij betreft het bedrijf opheffen.
Overigens vind ik het onzin om mensen kritiek leveren als zij toevallig wel een goede ervaring hebben met een bedrijf.
Laatste reactie wat ik hierop geef dan stop ik met deze discussie.
Zoals ik al zei staan er regels betreffende hoogte incassokosten in de wet.Als je me niet gelooft moet je maar is het wetboek van strafrecht er op naar slaan.Of iemand vragen met juridisch verstand van zaken en zoals ik al zei mag een bedrijf administratiekosten berekenen mits deze voldoen aan die wettelijke regels en ook verantwoord zijn berekend.Daarmee bedoel ik dus niet als je een week te laat betaalt je meteen 40 euro extra kosten hebt.Daarnaast weet ik wel zeker dat clickandbuy niet zal gaan procederen voor een bedrag onder de 150 euro want,dan zijn ze namelijk nog veel meer kwijt en de kans is groot dat ze dan toch aan het korste eind zullen trekken en dat weten ze zelf ook wel donders goed.Daarnaast raad ik iedereen ook aan mailtjes en brieven van clickandbuy te bewaren zou het toch tot een rechtzaak uitlopen je tenminste bewijzen hebt.

Helaas krijgen veel mensen vaak al argwaan als ze het woord incassobureau horen maar veel mensen weten niet dat ze je nix kunnen maken zolang ze geen gerechtelijk bevel hebben of als er een gerechtelijke deurwaarder spullen of geld komt vorderen.Maar dit is echter aleen het geval als je geld schuldig bent aan de overheid zoals bijvoorbeed,een verkeersboete of een vernieling.Maar clickandbuy is een bedrijf en geen overheid dus ze kunnen je weinig maken zolang ze niet naar de rechter stappen.

wiegets
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:59

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door wiegets »

Hallo,

Heb na 04-12-2009 tot de dag vandaag niets meer vernomen van clickandbuy maar nu heb ik als vele anderen een acceptgiro in de bus ontvangen van een dubieuze incassobureau "Intrum Justitia" te Den Haag. Je kan volgends de bijgeleverde brief schriftelijk contact opnemen DUS NIET. Je moet je aanmelden met de bekende inloggegevens die je erbij krijgt om contact met ze opnemen. Maar je kan maar een paar korte regels invullen en liefst gelijk betalen via IDEAL. Je kan ze alleen maar bellen ipv van schriftelijk benaderen dus je heb geen bewijs voor je aangifte. Dus ik heb en raad het iedereen aan maak van iedere pagina een print screen ( PRT SC ) en print deze uit en stopt het bij je andere papieren en doe aangifte van oplichting. En mocht je ze bellen neem het gesprek op zodat je sterk in je schoenen staat deze kan later als bewijs worden gebruikt anders kan het ja tegen nee worden en jij als consument verliest dan altijd.

Ik heb ClickandBuy eens gevraagd om de orginele rekening zodat ik kan nagaan om welke aankoop het zou gaan en waar de aankoop gedaan zou zijn en naar welk adres het des betreffende pakje heen gestuurd is. U raad het al ik kreeg netjes een mail terug met een standaard antwoord en een nummer dat het in behandeling is. Dus geen kopie van de rekening etc etc.

Het enige wat ik nog heb kunnen traceren van de incassobureau Intrum Justitia is het adres " die je pas na het inloggen te zien krijgt " Wat erg onprofessioneel is voor een zogenaamde legale incassobureau. Als het hier om een echte incassobureau gaat dan moet ie zijn adres en andere cantactgegevens gewoon op de home pagina hebben staan en anders een link er naar toe. Het is allemaal erg dubieus en lucratief. En het vreemdste is je kan helemaal geen email naar het bureau sturen zodat je alles zwart op wit heb staan. :?

gegevens incassobureau Intrum Justitia

Vestigingsadres:

Johan de Wittlaan 3
2517 JR Den Haag

Telefoon: 070-452 7520

Postadres:

postbus 84096
2508 AB Den Haag

Ik stel voor mocht er iemand dan ook een proces krijgen dan wel willen beginnen dat we het met zoveel mogelijke gedupeerde samen doen. Dan staan we sterker en de kosten blijven beperkt per persoon en de kans is vele malen groter dat we winnen tegen deze oplichtersbende. :D :D

M.v.g,

Cees ( wiegets )

PS: BEWAAR ALLE MAILTJES, BRIEVEN EN ANDERE SOORTEN POST CQ BEWIJSMATERIAAL

schratons
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2010 17:51

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door schratons »

oplichtersbende abonnement aangegaan voor een maand een maand gratis
als ik niet wijs genoeg was geweest zou er al bijna 76 euro zijn afgeschreven
rekening geblokkeerd maar ik heb nu intrum justitia incasso achter mij aan.
op tijd abonnement opgezegd maar zij wilden nog geld afschrijven
dit teruggehaald verders wacht ik het nu af

Gimlietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2010 13:22

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Gimlietje »

Ik wil toch ook mijn ervaring hier even kwijt.

Ik had bij Steam een game gekocht voor € 49,99. Na enkele dagen zag ik dat het bedrag nog niet was afgeschreven van mijn rekening, dus ik stort het bedrag via iDeal.
Nou kreeg ik ineens een mail van C&B dan ik ze nog € 15,00 verschuldigd was.
Als ik in de transacties in mijn C&B account keek zag ik hetvolgende:
- €49,99 is betaald aan Valve (Steam) Status: Charge Back
- €49,99 is ontvangen via iDeal. Status: Completed
- €49,99 van bankrekening. Status: Rejected
- €15,00 aan Click and Buy. Status: Completed.
Mijn saldo was € 0,00 en ik moest ze dus nog € 15,00 betalen.
Ik vond dit opmerkelijk, want als ze dus die €49,99 van Valve op charge back hebben, waar blijft dan de €49,99 die ik zelf gestort heb?
Ik heb ze vorige week een boze mail gestuurd, waarin ik aangeef dat dit nergens op slaat en dat ze gewoon Valve moeten betalen met het bedrag wat ik via iDeal heb gestort. En dat die €15,00 dus ok nergens op slaat.
Geen reactie, ofcourse.

Krijg ik vanmorgen doodleuk weer een reminder van die €15,00.
Ik pak de telefoon en bel hun op, op het nummer wat ik in de mail vond.
Na enkel minuten in de wacht te hebben gehangen krijg ik een man aan de telefoon.
Ik zeg "goedemorgen, met voornaam achternaam. Ik bel over een reminder die ik krijg voor een bedrag wat ik belachelijk vind". Nog voor ik mijn zin heb afgemaakt zegt deze man gelijk dat het rechtgetrokken wordt. Dat mijn account weer wordt geactiveerd en het bedrag wordt gekrediteerd.
Ik stond eigenlijk behoorlijk perplex.
Ik heb niet eens mijn naam hoeven herhalen, of mijn klantnummer te geven.
Nog voor ik had opgehangen had ik ook een mail dat mijn account was geheractiveerd en een mail dat het bedrag van €15,00 is gecrediteerd.

Al met al dus wel positief.
Alleen waar ik wel mee zit, is dat deze man het letterlijk direct op orde maakte.
Normaal wordt er toch wel moeilijk gedaan bij meningsverschillen over betalingen.
Er werd niet eens ter bevestiging gevraagd om mijn naam of klantnummer. Ik belde ook niet vanaf een telefoonnummer die ik bij hun had opgegeven.
Dit riekt mijns inziens toch wel naar zwendel. Onder het motto van, zolang de klant niet klaagt en betaalt kunnen we gewoon vangen... en zeurt de klant, dan draaien we het zonder horten of stoten terug.
Mijn gevoel bij het telefoontje zelf was dat deze man mij een zeurende klant vond, die hij z.s.m weer wilde ophangen voor hij moeilijk gaat doen.
Ik ben blij dat dit in elk geval is rechtgetrokken, maar het zit mij niet helemaal lekker. Ik ga in elk geval C&B nooit meer gebruiken om iets via internet aan te schaffen. :evil:

Ivan1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2010 14:57

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Ivan1991 »

Ook ik ben slachtoffer geworden van het click and buy bedrijf.

Ik deed begin februari via Itunes een aankoop van zowaar 0,79. Door een fout van mijn bank stond er niet voldoende saldo op mijn rekening waardoor ik een reminder kreeg met direct een boete van 15 euro.
Ik dacht toen: Oke het is stom dat het geld niet in orde was, maar ze proberen het nog wel een keer, dit stond ook in de e-mail.

Inmiddels een paar weken later kreeg ik opnieuw een e-mail van C&B met de mededeling dat er nog steeds niet voldoende saldo op mijn rekening stond. Terwijl dit wel zo was.

Inmiddels beginnen ze met dreigen van een incasso bureau, maar Click and Buy is onbereikbaar. Na 30 minuten bandje krijg ik een telefonist aan de lijn die niks zegt, ik hoor wel stemmen op de achtergrond praten maar niemand zegt wat aan de andere kant van de lijn. Op e-mails word niet gereageerd.

Wie heeft ook deze ervaringen? Wat kan ik nu het beste doen?

luc1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:58

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door luc1986 »

@ivan1991 ik zou gewoon blijven proberen te bellen. Ik zelf heb een keer op een doordeweekse dag rond 11 uur gebeld. Misschien dat eens proberen. Bij mij waren ze heel makkelijk, ze draaiden alles zo terug. Misschien dat je die eerste 15 euro wel moet betalen. Maar als je gewoon zegt dat er toen ook genoeg geld op je rekening stond draaien ze die waarschijnlijk ook wel terug.

jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

Ivan1991 schreef:Ook ik ben slachtoffer geworden van het click and buy bedrijf.

Ik deed begin februari via Itunes een aankoop van zowaar 0,79. Door een fout van mijn bank stond er niet voldoende saldo op mijn rekening waardoor ik een reminder kreeg met direct een boete van 15 euro.
Ik dacht toen: Oke het is stom dat het geld niet in orde was, maar ze proberen het nog wel een keer, dit stond ook in de e-mail.

Inmiddels een paar weken later kreeg ik opnieuw een e-mail van C&B met de mededeling dat er nog steeds niet voldoende saldo op mijn rekening stond. Terwijl dit wel zo was.

Inmiddels beginnen ze met dreigen van een incasso bureau, maar Click and Buy is onbereikbaar. Na 30 minuten bandje krijg ik een telefonist aan de lijn die niks zegt, ik hoor wel stemmen op de achtergrond praten maar niemand zegt wat aan de andere kant van de lijn. Op e-mails word niet gereageerd.

Wie heeft ook deze ervaringen? Wat kan ik nu het beste doen?
Gewoon nix van aantrekken bij mij zaten ze ook te dreigen met een incassoburea maar de laatste brief die ik heb gekregen is al zeker 3 weken geleden daarin,werd ik gesomeerd in dat ik moest betalen binnn 3 dagen en dat ze anders intrum justitia zouden inschakelen.Echter ik heb nix betaald en ik ga ook nix betalen aan die oplichtersbende ik zou het zelfde doen als ik jou was.Wat je wel kunt doen is fotos maken van je rekening om aan te tonen dat je er wel degelijk genoeg geld op hebt/had staan als het goed kun je ook oude overzichten terug bekijken.In elk geval nooit betalen want dan hebben ze hun zin.

soonie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2010 11:29

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door soonie »

Click and buy bekeren zich .....

Ik schrok van de verhalen hier op het forum en dacht ojee dit gaat een lang verhaal worden tussen mij en click and buy.

Maar het tegendeel click and buy is zich aan het bekeren :mrgreen:

Mijn bestelling van €1,59 werd niet geaccepteerd door mijn bank en ja hoor een mail met € 15,- administratie kosten.

Het was een aankoop die verkeerd door mij was geplaatst en ik had een mailtje naar de itunes store gedaan en die hebben het netjes gecrediteerd applaus voor Itunes.

Ondanks dat ik geld op mijn C&B rekening had staan gingen ze toch proberen een incasso op mijn rekening te doen dit gaat ze nooit lukken want mijn bank houd dit spontaan voor mij tegen. Goede bank heb ik (Fortis)

Terwijl het bedrag op mijn C&B rekening stond kreeg ik een mail wij hebben het bedrag van € 1,59 niet kunnen incasseren en brengen € 15,- in rekening
Ik dacht ja zo kom ik ook door de crisis heen.

Ik een mail sturen en kreeg gelijk een antwoord om deze dienst gratis te houden zijn wij genoodzaakt om hoge administratie kosten in rekening te brengen. :oops:

Ik las hier dat je beter kon bellen maar huiverde even voor de lange wachttijden en omleidingen naar allerlei landen.

Het tegendeel was waar na 2 minuten naar een gebrekking pratende vrouw te luisteren op een bandje dat ze het druk hadden. Kreeg ik een dame met een belgisch accent of limburgs :lol:

Ik deed mijn verhaal maar moest gelijk mijn klant nummer geven en in enkele tellen kreeg ik een bevestigingsmail dat de €15,- teruggedraaid wordt.

Hiep hiep hoera :D

Ik zou iedereen de tip meegeven ga niet mailen maar pak de telefoon
het nummer is 020-7947919

Ik denk persoonlijk dat C&B zich aan het bekeren is want als ze doorgaan met plunderen dan is het slechts wachten op een faillissement en dan ben je ook van de incasso's af. Ik denk dat ze even moeten beseffen dat WIJ de klanten zijn.
En het vervelende is dat je als je geen creditcard bezitter ben je genoodzaakt ben met dit soort betaal bedrijven in zee te gaan.

Ondanks dit avontuur ben ik toch niet meer van plan om met ze in zee te gaan en ga mijn account opzeggen. Want wie sluit uit dat ik bij iedere betaling in de telefoon moet klimmen. geef mij maar Ideal nooit gezeur en directe incasso's zonder tussenpersonen.

Dus niet klagen maar bellen , het werkt echt

Soonie

jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

soonie schreef:Click and buy bekeren zich .....

Ik schrok van de verhalen hier op het forum en dacht ojee dit gaat een lang verhaal worden tussen mij en click and buy.

Maar het tegendeel click and buy is zich aan het bekeren :mrgreen:

Mijn bestelling van €1,59 werd niet geaccepteerd door mijn bank en ja hoor een mail met € 15,- administratie kosten.

Het was een aankoop die verkeerd door mij was geplaatst en ik had een mailtje naar de itunes store gedaan en die hebben het netjes gecrediteerd applaus voor Itunes.

Ondanks dat ik geld op mijn C&B rekening had staan gingen ze toch proberen een incasso op mijn rekening te doen dit gaat ze nooit lukken want mijn bank houd dit spontaan voor mij tegen. Goede bank heb ik (Fortis)

Terwijl het bedrag op mijn C&B rekening stond kreeg ik een mail wij hebben het bedrag van € 1,59 niet kunnen incasseren en brengen € 15,- in rekening
Ik dacht ja zo kom ik ook door de crisis heen.

Ik een mail sturen en kreeg gelijk een antwoord om deze dienst gratis te houden zijn wij genoodzaakt om hoge administratie kosten in rekening te brengen. :oops:

Ik las hier dat je beter kon bellen maar huiverde even voor de lange wachttijden en omleidingen naar allerlei landen.

Het tegendeel was waar na 2 minuten naar een gebrekking pratende vrouw te luisteren op een bandje dat ze het druk hadden. Kreeg ik een dame met een belgisch accent of limburgs :lol:

Ik deed mijn verhaal maar moest gelijk mijn klant nummer geven en in enkele tellen kreeg ik een bevestigingsmail dat de €15,- teruggedraaid wordt.

Hiep hiep hoera :D

Ik zou iedereen de tip meegeven ga niet mailen maar pak de telefoon
het nummer is 020-7947919

Ik denk persoonlijk dat C&B zich aan het bekeren is want als ze doorgaan met plunderen dan is het slechts wachten op een faillissement en dan ben je ook van de incasso's af. Ik denk dat ze even moeten beseffen dat WIJ de klanten zijn.
En het vervelende is dat je als je geen creditcard bezitter ben je genoodzaakt ben met dit soort betaal bedrijven in zee te gaan.

Ondanks dit avontuur ben ik toch niet meer van plan om met ze in zee te gaan en ga mijn account opzeggen. Want wie sluit uit dat ik bij iedere betaling in de telefoon moet klimmen. geef mij maar Ideal nooit gezeur en directe incasso's zonder tussenpersonen.

Dus niet klagen maar bellen , het werkt echt

Soonie
Nou heb gebeld maar heeft niet geholpen bij mij,kreeg een of ander dom Belgisch mokkel er aan die me doodleuk vertelde dat ik mijn account pas terugkreeg als ik het volledige bedrag+de incassokosten overmaakte.Ik heb dr proberen uit te leggen dat het mijn fout niet is en dat hun incassokosten wel overdreven hoog zijn en ook jurdisch helemaal niet zijn toegestaan.Echter bleef ze naar vasthouden aan het riedeltje dat het in de algemene voorwaarden stond waar ik mee akkoord ben gegaan en dat ik het maar moest uitzoeken met interum justitia of de kantonrechter waneer die contact gingen opnemen wist ze ook niet.Waardeloos *** bedrijf.

wiegets
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:59

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door wiegets »

Hallo allen,

Nadat ik ruim 3 weken geleden weer heb ingelogd bij die incassobureau en hun verteld heb dat ze geen cent van mij krijgen , en dat ik aangifte heb gedaan van oplichting en tevens het politie raportnummer ingevoerd. Heb ik niets meer van beide partijen gehoord dus niet van clickandbuy en intrum justitia denk dat ze nattigheid voelde. Ze kunnen niet bewijzen dat ik daadwerkelijk niets heb besteld wat ik ook niet gedaan hebt en dat ze weten dat ze goed fout zitten en dat ze bang zijn hun slechte naam kwijt raken :D :D
Het loont zo wie zo niet voor ze om voor het gerecht te gooien omdat ze dom weg bang zijn dat ze gestraft worden van oplichten. Het is een hele rare bedoening een bedrijf uit Engeland met een bankrekening in Duitsland en dat noemt zich een bank. Op alle mailtjes en acceptgiro's die ik heb mogen ontvangen staan allen verschillende bedragen wat erg slordig is voor een zogenaamde bank en incassobureau. I kan alleen zeggen tegen alle gedupeerde doe aangifte en geef het nummer door aan intrum justitia zodat zij weten dat ze fout zitten en dat ze stoppen met drijgen. suc6 allen :D :D

Wouterjan
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2009 14:10

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Wouterjan »

Ik heb ook dit probleem. Maar wie kan garanderen dat als ik die 15 euro niet betaal ze me niks kunnen maken?

VolcomNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2010 15:46

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door VolcomNL »

Hallo.

Ik ben door een bedrag van 0,79 naar het bedrag van 56.61 euro gestegen wat ik nu moet betalen aan Intrum Justitia moet betalen.
Ik wil dit zo snel mogelijk afhandelen, zeker na het zien van dit forum!

Deze mail heb ik ontvangen:

Dear Sir or Madam,


Despite our previous request for amicable settlement of this account, your payment has not been received.

The current open balance is EUR 56,61.

We must insist that you comply with this request, as failure may result in action being taken against you personally (or your company) without further notice or warning.

If you are unable to pay the whole amount at once, please contact us either by phone or write a repayment proposal by the above date and we will review your offer.

Your ref. No.: ***********
Your postadress:

*****
*****

With best regards
Intrum Justitia GmbH

PS: In case of further queries contact us by email here. This is the quickest way to reach us. Any further request by mail, fax or call is not required.

Payments should be made under specification of our case reference (Az.: 3030009703425 ) to account of Commerzbank Frankfurt with account nr: 631 129 401, bank code 500 400 00, IBAN DE37500400000631129401.

--------------------------------------------------------------
Als ik het rekeningnmmr etc wil invullen krijg ik de ene foutmelding na de andere, dit zal ook wel aan mij liggen omdat ik dit soort overschrijvingen nooit heb gedaan.
Toch wil ik er snel vanaf!
Weet iemand wat ik waar moet invullen via ING.nl?
Als iemand me snel kan helpen hoor ik het graag!

M.V.G

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door wolferl »

Ik zat van de week met een goede vriendin te praten over dating sites, zij had een tip voor me. Meld je aan op Kriebello.nl. Ik ging samen met haar kijken of het wat was voor mij en het sprak me erg aan. Me aangemeld en alles netjes ingevuld. Ik krijg binnen een uur al ruim 30 bezoekers binnen, en ongeveer 5 berichten. Ik zat te twijfelen of ik een half jaar abonnement zou nemen of voor een maand. Ik koos voor het gemak maar een maand, puur om te kijken of het wel mijn ding was. Betaalde via iDeal 29,95 naar ClickandBuy en alles was al snel geregeld. Sindsdien is het stil, geen bezoekers meer en de dames die mij berichten stuurde of ik alsjeblieft wilde reageren, reageerde zelf niet eens meer. Toen las ik op een weblog voor dating sites dat Kriebello.nl een grote oplichters bende was, en ze zelf die berichtjes sturen. Wat ook heel vreemd was, dat ik nog niet eens mijn profiel klaar had en er al tientallen bezoekers kwamen en berichten werden verstuurd.

Nu vraag ik me af, kan ClickandBuy ook mij lastigvallen, ik heb namelijk geld gestort via iDeal naar hun.

Gesloten