LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Compuserve verlengd contract, zet lijn over aan Orange

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
justicefreedom
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2006 12:16

Compuserve verlengd contract, zet lijn over aan Orange

Ongelezen bericht door justicefreedom »

CompuServe
Tav. Klantenservice/Klachten Afhandeling.
Postbus 1084
6201 BB Maastricht


Rotterdam, 2 november 2006

Betreft: opleveren ADSL lijn aan Orange


Geachte heer/mevrouw,

Ongeveer 2 weken geleden heb ik besloten om over te stappen van uw dienstverlening naar die van Orange. Zonder enig wetenschap dat alle contracten/overeenkomsten bij Compuserve stilzwijgend verlengd worden met 12 maanden, ben ik dus een contract/overeenkomst aangegaan met Orange.
Gisteren, op 1 november j.l heb ik contact gehad met uw collega’s van de klantenservice. Zij hebben mij op de hoogte gesteld dat mijn contract/overeenkomst met Compuserve per september j.l is verlengd voor nog eens 12 maand. Nadat ik contact heb gehad met Orange klantenservice, ben ik tevens erachter gekomen dat Compuserve de ADSL lijn heeft opgeleverd/overgezet naar Orange per 6 November 2006.

Mij is niet op de hoogte gebracht dat mijn contract/overeenkomst automatisch stilzwijgend verlengd word voor een periode van 12 maanden door Compuserve na het aflopen van de contract/overeenkomst noch dat ik de algemene voorwaarden heb kunnen inzien van Compuserve bij het aangaan van het contract met Compuserve in september 2005. Compuserve als leverancier/verkoper van een dienst/product is verplicht de klant op de hoogte te stellen van de algemene voorwaarden voor het overeenkomen van contracten/overeenkomsten. Compuserve is naar mij gevoel in gebreke verbleven waardoor het contract/overeenkomst niet geldig is volgens de Nederlandse wetgeving. Tevens heb ik ook geen contract/overeenkomst getekend noch mondeling toegezegd dat ik akkoord ben gegaan met de algemene voorwaarden van Compuserve.

Ook ben ik er niet van gediend dat Compuserve mij niet op de hoogte heeft stelt dat de Orange aanvraag heeft gedaan voor het overzetten van de ADSL signaal noch heeft Compuserve heeft mij op de hoogte gesteld van het feit mijn contract verlengd is met 12 maanden. Mijn begrip voor het feit dat, Compuserve mijn contract net verlengd hebt en ook nog een de overzetten van de ADSL signaal naar Orange goed heeft gekeurd, is dan ook ver te zoeken.

Hierbij verzoek ik u het contract/overeenkomst tussen Compuserve en mij per direct te ontbinden door nalatigheid van toedoen door Compuserve.

Gaarne verwacht ik een schriftelijke antwoord per post van Compuserve binnen 3 werkdagen na ontvangst van deze brief. Mocht ik geen antwoord van Compuserve ontvangen binnen 3 werkdagen, neem ik aan dat Compuserve akkoord gaat met het ontbinden van het contract/overeenkomst tussen Compuserve en ondergetekende.

Ik hoop u genoeg geïnformeerd te hebben. Voor verdere vragen kunt u mij bereiken op het volgende nummer: XXXXXXXXXX

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet,

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Compuserve verlengd contract, zet lijn over aan Orange

Ongelezen bericht door ?? »

Ok, de frustratie is begrijpelijk, maar:

1) Compuserve KAN de overstap naar Orange niet tegenhouden. U dient een aanvraag in bij Orange en Orange zet die aanvraag door. Compuserve kan daar helemaal niets aan doen. Ze kunnen het dus niet tegenhouden. Tegen de tijd dat Compuserve de overstapaanvraag ziet is het ook te laat om u te waarschuwen, aangezien Orange 8 dagen wacht (afkoelingsperiode) alvorens ook maar een vinger uit te steken om een aanvraag in orde te maken. U heeft zelf de overstap aangevraagt bij Orange, niet Compuserve.

2) Een reactie binnen 3 werkdagen is niet billijk, zeer onredelijk en niet reëel. U kan en mag dus niets aannemen als een reactie binnen 3 werkdagen uitblijft.

3) Hoe bent u de overeenkomst aangegaan? Telefonisch, via de website, via een winkel? In alle drie de gevallen worden de AV namelijk wel degelijk overlegt; telefonisch bij de bevestiging (waarmee u nog binnen de 8 dagen zit om de boel te annuleren), via de website en via een winkel komen ze in beeld en moeten ze expliciet worden goedgekeurd...

justicefreedom
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2006 12:16

Re: Compuserve verlengd contract, zet lijn over aan Orange

Ongelezen bericht door justicefreedom »

wat is volgens u een redelijk termijn van antwoord?

ik heb toendertijd de adsl aanvraag via internet gedaan. maar niet bij compuserve direct. ik heb nooit enig AV kunnen lezen of voorgelegd gekregen van compuserve.

gaarne uw advies.

bij voorbaat dank

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Compuserve verlengd contract, zet lijn over aan Orange

Ongelezen bericht door ?? »

Een redelijke termijn is 2 tot 4 werkweken.

Als je de aanvraag niet bij compuserve zelf hebt gedaan kun je hun uiteraard ook niet verwijten dat je de AV nooit gezien hebt. Daarnaast heb je ook daar ongetwijfeld een vinkje moeten zetten bij 'ik ga accoord met de algemene voorwaarden'. De AV staan overigens gewoon op de website van compuserve.

Met alle respect, maar ik vind dit een typisch geval van eigen schuld, dikke bult. U heeft zelf totaal geen moeite gedaan om aan de AV te komen maar bent er wel impliciet (waarschijnlijk zelfs expliciet) mee accoord gegaan. Laat dit een les zijn: lees bij dit soort contracten ALTIJD de algemene voorwaarden door.

Overigens: u heeft de AV van Orange toch wel gelezen he? Die keer raden wat daar in staat...

justicefreedom
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2006 12:16

Re: Compuserve verlengd contract, zet lijn over aan Orange

Ongelezen bericht door justicefreedom »

Beste,

Er staat dat ik een antwoord van Compuserve verwacht binnen 3 werkdagen. ok, het is misschien een beetje kort, maar u vind een antwoord binnen 2 a 4 werkweken reëel? :?

En als er zelfs op de website waar ik het aangevraagd hem ik aangevinkt hebt dat ik akkoord ben gegaan met de AV. er staat niet dat ik akkoord ben gegaan met de AV van compuserve, maar met de AV van dat website waar ik hem toendertijd aangevraagd hebt. En tevens staat op de contract/bevestiging dat compuserve mij toendertijd gestuurd heeft niet op dat er na het verlopen van de contract termijn dat die auto. verlengd word met 12 maanden. zie http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Compuserve verlengd contract, zet lijn over aan Orange

Ongelezen bericht door ?? »

Twee tot vier werkweken is zeker reëel. Een week of twee is toch de normale doorlooptijd van een brief bij het gemiddelde bedrijf.

Dat 'er staat niet dat ik accoord ben met de AV van Compuserve' is een zeer vergezocht 'argument'. De link naar IusMentis is totaal irrelevant, verder.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Compuserve verlengd contract, zet lijn over aan Orange

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik begruik altijd een termijn van 14 dagen / 10 werkdagen, meer vind ik absoluut niet nodig. 3 werkdagen is inderdaad erg krap.

@jusitice: Kunt u de situatie van destijds heel concreet maken?

Afhankelijk van de concrete omstandigheden kan de AV van compuserve wel of niet van toepassing zijn. De AV is alleen geldig als deze van toepassing is verklaard en beschikbaar is, bijvoorbeeld een link naar de algemene voorwaarden waar u mee accord gaat.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Compuserve verlengd contract, zet lijn over aan Orange

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

De enige fout die de compuserveleden maken is om bij CompuServe weg te gaan. Ik hebv alle providers goed bestudeerd en nu ik weet wat hun tricks ook zijn; is CompuServe transparant, open en eerlijk naar hun kl;anten toe. De Helpdesk (mocht je die nodig hebben voor een passwordverandering) en de Technische Helpdesk (die je nooit nodig hebt en waarbij die jongens waarschijnlijk duimdraaiend achter hun desk op 1 dag 1 x een telefoontje ontvangen of de mensen even wijzen op de aansluiting of wat dan ook) die is goed en zeer deskundig en je word heel aardig en netes geholpen door een stel lieve dames bij de abonnement helpdesk. Je betaalt weinig. 2000 belminuten gratis en bij twee telefoons 4000 minuten gratis bellen van vast -->vast. Ik heb aan 750 minuten al genoeg. Ik kan jullie zeggen; ik ga hier nooit meer weg.

Beste provider van Nederland.

Groet,

Uranus.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Compuserve verlengd contract, zet lijn over aan Orange

Ongelezen bericht door jaywalker »

Ur-anus, nu weten we het wel, dat je SalesManager bij Compuserve bent !!!!

Gesloten