Cookies

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Cookies

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
03 jan 2024 16:00
Precies. Niet voor niets lopen veel zakelijke verbindingen ook via een VPN.
Onzin.
Diensten als Nord-VPN van is juist anders dan VPN in bedrijfsnetwerk.
Bij bedrijven gaat het om end-to-end encryptie, bij Nord-VPN is je verkeer gewoon onversleuteld vanaf NordVPN exit punt, naar de site welke je bezoekt.
Diensten als NordVPN zijn om je eigen IP adres te verbergen, en met een exit punt in ander land kun je andere content zien


In het hele topic mis ik overigens de suggestie om dergelijke website in een private/incognito venster te bezoeken.
CTRL+Shift+N

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Cookies

Ongelezen bericht door Oblomova »

angel1978 schreef:
07 jan 2024 11:02
Oblomova schreef:
07 jan 2024 09:14
DeZevendeHenk schreef:
04 jan 2024 14:00

U hoeft niet mee te werken, u kunt het plaatsen van die cookies immers tegenhouden. Alleen werkt de site vervolgens ook niet met u mee. Of dat mag en wat u daar dan eventueel tegen zou kunnen doen is een lastig verhaal omdat het ook nog aan veranderende regels onderhevig is.
Dwang dus, met medewerking van de overheid, als je zonder zowat nergens terechtkan.
Niemand dwingt je om een website te bezoeken ( van een commerciele partij ). Wil je deze wel bezoeken, dan kan het zijn dat je daarvoor aan enkele voorwaarden moet voldoen, waaronder in dit geval cookies.

Dat is anders bij websites die je nodig hebt in het maatschappelijke verkeer ( van (semi) overheden dus ). Daar zouden websites met alleen accepteren van functionele cookies gewoon moeten werken.
Dat 'niemand dwingt je' vind ik een dooddoener.
De commercie heeft zijn vrijheden, tot waar mijn bezit begint.
Het is niet de taak van de klant om de commercie te dienen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Cookies

Ongelezen bericht door angel1978 »

Niemand dwingt je een website te bezoeken, niemand dwingt je een bakker binnen te lopen of een bioscoop te bezoeken.

Doe je dat toch, dan heb je je aan de daar geldende huisregels te houden. Of je je daarmee je 'bezit' overdraagt of niet is je eigen keuze.
Dat afdoen als een dooddoener is zelfs de grootste dooddoener. Je maakt keuzes en die hebben consequenties.

Niemand dwingt je tot iets.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Cookies

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Oblomova schreef:
07 jan 2024 12:34
De commercie heeft zijn vrijheden, tot waar mijn bezit begint.
Het is niet de taak van de klant om de commercie te dienen.
Ik dacht dat je een juridisch bezwaar had maar eigenlijk werkt de wereld niet zoals jij dat wil en daar erger je je aan?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cookies

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
07 jan 2024 11:58
Moneyman schreef:
03 jan 2024 16:00
Precies. Niet voor niets lopen veel zakelijke verbindingen ook via een VPN.
Onzin.
Ga jij anders nog ff weerleggen wat een paar dagen geleden al opgehelderd is... :lol:
Oblomova schreef:
07 jan 2024 12:34
Dat 'niemand dwingt je' vind ik een dooddoener.
De commercie heeft zijn vrijheden, tot waar mijn bezit begint.
Het is niet de taak van de klant om de commercie te dienen.
Maar dat recht geldt alleen voor jou, en niet voor de aanbieder van die site? Die mag ineens niet beslissen hoe die zijn bezit (de site) beschikbaar mag stellen?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Cookies

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
07 jan 2024 11:58
Diensten als Nord-VPN van is juist anders dan VPN in bedrijfsnetwerk.
Bij bedrijven gaat het om end-to-end encryptie, bij Nord-VPN is je verkeer gewoon onversleuteld vanaf NordVPN exit punt, naar de site welke je bezoekt.
Het gaat bij bedrijven niet op end-to-end encryptie. Alleen het stukje tussen de VPN client en server is versleuteld.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Cookies

Ongelezen bericht door 16again »

Maar die VPN server staat in het bedrijfsnetwerk, het netwerk verkeer is tijdens volledige transport op internet dus versleuteld

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Cookies

Ongelezen bericht door alfatrion »

En vanaf daar gaat het verkeer vervolgens weer gewoon onversleuteld het internet op naar de site welke je bezoekt, mits je van HTTP gebruikt maakt.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Cookies

Ongelezen bericht door 16again »

Primair doel van de bedrijfs VPN is het benaderen van de interne servers van het bedrijf.

Plaats reactie