LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EBay - Tariefsverhogingen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
immortality
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2006 19:25

EBay - Tariefsverhogingen

Ongelezen bericht door immortality »

Ik weet niet zeker waar ik dit moet plaatsen.
Ebay heeft de tarieven verhoogd voor de ebay winkels.Niet zo maar, maar soms kunnen de verhogingen tot 2000% oplopen.

Echt absurd. Er is veel commotie op zowel de nederlandse als de buitenslandse sites.

Kunnen we hier iets tegen doen...te3gen die absurde prijsverhogingen?

Heb inmiddels deboel gesloten, ik hoop dat velen mij zullen volgen, om ebay in zij ziel te raken. Men wil meer omzet, dan kunnen ze een lagere krijgen.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: EBay - Tariefsverhogingen

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

wat wil je er aan gaan doen dan? er zitten niet echt verplichtingen aan een internetsite... als ze dat willen willen ze dat.

immortality
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2006 19:25

Re: EBay - Tariefsverhogingen

Ongelezen bericht door immortality »

Misbruik van monopolie positie?
KPN wordt elke keer op de vingers getikt, zouden ze bij dit soort bedrijven ook een s moeten doen.

Daarbij komt dat ze net een paar maanden gelden de winkels gigatisch hebben gepromoot....vooral nemen die hap....en dan nu de tarieven voor mij tussen de 500% en 1000% verhogen. Ik noem dat misleiding.

irma22
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2006 19:53

Re: EBay - Tariefsverhogingen

Ongelezen bericht door irma22 »

gewoon niet normaal, echt alle verkopers met een winkeltje houden er mee op :evil:

Pinklipstick66
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2006 21:34

Re: EBay - Tariefsverhogingen

Ongelezen bericht door Pinklipstick66 »

Grote onrust is er ontstaan. Dat je moet betalen voor een dienst die geboden wordt door Ebay is logisch. Ten slotte betaal je ook huur voor een winkelpand. Maar zoals zij het laatste half jaar met de verkopers zijn omgesprongen is niet klantvriendelijk.

Vele, vele verkopers met en zonder winkel op Ebay hebben inmiddels hun account beindigd. Het gaat hier ook om verkopers met jaren verkoopervaring op Ebay. De kosten zijn niet meer op te brengen.

Inmiddels staan ook de prikborden in Belgie en Amerika bol van de klachten oevr de daar door te voeren prijswijzigingen.
Ook is er een petitie site in het leven geroepen waar nu al binnen enkele uren meer dan 25000 leden zich hebben gemeld.

Voor de volledige info en de threads verwijs ik naar http://forums.ebay.nl/thread.jspa?threa ... 12&start=0 en http://forums.ebay.nl/thread.jspa?threa ... 3504812200 (in deze laatste wordt door een medewerker van Ebay ook reactie gegeven op de postings)

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: EBay - Tariefsverhogingen

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Jongens..dames.. het is internet.. er zijn geen regels van kracht... niemand is wat verplicht..(KPN zit aan wetten vast! op internet zijn geen regels en wetten!) en dat alles sluit.. jah is dat een groot maatschappelijk probleem? of is dat het probleem van ebay? denk het laatste eerder... of wellicht wil ebay haar bestand gewoon opschonen.

Iedereen denkt maar rechten te hebben op Internet.. Internet is een dienst waarvoor je betaald om op te komen.. tis geen recht! of land ofzo... en er is ook geen bestuur...geen 2de kamer geen balkenende geen bush.. alhoewel dat laaste... affin...

Internet is niet meer of minder dan een verzameling PC's aan elkaar geknoopt.

En als een verhuurder van een een hoop winkelpandjes zijn huur verhoogt.. tjah dat is zijn keuze... en op internet zijn daar nu eenmaal geen regels voor... tis buigen of barsten... en dat geld ook voor ebay

Redje
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 mar 2006 09:18

Re: EBay - Tariefsverhogingen

Ongelezen bericht door Redje »

Beetje kort door de bocht reactie Dutch_com_freak. Uiteraard zijn er wetten en regels van toepassing. Alle normale regels en wetten die gelden in een land gelden ook gewoon op internet voor het betreffende bedrijf in dat land . Waarom denk je anders dat er zoveel gok en p0rno sites op kleine eilandjes zitten. Juist om wetten en regels te omzeilen.

Als ik een winkelpand bezit en mijn huurbaas wil de huur met 2000% verhogen dan zal hem dat echt niet lukken. Dan mag hij de rechter eerst wel eens duidelijk maken waar dat allemaal op gebasseerd is.

Maar ja, om e-bay voor de rechter te slepen, dat is onbegonnen natuurlijk, dan zul je al heel veel medestanders (wereldwijd) bij elkaar moeten hebben.

Op dit moment heb je weinig keus, wil je niet betalen dan zul je je winkeltje moeten opheffen. Er zijn wel alternatieven in de vorm van gratis webwinkels of anders begin je zelf een website en zet je daar een complete shop op. Zelf die programmatuur is gratis (legaal) te verkrijgen. Het enige nadeel is dat je dan meer reclame zal moeten maken om je nieuwe winkel onder de aandacht te krijgen. Ook hiervoor zou het handig zijn om je te groeperen.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: EBay - Tariefsverhogingen

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Als ik een winkelpand bezit en mijn huurbaas wil de huur met 2000% verhogen dan zal hem dat echt niet lukken. Dan mag hij de rechter eerst wel eens duidelijk maken waar dat allemaal op gebasseerd is.
is dus toch niet zo kort door de bocht..... als ebay dat wil is het je kop erbij neer leggen en weggaan of niet....

ebay bepaald de regels op haar server en er is geen rechter die dit ongedaan kan maken.

en kinder p0rn is een heel ander verhaal dat mag je niet hebben/maken ;) ook de server niet...

Gesloten