LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Uw ervaringen met Het Net

prima
24
22%
redeljk
3
3%
matig
8
7%
slecht
13
12%
echt slecht
62
56%
 
Totaal aantal stemmen: 110

rothmans
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mar 2006 09:55

Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door rothmans »

Na 6 weken loze beloftes nog steeds geen werkende verbinding tijd om mijn hart even te luchten.

Het verhaal:
Altijd een ADSL Freeler abootje gehad, werkte prima. KPN moest Freeler overnemen en kon je dus "geruisloos" om van Freeler naar Het Net of Planet. Helaas voor Het Net gekozen (Ik ken Planet niet, maar slechter dan Het Net het doet kan het niet zijn). Dit alles was ergens in november 2005, leek dus vlotjes te lopen.

Eind januari 2006 bleek mijn internet verbinding niet meer te werken dus ik gebeld met de GRATIS helpdesk die ze hadden voor de Freeler migratie (goede actie zo'n GRATIS helpdesk). Helaas wel lange wachttijd en mensen aan de lijn die een houding hebben van "o nee he, u belt de zoveelste al....zucht"....

Maar goed, na wat uitzoekwerk en 4 doorverbindingen werd mij verteld dat mijn ADSL is omgezet in een dialup en dat ik dus 3 weken zonder internet zit omdat het ADSL signaal omgezet moet worden. Na enkele GVD's me hier maar bij neergelegd.....en afwachten dus maar.

3 weken daarna bericht van KPN dat de "hop" op 22 februari zou plaatsvinden. Op 23 februari nog geen internet dus gebeld met Het Net, de gratis helpdesk was niet meer actief ik moest met de normale helpdesk bellen a 45 eurocent per minuut (Dit tarief is echt een regelrechte schande, snap niet dat hier geen wetten op van toepassing zijn. Ik snap best dat je heel wat n00bs aan de lijn krijgt en die mensen moeten toch betaald worden, maar kom op zeg, 45 eurocent!!!) Volgens de medewerker was de KPN hop nog niet uitgevoerd en was bij Het Net alles geregeld, zodra de hop zou plaatsvinden dan had ik internet.

Ik dus KPN gebeld en die vertelde mij inderdaad dat ze nog geen hop hadden uitgevoerd maar het een dezer dagen zou plaatsvinden. Nog maar weer een weekendje gewacht. Maar nog geen internet, weer nagevraagd bij KPN wat de status was en de hop had op 23 februari plaatsgevonden (blijkbaar vlak na mijn eerste belletje). Nog geen internet, dus dan maar weer naar Het Net.

Heb nu inmiddels (al twee weken dus) zo om de dag gebeld met Het Net, telkens krijg ik een medewerker die zegt dat het heel snel geregeld zou moeten zijn en ik nog even geduld moet hebben. Maar goed, na twee weken is dat natuurlijk niet meer geloofwaardig en als je dan doorvraagd blijkt dat ze problemen hebben omdat ze een of ander nieuw systeem hebben waardoor ze ivm privacy bepaalde klantgegevens niet meer kunnen inzien. Nou ja, zeg ik geloof dit eigenlijk niet echt, maar aangezien de medewerkers die ik heb gesproken meestal niet echte lichten zijn (een uitzondering daargelaten) moet dit haast wel het geval zijn.

Zit er inmiddels HEEL sterk aan te denken om Het Net op te zeggen omdat ze niet kunnen leveren en naar een echte provider te stappen (xs4all ofzo). Volgens mij is het probleem alleen dat je die HOP dan zelf moet gaan betalen als je al van het Het Net abonnement af kan komen. Het is toch te gek voor woorden dat Het Net (= KPN) zo met zijn/haar klanten om durft te springen????

Mijn samenvattnig van Het Net
- belachelijke helpdesktarieven (45 eurocent)
- loze beloftes of helemaal niets kunnen zeggen
- verstrekken van valse informatie

Kortom Het Net = echt slecht

Mocht iemand nog tips hebben hoe ik hier zo snel mogelijk met de laagste kosten vanaf kan komen of ook nog mensen met een soortgelijk verhaal post het dan hier!!

hamer
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2006 09:49

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door hamer »

iédereen kan pech hebben met zoiets, maar laat Hetnet nu toevallig wel als eerste uit de testen komen?! :wink:

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Flipipo »

Ik had ook problemen met hetnet.... maar nu reeds 3 jaren probleemloos!!! Dus klasse. Maar wel na lange strijd van 9 maanden!!! Wat bleek, ip adres bij hetnet wat foutief ingesteld.... wilden ze toch niet aan schadetoekenning beginnen.... Toen via instelling, weet niet mee rhoe het heet, klacht ingediend en afgewezen.. ja rara waarom??? Gewoon elkaar helpen daar denk ik! Maar Hetnet was achteraf toch coulant door 500 euro terug te geven en een jaar lang abonnement voor helft van de prijs!

isschien tip voor je om na te gaan of IP adres juist is...

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Inter »

Ik had nog een Email van Freeler die wordt zomaar in een achterlijk naam veranderd.

rothmans
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mar 2006 09:55

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door rothmans »

Flipipo,

Ik hoop niet dat het hier ook 9 maanden gaat duren!! Dat zou echt te gek voor worden zijn.

Probleem lijkt sowieso wel het IP adres te zijn. Ik krijg van HetNet wel een IP adres maar deze wordt elke 10 minuten gereset naar een ander. Volgens HetNet krijg ik geen IP toegewezen. Maar dat kunnen ze niet (handmatig) fixen, geduld dus...zeggen ze. Maar ja, volgens mij gaat zoiets niet automatisch goed....bellen helpt niet, wat moet ik doen?

lea4
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2006 09:18

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door lea4 »

HetNet ontvangt van mij voor klantenvriendelijkheid en -service
een 3.
HetNet problem is echter administratief. Geen problemen met "instap-
surfen"-abo. Gratis-telefoon-nr. (0800) bestaat niet meer.
Ik had via HetNet mijn Freeler-abo. opgezegd en kreeg twee weken
later (ik was net 1 maand HetNet-abonnee) te horen dat ik mijn
"instapsurfen-abonnement" opgezegd had en kan nu onder "Mijn Ge-
gevens" geen wijzingen/bestellingen uitvoeren omdat ik zogenaamd
"een lopende bestelling" heb.
Na 3 maanden nog steeds niet opgelost. Aangetekende brief wordt niet
beantwoord. E-mails aan "klachten@hetnet" worden met standaard
E-mails beantwoord.
Dan maar schrijven naar KPN, misschien helpt dat.
Vraag: waar kan ik gratis TIMER downloaden?
Laatst gewijzigd door lea4 op 13 mar 2006 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Ze blinken uit met hun dagelijkse storingen 8)

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door henkgeluk »

rothmans,

1e je kunt onder dat abo uit,als je naar kassa heb gekeken de laatste 2 weken ,is het zo dat dat in de communicatie wet zo is geregeld.

geen dienst ,niet betalen en zonder kosten opzeggen!

brief sturen (aangetekend afzender retour) datum stellen in u geval 5 werkdagen(hebben tijd zat gehad)

2e er kan ook nog iets anders aan de hand zijn als de hop gebeurt is?
inmiddels? zo niet einde verhaal hier.

maar als dat wel gebeurt is,kun je het adsl progje van hetnet via kennis downloaden en op je computer installeren, en uitvoeren waar de fout zit.
er is ook een test ip adres (opvragen bij kpn!) waar je ook e.e.a aan de weet kunt komen.

laat weten wat er inmiddels wel actief is bij u.

vrgr

henk geluk

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door henkgeluk »

bink007,

draadloos(wireless) ligt niet aan de provider.

er zijn tig oorzaken te vinden,door de bank genomen is het zo.

je moet altijd !! proberen dat er van dezelfde fabrikant de router /modem en je kaart (pc)of bij laptop de on-board wireless idem is.
indien alleen modem van provider dan router en wireless netwerk kaart pc of pcmcia laptop zelfde merk!

ik heb al tig maal bij mensen de on-board wireless niet aan de gang kunnen krijgen, idem experts niet! ze hadden dan 2 verschillende kaarten.

ik zelf heb gewoon een cheap sweex router en pcmcia card voor de laptop.deze werken al ruim 2 jaar probleemloos.(2 laptops)

de hoofdproblemen bij wireless zijn deze> 1e altijd met netwerk kabel configureren(soms lukt het zonder ,dus direct wireless) dan het ip adres van de kaart en router en pcmcia kaart als het niet direct lukt handmatig een ip adres (laatste getallen ) voorbeeld>
195.121.1.34 is je router adres dan in windows config delaatste cijfers in de range van je ip adres opgeven dus in dit geval 195.121.1.35 of 36 etc.
dan idem pcmcia .adsl modem hoeft niet als je met rechtstreekse kabel werkt. het is moeilijk voor mij op afstand precies aan te geven wat te doen.

kijk ook naar het kanaal .europa is 1,6 of 11 in die range moet je instellen op je pcmcia en ontvanger (router/modem) heb je by the way een combi dus modem/router ineen? dan moet het makkelijker gaan in principe! wel eerst de firewall uitschakelen en virus scanner !

ook de web uitschakelen (tijdelijk) je kunt ook nog kijken bij www.schoonepc.nl(via kennis indien nog geen internet!)daar staan veel tips!

veel succes!

gr

henk

ps: laat weten hoe ver u staat!!

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Beste Henk al dan niet met geluk,

Het Net levert ook voorzieningen voor draadloos internetten. Echter bij een aantal gebruikers, en dat is hun bekend, lopen deze al meteen bij de installatie vast. Heb dan ook de indruk dat de voorzieningen die op mijn laptop zelf zitten beter werken dan die door Het Net aangeleverd worden. Echter de voorzieningen die op mijn laptop zelf zitten worden door de zogenaamde helpdesk van Het Net niet ondersteund. Ik moet het dus doen met de rommel die door hun aangeleverd wordt en die meteen vastloopt bij de installatie. Echter ik neem aan dat in mijn geval het modem kapot is. Maar in ieder geval, het zal mijn tijd wel duren en met nog een goede maand te gaan ben ik van deze geweldige provider af

esjo
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 mar 2006 16:03

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door esjo »

Ik zit al jaren bij Het Net met een adsl surfen abb. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben.

dus er zijn ook tevreden klanten

HendrikT
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2005 21:37

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door HendrikT »

Als het werkt dan werkt het ... maar oh oh oh, als er eens iets verandert moet worden dan is dat blijkbaar een groot probleem voor hetnet.

ARMAND62
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2006 20:46

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door ARMAND62 »

:?:
Ik ben ondanks regelmatige storingen van ADSL Het Ne (met name email-server) redelijk tevreden over mijn abonnement ADSL-surfen, dat mij 32,95 per maand kost.

Wat blijkt? Het Net biedt ook een abonnement ADSL Snel-surfen, dat 24,95 per maand kost mits voor 30 april 2006 aangemeld. Deze aanbieding geldt ook voor bestaande abonnementen, zie onderstaande link:
http://www.hetnet.nl/producten/actievoo ... surfen.htm

Echter op mijn verzoek over te willen stappen krijg ik de melding dat mijn huidige abonnement doorloopt tot februari 2007 en dus nu niet veranderd kan worden.
Zijn er meerdere mensen met deze ervaring?

teve
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2005 22:29

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door teve »

ongeveer een week of zes geleden heb ik hetzelfde gedaan via de pagina `mijn gegevens` en is zonder problemen gewijzigd, een goede kennis heeft het ook aangevraagd via `mijn gegevens` en dat gaat begin april in, dus het is wel mogelijk.

jrgand
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 dec 2004 18:33

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door jrgand »

Ik ben overgestapt van planet naar Het net en dit is zonder problemen verlopen

Je moet echter wel zelf de instellingen zelf veranderen zowel op de computer als in je modem. Bij elke modem/router zit een gebruiks aanwijzing en het is raadzaam om deze ook eens door te lezen. Dit zelfde geld voor de netwerkkaart die in de computer zit

Ik zelf heb geen modem van de KPN maar van het merk Linksys
Ik zit met 4 gewone computers die verschillende draadloze netwerkkaarten hebben teweten E-tech. Sweex en 2 x SMC en verder nog een Acer laptop

Dus alles werkt draadloos en is beveiligt via Wpa enz. Ikheb geen enkel verbindingsprobleem zowel in het netwerk thuis als met Het Net

Als iemand een probleem heeft licht het vaak aan de in stellingen van het modem/router die verkeerd zijn ingesteld. Sluit de computer aan op het modem via de vaste netwerkaart via een UTP-kabel. En log nu in op het modem via het vaste ip-adres via internet explorer. Wat verkeerd kan zijn is het IP adres, gebruikersnaam en wachtwoord.

Is dit goed in gesteld dan kan je ook internetten via een vaste verbinding. Je weet nu dat het modem/router goed werkt.

Koppel nu de vaste netwerk verbinding los.

Laat nu je draadlozenetwerkkaart naar je verbinding zoeken. Als hij deze gevonden heeft klik je op verbinding maken en je zal zien dat je na enige tijd ook draadloos internet heb.

Alleen is het netwerk nog niet beveiligd maar dat is een heel ander verhaal. Dit hangt af van het besturings systeem wat op de computer staat. Als je Windows XP sp1 hebt kan je niet beveiliggen via het Wpa protecol maar wel via het Wep protecol. Het Wpa protecol is echter veiliger maar dan moet XP SP2 zijn geinstaleerd. op de computer Verder ga ik niet in over het beveiligen van het draadloos netwerk hier over kunje genoeg vinden in de gebruikshandleidingen en op internet

Ik heb al veel mensen kunnen helpen maar voor 99% lag het altijd aan de instellingen

Dus niet mopperen op Het Net daar het meestal aan de instellingen licht

Veels Suc6

rwbruinsma
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2006 15:11

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door rwbruinsma »

Ik kan helaas de slechte ervaringen met Het Net alleen maar onderstrepen. Eigenlijk niet met Het Net in het algemeen of de snelheid want daar zou ik nog geen oordeel over kunnen vellen.

Ik heb ± twee maanden terug Adsl van Het Net aangevraagd via de primafoon. Modem was al snel binnen, Installatie binnen tien minuten klaar echter wacht ik nu al weken op het wachtwoord.

Ettelijke keren gebeld (á 0,45 cpm) en kreeg elke keer de tekst "De brief in onderweg u moet nog even geduld hebben"
Hier bel ik 2 a 3 keer per week over maar niemand kan me vertellen wat de status hiervan is.
Vandaag heeft één van de medewerkers namens mij een klacht ingediend en me verzekerd dat ik niet meer hoefde te bellen "Don't call us, We'll call you" is dus het devies.
Ik vraag me af hoe lang ik moet blijven wachten.... :roll:

PaulvanDongen
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 okt 2005 10:40

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door PaulvanDongen »

beste rwbruinsma,

Ik maak al een aantal jaren gebruik van ADSL van Het Net en heb bij de installatie geen hinder ondervonden. Als ik het mij goed herinner had ik de brief met het wachtwoord eerder dan het modem. Uw geval is denk ik een incident. Wel jammer, als zoiets niet vlotjes verloopt.

•Marijntjuh•
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 okt 2005 18:42

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door •Marijntjuh• »

Ook ik ben abonnee bij Het Net en ik moet zeggen, dat bevalt me erg goed. Ik begrijp ook eigenlijk niet waar de klachten hier vandaan komen.
Ja, ook ik heb wel eens de helpdesk gemaild toen ik problemen had met de e-mail server oid. maar dat lag aan een virus.
Toen ben ik best vakkundig geholpen en het probleem was binnen een week opgelost!
ARMAND62 schreef: Ik ben ondanks regelmatige storingen van ADSL Het Ne (met name email-server) redelijk tevreden over mijn abonnement ADSL-surfen, dat mij 32,95 per maand kost.

Wat blijkt? Het Net biedt ook een abonnement ADSL Snel-surfen, dat 24,95 per maand kost mits voor 30 april 2006 aangemeld. Deze aanbieding geldt ook voor bestaande abonnementen, zie onderstaande link:
http://www.hetnet.nl/producten/actievoo ... surfen.htm

Echter op mijn verzoek over te willen stappen krijg ik de melding dat mijn huidige abonnement doorloopt tot februari 2007 en dus nu niet veranderd kan worden.
Zijn er meerdere mensen met deze ervaring?
Ik heb dus een ADSL Instap abonnement van vorig jaar ergens in Augustus toen Het Net dit aanbood voor 19,95 p/m met 250 MB datalimiet.
Nu heb ik een aantal maanden geleden een "boos" ( :lol: ) mailtje gedaan. Ik heb ze erop gewezen dat ik het raar vond dat ze nu hetzelfde abonnement voor dezelfde prijs aanboden maar dan zónder datalimiet en of mijn datalimiet niet kon worden opgeheven.

En de volgende dag stond er een mailtje in mn Inbox met het antwoord dat het datalimiet binnen 2 weken zou worden opgeheven.
Als je, als klant, niet van je laat horen gaat Het Net ook niet over tot actie!

Maar dit gaat om hetzelfde abonnement.
Als u (duurdere) abonnement, ARMAND62, hetzelfde abonnement is als wat Het Net nu aanbied kunt u naar mijn mening gewoon overstappen.

gr.

edit: Ik wil nog even een andere ervaring die ik met Het Net heb delen. Ik vind de internetsnelheid van Het Net onbetrouwbaar. Ik weet niet of dat aan Het Net zelf ligt of KPN oid. maar als ik iets aan 't downloaden ben ik speciaal downloadprogramma (bv. Azureus) is het de ene keer vrij snel (90 kb/s) en dan weer heel traag (150 b/s).
Gek wordt ik er van!!
Laatst gewijzigd door •Marijntjuh• op 15 apr 2006 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Clemence
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2006 14:52

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Clemence »

Opzegging bij Het Net wil maar niet echt vlotten. Na eerst diverse geschillen met hun te hebben gehad blijkt uiteindelijk ook de opzegging niet goed te verlopen. Op klachtenbrieven naar hun klachtenafdeling vind men het blijkbaar niet nodig om daarop te reageren.

Waardeloos dus. Ik snap niet dat dergelijke bedrijven nog bestaansrecht hebben.

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door BLW »

Bij de helpdesk begin ik er zo stilletjes aan te denken dat deze er vooral op is gericht om hun cliënten het geld uit de zak te kloppen.
Ik verdenk Het Net ervan dat er hier sprake is van een bewuste bedrijfspolitiek.

Zelf heb ik een keer maar liefst drie kwartier in de wacht gehangen voor de tweede lijn. Na deze drie kwartier heb ik het wachten maar beeindigd door de hoorn er op te kukelen. Je hoeft maar een simpele rekensom te maken om te weten dat dit een dure manier van wachten was.

Gesloten