LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
trigt
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2005 22:01

Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door trigt »

Zijn er meerdere mensen die de gedwongen overstap van Tiscali naar Planet geen succes vinden ???
Officieel duurt mijn jaarcontract van Tiscali tot juli 2006.
Omdat dit contract door Tiscali verbroken is kan ik toch ook van dit contract af ??? Hoe kan ik dit aanvechten om alsnog een vrije keuze in een internetprovider te krijgen ???
Kunnen ze je zomaar een willekeurige internetprovider aansmeren zonder dat je hier een vrije keuze in gehad heeft ???

geejay
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2005 17:10

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door geejay »

Ik werd vandaag ook onaangenaam verrast door een brief van Planet Internet waarin mij wordt medegedeeld dat mijn Tiscali-via-KPN-abonnement wordt omgezet in een Planet abonnement. Ik was al van plan om mijn KPN abonnement op te zeggen, maar door deze handelswijze (Planet is ook KPN) wil ik dat zo snel mogelijk in gang zetten. Er wordt in de brief gesproken over een e-mail die ik afgelopen week zou hebben ontvangen (dus niet), en ik word aangespoord om z.s.m. mijn abonnement van Planet te activeren. Nergens wordt mij gevraagd of ik dat wel wil, en wat als ik mijn nieuwe abonnement niet accepteer?
Wat is de status van mijn huidige abonnement, kan dat in dit soort gevallen per direct opgezegd worden, daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik heb destijds heel bewust niet voor Planet Internet gekozen, en wil dat ook graag zo houden.

PJTH
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2005 17:53

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door PJTH »

Ja, ja, het zelfde verhaal hier.
Ik vind het vooral erg omdat de helpdesk van Planet waardeloos is EN omdat zowel Tiscali als Planet er een potje van maken.

Brief 1: let op, men claimt dat er voor ons niets verandert.


Geachte mevrouw Jansen,

Op 26 juli 2005 zijn Tiscali en KPN overeengekomen dat KPN een deel van het klantenbestand van Tiscali overneemt.

Het gaat hierbij alleen om de klanten met een Tiscali ADSL abonnement via het KPN-netwerk.
U behoort tot die groep klanten.

Voor u verandert er in de dienstverlening niets. Uw instellingen en uw voorwaarden blijven ongewijzigd.

Indien u opmerkingen heeft over deze wijziging, dan kunt u deze tot 5 september 2005 schriftelijk kenbaar maken op Postbus 54019, 3504 RB Utrecht o.v.v. Tiscali/KPN overdracht klanten.

Op korte termijn zullen wij u nader informeren.

Met vriendelijke groet,

Rob van Velzen Eric-Jan Doorenbosch
Director Sales & Marketing Tiscali B.V. Directeur Marketing & Sales KPN Internet



Let op de kleine voorwaarde die ik in brief 2 van planet tegen kom:


Geachte mevrouw P.H.M. Jansen,

We hebben het u vorige week al laten weten: uw Tiscali-dienstverlening wordt voortgezet onder de naam van Planet Internet (ook KPN).

Uw abonnement
Uw huidige Tiscali ADSL-abonnement via het KPN-netwerk loopt naadloos over in
ADSL Standard van Planet Internet. En u krijgt meer dan u gewend was!
U blijft hetzelfde betalen. Bij Tiscali heeft u een speciaal abonnementstarief. Hiervoor wordt u gedurende de looptijd van uw contract gecompenseerd.
Geen datalimiet.
Uw internetsnelheid wordt nog dit jaar 2 keer zo snel.
U krijgt een gratis E-mail SpamFilter, E-mail VirusScanner en elke maand een gratis muziektegoed t.w.v. € 4,- voor Music Stream.
U behoudt uw Tiscali e-mailadres(sen) tot 1 november 2006.
De factuur
Vanaf nu ontvangt u uw elektronische factuur in uw nieuwe e-mailbox van Planet Internet. Bij Planet Internet betaalt u € 34,90 (dit bedrag is inclusief het
KPN ADSL-abonnement). De compensatie gedurende de looptijd van uw contract bedraagt € 4,95 per maand en wordt maandelijks op uw Planet Internet-factuur in mindering gebracht.

Planet Internet in het kort
Planet Internet is de grootste en meest bekroonde internetprovider van Nederland, met tal van extra diensten en mogelijkheden. Met Planet Internet kunt u binnenkort probleemloos de volgende stap naar de toekomst zetten zoals digitaal bellen en tv kijken. Komt u ergens niet uit, dan staat onze professionele servicedesk voor u klaar.

Zet nu de stap.
Activeer nu uw abonnement en klik hier zodat u profiteert van alle voordelen! Binnen een paar minuten bent u klaar en heeft u de stap gemaakt naar Planet Internet.

Vragen over uw overstap?
Als u nog opmerkingen en/of vragen heeft over uw abonnement, kijk dan op www.planet.nl/tiscali. Of bel ons speciale telefoonnummer 0800 0200803 (gratis): bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur en in het weekend en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur.

Wij wensen u veel plezier met uw abonnement!

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

P.S. Activeer vandaag nog uw abonnement. U profiteert dan zo lang mogelijk van alle voordelen!


Als u deze e-mail wilt doorsturen, bedenkt u dan dat deze e-mail persoonlijke en vertrouwelijke informatie bevat.


Dus, je mailadres ben je kwijt per 1 november 2006, er verandert niks is dus niet waar.

Maar eens bellen naar de helpdesk van Planet, ik ben mijn uploadsnelheid bijna helemaal kwijt en mijn connectie ligt er voor het eerst sinds ik bij Tiscali ben een aantal malen uit. (Maar er is natuurlijk niks veranderd.)

Samen gevat de mededelingen van de helpdesk van planet, de wachttijd was 18 minuten:
KPN wil een monopolie positie en wil geen andere providers over zijn "Lijnen"
De brieven die beloofd zijn, zijn inderdaad niet of slechts deels verzonden
Het is een puinhoop tussen de administraties van Tiscali, KPN en Planet.
Ik heb recht op een goede verbinding, maar die kan niet geleverd worden
Nou ja, toch wel, tenzij ik nu even overstap naar Planet....

Maar er is niks veranderd hoor, volgens de heren van Tiscali in hun mail.

Wat ik me afvraag is hoe het kan, dat ik aan een ander wordt verkocht, daar had ik immers geen contract mee.
Ik heb er wel begrip voor dat je ergens een datum moet prikken als je iets wil verkopen, maar ik ben nu als consument zonder het te willen naar planet over gezet.

Voor mij des te wranger, aangezien ik overgestapt ben van Planet naar Tiscali omdat ik Planet zo ongelofelijk slecht vond in service, personeel bij de helpdesk en het oplossend vermogen van de medewerkers aldaar.

Ramona..
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:57

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door Ramona.. »

Is hier dan niets tegen te doen qua contract? Kun je nu absoluut niet van je contract af???

PJTH
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2005 17:53

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door PJTH »

Misschien ben ik naief, maar als 3 grote organisaties hierbij betrokken zijn, zal er toch ook een aantal juristen naar gekeken hebben.
bovendien is half nettend Nederland ondertussen onvrijwillig van provider veranderd, omdat er zoveel overnames zijn (geweest)
Ik denk, gebaseerd op enkel de voorgaande redenatie, dat het wel zal mogen, even zo goed verbaas ik me erover.
Wat niet mag, denk ik, is dat KPN probeert om weer een monopolie positie te verwerven.(Volgens de medewerker van planet)
Maar dat is meer een NMA klus, wij als uitgestoten tiscaliers hebben daar niets aan.

PJTH
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2005 17:53

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door PJTH »

hmm, nog even als toeving, want mijn antwoord is onduidelijk, ik denk niet dat ik van mijn contract af kan, ik denk wel dat het mag wat KPN, Tiscali en Planet doen

trigt
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2005 22:01

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door trigt »

Eigelijk moeten de oud Tiscali-klanten massaal hun bankrekening voor Planet moeten kunnen blokkeren. Maar ja, dan heb je geen internet !!!.
Het laat weer duidelijk zien dat je hier in Nederland door de grote mannen besodemieterd wordt en niemand die er iets aan kan doen.
Het is weer een groot politiek spel tussen KPN en de moederbedrijven erom heen.
Helaas ben ik als dorpsbewoner die geen kabelaansluiting heeft nog afhankelijk van (tja, hoe kan het ook anders) KPN.
Hoezo de monopoli positie verloren ???
En waar je ook hier in Nederland goed ziek van wordt zijn alle contracten waar je tegenwoordig aan hangt.
Ga je niet accoord ,dan heb je ook niets, dus is er weer weinig te kiezen.
Het is gewoon erg dat je na een jaar nog steeds geen maandelijkse opzechttermijn voor je ADSL verbinding hebt. Daar moet iets drastisch aan gesleuteld worden om dit wel mogelijk te maken.
En zeker bij een contractbreuk in dit geval van Tiscali moet een eigen keuze in een nieuwe provider een must zijn.
Misschien kan dit eens door Radar aan de tand worden gevoeld in een van de volgende TV-uitzendingen.

geejay
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2005 17:10

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door geejay »

Toeval of niet: sinds vanmorgen is mijn verbinding met de Tiscali e-mail server onderbroken :?

edjekroketje
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 nov 2005 11:26

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door edjekroketje »

Ook ik word gedwongen over te stappen van Tiscali naar Planet.

Ik heb besloten om van deze optie geen gebruik te maken vanwege de volgende redenen:
* Ik wil zelf bepalen via welke provider ik internetdiensten afneem. Als ik voor Tiscali kies, dan is dat een weloverwogen keuze geweest. Als ik via Planet wilde gaan internetten, dan was ik meteen wel naar planet gegaan.
* Indien de voorwaarden bij mijn eigen provider wijzigen (geen vast IP adres meer bijvoorbeeld), wil ik de mogelijkheid hebben om op te kunnen zeggen.
* Als ik klant van KPN wil blijven, dan wil ik ZELF kunnen kiezen (wederom met welke provider ik in zee wens te gaan binnen het aanbod van KPN.
* Ik wens NIET achteraf geconfronteerd te worden met zo'n belangrijke wijziging. Uiteraard als je alles goed beschouwt zat dit er wel in, maar dan nog, het had van de kant van KPN wel wat charmanter gekund.

Nu worden al deze opties mij als klant onthouden, dus ik voel me niet gebonden aan KPN "dat wel weet wat goed voor me is". Dat bepaal ik liever zelf. Wat mij betreft, om in Radartermen te blijven een IJSDOUCHE, in plaats van een koude douche voor KPN en Tiscali!

Wijkie
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2005 22:17

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door Wijkie »

Geacht Radar-team, beste forumbezoeker,

Stel: je hebt een TIS-Gratis account bij Tiscali. Je maakt een alias aan omdat zo’n mailadres met [email protected] ook maar niks is. Je gebruikt Outlook Express voor je mail, het bevalt je allemaal erg goed. Je vermeld je nieuwe alias-mailadres bij allerlei gelegenheden en staat zo vermeld in verschillende lijsten en zelfs op je postpapier vermeld je het nu en je besluit om over te gaan op ADSL. Een alternatief DSL (BBned of ander) netwerk is er in deze plaats niet dus het 'eigen' netwerk, waar Tiscali mij o-zo-graag op wil hebben, komt niet in aanmerking.

Je belt voor de aanvraag nog met de helpdesk van Tiscali en vraagt of je je mailadres van TIS-Gratis kunt behouden als je bij hen ADSL neemt. Dat kan, je beslissing is gemaakt, je kan -na een paar weekjes wachten- gebruik maken van je ADSL en je mailbox in O.E. continueren, alles is goed, goede service ook.

Tot zover niks aan de hand, totdat Planet de ADSL activiteiten van Tiscali overneemt…
Hierna kan je je mail (alias) niet meer met O.E. versturen.
Je belt Tiscali op en vraagt of er misschien iets mis is omdat dit niet meer gaat.

Je beland in de volgende verwikkelingen:
Bellen naar de HelpDesk, half uur in de wachtrij, hoor nog even het geluid van een drukke HD op de achtergrond en weer een half uur in de wachtrij, eindelijk een stem…
De jongeman heeft het er, gezien zijn verhaal en toonaard, maar moeilijk mee. Aan de hand van zijn tips heb ik de ADSL verbinding overgezet op Planet, het internet werkt weer. Ik bedank de jongeman en gelukkig, alles weer goed.
Echter bij het testen: de mail werkt nog niet goed. Weer de HD gebeld, weer 25 minuten wachten, een andere jongeman aan de lijn. Kan me niet helpen, geeft wel als laatste de toezegging dat de week na mijn telefoontje pas alle alias-mailadressen omgezet worden (???)
Ik begrijp het niet maar het zal wel…

De week erop maar weer gebeld: komt er nog wat van? Andere Tiscali HD medewerker: da’s allemaal onzin wat er verteld is, dat kan nooit wat u wilt. U heeft een TIS-Gratis abonnement en gebruikt dat mailadres, dit kan en zal nooit gaan werken bij het verbinding maken via een andere provider. De enige die daar wat aan kan doen is de Tiscali administratie.
Ik word netjes doorverbonden. De juffrouw heeft al ruggespraak gehouden met de HD medewerker en niks kan.., alleen een brief schrijven naar Customer Service. Zij is hoorbaar opgelucht als ik dit telefoongesprek beëindig.
De brief naar CS is nu weg, het antwoord kan ik nu al voorspellen..

Maar… heb ik om die overname gevraagd? Ik heb mijn TIS-Gratis toch laten omzetten naar ADSL? Heb ik er ook voor gekozen om uiteindelijk Planet als provider te krijgen?
Zelfs de prijs wordt bij overname opgetrokken, van 19,95 bij Tiscali naar 26,95 bij Planet, en ik behoud zélfs bene dezelfde snelheid...!?

Dit ADSL abonnement loopt nog zeker tot het eind van het contract bij Tiscali en de afspraak over het gebruik van mijn TIS-Gratis mailadres loopt ook nog.

Kortom: een oplossing wordt mij niet gegeven en ik constateer dat ik de (alias)mail alleen nog kan lezen via webmail en dan nog alléén met mijn originele [email protected] account. Wil ik mail verzenden dan blijft dat tixxxx adres ook mijn verzendadres en mijn alias (vermeld op alle postpapier) is onbruikbaar.

Tiscali verwijst naar de HD van Planet, zij weer naar Tiscali en zo is de cirkel rond. Vermoedelijk heeft de teller van Tiscali in mijn geval ook nog 2 klanten in hun boekhouding geteld terwijl ik er maar één ben… tel je rijk…

Herkent u deze situatie ook?
Misschien kan het team van Radar over deze capriolen een programma(deel of item) wagen?
Er zijn namelijk nog veel meer ADSL overnames op komst (recentelijk ook al: HCCnet door XS4ALL/KPN) want KPN/Planet wil hoogstwaarschijnlijk weer de alleenheerschappij op het (telefoon)ADSL netwerk. Dit met het oog op de toekomstige technologische ontwikkelingen (VOIP, TV over IP etc.)?

Misschien is dit ook een zaak voor de NMA?
Als alle niet KPN/Planet abonnees hun huidige contract uitzitten en ze willen opnieuw weer ADSL, dan komen ze alleen bij KPN/Planet of de zusterbedrijfjes die onder de KPN/Planet paraplu opereren, uit.
Een ander netwerk ligt hier écht niet (ook geen UPC/kabelinternet).

rdeb
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2005 16:57

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door rdeb »

Ook ik moet naar planet overstappen.

Hier ben ik niet tevreden mee. Het wordt je inderdaad zo de keel afgeduwd.

Vandaag gebeld met planet om mijn abo op te zeggen. Hier deden ze niet moeilijk over ( abo loopt tot 31-12-2005). Mar ook vroegen ze niet waarom ik mijn abo op wilde zeggen.

Ik heb dat toen maar zelf gezegd. De gang van zaken steld mij enorm teleur.
Nieuwe klanten van planet krijgen een aanbieding van 24,90 per maand voor de eerste 12 maanden. Toen ik vroeg of ik hiervan gebruik kon maken zeiden ze Nee, want ik was geen nieuwe klant voor hun, ik stond al in hun computerbestand. ( Vreemde zaak)
Ze konden me wel een goedkoper abo bieden maar dan ook met lagere snelheid. Ook hier had ik geen intresse in.

Dus mensen als je abo binnenkort afloopt, zeg het op, en zoek een andere provider, hier zijn soms betere aanbiedingen te vinden.

skippy-61
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2005 19:39

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door skippy-61 »

Ik zit in het zelfde schuitje
ben al bij Worldonline begonnen en toen werd het ineens Tiscali, ook zonder zeggenschap maar daar veranderde echt niets.
de Worldonline e-mail adressen zijn vandaag de dag nog doorgelinkt naar mijn Tiscalimail.
Nu veranderd er wezelijk wel iets.
Mijn homepage is niet meer te bereiken (6000 hits per jaar)
en we krijgen andere email adressen.
op zijn zachts gezegd ben ik echt niet blij.
Eigenlijk ben ik woedend, mede omdat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt (na eerst 20 tot 30 minuten aan de telefoon gehangen te hebben) krijg je dus gewoon een ***verhaal van tiscali maar zeker ook van planet.
Als ik al de verhalen op de verschillende forums lees denk ik dat we toch aan het kortste eindje gaan trekken.
ik heb dan ook maar besloten om me niet drukker te maken dan nu nodig is en mijn contract zo snel mogenlijk op te zeggen (voor mij tot 1 juli 2006)
Volgend jaar is er volgens mij een leegloop bij Planet.
Ik ben al dat geschuif en verander van al die providers meer dan zat.
Ik ga het in juli 2006 proberen bij de kabel, misschien is dat wat???
maar als er iemand een andere oplossing denkt te hebben, hoor ik het graag,

lesley
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2005 21:47

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door lesley »

Ik heb dus hetzelfde gehad vandaag van het zomer was ik wel 3 dagen te laat met het opzeggen van ons abbonoment omdat wij uit huis gingen en mijn ouders haast geen internet gebruiken wouden we het opseggen en een goedkoper abbo nemen ergens anders. maar dit kon niet want we waren 3 dagen te laat dus mijn ouders baalden al. En nu krijgen ze vandaag ook nog een brief dat ze gedwongen naar PLANET moeten en natuurlijk is deze van kpn het maakt niet uit als je niet meer betaald dan krijg je bij niemand meer internet dus je word wel verplicht om te betalen ik vind het hoog uit belachelijk planet geeft aan niet mee te werken aan het opzeggen van het internet en tiscali is helemaal niks want die bel je ja bel planet maar op is wat je te horen krijgt hooguit schofterig

tries
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2005 16:31

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door tries »

nou ik ben wel dus zo dom geweest om het abbonement over te zetten vanmiddag. Ik had eigenlijk mijn twijfels maar ik eerst even bellen met Tiscali hoe het zat als in maart mijn contract afloopt of ik dan kan opzeggen en helaas die mevrouw bij Tiscali wist van niks en dus moest ik Planet bellen. En jawel na 30 minuten te hebben moeten aanhoren dat alle medewerkerst in gesprek waren en ze zo spoedig mogelijk zouden helpen aangehoord te hebben was ik aan de beurt. Ik die meneer mijn vraag verteld en ja ik kan in maart mijn contract opzeggen zonder problemen.

Ik dus alles omgezet en ik wordt verwelkomd met een mooie mail, een FACTUUR van 14 euro nog wat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nergens staat vermeld dat je dat dus moet betalen en daar begint dan alle ellende. In eens is planet niet te bereiken op geen 1 keuze menu nummertje en het "gratis" nummer daar hoef wordt het gesprek niet van in rekening gebracht. Kortom de ellende begint nu al.

Zou ik alles nu nog terug kunnen draaien? In hun abbonementen staat dat als je niet tevreden bent je binnen 3 maanden kan opzeggen dus geldt dat nu ook voor die weet iemand dat?

Ik ga maar even verder zoeken naar een oplossing.

Igrec
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2005 20:03

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door Igrec »

Ja, ook wij zijn daar de dupe van. Je krijgt een brief thuis gestuurd om je Tiscali abonnement om te zetten naar Planet. Er staat onder meer in: doe het vandaag nog voordat U zonder internet komt te zitten!!!!?????

Ik vind dit dreigend overkomen.

Maar toch het abonnement omgezet met de instellingen die wij van Planet hebben gekregen.

Ook de instellingen voor Incredimail ingevoerd met het gevolg dat we bijna geen mail meer konden versturen. De Helpdesk gebelt en wat is er nu aan de hand: voor uitgaande mail moeten wij nog steeds SMTP invoeren. Waarom? Planet ondersteunt deze functie nog niet omdat wij nog steeds een adsl abonnement hebben bij Tiscali!!!!????

Krijgen we een kaartje in de bus voor je muziek te downloaden.

Inloggen met je login-naam en wachtwoord zoals opgegeven is door Planet.

Klantnummer verschijnt maar inloggen, ho maar! Krijg je bericht: U heeft geen adsl abonnement bij Planet.!!!??? Ra,ra hoe kan dat?

We hebben nu een email gestuurd naar Planet om te vragen hoe dit allemaal kan. Heb reactie teruggehad dat deze mail in behandeling is genomen en we zo spoedig mogelijk antwoord krijgen.

Tot zover dus onze ervaring met de omschakeling van Tiscali naar Planet

M.vr.gr.
Igrec

trilithon
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2005 17:06

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door trilithon »

Vrijdagavond heb ook ik tegen mijn zin in mijn Planet Internet account geactiveerd om niet zonder internet te komen zitten.
Als eerste viel mij op dat de dienstverlening NIET hetzelfde is als de dienstverlening van Tiscali. Zo staat standaard poort 25 (smtp mail) dicht bij Planet Internet. Via verschillende trucjes is je eigen mailserver wel aan de praat te krijgen, maar dit is niet hetzelfde als bij Tiscali, poort 25 is en blijft geblokkeerd, waardoor familieleden geen mail meer kunnen versturen via mijn eigen mailserver.

Hiernaast was vanochtend spontaan mijn wachtwoord niet meer geldig zonder dat ik iets gewijzigd had. In het eerste weekend al 1 uur aan de helpdesk lijn gehangen. Ik was de tweede al waarvan vanochtend spontaan zijn wachtwoord niet meer werkte.

Omdat de service niet gelijk is aan Tiscali (poort 25 geblokkeerd) ben ik van mening dat IEDEREEN onder zijn overstap uit kan!
Daarom heb ik vanmiddag een email gestuurd naar [email protected] met daarin de uitleg dat de dienstverlening niet gelijk is en dat ik onder de vaste contractperiode uit wil en dat ik per direct over wil kunnen stappen naar een andere provider. XS4ALL biedt bijvoorbeeld zo'n overstap service (behoud van internet aansluiting tot overstap), maar deze duurt helaas wel 23 dagen.

Zijn er meer mensen die nog meer redenen weten om onder het contract uit te komen? Poort 25 is volgens mij al een goede reden, maar hoe meer kruit hoe beter.

Grtz, Trilithon

edjekroketje
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 nov 2005 11:26

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door edjekroketje »

Ik ben wel benieuwd om te weten of je bij activeren een overeenkomst voor een jaar aangaat, of dat je oude opzegdatum gehandhaaft blijft. Is er iemand van de mensen die overgestapt zijn die daar iets over weet?

Wordt er vanavond in de uitzending nog aandacht aan dit fenomeen besteed?

trilithon
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2005 17:06

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door trilithon »

Ik heb geinformeerd naar het einde contract datum en dit is de datum van contractafsluiting bij tiscali + 1 jaar. Dus in maart 2004 het contract aangegaan betekend in maart 2005 verlengd (automatisch met een jaar) en voor 1 februari 2006 opzeggen anders zit je er nog een jaar aan vast.
De activatie van je account is dus geen bevestigingdatum voor een jaarcontract, tenminste als ik de helpdesk goed begrepen heb.

FrankV
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2005 21:19

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door FrankV »

Zoals velen inmiddels gemerkt hebben zijn we verplicht over te stappen als ADSL gebruiker van Tiscali naar Planet.

Het vreemde is dat je PLOTSELING geconfronteerd wordt met deze verplichting: ik kreeg de email op 31 oktober om 23:45 uur, dat ik per 1 november over gestapt ben!

Vreemd en schandalig gedrag. Ik wil helemaal geen planet. Ik raak mijn IP-nummer, mijn email adressen en homepage kwijt en krijg bij planet geen korting als "nieuw lid".
Informatie bij Planet (30 minuten wachten a EUR0,10 per minuut!!) leert dat ik volgens Planet NIET van hen af kan, eerder dan einde van het oorspronkelijk TISCALI contract (bij mij op 16 oktober 2006!!)

Dat is toch bijzonder vreemd?
Vreemder is nog, dat PLanet inmiddels een automatische incasso heeft gedaan. HOE IS DAT MOGELIJK? Ik had een contract met Tiscali en NIET bij Planet - en ik heb Planet ook geen toestemming gegeven!
Zitten de banken dan ook te slapen?

Nu kan ik het automatisch afgeschreven bedrag wel laten terugstorten, maar dan kom ik ook in de knoei met het KPN-gedeelte van ADSL. Oftewel, ik wordt afgesloten van internet, maar mag vrolijk door blijven betalen....

Hoe kunnen we daar nu mee omgaan? Waarom horen we niks van de consumentenorganisaties en/of banken?

Frank

tries
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2005 16:31

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door tries »

ik heb gebeld ivm het contract opzeggen omdat bij tiscali mijn abonement in maart 2006 afloopt. Dit was geen probleem zei de helpdesk ik kan gewoon opzeggen want hun nemen de contracten over. Krijg dus een mail met factuur en staat er bij JAAR dus zat ik al.

Idd mailen ging hier helemaal niet, niet versturen en niet ontvangen. Heb systeemherstel uit moeten voeren zodat ik kon mailen.

Ik heb planet gemaild met 2 vragen A: de factuur van 15 euro EN over de opzegging maar ik krijg nog niet eens een mail binnen van hun dat de mail binnen is gekomen.

wil ik ze bellen, ik krijg mooi helemaal niks of niemand meer aan de telefoon want alle diensten zijn niet in gebruik. Ik dus maar Tiscali mailen en ja hoor, u ben overgenomen door planet en bij ons kunt u niet meer terecht met uw vragen.

je hebt nergens meer inspraak zie je wel.

Gesloten