LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen 5g KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Geen 5g KPN

Ongelezen bericht door pima »

In de reclame belooft KPN, dat iedereen met een toestel geschikt voor 5g overal de beschikking heeft over 5g bij een abonnement van deze firma.
Heb al jaren een abo, sinds september 2020 heb ik de beschikking over een Google Pixel 5, echter 5g vergeet het maar, er schijnen meerdere toestellen niet de beschikking hebben over 5g.
Wat is hier van de reden? Kwestie van een knopje omzetten? Kom jullie belofte in de reclame nu eens na. Of overstappen naar een andere provider is ook een optie.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen 5g KPN

Ongelezen bericht door Moneyman »

pima schreef:
02 apr 2021 17:15
In de reclame belooft KPN, dat iedereen met een toestel geschikt voor 5g overal de beschikking heeft over 5g bij een abonnement van deze firma.
Heb je een link naar of de exacte tekst van de bewuste reclame? Kan me niet voorstellen dat die zo onvoorwaardelijk is als jij hier doet voorkomen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Geen 5g KPN

Ongelezen bericht door geengast »

In elke test staat het: Let alleen wel op: de Pixel 5 ondersteunt op dit moment geen 5G in Nederland. De hardware kan dat echter wel aan, op Sub-6GHz-netwerken, dus wanneer het toestel bij de providers op de whitelist komt te staan, zal dit hoogstwaarschijnlijk gewoon werken.

gustavo-woltmann
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2020 02:04

Re: Geen 5g KPN

Ongelezen bericht door gustavo-woltmann »

Jammer om te lezen dat ze geen 5G wordt aangeboden.
Misschien over paar maanden.
- Gustavo Woltmann

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen 5g KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vreemd dat KPN dat zou zeggen, aangezien er niet eens een landelijk dekking is. En zonder die dekking, hoe zouden ze dat dan kunnen aanprijzen? En zoals al vermeld, Pixel kan nog helemaal geen 5G aan in Nederland.

U beschuldigd hier een verkeerde partij.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Geen 5g KPN

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik zie ook nergens staan op kpn.nl dat 5G automatisch wordt aangezet voor bestaande abonnementen. Er staat alleen dat 5G inclusief is bij abonnement die ze nu aanbieden. Normaal kost 5G 2,50 extra.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Geen 5g KPN

Ongelezen bericht door pima »

Googlen op heeft KPN ook 5g, geeft als resultaat : je hebt een geschikt toestel nodig en alle nieuwe en oude abonnementen ,,,,,,,

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Geen 5g KPN

Ongelezen bericht door pima »

Lees hierboven ook: Als het toestel op de whitelijst wordt gezet!! Dus is het toch Kon die dit blokkeert.

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen 5g KPN

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het ligt toch echt aan jouw telefoon. Die kan namelijk de momenteel vrij gegeven frequentie niet aan. De Pixel 5 heeft voor 5G namelijk de 800MHz, 1700MHz en 1900MHz frequenties, maar momenteel wordt in Nederland alleen de 700MHz band daarvoor gebruikt (en Vodafone deelt zijn frequentiebereik op de 1800MHz band met 4G). De rest wordt pas in 2022 vrij gegeven door de overheid. Dan komt de 3,5GHz band vrij en deze zal eigenlijk door elke provider gebruikt gaan worden voor 5G.

Het is dus inderdaad wachten op een update van jouw telefoon om op de juist frequentie 5G te ontvangen of een andere telefoon kopen.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Geen 5g KPN

Ongelezen bericht door pima »

Toch typisch, dat de een beweert, dat het aan mijn toestel ligt en een ander beweert, dat de KPN het probleem is , wil de ware nu opstaan, zeker als ik weet dat het bij andere providers geen probleem meer is, en schermen met frequenties zegt mij niets, ik wil gewoon dat de KPN doen wat ze beloven

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen 5g KPN

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De KPN doet ook wat ze beloven. 5G is bij hun bij elk abonnement beschikbaar op 1 frequentie. Ook bij jouw abonnement. Dat je geen telefoon hebt die 5G in Nederland aan kan, dat is niet hun probleem. Mijn telefoon kan het ook niet aan.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Geen 5g KPN

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Misschien is je simkaart te oud, moest zelf ook een nieuwe om 5G te krijgen.

Gesloten