LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gegevens uit de database van een forum

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Banaantje81
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2009 22:31

Gegevens uit de database van een forum

Ongelezen bericht door Banaantje81 »

Ik ben lid geworden van een redelijk bekend forum (nee, niet deze :D) d.m.v. een account aanmaken daar op de site. Alleen dit forum is mij totaal niet bevallen.

Nu wil ik mijn account van die site verwijderen, zodat mijn persoonlijke gegevens niet meer bij hun in de database staan zodat ze me ook niet kunnen spammen met bijvoorbeeld nieuwsbrieven (dat laatste heb ik helaas al een keer eerder meegemaakt). Kortom, ik wil mijn inschrijving weer ongedaan maken.

Van die site krijg ik nu de mededeling dat ze daar geen accounts verwijderen, maar dat ze je account alleen op inactief zetten. Met andere woorden, al je persoonlijke gegevens blijven in die database daar staan. Dat is dus wat ik absoluut niet wil.

Ik ben zelf van mening dat je een inschrijving op een website altijd ongedaan moet kunnen maken. Het zou toch te schandalig zijn voor woorden dat je er nooit meer vanaf kunt komen.

Mogen ze dit doen? Graag hulp!

stofzuigertje

Re: Gegevens uit de database van een forum

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas noemde U niet welke site dit is.
Verder is gegevens aanpassen in fantasie naam ook mogelijk.
De mails kunt U via spam filter weg laten gooien.

Als je G mail neemt is dit slechts 1 klik om deze in de spambox te laten verdwijnen.

Banaantje81
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2009 22:31

Re: Gegevens uit de database van een forum

Ongelezen bericht door Banaantje81 »

Bedankt, stofzuigertje, voor je antwoord.

Het gaat om de website www.viva.nl. Ik heb daar nu een account lopen maar daar wil ik vanaf, het forum daar is heel vreemd (vooral de houding van de mensen is erg onbeschoft).

Mijn gegevens wijzigen in 'nepgegevens' zou een goede optie zijn, dit zal ik ook zeker doen, bedankt voor de tip. Maar ik vraag mij af of ze uberhaupt een account daar mogen bewaren. Want ze houden je gegevens dus gewoon vast in hun database, dat vind ik niet zo'n prettig idee. Zeker als je het verzoek indient om het account volledig weg te halen, dan lijkt me het vanzelfsprekend dat ze aan dit verzoek moeten voldoen.

Banaantje81
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2009 22:31

Re: Gegevens uit de database van een forum

Ongelezen bericht door Banaantje81 »

Ik heb al iets nuttigs gevonden:

http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsp ... aving/wbp/

Je account mag in principe blijven bestaan, maar alle persoonlijke gegevens moeten eruit worden verwijderd conform Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Skep
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:46

Re: Gegevens uit de database van een forum

Ongelezen bericht door Skep »

Gebruik dan meteen een nieuwe e-mailaccount en valse gegevens als je paranoïde bent en toch ergens wil registreren :P

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Gegevens uit de database van een forum

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Het compleet verwijderen van een account is niet praktisch omdat dan posts of verdwijnen of ineens geen eigenaar meer hebben. Dat is behoorlijk irritant, want discussies zijn dan niet meer te volgen.

Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

Re: Gegevens uit de database van een forum

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

De laatste reactie kan ik me wat bij voorstellen. Discursies die niet meer te volgen zijn omdat iemand zijn abbo heeft opgezegd lijk me toch niet echt handig.
Ze kunnen wel de zaak dermate disabelen zodat je niet meer in kan loggen.
8) Maar dat is misschien wat teveel werk voor ze.

Gr. Anne

Gesloten