Glasvezel aansluiting T-Mobile niet opgeleverd

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Orfeo
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2022 08:57

Glasvezel aansluiting T-Mobile niet opgeleverd

Ongelezen bericht door Orfeo »

Ik heb in het eerste kwartaal van 2022 bij T-Mobile aangemeld voor internet via de glasvezel. De trigger om mij aan te melden waren diverse reclame folders brieven en een bezoekje aan de deur.
Het aanmelden ging overigens ook niet zoals verwacht, want de overstap service bleek niet te werken of kon niet worden gebruikt.

Ik heb dus een opzegging gedaan bij mijn huidige provider nadat mijn installatie datum van 19 oktober bekend was.

Mijn pakket heb ik netjes per post voor de installatie datum gekregen. En de monteur is op 19 oktober langsgeweest voor de installatie (overigens was hij die dag te laat). De monteur heeft de installie gedaan, maar mijn modem kwam niet online. Hij heeft toen met de back office van T-Mobile gebeld en die liet volgens hem weten dat er een kruising plaats had gevonden, waardoor mijn modem niet op het netwerk zit.
De T-Mobile backoffice gaf aan dat de monteur de boel zo achter kon laten en dat het modem binnen 5 werkdagen online zou komen.

Op de 5e werkdag was het modem nog niet online en moest ik weer achter T-Mobile bellen. Er werdt mij toen verzekert dat het nog 2 werkdagen zou duren. :x

Na de 2 werkdagen was het modem nog steeds niet online en wederom niets van T-mobile vernomen. Ik heb toen weer met de helpdesk gebeld die gaf mij aan dat het zo snel mogelijk zou worden opgepakt. Maar kon mij geen indicatie geven wanneer ik uiterlijk iets van ze vernomen moest hebben. Ik heb toen gepoogd dit te escaleren en dat kon niet volgens de medewerker. Uiteindelijk heb ik het nummer van Dutch Fiber gehad dat ik er maar even zelf achteraan moet bellen. Ook dit is meerdere keren gebeurd en daar krijg je hetzelfde antwoord. :evil: :evil:

Ik heb nog eens 2 werkdagen gewacht zelfs na het geven van een ultimatum en ik heb zelfs niet eens een telefoontje van ze gehad.
Op het forum van T-Mobile community las ik tot mijn schrik dat mijn situatie niet ongebruikelijk is en dat er zelfs schrijnendere gevallen opstaan.

Op basis van het forum stel ik vast dat ze meerdere problemen in verschillende onderdelen van hun installatie proces.
Daar bovenop moet sta je iedere keer dat je met T-Mobile moet bellen lange tijd in de wacht

Gerrit Reuvekamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2022 16:07

Re: Glasvezel aansluiting T-Mobile niet opgeleverd

Ongelezen bericht door Gerrit Reuvekamp »

Ik heb inmiddels ook aardig wat negatieve ervaringen. Ik heb zelf ook al een topic aangemaakt.

J. Deltoer
Berichten: 3092
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Glasvezel aansluiting T-Mobile niet opgeleverd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Heel erg vervelend allemaal.

Verhoef1954
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2022 17:55

Re: Glasvezel aansluiting T-Mobile niet opgeleverd

Ongelezen bericht door Verhoef1954 »

IN ons appartement in Ridderkerk is ook glasvezel aangelegd. Ook ik krijg nu regelmatig folders van T-mobile. Begin er voorlopig niet aan. Als ik zie hoe die kabels door het plantsoen liggen. Heel veel kraters. Sommig gevallen zie je bijna de kabels liggen in de grond. Ik wil eerst een proefabbonement naast mijn bestaande providor.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Glasvezel aansluiting T-Mobile niet opgeleverd

Ongelezen bericht door BreejKC »

Wat u meemaakt kun je omschrijven als wanprestatie. Geef ze, schriftelijk, nog een laatste kans. Geef daarin ook aan als ze dit keer niet presteren (doen wat ze toegezegd hebben) u deze kwestie aan de Geschillencommisdie Telecom zult voorleggen.

Als dat nog niet helpt dit ook daadwerkelijk doen. Waarschijnlijk is dit het enige drukmiddel dat werkt bij dit soort grote organisaties die soms denken dat ze onaantastbaar zijn.

Eefje1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2022 17:18

Re: Glasvezel aansluiting T-Mobile niet opgeleverd

Ongelezen bericht door Eefje1965 »

Heb het zelfde meegemaakt ook bij Tmobile
Bij Tmobile was het beloven en er gebeurde niks
Ik ben Kpn netwerk gaan bellen,het duurd even voordat je iemand aan de lijn krijgt
Maar na 3x bellen werden ze me zat en hebben ze hem geactiveerd
Blijven bellen en zeggen 1 druk op de knop en hij is geactiveerd
Mij is het in iedergeval gelukt succes ermee

rob van Duijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2022 02:47

Re: Glasvezel aansluiting T-Mobile niet opgeleverd

Ongelezen bericht door rob van Duijn »

Het lijkt wel of er geen goede provider is in Nederland. Ziggo zomaar niet bestelde extra film enz. in rekening bellen (als ze eindelijk bereikbaar zijn) Ontkenning dat de fout bij hen lag. Na een vraag over het bewijs werd het teruggedraaid maar ik moest eerst betalen en na 2 maanden pas mijn geld terug. € in rekening gebracht voor niet terug gestuurde apparaten. (Gelukkeg had in de BONNEN nog als bewijs dat ik alles had opgestuurd het geld werd teruggestort. Overgestapt naar KPN. Leuke aanbieding aansluiting door monteur GRATIS, NIET WAAR, ik moest € 56.00 betalen omdat er een langere kabel nodig was, was NIET van te voren gemeld!!! volgens de verkoper zou de monteur helpen bij alles overzetten TV en INTERNET NIET dus, daar had hij geen tijd voor!! Student aan huis moeten inschakelen om weer TV te kunnen kijken en internet te kunnen gebruiken zoals het was. € 140.00. SIMYO stuurt hoge rekeningen voor overschrijding van een internet bundel DIE IK HELEMAAL NIET HEB. € 85.00 en € 140.00 ook maar overgestapt naar KPN. PLM 70 minuten in de KPN winkel zitten wachten tot de PORTATIE in orde was. Ik kreeg 3 simkaarten voor 2 nummers met nummer behoud. Verder ging alles goed. Maar telefonisch kon ik niet geholpen worden veel te druk, ik moest maar naar de KPN winkel. Hoelang blijft alles goed gaan?

zjorz
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2018 11:51

Re: Glasvezel aansluiting T-Mobile niet opgeleverd

Ongelezen bericht door zjorz »

Ik stap elk jaar over. In het verleden ZIGGO gehad en ook KPN. Overstap vlekkeloos. Begin dit jaar overstap gewaagd naar T-mobile. Mijn god, wat is dat op een ramp uitgelopen. T-mobile scoorde erg goed op niets doen, niets leveren, vooral het probleem niet oplossen, vingertje wijzen naar anderen, afschuiven, etc. 1 van de betere voorstellen van T-mobile was om uiteindelijk naar de buren te lopen en om van hun WIFI gebruik te maken. Na 2 weken was ik het zo zat dat ik alles heb ingepakt en terug gestuurd en de boel heb geannuleerd. Ben terug gegaan naar KPN die wel LEVERDEN.
T-mobile? NOOIT MEER, NOG NIET EENS GRATIS. Wat een stelletje prutsers daar.
Nu heb ik ook geleerd dat dit hele systeem zo verrot is dat wanneer iets misgaat, het ook goed misgaat. Reden? Tussen de klant en de provider, zitten best wel veel partijen waar iets mis kan gaan. Zelfs binnen de provider (bijv. KPN) , kan er een versplintering zijn aan partijen. Iedereen wijst naar elkaar, niemand kan wat doen, klant is de sjaak!

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Glasvezel aansluiting T-Mobile niet opgeleverd

Ongelezen bericht door Rinustp »

Het is tranen met tuiten huilen met T-mobile tegenwoordig.

Mijn zuster heeft een exact vergelijkbare situatie bij T-mobile aan de hand op dit moment. Ze willen geen kant op. Geven KPN de schuld en sluiten maar niet aan.

De helpdesk betekent bij T-mobile niet dat ze jou helpen maar zelf hulp nodig hebben.

Ook mijn vriendin is onlangs overgestapt naar T-mobile. Bij haar hebben ze gemakshalve de prijs in het contract verhoogt met € 15, 00 per maand. Dit klopt niet want ze heeft een abbo afgeloten voor enkel en alleen internet. Dus zonder tv erbij. Hoe ze ook belt en met wie ze ook spreekt (als dat al mogelijk is), ze blijven volhouden dat het klopt.
Ze zeggen dat dit de prijs voor glasvezelinternet is maar op hun website staat al maandenlang een andere prijs.
Helaas zit ze aan een jaarcontract vast maar daarna gaat ze zeker weer terug naar Ziggo.
T-mobile is echt een ramp.

T-mobile wil graag groeien maar kan het duidelijk niet aan. Ze moeten ook eens kritisch naar de helpdesk kijken want daar lijkt het af en toe alsof je de moeder bent van zo'n "medewerker". Die agresssieve reacties zijn tenenkromend.

Plaats reactie