Glasvezel Odido werkt slecht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Rudyr
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2024 21:25

Glasvezel Odido werkt slecht

Ongelezen bericht door Rudyr »

Overgestapt van goed werkende adsl verbinding odido naar glasvezel van odido kan er heel kort over zijn het is 1 groot fiasco.eerste monteur kabel naar binnen getrokken lijn werkt.2 e monteur van guidon die modem zou aansluiten levert het op met kabelbreuk.(1december)3 monteur van efiber komt kabel lassen lijn werkt zegt die bij weg gaan.wij blij weekend in maar niks lijkt ervan waar internet wat uitvalt enzovoort.gebeld 4 december zou binnen werkdag terug gebeld worden maar natuurlijk niemand gehoord. Gewacht tot 7 december nog steeds niks weer gebeld meneer uw hoort vandaag of uiteindelijk maandag iets enja natuurlijk weer niks. Maandag 11 december weer gebeld zonder resultaat we hebben geen terugkoppeling Netbeheer gehad.woensdag 13 december weer gebeld 1 of andere doos die weinig interesse en medeleven kan tonen meneer uw moet gewoon wachten we hebben niks gehoord netbeheer.dus gewoon van kastje naar de muur elke keer.3 januari weer gebeld beloftes dat er vandaag 4 januari terug gebeld zou worden weer niet het geval.daarna zelf gebeld een doos aan de lijn met weer andere smoesjes en of we even ook nog is speedtesten willen leveren.er is door odido en guidon vastgesteld dat er maar max 40mbps binnen komt.op onze t56.waneer komt er een echte oplossing

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Glasvezel Odido werkt slecht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, als u verwacht dat dozen iets doen, kunt u lang wachten.

Idriss
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2024 12:44

Re: Glasvezel Odido werkt slecht

Ongelezen bericht door Idriss »

k wil graag even reageren op het bericht van Rudyr omdat bepaalde delen mij bekend voorkomen.
Zo'n driekwart jaar geleden ben ik van een duur internetabonnement van Ziggo (maar wel heel goed werkend!) overgestapt naar Odido. Van meet af aan kreeg ik niet de snelheid geleverd die was overeengekomen nl: 93 mb/s ipv 400 mb/s. Uiteraard contact gezocht met de klantenservice.
De frontoffice was prima! Klantvriendelijk, behulpzaam en bereid tot een oplossing te komen. Maar daarna gaat het op de één of andere manier mis. Na verloop van tijd een klacht gedeponeerd bij Klachtenkompas (helaas kan dat nu niet meer). Dat leverde mij een goed contact op. Om een lang verhaal kort te maken; het bleek dat Guidion een inferieure kabel had gebruikt bij de aansluiting naar het modem. Deze kabel had een capaciteit van slechts 100 mb/s. De reactie van Guidion was onprofessioneel. Een geïrriteerde monteur kwam op 25 december 2023 binnenstappen met de mededeling dat dat niet kon en dat de kabels een capaciteit hadden van 1000 mb/s. Daarna is hij kwaad weggelopen met de mededeling dat er nog contact zou worden opgenomen om een nieuwe kabel te trekken. Dat is uiteraard niet gebeurd. Gelukkig had ik nog een nieuwe kabel van Ziggo liggen en ik heb toen zelf een nieuwe verbinding gemaakt. En......400 mb/s! In mijn geval valt Odido NIETS te verwijten, maar Guidion des te meer. Onprofessioneel gedrag, een hoge mate van ondeskundigheid en gebruik van materiaal van een bedenkelijke kwaliteit.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Glasvezel Odido werkt slecht

Ongelezen bericht door rwolters »

Klachten vam mensen die het over "1 of andere doos" hebben zouden bij mij direct onder op de stapel komen. Of vind je het normaal als iemand ook zo over jou zou praten?

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Glasvezel Odido werkt slecht

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als je taalgebruik en beheersing hetzelfde is naar de helpdesl als hier, denk ik dat je onder op de stapel ligt. En denk niet dat dat niet gebeurd.

john46
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 feb 2009 11:28

Re: Glasvezel Odido werkt slecht

Ongelezen bericht door john46 »

Odido is dozen schuiver , de dames achter de klantenservice zijn welwillend echter vele hebben geen verstand van zaken. Ik heb uitsluitend slechte ervaringen met Odido , installatie slecht uitgevoerd uiteraad geen communicatie, slechte software oude kastjes, android kastjes zijn verbetering, hardware toepassing geen onvoldoende, signaal wordt regelmatig onderbroken of is haperend, oplossingen die geboden zijn lossen het niet op. Rhans wordt ook erkend dat lipsynchronisatie niet goed werkt , getracht met conform toezegging in Kassa van het contract kosteloos af te komen wordt gereageerd nog lopende termijnen gewoon betalen. Odido is geen aanrader. Heb ook stuk gezet op trustpilot over slechte prestaties Odido.

Henry76
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2024 15:37

Re: Glasvezel Odido werkt slecht

Ongelezen bericht door Henry76 »

Ook ik koos voor Odido met glasvezelaansluiting omdat ik graag met de moderne techniek wilde mee gaan. Maar dit werd ook bij mij -van begin tot aflevering- een klein fiacso. Van begin af aan was er een uitermate slechte communicatie bij het leggen van de glasvezelkabel tot de buitenmuur van ons huis en naderhand ook de doorvoer van het kabel tot het afsluitpunt in de woonkamer. Naar een moeizaam door Odido gerealiseerde plaatsing van het aansluitpunt in huis heeft Guidion het thuisnetwerk aangesloten. Maar..., Guidion was niet in staat mij als nieuwe glasvezelnet-gebruiker wegwijs te maken met het gebruik van de nieuw geleverde afstandsbediening (geen handleiding) en het opnieuw (moeten) instellen van de beschikbaar gestelde kanalen. Er was ook geen info over het toekomstige gebruik van b.v. Netflix. De toenmalig afgesproken afmeldings- en overdrachtperikelen met de vorige provider ZIGGO is om voor mij onverklaarbare redenen niet gebeurt. De verwachte internetsnelheid kon tot nu toe niet worden gerealiseerd.
Kortom, als ik dit alles had geweten was ik niet overgestapt naar Odido-Glasvezel.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Glasvezel Odido werkt slecht

Ongelezen bericht door rwolters »

john46 schreef:
08 jan 2024 12:29
Odido is dozen schuiver , de dames achter de klantenservice zijn welwillend echter vele hebben geen verstand van zaken. Ik heb uitsluitend slechte ervaringen met Odido , installatie slecht uitgevoerd uiteraad geen communicatie, slechte software oude kastjes, android kastjes zijn verbetering, hardware toepassing geen onvoldoende, signaal wordt regelmatig onderbroken of is haperend, oplossingen die geboden zijn lossen het niet op. Rhans wordt ook erkend dat lipsynchronisatie niet goed werkt , getracht met conform toezegging in Kassa van het contract kosteloos af te komen wordt gereageerd nog lopende termijnen gewoon betalen. Odido is geen aanrader. Heb ook stuk gezet op trustpilot over slechte prestaties Odido.
Zoek eens op wat een dozenschuiver is, en kijk dan eens wat voor bedrijf Odido is.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Glasvezel Odido werkt slecht

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Odido zorgt voor mijn internet, telefoon en tv ontvangst. De spullen zijn inderdaad wel in dozen gekomen. Is dat dan de betekenis van dozen schuiver?

john46
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 feb 2009 11:28

Re: Glasvezel Odido werkt slecht

Ongelezen bericht door john46 »

Een dozen schuiver iis een bedrijf dat uitsluitend apparaten in doos afleverd om snel tegen lage marges de markt te beconcurreren zonder service verlening, zo duidelijk?

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Glasvezel Odido werkt slecht

Ongelezen bericht door Moneyman »

john46 schreef:
09 jan 2024 10:46
Een dozen schuiver iis een bedrijf dat uitsluitend apparaten in doos afleverd om snel tegen lage marges de markt te beconcurreren zonder service verlening, zo duidelijk?
Helder. Dan is Odido dus geen dozenschuiver.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Glasvezel Odido werkt slecht

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ze hebben blijkbaar wel dozen in dienst. Wat schuift dat? :lol:

Plaats reactie