Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PeterPeters1966 schreef:
23 jul 2022 09:14
Als jullie vroeger computers hadden gehad hadden jullie ook niet die suffe spelletjes gedaan die je noemt.
Ik ben opgegroeid in de tijd dat gaming en internet in opkomst was. Ook heel veel gedaan, veel meer ook in de winter dan in de zomer, maar nooit zoveel als dat er werd gevoetbald.

Ik deel je mening dat kinderen tegenwoordig minder buiten spelen, maar dan vooral de basisschool kinderen. Ik zie de groep 12-16 toch heel graag buiten de deur komen, weg van ouderlijk toezicht, zichzelf ontdekken, zoals het ook hoort.

Hier vlakbij zit een voetbalveldje en een skatepark. Als het niet regent, dan zit daar toch altijd heel wat jeugd. Skaten, voetballen, maar waarschijnlijk zal er ook wel de incidentele fles drank of joint tevoorschijn komen. Dat gebeurde in mijn tijd ook.

Helaas is dat tegenwoordig meteen overlast en wordt er over geklaagd, terwijl er niemand om dat veldje woont, ik nooit iets vernield zie worden en er alleen af en toe wat rotzooi ligt (als de vuilnisbak weer eens overvol is). Ze houden die plek echt wel redelijk schoon, want anders zitten ze de dag erna in de rotzooi.

Schijnbaar is het best moeilijk om tiener te zijn en de grenzen en jezelf te ontdekken tegenwoordig. En hoe meer er thuis gewerkt gaat worden, hoe vaker mensen over hangjeugd (wat is er nu eigenlijk het probleem mee?) gaan klagen, hoe moeilijker dat wordt en hoe vaker ze online een uitlaatklep gaan zoeken.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door Cro »

BL2 schreef:
23 jul 2022 14:11
E 20.000,00 uitgegeven aan een spelletje ? Ik wilde dat ik zo veel geld had......
Hou er wel rekening mee dat het gaat over €20000 in een periode van 16 jaar, Ik ken genoeg volwassenen die een stuk meer dan gemiddeld €1250 aan een of meerdere van hun hobbies spenderen per jaar.

BL2
Berichten: 4842
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door BL2 »

Echt elke dag, 16 jaren lang, Euro 3,40 uitgeven telt inderdaad snel aan. Tsja, het zal je hobbij maar wezen.

Plaats reactie