LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Helpdesk Prijsverhoging ABEL-Telecom kan dat zo maar.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Zou een Helpdesk niet gewoon GRATIS moeten zijn ?

Ja eigenlijk wel je betaalt al genoeg abo geld
6
86%
Nee het is een extra service die verleent wordt maar moet wel redelijk blijven met kosten
1
14%
 
Totaal aantal stemmen: 7

Tazmanian2002
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2007 13:03

Helpdesk Prijsverhoging ABEL-Telecom kan dat zo maar.

Ongelezen bericht door Tazmanian2002 »

Hallo Allen,

Tot voor kort zeer tevreden over Abel-Telecom temeer omdat zij een betaalbare helpdesk hadden, eerst Gratis ok is niet helemaal meer redelijk om dat te eisen, toen 10 ct prima kan ik echt wel mee leven maar nu 50 !!!! eurcent per minuut, dit is niet meer leuk en mijn vraag is eigenlijk kan dit zomaar ?

Reageer allen die lid zijn van Abel om dit terug gedraaid te krijgen !!!!

John Do
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2007 21:33

Re: Helpdesk Prijsverhoging ABEL-Telecom kan dat zo maar.

Ongelezen bericht door John Do »

Tja, de telefoon staat daar roodgloeiend.
Het regend euro´s daar.
Ik probeer ze ook te bellen maar niks hoor...

dutch77
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2006 16:37

Re: Helpdesk Prijsverhoging ABEL-Telecom kan dat zo maar.

Ongelezen bericht door dutch77 »

Ik heb een Abel Voip kastje gekocht bij Office Center.
In eerste instantie verliep de installatie bepaald niet soepel. Uiteindelijk toch geïnstalleerd gekregen valt regelmatig de verbinding weg. En dat merk ik pas als ik zelf wil bellen, dus kan dagen doorgaan zonder dat ik 't merk. (Ik bel wel eens dagen achter elkaar niet.) Als ik de telefoon dan oppak krijg ik vaak een ingesprektoon nog voordat ik een nummer bel, of ik krijg een ingesprektoon terwijl ik weet dat het toestel vrij is. Mijn eigen mobiel voor me op tafel...

In het begin was er een gratis terugbelservice. Die is er niet meer en nu is het tarief van de helpdesk 50cpm. Zou nog niet zo erg zijn als men meteen zou op nemen. Vorig week 20 minuten gebeld en toen moest ik nog met mijn verhaal beginnen.

In eerste instantie gaf men mijn router de schuld dat het niet werkte. Nu werkt het ook niet meer als de telefoon rechtstreeks in de kabelmodem plug. Voorheen hielp dat nog...
Nu ben ik alweer 4 dagen niet meer bereikbaar en weet ik niet meer wat ik er mee moet.
Zojuist een nieuw voipkastje ontvangen, maar daar kan ik niks mee. Hij werkt niet direct, opnieuw aanmelden wil niet want dat moet via internet, het kastje moet dan zijn serienummer naar Abel's server sturen en dat doet die natuurlijk niet.
Nu kan ik dus met mijn mobiel de helpdesk gaan bellen tegen 50 ct + 17 ct per minuut...

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Helpdesk Prijsverhoging ABEL-Telecom kan dat zo maar.

Ongelezen bericht door Anastasia »

Omdat bij de meeste providers tussen de 60 en 70% van alle klachten door fouten van klanten zelf word veroorzaakt, daarom mogen ze geld vragen.

U betaald niet alleen de telefoon, ook de persoon erachter moet geld verdienen, en dat salaris word doorberekend!

Veel klachten zijn via vragen hier bij Radar of bij Kassa gratis op te lossen, dus stel je vraag maar.

Waarom moet ik meer voor de ADSL verbinding betalen omdat U een gratis helpdesk wilt?

De gebruiker betaald, en bij hoge tarieven kun je kiezen, elders een vraag stellen en hopen op gratis hulp of betalen.

Als ik mijn auto naar de garage breng met een probleem moet ik toch ook betalen voor het zoeken van de oplossing, en hier krijg je vaak gratis dezelfde oplossing. dus online gaat dat hetzelfde.

Niemand wil gratis werken, als bedrijf, dus wees maar blij dat Radar en Kassa, en nog diverse andere in België, Duitsland, France en Ziud Afrika en zelfs Rusland de site voor consumenten onderling open stellen zonder kosten zodat we elkaar voordelig kunnen helpen en lezers er van kunnen leren!

Ik help U niet alleen, ik leer ook van de antwoorden van collega's die hier soms uren lang actief zijn zonder enige vergoeding, puur uit medemenselijkheid en hobby!

Tazmanian2002
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2007 13:03

Re: Helpdesk Prijsverhoging ABEL-Telecom kan dat zo maar.

Ongelezen bericht door Tazmanian2002 »

Als ik de verhalen moet geloven zijn het toch echt voornamelijk technische problemen of leveringsproblemen bij Abel, dus niks geen klantfouten.

Ikzelf heb op dit moment niets te klagen over Abel maar vindt het wel erg vervelend dat zonder aankondiging . 1. de terugbelservice ( GRATIS ) verdwijnt, dan vervolgens je alleen een nummer a 10ct pm kunt bellen waar je vervolengd erg lang aan de lijn hangt, en nu binnen nog geen 3 maanden wordt het helpdesk tarief verhoogd naar 50ct pm dus een flinke verhoging, al met al gerechtvaardigd als je binnen een paar minuten geholpen wordt, echter kan dit soms oplopen tot 30 minuten !!!
Zijn echt niet te beroerd om te betalen maar wel voor het koffiedrinken !

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Helpdesk Prijsverhoging ABEL-Telecom kan dat zo maar.

Ongelezen bericht door pvd »

Waarom kunnen de internet providers niet in de algemene voorwaarden opnemen dat, indien de storing wordt veroorzaakt door de internetprovider de telefoonkosten teruggevraagd kan worden?

pvd

berttalens
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2007 17:42

Re: Helpdesk Prijsverhoging ABEL-Telecom kan dat zo maar.

Ongelezen bericht door berttalens »

Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met Abel telecom, om gezamenlijk een nette, eerlijke en degelijke behandeling te verkrijgen. Alleen lukt het me niet, zie onderstaande ervaringen. Waarbij ik verder (nog) niet inga op de telefonische behandeling door zowel klantenservice als technische dienst.

08/12 internet+bellen besteld bij abel telecom
10/12 borg modem (€ 30,-) wordt afgeschreven
27/12 bevestigingmail dat aanvraag in behandeling is
18/01 bericht dat aanvraag akkoord is en modempakket wordt verstuurt
19/01 modem ontvangen, blijkt verkeerde (want analoge) modem te zijn

20/01 tot 10/02 dagelijks gebeld over status modem, steeds antwoord dat deze in behandeling is, maar niemand weet door wie de afdeling kan namelijk niet gebeld of gemaild worden.
op 03/02 wordt toegezegd dat modem uiterlijk zaterdag 10/2 verstuurd zal worden en dat ik een wireless isdn krijg toegezonden

13/02/07 nog steeds niets binnen, staat nog in behandeling.

Gesloten