Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ron5300
Berichten: 292
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Maar toch, de standaard internet abonnementen zijn in Nederland zo duur nog niet en daar ging de vergelijking om.
Wil iemand een snellere internet verbinding dan zijn er legio mogelijkheden maar daar staat wel een hoger prijskaartje per maand tegenover en is een keuze die iedereen voor zichzelf kan maken.
Voor menigeen is de upload snelheid niet zo interessant maar voor website beheerders dan weer wel want dan moet heel veel data in korte tijd naar de website verzonden worden.

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ron5300 schreef:
23 apr 2024 16:26
Maar toch, de standaard internet abonnementen zijn in Nederland zo duur nog niet en daar ging de vergelijking om.
Wil iemand een snellere internet verbinding dan zijn er legio mogelijkheden maar daar staat wel een hoger prijskaartje per maand tegenover en is een keuze die iedereen voor zichzelf kan maken.
Voor menigeen is de upload snelheid niet zo interessant maar voor website beheerders dan weer wel want dan moet heel veel data in korte tijd naar de website verzonden worden.
Het beheren / uploaden van een website is het probleem niet. Dat kan prima met een lagere snelheid. Dat is anders bij het hosten van een website en/of server(s).

Maar of standaard internet abonnementen duur zijn of niet is maar de vraag.
Voor mijn gevoel worden prijzen van internetverbindingen ( internet only ) kunstmatig hoog gehouden om all-in pakketten ( en dus tv en bel diensten ) te kunnen verkopen.

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
23 apr 2024 16:24
.... dus vandaar dat ik geen reactie heb gegeven.
Dan had je mij niet gehoord... :D

Maar goed, jouw keuzes zijn jouw keuzes, helemaal prima :lol:

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
23 apr 2024 16:30
Voor mijn gevoel worden prijzen van internetverbindingen ( internet only ) kunstmatig hoog gehouden om all-in pakketten ( en dus tv en bel diensten ) te kunnen verkopen.
De prijzen overziende had ik hetzelfde idee.

Dagkoers
Berichten: 583
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik zet bij Budget.
De eerste 6 maanden 18,50 E en daarna 18 maanden 45 E.
Ik heb via de telefoonlijn. snelheid is 100 Mbps. (heet dit ADSL?)

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moest toch even aan dit topic denken toen ik dit bericht las.
De strategie van KPN heeft tot gevolg dat het voor bedrijven lastiger wordt om de investeringen in glasvezel terug te verdienen.

"Het aanleggen is een heel dure zaak en je gaat het pas terugverdienen als de lijnen ook daadwerkelijk worden gebruikt", zegt Erik Compter van Telecompaper. "Uiteindelijk gebruiken mensen thuis maar één lijn. Je hebt de coax-lijn van Ziggo en je hebt twee glasvezellijnen, dan zijn er partijen die dus niks verdienen op hun lijn."

Hij noemt het luxe dat Nederland zo veel goede verbindingen heeft. "We hebben sowieso op telecomgebied, zowel mobiel als vast, hele goede netwerken. Daardoor kunnen consumenten hele goede diensten krijgen."

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
29 apr 2024 10:13
Moest toch even aan dit topic denken toen ik dit bericht las.
De strategie van KPN heeft tot gevolg dat het voor bedrijven lastiger wordt om de investeringen in glasvezel terug te verdienen.

"Het aanleggen is een heel dure zaak en je gaat het pas terugverdienen als de lijnen ook daadwerkelijk worden gebruikt", zegt Erik Compter van Telecompaper. "Uiteindelijk gebruiken mensen thuis maar één lijn. Je hebt de coax-lijn van Ziggo en je hebt twee glasvezellijnen, dan zijn er partijen die dus niks verdienen op hun lijn."

Hij noemt het luxe dat Nederland zo veel goede verbindingen heeft. "We hebben sowieso op telecomgebied, zowel mobiel als vast, hele goede netwerken. Daardoor kunnen consumenten hele goede diensten krijgen."
Ze proberen elkaar kapot te concurreren en uiteindelijk is iedereen verliezer.

16again
Berichten: 16125
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
29 apr 2024 10:13
Moest toch even aan dit topic denken toen ik dit bericht las.
Mijn idee: Laat gemeente/provincie/rijk het kabeltje verzorgen, voor iedereen, en vanuit wijkcentrum kunnen ISPs verder concurreren. Net zoals met electra/gas.
Extra zuur dat sommigen nu 2 aansluitingen hebben en onrendabele huizen geen.

150747
Berichten: 236
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door 150747 »

rwolters schreef:
19 apr 2024 16:17
Elaron schreef:
17 apr 2024 17:27
15 april jl was er een uitzending van Radar over Ziggo en andere providers. Er werd een een prijs van € 37 /maand voor een internet abonnement getoond en dit was duur vergeleken met de ons omringende landen.
Welke omringende landen? Ik heb een overzichtje gemaakt van een paar omliggende landen:

Ziggo 400 Mbps 52
Telekom DE 250 Mbps 54.95
Telekom DE 100 Mbps 47.95
1&1 DE 50 Mbps 29.99
Proximus BE 100 Mbps 57.99
Proximus BE 50 Mbps 28 100 GB/maand limiet
Telenet BE 300 Mbps 61.14
Post LU ?? vanaf 52 200GB/maand limiet
Tango LU 1 Gbps 60

Waar zijn die veel goedkopere buitenlandse abonnementen?
Odido, ik betaal internet 400 Mbps en tv en wifipunt Plus totaal 42,50

Plaats reactie