Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Elaron
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2024 17:00

Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Elaron »

15 april jl was er een uitzending van Radar over Ziggo en andere providers. Er werd een een prijs van € 37 /maand voor een internet abonnement getoond en dit was duur vergeleken met de ons omringende landen.

Wat moet mijn abonnement dan wel heten, superduur???
Bij Ziggo betaal ik, weliswaar ook voor TV en onbeperkt bellen, €79 /maand.

De voorbeelden van mensen thuis lieten ook een TV zien. Die zit dan toch niet in die €37.
Hebben anderen hier ook ervaring mee?

riddert
Berichten: 2133
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door riddert »

Natuurlijk hebben anderen hier ook ervaring mee. Ikzelf krijg ook iedere maand een factuur voor tv, internet en telefonie.
Uw tarief is niet exorbitant hoog.

NL-Toontje
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 okt 2017 11:30

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door NL-Toontje »

Zelf zit ik niet zo in de prijzen van de verschillende internetabonnementen, maar als ik Google op 'prijsvergelijk internet', dan vind ik een heel rijtje sites waarop je blijkbaar prijzen kan vergelijken.
Ik denk zelf dat dat meer -en vooral objectievere- informatie geeft dan een willekeurige gebruiker hier om een ervaring vragen.

Wij leven nu eenmaal in een vrij, liberaal land waar het idee van vraag en aanbod de markt stuurt.
Ziggo is, net als andere internetproviders, een normaal bedrijf dat gewoon geld moet verdienen. Liever een beetje meer dan minder.
Zolang consumenten bereid zijn de gevraagde prijs te betalen gaat die prijs niet naar beneden en kan je iets 'duur' vinden, maar blijkbaar is het wel wat de markt ervoor bereid is te betalen.
Het enige wat daaraan te doen is, is opzeggen en naar een andere (goedkopere) provider gaan.

Methusalah
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Methusalah »

Je kan dat natuurlijk niet zo vergelijken. Je moet ook kijken naar de snelheden en het kale internetpakket.

En vergeet ook niet dat de kwaliteit van het internet best hoog is vergeleken met bijvoorbeeld een Engeland.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Meestal worden klanten gelokt met een goedkope 1 of 2 jarig contract, om vervolgens de hoofdprijs te betalen.

Ik stap na 1 of 2 jaar bijna altijd over na een andere provider, om opnieuw de welkom-korting te ontvangen.
Er zijn diverse vergelijking sites.
Op dit moment betaal ik €30 eerste 8 maanden, daarna €50,00 met contract van 12 maanden internet en TV.

Ook een manier van bezuinigingen is om huistelefoon op te zeggen en alleen op mobiel telefoon onbeperkt bellen te zetten. Veel bedrijven bieden combinatie kortingen aan.

Mijn vriendin heeft ook een TV, maar geen TV abonnement. Ze kijkt alleen naar YouTube en speelt games met PS3 E
en PS4.
Met een moderne dure smart TV is het mogelijk om NPO app of Videoland te installeren (ik heb daarmee geen ervaring).

Internet is in Nederland heel stabiel en snel. Tenzij u met meerdere computers online game tegen andere mensen is het langzaamste internet verbinding goed genoeg.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 19 apr 2024 13:34, 4 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2709
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het is jammer dat ik hier ook aan Ziggo vast zit. Glasvezel gaan ze hier voorlopig niet leggen. Voor mij is het belangrijkste upload.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door xflorisx »

In de RADAR uitzending ging het voornamelijk over internet only abonnementen. Voor tv zijn er dan andere oplossingen. Daar zijn ook wat illegale oplossingen voor op de martkt.
Ziggo heeft niet een internet only abonnement. Daar zit altijd standaard kabel tv bij. Welliswaar niet alles in HD, maar toch een heel redelijk pakket.
Dat pakket van €79 is inclusief een kwalitatief tv pakket. Als je daarbovenop nog een extra pakket neemt, komt er nog een opslag bij. Zoals bij mij het Viaplay pakket.

PGros
Berichten: 1142
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door PGros »

@xflorisx
Ziggo heeft wel internet only

angel1978
Berichten: 10970
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door angel1978 »

PGros schreef:
19 apr 2024 13:20
@xflorisx
Ziggo heeft wel internet only
Ook met die naam, zit daar toch kabel tv bij.

PGros
Berichten: 1142
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door PGros »

Echt niet. Je kan er ziggo go bijnemen maar dat zit er niet standaard bij.
Zeker geen kabel tv.
https://www.ziggo.nl/internet/internet-only

NL-Toontje
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 okt 2017 11:30

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door NL-Toontje »

Vroeger, toen de standaard analoge kanalen nog op de kabel stonden, kon je Ziggo alleen afnemen i.c.m. het simpelste TV-abonnement. De reden hiervoor was dat je die analoge kanalen kon kijken en luisteren zonder smartcard.

Nu zijn de analoge signalen van de kabel af om meer plaats te maken voor internet-bandbreedte en digitale kanalen en kun je die alleen nog kijken en luisteren met een smartcard.
Daarom kan Ziggo nu ook alleen internet aanbieden (omdat je dan geen smartcard krijgt kan je niet stiekem toch TV kijken).

rwolters
Berichten: 1565
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
19 apr 2024 13:14
Het is jammer dat ik hier ook aan Ziggo vast zit. Glasvezel gaan ze hier voorlopig niet leggen. Voor mij is het belangrijkste upload.
Wat voor applicaties host jij dan waardoor 100Mbps niet genoeg is?

Nevyn
Berichten: 1291
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Nevyn »

Heb mijn Ziggo abonnement per 1 mei beëindigd en ga over op Odido alleen internet met TV app.
Heb 2 smart tv's 1 beneden en 1 boven en kan hierop zonder kastjes kijken.
Scheelt met Ziggo na verlopen welkom aanbieding toch nog 20euro per maand en als ik bij Ziggo alle kastjes zou inleveren nog ongeveer 10 euro per maand.

rwolters
Berichten: 1565
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door rwolters »

angel1978 schreef:
19 apr 2024 13:38
PGros schreef:
19 apr 2024 13:20
@xflorisx
Ziggo heeft wel internet only
Ook met die naam, zit daar toch kabel tv bij.
Nee. Het is Internet Only zoals de naam zegt. Waarom denk je dat er kabel tv bij zit? Omdat dat jaren geleden zo was? De wereld verandert....

Nevyn
Berichten: 1291
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Nevyn »

rwolters schreef:
19 apr 2024 16:05
angel1978 schreef:
19 apr 2024 13:38
PGros schreef:
19 apr 2024 13:20
@xflorisx
Ziggo heeft wel internet only
Ook met die naam, zit daar toch kabel tv bij.
Nee. Het is Internet Only zoals de naam zegt. Waarom denk je dat er kabel tv bij zit? Omdat dat jaren geleden zo was? De wereld verandert....
Ik denk omdat de router op de coax kabel wordt aangesloten, geeft wat verwarring , maar alleen internet is echt mogelijk voor 52 euro per maand

rwolters
Berichten: 1565
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door rwolters »

Elaron schreef:
17 apr 2024 17:27
15 april jl was er een uitzending van Radar over Ziggo en andere providers. Er werd een een prijs van € 37 /maand voor een internet abonnement getoond en dit was duur vergeleken met de ons omringende landen.
Welke omringende landen? Ik heb een overzichtje gemaakt van een paar omliggende landen:

Ziggo 400 Mbps 52
Telekom DE 250 Mbps 54.95
Telekom DE 100 Mbps 47.95
1&1 DE 50 Mbps 29.99
Proximus BE 100 Mbps 57.99
Proximus BE 50 Mbps 28 100 GB/maand limiet
Telenet BE 300 Mbps 61.14
Post LU ?? vanaf 52 200GB/maand limiet
Tango LU 1 Gbps 60

Waar zijn die veel goedkopere buitenlandse abonnementen?

rwolters
Berichten: 1565
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door rwolters »

Nevyn schreef:
19 apr 2024 16:16
rwolters schreef:
19 apr 2024 16:05
angel1978 schreef:
19 apr 2024 13:38


Ook met die naam, zit daar toch kabel tv bij.
Nee. Het is Internet Only zoals de naam zegt. Waarom denk je dat er kabel tv bij zit? Omdat dat jaren geleden zo was? De wereld verandert....
Ik denk omdat de router op de coax kabel wordt aangesloten, geeft wat verwarring , maar alleen internet is echt mogelijk voor 52 euro per maand
Tsja.... Maar OSI laag 1 is niet het product of dienst die een provider aanbiedt. Ze bieden Internet, TV en telefonie met bepaalde specificaties. En die specificaties hebben niets te maken met OSI laag 1. Ziggo biedt via fiber ook een asymmetrische internetverbinding. En docsis kan ook symmetrisch bieden. Maar daar kiest Ziggo dan weer niet voor.

Jerpauw
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Bij ziggo is alleen internet zonder tv tussen de 45 en de 50 euro. heb je er tv bij dan komt er een bedrag op. de telefoonlijn is 3,75 euro onbeperkt bellen 14,95

Dus je kan een abonnement zo hoog maken als je wil

Erthanax
Berichten: 9710
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Erthanax »

NL-Toontje schreef:
19 apr 2024 15:02
Vroeger, toen de standaard analoge kanalen nog op de kabel stonden, kon je Ziggo alleen afnemen i.c.m. het simpelste TV-abonnement. De reden hiervoor was dat je die analoge kanalen kon kijken en luisteren zonder smartcard.

Nu zijn de analoge signalen van de kabel af om meer plaats te maken voor internet-bandbreedte en digitale kanalen en kun je die alleen nog kijken en luisteren met een smartcard.
Daarom kan Ziggo nu ook alleen internet aanbieden (omdat je dan geen smartcard krijgt kan je niet stiekem toch TV kijken).
Weet u dat zeker? Wij hebben ook altijd analoog gekeken, rechtstreeks op de coax. Pas toen Ziggo vorig jaar aankondigde dat het analoge signaal toch écht ging verdwijnen, heb ik de instellingen van de televisietoestellen aangepast en kijk ik digitaal, ook weer rechtstreeks op de coax voor € 23 per maand. Ik heb geen mediabox of decoder van Ziggo en ook geen smartcard in een van de toestellen.

Onkruid71
Berichten: 2709
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
19 apr 2024 16:00
Onkruid71 schreef:
19 apr 2024 13:14
Het is jammer dat ik hier ook aan Ziggo vast zit. Glasvezel gaan ze hier voorlopig niet leggen. Voor mij is het belangrijkste upload.
Wat voor applicaties host jij dan waardoor 100Mbps niet genoeg is?
100Mbps upload zit je helaas al aan het duurste abonnement.

Plaats reactie