Hotmail account en One Drive account

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
marcvhulst
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2021 01:43

Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door marcvhulst »

Beste mede forum leden

Enige weken geleden ben ik in contact gekomen met iemand die problemen had met haar Hotmail adres en One Drive.
Voor haar is One Drive het aller belangrijkste want daar staan foto's op van haar veel te vroeg overleden vader.

Aangezien ik vrij thuis ben in deze wereld dacht ik van laat ik haar helpen want dit moet toch opgelost kunnen worden?!
Daar heb ik mij helaas enorm in vergist nu Microsoft alle contacten verplaatst heeft van telefoon naar een super vervelend webform dat op geen enkele geen enkele wijze aan komt bij 'n medewerker van Microsoft.
Alleen wanneer je een bedrijf bent dan kun je nog contact opnemen met Microsoft (in mijn ogen zéér onbeschoft!)

Via een ander forum kreeg ik steeds de tip om het webform in te vullen maar daar wringt nou net de schoen; dat webform wordt door niemand van Microsoft gelezen aangezien of je nou een reactie geeft of 100 reacties op dat webform het geeft totaal niets want deze wordt toch niet gelezen.

Het vervelende is - en ik denk dat het daar mee te maken heeft - ze is het 06 nummer waarmee ze het Hotmail account heeft geregistreerd. Het enige wat ze weer dat het een een prepaid was maar welke provider geen idee.

Heeft een van jullie nog een idee hoe ze weer in haar Hotmail account en One Drive kan komen buiten het webform om?

Mede namens haar dank voor jullie meedenken!

Greetz,
Marc

DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Is ze ook 'klant' van Microsoft, betaalt ze voor de diensten, dan moet ze via die weg zich kunnen identificeren. Als ze geen klant is wat maakt dan dat u Microsoft onbeschoft noemt?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Cro »

Hier is mogelijk wel iets meer duidelijkheid nodig. Is ze bijvoorbeeld door Microsoft geblokkeerd, of weet ze simpelweg haar inlog gegevens niet meer, of werkt bijvoorbeeld 2 factor niet meer, omdat ze dat nooit heeft overgezet op een ander nummer of de MS authenticator app?

Als laatste oplossing zou ze mogelijk nog een AVG inzage verzoek kunnen doen waarbij ze Microsoft vraagt al haar data te verstrekken, maar of dat alles zal dekken weet ik niet.

Welk webform bedoel je trouwens? via https://support.microsoft.com/nl-nl/hom ... ceApp=smc2 hebben mensen in mijn omgeving meermalen inlog problemen kunnen oplossen.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat is nu precies het probleem? Is ze het wachtwoord van haar Hotmail-account vergeten? Dat is toch vrij eenvoudig opnieuw in te stellen, dacht ik.
Er kan bv een code gemaild worden naar een backup e-mailadres. Als dat er niet is kan er zelfs een ander e-mail adres opgegeven worden. Dit werkt alleen niet als er 2FA is ingesteld, maar dat wel niet het geval zijn.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

DeZevendeHenk schreef:
14 mar 2024 11:38
Is ze ook 'klant' van Microsoft, betaalt ze voor de diensten, dan moet ze via die weg zich kunnen identificeren. Als ze geen klant is wat maakt dan dat u Microsoft onbeschoft noemt?
Wat is dat nou voor een kolder? Microsoft biedt ook diensten aan die je met je privacy betaald. Ook dan ben je gewoon een klant.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
14 mar 2024 13:08
DeZevendeHenk schreef:
14 mar 2024 11:38
Is ze ook 'klant' van Microsoft, betaalt ze voor de diensten, dan moet ze via die weg zich kunnen identificeren. Als ze geen klant is wat maakt dan dat u Microsoft onbeschoft noemt?
Wat is dat nou voor een kolder? Microsoft biedt ook diensten aan die je met je privacy betaald. Ook dan ben je gewoon een klant.
Dan ben je een gebruiker. Geen klant, want dat ben je - volgens gangbare definitie- pas als je goederen of diensten afneemt tegen betaling. Je argument "ja maar, ik betaal met mijn privacy" is juist nogal kolderiek :lol:

DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Speedy123 schreef:
14 mar 2024 13:08
DeZevendeHenk schreef:
14 mar 2024 11:38
Is ze ook 'klant' van Microsoft, betaalt ze voor de diensten, dan moet ze via die weg zich kunnen identificeren. Als ze geen klant is wat maakt dan dat u Microsoft onbeschoft noemt?
Wat is dat nou voor een kolder? Microsoft biedt ook diensten aan die je met je privacy betaald. Ook dan ben je gewoon een klant.
Ik dacht dat de uitspraak letterlijk is dat als je niets betaalt ben je niet de klant maar het product.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Methusalah »

En het is natuurlijk niet zonder redenen dat je niet zo maar een account meer in komt als je zelf de 'sleutels' kwijt bent. Want anders maak je het erg makkelijk om zo maar iemand te 'social hacken'.

DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Methusalah schreef:
14 mar 2024 14:03
En het is natuurlijk niet zonder redenen dat je niet zo maar een account meer in komt als je zelf de 'sleutels' kwijt bent. Want anders maak je het erg makkelijk om zo maar iemand te 'social hacken'.
Dat is natuurlijk precies de afweging en als je de spreekwoordelijke sleutels echt kwijt bent is er maar één manier om het account terug te geven, iemand moet vaststellen dat wie jij bent en dat jij ook echt de eigenaar bent van dit account en dan kunnen ze het teruggeven, een flinke klus. Mijn indruk is dat Microsoft die verantwoordelijkheid helemaal niet wil, want Amerikanen en stel dat je het verkeerd doet, en dat als je geen klant bent je ze ook niet kan verplichten is iets dergelijks te doen. ik heb het vermoeden dat je het juridisch systeem zou moeten kunnen gebruiken om dit mee te doen maar dat dat natuurlijk flink gaat kosten.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Onedrive gebruikt het aangemaakte Microsoft account en Hotmail een Windows live account die accounts staan dus los van elkaar.
Van Hotmail meen ik me herinneren dat er een tweede e-mail adres opgegeven kon worden die gebruikt kon worden als het wachtwoord vergeten was.
Bij een Microsoft account wordt het al moeilijker want die verstuurt een identificatie code naar het bekende 06 nummer maar dat nummer is zo te lezen buiten gebruik.
Op de pc zelf kan ze bij start/ instellingen/ accounts zien op welk e-mail adres het Microsoft account is aangemaakt en onderaan staat ook 'assistentie' als ze dat aanvinkt verschijnt ook de optie 'ik kan me niet aanmelden' en dan verschijnen er een aantal opties zoals gebruiksnaam zoeken en ook de optie alternatief e-mail adres gebruiken.
Als het account op de gebruiksnaam actief is wordt er een nieuwe code naar het alternatieve e-mail adres verzonden en kan een nieuw wachtwoord aangemaakt worden en bij instellingen kan ook het 06 nummer gewijzigd worden.
Hoe het met een Windows live account in zijn werk gaat weet ik zo niet moor dat account zal ook te herstellen zijn.

U stelt dat Microsoft nergens op reageert maar is dat wel zo want als de reacties naar het ontoegankelijke hotmail adres of niet meer bestaande telefoonnummer verzonden worden dan ligt het niet aan Microsoft maar aan de gebruiker en Microsoft geeft geen inlogcodes e.d. aan personen waarvan niet vaststaat dat ze die persoon ook daadwerkelijk zijn.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door rwolters »

DeZevendeHenk schreef:
14 mar 2024 13:24
Speedy123 schreef:
14 mar 2024 13:08
DeZevendeHenk schreef:
14 mar 2024 11:38
Is ze ook 'klant' van Microsoft, betaalt ze voor de diensten, dan moet ze via die weg zich kunnen identificeren. Als ze geen klant is wat maakt dan dat u Microsoft onbeschoft noemt?
Wat is dat nou voor een kolder? Microsoft biedt ook diensten aan die je met je privacy betaald. Ook dan ben je gewoon een klant.
Ik dacht dat de uitspraak letterlijk is dat als je niets betaalt ben je niet de klant maar het product.
Die uitspaak klopt sowieso niet. Dat zou immers betekenen dat personen verkocht worden. Er worden alleen maar profielen samengesteld voor adverteerders. Een adverteerder wil adverteren richting mensen van een bepaalde leeftijd met bepaalde interesses en het bedrijf dat de advertentieruimte verkoopt zorgt ervoor dat de juiste mensen worden de advertentie krijgen te zien. De adverteerders krijgen niet de persoonsgegevens. Logisch, want de personen achter de profielen is de kip met de gouden eieren voor bedrijven die op zo'n manier opereren.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door rwolters »

marcvhulst schreef:
14 mar 2024 11:26
Voor haar is One Drive het aller belangrijkste want daar staan foto's op van haar veel te vroeg overleden vader.
Algemene opmerkingen (niet direct gerelateerd aan de vraag): belangrijke zaken nooit op 1 plek opslaan. De consumentenversie van Onedrive (en andere cloudopslagservices) is bedoeld om data overal vandaan te kunnen benaderen. Niet als secure opslag. Backups worden slechts als best effort aangeboden. Dus echt belangrijke zaken moet je altijd ook op een andere locatie opslaan.

DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

rwolters schreef:
14 mar 2024 15:29
DeZevendeHenk schreef:
14 mar 2024 13:24
Speedy123 schreef:
14 mar 2024 13:08


Wat is dat nou voor een kolder? Microsoft biedt ook diensten aan die je met je privacy betaald. Ook dan ben je gewoon een klant.
Ik dacht dat de uitspraak letterlijk is dat als je niets betaalt ben je niet de klant maar het product.
Die uitspaak klopt sowieso niet. Dat zou immers betekenen dat personen verkocht worden. Er worden alleen maar profielen samengesteld voor adverteerders. Een adverteerder wil adverteren richting mensen van een bepaalde leeftijd met bepaalde interesses en het bedrijf dat de advertentieruimte verkoopt zorgt ervoor dat de juiste mensen worden de advertentie krijgen te zien. De adverteerders krijgen niet de persoonsgegevens. Logisch, want de personen achter de profielen is de kip met de gouden eieren voor bedrijven die op zo'n manier opereren.
Je kunt het maar kwijt zijn dat nutteloos gezwatel.

DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

rwolters schreef:
14 mar 2024 15:32
marcvhulst schreef:
14 mar 2024 11:26
Voor haar is One Drive het aller belangrijkste want daar staan foto's op van haar veel te vroeg overleden vader.
Algemene opmerkingen (niet direct gerelateerd aan de vraag): belangrijke zaken nooit op 1 plek opslaan. De consumentenversie van Onedrive (en andere cloudopslagservices) is bedoeld om data overal vandaan te kunnen benaderen. Niet als secure opslag. Backups worden slechts als best effort aangeboden. Dus echt belangrijke zaken moet je altijd ook op een andere locatie opslaan.
Als ik dit soort open deuren intrap bij mij vrouw of mijn dochter krijg ik gegarandeerd het verwijt dat ik aan het mansplainen ben. Doe er je voordeel mee.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Moneyman »

DeZevendeHenk schreef:
14 mar 2024 18:06
rwolters schreef:
14 mar 2024 15:32
marcvhulst schreef:
14 mar 2024 11:26
Voor haar is One Drive het aller belangrijkste want daar staan foto's op van haar veel te vroeg overleden vader.
Algemene opmerkingen (niet direct gerelateerd aan de vraag): belangrijke zaken nooit op 1 plek opslaan. De consumentenversie van Onedrive (en andere cloudopslagservices) is bedoeld om data overal vandaan te kunnen benaderen. Niet als secure opslag. Backups worden slechts als best effort aangeboden. Dus echt belangrijke zaken moet je altijd ook op een andere locatie opslaan.
Als ik dit soort open deuren intrap bij mij vrouw of mijn dochter krijg ik gegarandeerd het verwijt dat ik aan het mansplainen ben. Doe er je voordeel mee.
En dat terwijl de bewuste dame bewijst dat de tip nodig is :wink:

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
14 mar 2024 13:18
Speedy123 schreef:
14 mar 2024 13:08
DeZevendeHenk schreef:
14 mar 2024 11:38
Is ze ook 'klant' van Microsoft, betaalt ze voor de diensten, dan moet ze via die weg zich kunnen identificeren. Als ze geen klant is wat maakt dan dat u Microsoft onbeschoft noemt?
Wat is dat nou voor een kolder? Microsoft biedt ook diensten aan die je met je privacy betaald. Ook dan ben je gewoon een klant.
Dan ben je een gebruiker. Geen klant, want dat ben je - volgens gangbare definitie- pas als je goederen of diensten afneemt tegen betaling. Je argument "ja maar, ik betaal met mijn privacy" is juist nogal kolderiek :lol:
Als je op een andere manier betaald dan met geld, is het dan geen betaling? Betaling met een ruilmiddel kan niet?

Verder is het bij Microsoft ook niet altijd even duidelijk of je nu wel of niet betaald. Hotmail is onderdeel van het Live platform. Een live account krijg je wanneer je Windows aanschaft en gebruikt. Daar log je mee in.

KPN geeft mij gratis extra zenders in het pakket omdat ik niet alleen Internet en TV afneem maar ook mobiel. Ik betaal dus voor die extra zenders door twee producten af te nemen, ik betaal er niet expliciet met geld voor. Mag ik nu niet klagen als de extra zenders storing hebben en het niet doen ?

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Methusalah »

Speedy123 schreef:
15 mar 2024 10:45
Moneyman schreef:
14 mar 2024 13:18
Speedy123 schreef:
14 mar 2024 13:08


Wat is dat nou voor een kolder? Microsoft biedt ook diensten aan die je met je privacy betaald. Ook dan ben je gewoon een klant.
Dan ben je een gebruiker. Geen klant, want dat ben je - volgens gangbare definitie- pas als je goederen of diensten afneemt tegen betaling. Je argument "ja maar, ik betaal met mijn privacy" is juist nogal kolderiek :lol:
Als je op een andere manier betaald dan met geld, is het dan geen betaling? Betaling met een ruilmiddel kan niet?

Verder is het bij Microsoft ook niet altijd even duidelijk of je nu wel of niet betaald. Hotmail is onderdeel van het Live platform. Een live account krijg je wanneer je Windows aanschaft en gebruikt. Daar log je mee in.

KPN geeft mij gratis extra zenders in het pakket omdat ik niet alleen Internet en TV afneem maar ook mobiel. Ik betaal dus voor die extra zenders door twee producten af te nemen, ik betaal er niet expliciet met geld voor. Mag ik nu niet klagen als de extra zenders storing hebben en het niet doen ?
Je mag wel klagen maar je hoeft geen compensatie te verwachten want je je betaalt er niet voor.

En jij maakt er nu een semantische discussie van wat nergens op slaat. Want dan kan je ook zeggen dat je tol betaalt voor elke weg omdat de mensen van je gezicht kunnen genieten.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
15 mar 2024 10:45
Moneyman schreef:
14 mar 2024 13:18
Speedy123 schreef:
14 mar 2024 13:08


Wat is dat nou voor een kolder? Microsoft biedt ook diensten aan die je met je privacy betaald. Ook dan ben je gewoon een klant.
Dan ben je een gebruiker. Geen klant, want dat ben je - volgens gangbare definitie- pas als je goederen of diensten afneemt tegen betaling. Je argument "ja maar, ik betaal met mijn privacy" is juist nogal kolderiek :lol:
Als je op een andere manier betaald dan met geld, is het dan geen betaling? Betaling met een ruilmiddel kan niet?
Ruilen is niet voor niets een ander woord dan betalen. Verder voegt deze semantische discussie niets toe; je bent geen betalende klant in de normale zin van het woord. Dat betekent dat je een andere positie hebt dan wanneer je een betaalde dienst afneemt.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Methusalah schreef:
15 mar 2024 10:56
Speedy123 schreef:
15 mar 2024 10:45
Moneyman schreef:
14 mar 2024 13:18

Dan ben je een gebruiker. Geen klant, want dat ben je - volgens gangbare definitie- pas als je goederen of diensten afneemt tegen betaling. Je argument "ja maar, ik betaal met mijn privacy" is juist nogal kolderiek :lol:
Als je op een andere manier betaald dan met geld, is het dan geen betaling? Betaling met een ruilmiddel kan niet?

Verder is het bij Microsoft ook niet altijd even duidelijk of je nu wel of niet betaald. Hotmail is onderdeel van het Live platform. Een live account krijg je wanneer je Windows aanschaft en gebruikt. Daar log je mee in.

KPN geeft mij gratis extra zenders in het pakket omdat ik niet alleen Internet en TV afneem maar ook mobiel. Ik betaal dus voor die extra zenders door twee producten af te nemen, ik betaal er niet expliciet met geld voor. Mag ik nu niet klagen als de extra zenders storing hebben en het niet doen ?
Je mag wel klagen maar je hoeft geen compensatie te verwachten want je je betaalt er niet voor.

En jij maakt er nu een semantische discussie van wat nergens op slaat. Want dan kan je ook zeggen dat je tol betaalt voor elke weg omdat de mensen van je gezicht kunnen genieten.
Hotmail maakt gebruik van advertenties. De adverteerders vinden adverteren op Hotmail erg interessant omdat je Hotmail toestemming moet geven om al je e-mails te mogen scannen om zo een interessant advertentie profiel op te bouwen. Waardoor ze meer aan de adverstenties verdienen. Zo wordt er geld verdient aan Hotmail. Je betaald er wel degelijk voor alleen op een andere manier.

Verder is Hotmail onderdeel van het Live platform. Een Live account is onderdeel van Windows, een product dat je met geld koopt. Je bent dus een betalende klant van Microsoft en je betaald dus ook voor je live account. Als er bij een product waarvoor je betaald zogenaamde gratis benefits zitten, zijn die dan geen onderdeel van het product waarvoor je betaald hebt?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
15 mar 2024 11:11
Hotmail maakt gebruik van advertenties. De adverteerders vinden adverteren op Hotmail erg interessant omdat je Hotmail toestemming moet geven om al je e-mails te mogen scannen om zo een interessant advertentie profiel op te bouwen. waardoor ze meer aan de adverstenties verdienen. Zo wordt er geld verdient aan Hotmail. Je betaald er wel degelijk voor alleen op een andere manier.
Dat Hotmail geld verdient aan advertenties, is juridisch natuurlijk iets heel anders dan dat jij ervoor betaalt. je redenering gaat mank.
Speedy123 schreef:
15 mar 2024 11:11
Verder is Hotmail onderdeel van het Live platform. Een Live account is onderdeel van Windows, een product dat je met geld koopt. Je bent dus een betalende klant van Microsoft en je betaald dus ook voor je live account. Als er bij een betalend product zogenaamde gratis benefits zitten, zijn die dan geen onderdeel van het product waarvoor je betaald hebt?
Ook dit is een pure doelredenering - die eveneens mank gaat. Je kunt prima een gratis Hotmail-account aanmaken zonder gebruik te maken van betaalde Windows.

Gesloten