Hotmail account en One Drive account

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
15 mar 2024 11:14
Ook dit is een pure doelredenering - die eveneens mank gaat. Je kunt prima een gratis Hotmail-account aanmaken zonder gebruik te maken van betaalde Windows.
Maar als je gebruik maakt van Hotmail via je betaalde MS Windows inclusief je betaalde Live account, zie je Hotmail dan nog steeds als een gratis product?

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
15 mar 2024 11:16
Moneyman schreef:
15 mar 2024 11:14
Ook dit is een pure doelredenering - die eveneens mank gaat. Je kunt prima een gratis Hotmail-account aanmaken zonder gebruik te maken van betaalde Windows.
Maar als je gebruik maakt van Hotmail via je betaalde MS Windows inclusief je betaalde Live account, zie je Hotmail dan nog steeds als een gratis product?
Als je niets extra's betaalt voor Hotmail? Natuurlijk.

Er zijn zoveel constructies waarin een leverancier van goederen of diensten gratis iets extra's aanbiedt. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat ze dat tot in lengte van jaren gratis en in ongewijzigde vorm moeten blijven doen.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
15 mar 2024 11:20
Er zijn zoveel constructies waarin een leverancier van goederen of diensten gratis iets extra's aanbiedt. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat ze dat tot in lengte van jaren gratis en in ongewijzigde vorm moeten blijven doen.
Het gaat erom, als er bij een betaald product of dienst een 'gratis' extra geleverd wordt, mag je dan ook ondersteuning verwachten als er problemen zijn met het deel wat 'gratis' geleverd wordt ?

Dus mijn gratis extra zenders van KPN, omdat ik zowel Internet/TV als mobiel afneem, mag ik verwachten dat die het doen en ondersteuning verwachten van KPN als er storing is? Of moet ik ze als gratis zenders zien en als ze het niet doen, jammer dan want ik betaal er niet expliciet voor?

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat hangt er vanaf natuurlijk. Als jouw overeenkomst zegt "25 zenders + 5 gratis" dan is dat gewoon jouw overeenkomst, met alles erop en eraan. Maar heb jij een overeenkomst voor 25 zenders, en de aanbieder geeft jou daarnaast (uiteraard) ook toegang tot een dienst die niet-betalende klanten ook kunnen gebruiken, dan ligt het heel anders. En dat laatste is hier het geval.

marcvhulst
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2021 01:43

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door marcvhulst »

DeZevendeHenk schreef:
14 mar 2024 11:38
Is ze ook 'klant' van Microsoft, betaalt ze voor de diensten, dan moet ze via die weg zich kunnen identificeren. Als ze geen klant is wat maakt dan dat u Microsoft onbeschoft noemt?
Zij zelf is een gratis klant aangezien haar account al best lang bestaat en nooit geupgrade is naar de betaalde vorm. De reden dat ik persoonlijk vind dat Microsoft onbeschoft is is dat ze zelfs voor betaalde klanten - wat ik dus ben - ook niet bereikbaar zijn. Bedrijven bedrijven hebben een aparte toegangscode gekregen voor ondersteuning

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

marcvhulst schreef:
15 mar 2024 11:48
DeZevendeHenk schreef:
14 mar 2024 11:38
Is ze ook 'klant' van Microsoft, betaalt ze voor de diensten, dan moet ze via die weg zich kunnen identificeren. Als ze geen klant is wat maakt dan dat u Microsoft onbeschoft noemt?
Zij zelf is een gratis klant aangezien haar account al best lang bestaat en nooit geupgrade is naar de betaalde vorm. De reden dat ik persoonlijk vind dat Microsoft onbeschoft is is dat ze zelfs voor betaalde klanten - wat ik dus ben - ook niet bereikbaar zijn. Bedrijven bedrijven hebben een aparte toegangscode gekregen voor ondersteuning
Een betalende klant maakt geld over, dan is de klant ook makkelijk te identificeren. Maar verder als het je vriendin echt wat waard is zou ik met een advocaat gaan praten of een kortgeding een mogelijkheid is.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
15 mar 2024 11:47
Dat hangt er vanaf natuurlijk. Als jouw overeenkomst zegt "25 zenders + 5 gratis" dan is dat gewoon jouw overeenkomst, met alles erop en eraan. Maar heb jij een overeenkomst voor 25 zenders, en de aanbieder geeft jou daarnaast (uiteraard) ook toegang tot een dienst die niet-betalende klanten ook kunnen gebruiken, dan ligt het heel anders. En dat laatste is hier het geval.
Zeker hier is sprake van een gratis dienst maar er zijn ook veel klanten van Hotmail die er wel degelijk indirect voor betalen via MS Windows en Live.

In deze moderne tijd zien we steeds meer dat er bij aanschaf van een product een 'gratis' dienst zoals ondersteunende app geleverd wordt. Het is wat mij betreft niet altijd even duidelijk wanneer een klant wel of geen support kan verwachten op de 'gratis' gedeelte.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
15 mar 2024 11:56
Moneyman schreef:
15 mar 2024 11:47
Dat hangt er vanaf natuurlijk. Als jouw overeenkomst zegt "25 zenders + 5 gratis" dan is dat gewoon jouw overeenkomst, met alles erop en eraan. Maar heb jij een overeenkomst voor 25 zenders, en de aanbieder geeft jou daarnaast (uiteraard) ook toegang tot een dienst die niet-betalende klanten ook kunnen gebruiken, dan ligt het heel anders. En dat laatste is hier het geval.
Zeker hier is sprake van een gratis dienst maar er zijn ook veel klanten van Hotmail die er wel degelijk indirect voor betalen via MS Windows en Live.
Tsja, je noemt het "indirect betalen", maar het betekent in dit geval gewoon dat je als betalende klant los van hetgeen waar je voor betaalt hetzelfde gratis product kunt gebruiken als ieder willekeurig ander die helemaal niets betaalt. Oftewel: er is geen sprake van "indirect betalen".

marcvhulst
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2021 01:43

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door marcvhulst »

Cro schreef:
14 mar 2024 12:22
Hier is mogelijk wel iets meer duidelijkheid nodig. Is ze bijvoorbeeld door Microsoft geblokkeerd, of weet ze simpelweg haar inlog gegevens niet meer, of werkt bijvoorbeeld 2 factor niet meer, omdat ze dat nooit heeft overgezet op een ander nummer of de MS authenticator app?

Als laatste oplossing zou ze mogelijk nog een AVG inzage verzoek kunnen doen waarbij ze Microsoft vraagt al haar data te verstrekken, maar of dat alles zal dekken weet ik niet.

Welk webform bedoel je trouwens? via https://support.microsoft.com/nl-nl/hom ... ceApp=smc2 hebben mensen in mijn omgeving meermalen inlog problemen kunnen oplossen.
Tja het lastig uit te leggen aangezien het een combinatie is van gebruikersnaam kwijt, wachtwoord kwijt (althans ze heeft alle wachtwoorden wel opgeschreven maar ze weet niet meer welke het is). Of het account na tientallen inlogpogingen geblokkeerd is weet ze ook niet. Ze weet alleen maar dat ze teneinde raad is.
Het 06 nummer wat ooit is gebruikt heel lang niet meer want ze heeft nu al een tijd een abonnement ipv een prepaid.
Je hebt mij weer een nieuwe link gegeven aangezien ik deze nog niet had waarvoor dank!

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
15 mar 2024 12:00
Speedy123 schreef:
15 mar 2024 11:56
Moneyman schreef:
15 mar 2024 11:47
Dat hangt er vanaf natuurlijk. Als jouw overeenkomst zegt "25 zenders + 5 gratis" dan is dat gewoon jouw overeenkomst, met alles erop en eraan. Maar heb jij een overeenkomst voor 25 zenders, en de aanbieder geeft jou daarnaast (uiteraard) ook toegang tot een dienst die niet-betalende klanten ook kunnen gebruiken, dan ligt het heel anders. En dat laatste is hier het geval.
Zeker hier is sprake van een gratis dienst maar er zijn ook veel klanten van Hotmail die er wel degelijk indirect voor betalen via MS Windows en Live.
Tsja, je noemt het "indirect betalen", maar het betekent in dit geval gewoon dat je als betalende klant los van hetgeen waar je voor betaalt hetzelfde gratis product kunt gebruiken als ieder willekeurig ander die helemaal niets betaalt. Oftewel: er is geen sprake van "indirect betalen".
Hotmail bestaat al een tijdje niet meer, het is hernoemt naar Outlook.

Microsoft stelt zelf:
E-mail en de agenda van Outlook zijn nu gratis inbegrepen in Windows.
Ik zou zeggen, inbegrepen betekent toch dat het onderdeel van Windows is? Ook al is het gratis en is er ook een gratis variant?

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
15 mar 2024 12:08
Ik zou zeggen, inbegrepen betekent toch dat het onderdeel van Windows is? Ook al is het gratis en is er ook een gratis variant?
Het subtiele verschil is dat "inbegrepen in Windows" niet automatisch betekent "inbegrepen in je overeenkomst".

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
15 mar 2024 12:10
Speedy123 schreef:
15 mar 2024 12:08
Ik zou zeggen, inbegrepen betekent toch dat het onderdeel van Windows is? Ook al is het gratis en is er ook een gratis variant?
Het subtiele verschil is dat "inbegrepen in Windows" niet automatisch betekent "inbegrepen in je overeenkomst".
Het leven wordt er allemaal niet eenvoudiger op met de cloud. Steeds meer producten komen met een gratis cloud component via een gratis app. Ben bang dat we deze discussie nog vaak gaan zien de komende jaren.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens hoor. Juist daarom is het voor belangrijke zaken, zoals de foto's waar het in dit topic om draait, niet op één (gratis) paard te wedden.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
14 mar 2024 13:18
Dan ben je een gebruiker. Geen klant, want dat ben je - volgens gangbare definitie- pas als je goederen of diensten afneemt tegen betaling. Je argument "ja maar, ik betaal met mijn privacy" is juist nogal kolderiek :lol:
Een snelle zoektocht leert dat betaling wel gebruikelijk is maar geen vereiste voor de term. Een klant is iemand die goederen of diensten afneemt. Dat kan dus ook om niet. Verder is het aanbieden van een goed of dienst alleen gratis als dat om niet gebeurt. Wanneer de aanbieder uit is op baat dan is het goed of de dienst niet gratis, ook niet als die baat bestaat uit het verkrijgen van persoonsgegevens en het recht om daarop bepaalde verwerkingen mogen uitvoeren.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door rwolters »

Speedy123 schreef:
15 mar 2024 12:55
Moneyman schreef:
15 mar 2024 12:10
Speedy123 schreef:
15 mar 2024 12:08
Ik zou zeggen, inbegrepen betekent toch dat het onderdeel van Windows is? Ook al is het gratis en is er ook een gratis variant?
Het subtiele verschil is dat "inbegrepen in Windows" niet automatisch betekent "inbegrepen in je overeenkomst".
Het leven wordt er allemaal niet eenvoudiger op met de cloud. Steeds meer producten komen met een gratis cloud component via een gratis app. Ben bang dat we deze discussie nog vaak gaan zien de komende jaren.
Mensen moeten gewoon minder impulsief dingen doen maar zich even verdiepen in wat ze gaan doen. De eerste keer misschien lastig maar na een paar keer herken je dingen. Ik klink nu als een ouwe *** maar "vroeger" werd er toch wat meer uitgezocht voordat men wat deed. De aanschaf van een televisie of stereoinstallatie was vaak een proces van maanden. Nu van 2 klikken. En dat geldt eigenlijk voor allea wat tegenwoordig vaak gedaan wordt. En als je je er niet in verdiept blijft het ingewikkeld lijken.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Misschien moeten we ons niet zo verliezen in wat nou precies wel een klant is en wat niet en meer concentreren op de vraag hoe Microsoft met dit soort "mensen" omgaat en hoe je ze daadwerkelijk tot de gewenste service zou kunnen bewegen
Of niet natuurlijk, jammer maar helaas bestaat ook nog.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Arizonakid »

En ja hoor, de gebruikelijke vaste zeikerds nemen het onderwerp over met een niets ter zake doende discussie, alleen bedoeld om te laten zien hoe slim ze wel niet zijn. En de originele vraag wordt nooit meer beantwoord.
Toetsenbordridders.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat is dan uw antwoord Arizonakid?

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Lady1234 schreef:
16 mar 2024 11:55
En wat is dan uw antwoord Arizonakid?
Is dat hoe je het recht verwerft punten van orde te bespreken? Waarom zeg je niet "je hebt gelijk" of "ik denk dat je dat verkeerd ziet omdat ..."?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hotmail account en One Drive account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

DeZevendeHenk schreef:
16 mar 2024 12:38
Lady1234 schreef:
16 mar 2024 11:55
En wat is dan uw antwoord Arizonakid?
Is dat hoe je het recht verwerft punten van orde te bespreken? Waarom zeg je niet "je hebt gelijk" of "ik denk dat je dat verkeerd ziet omdat ..."?

Waar heeft u het over?

Gesloten