LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ilocal ervaring?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jp40
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2008 21:44

Ilocal ervaring?

Ongelezen bericht door jp40 »

Hallo,
Wij zijn een montagebedrijf in zuid-holland,
Bij de start van ons bedrijf werden wij benaderd door ilocal.nl waar bedrijven zich kunnen inschrijven voor advertentie mogenlijkheden,
na een contract getekend te hebben (dom) werd ons belooft en op contract gezet 519 potientiele klanten toegewezen.
Echter zijn we nu 10 maanden verder en hebben nog geen enkele potientiele klant mogen ontvangen via ilocal!
Kosten jaarcontract E 2500.00

Zijn er misschien meerdere bedrijven die deze misstap hebben gemaakt?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ilocal ervaring?

Ongelezen bericht door TdeHond »

In de AV lees ik dat overeenkomsten voor de duur van een jaar aangegaan worden. Hoogste tijd dus om aangetekend met ontvangstbevestiging de overeenkomst te beëindigen.
Kopie + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren mocht een probleem rond einde contract ontstaan.

bayan
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2009 14:03

Re: Ilocal ervaring?

Ongelezen bericht door bayan »

Poolse vriend van mij is 3 weken geleden door ilocal benaderd en er is in het kort gezegt in rond 10 minuten een contrakt doot zijn neus geboord door een vrouwelijke medewerster van 2750 euro.
Hij is zzper en dus een 1 mans bedrijfje met geen groot inkomen.
Tijdens het op maken van het kontrakt wat in gebrekkig nederlands gebeurde heeft Piotr er op aan gedrongen om hier over na te denken en tijd nodig had om deze deal met ilocal te maken.
Maar echter drong deze medewerkster er zo op aan om eerst het contrakt te ondertekenen en daarbij de belofte te maken om de volgende dag het uiteindelijke
besluit te kunnen maken,...de dag er op was het kwaat al geschied en gaf ilocal zich niet meer thuis en konden er zo gezegt niets meer aan doen want er was al getekend.
Op dezelfde dag is er een e-mail gestuurd om te melden dit contrakt niet te willen en financieel te hoog is voor Piotr enz enz enz.
Dus samen werking zat er niet in bij ilocal en begrip voor Piotr,s situatie al helemaal niet en de mondelinge belofte ook al niet.
Is er iemand met dezelfde ervaring met ilocal en kan er iets tegen gedaan worden als het contrakt al is ondertekend maar de volgende dag vanwege de mondelinge belofte de keuze mocht maken er van af te zien?

MVG.

melvin80
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:08

Re: Ilocal ervaring?

Ongelezen bericht door melvin80 »

Ik kan jullie ervaring niet delen.

Ik wilde als startend ondernemer graag adverteren, maar aangezien ik innovatief wil ondernemen, vond ik het erg moeilijk te bepalen waar ik dan wilde adverteren.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor Ilocal ipv bijv. de gouden gids. puur omdat ik het product beter bij mijn manier van ondernemen vond passen dan de reeds "gevestigde" producten.

De accountmanager die bij mij is langsgeweest, heeft alles rustig en zorgvuldig uitgelegd. Ook ik heb de garantie voor een aantal potentiële klanten. Hier heb ik wel op doorgevraagd, en bij mij is toen duidelijk uitgelegd dat dit het aantal mensen is wat verder klikt.

Ook de verdere service heb ik als zeer prettig ervaren. Je moet gewoon jouw eigen belang duidelijk hebben als je in gesprek gaat. Ik had in ieder geval echt geen opdringerige verkoper over de vloer.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen niet begrijp waarom Piotr zijn opdracht niet geannuleerd heeft. Jullie zeggen dat Ilocal niet thuis geeft, maar je hebt wettelijk gezien een termijn waarbinnen je de opdracht altijd kunt annuleren. Ik kan me niet indenken dat ze binnen die termijn moelijk doen? Daarbuiten kan ik het wel een beetje begrijpen, dan zou ik het ook niet zomaar accepteren bij mijn klanten.

gr. Melvin

bayan
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2009 14:03

Re: Ilocal ervaring?

Ongelezen bericht door bayan »

Ilocal kleemt dat er geen annuleer tijd in dit contrakt zou bestaan voor Piotr,maar aan de ene kant werd er een mondelinge afspraak gemaakt dat er wel degelijk over naar gedacht mocht worden al volgens de medewerkster.
ilocal noemt dit een d2d contrakt(deal to deal).
Piotr naar gesproken te hebben met derden de volgende dag heeft dan ook een e-mail verzonden en gebeld met ilocal en zijn woorden werden niet geacsepteert,dus ruim binnen de normale annuleer tijd zou je zeggen.
Nu is deze zelfde mail aangetekend verstuurd naar het hoofdkantoor en we zullen zien hoe er op gereageerd word.
Ik als vriend heb meerdere keren op een stukje samenwerking gevraagt met ilocal maar gaven niet thuis.

MVG.

e_overwijk
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2009 00:24

Re: Ilocal ervaring?

Ongelezen bericht door e_overwijk »

Letop: Ilocal zijn de grootste oplichters die er zijn!!!

Al hun praatjes omtrent hun zogenaamde LEAD
GARANTIE zijn rondom gewoon leugens om U
als twijfelende ondernemer dan maar over de
Streep hiermee te doen halen zogenaamd...

Verder kloppen de cijfers ook van geen kanten
uit hun zogenaamde mooie statistieken komen
de meeste mogelijk schijncijfers tevoorschijn maar
hier klopt wederom ook weer helemaal niets van dus.

Eindconclusie het zijn gewoon een stelletje lompe boeren
bij Ilocal de grootste oplichters bende,witte boordcriminelen
die er in Nederland rondlopen hun bezeiken zelfs hun eigen
Mensen zelfs nog laat staan wat ze bij hun eigen klanten doen.

Ze moeten deze tent gewoonweg direct sluiten, maargoed binnenkort
zal dat ook wel gaan gebeuren daar ze zelf ook bijna niet meer hun
rekening(en) kunnen betalen, aan personeelskosten, gerechtelijke
Kosten. Het is gewoonweg een zinkend schip met al een geleende
centjes van part. investeerders kunnen ze toch nooit meer terug
betalen dus beste oplissing binnenkort gewoon de stekker eruit!

Dan kunt U als ondernemer ook fluiten naar al jullie centjes die jullie
hebben betaald voor deze zogenaamde leadgarantie, daar het dus
ook helemaal geen garantie is maar een levende fantasie van ilocal.

Ajuu de paraplu.
Google is the
Best ****
the rest.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Ilocal ervaring?

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoe kan ilocal garanderen dat je klanten krijgt? Ik heb zelf geadverteerd in de goudengids, maar mij is nooit iets belooft. Het leverde wel klanten op vooral door de gids, iedereen kreeg hem in de bus. Ook werdt netjes elk jaar om doorplaatsing gevraagd. Dus al die zoekmachine's kosten een boel centen en leveren niets op.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Ilocal ervaring?

Ongelezen bericht door glith »

Ook ik sta op Ilocal met mijn eenmansbedrijf maar heb vorig jaar een gesprek met een medewerker van Ilocal thuis gehad en sta er GRATIS, daarentegen m,n broer heeft wel een contract getekend en staat redelijk bovenaan.
Als er een klant belt vraag ik hoe ze aan mijn gegevens komen en dan hoor ik soms via Ilocal dus het werkt wel alleen moet je niet zo snel iets tekenen

opgelucht!
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 nov 2007 11:21

Re: Ilocal ervaring?

Ongelezen bericht door opgelucht! »

Wij zijn in 2007 één jaar bij I-Local geweest, en de enige die ons ooit via I-Local heeft gevonden was de snelle babbel van TopClick! We hebben netjes betaald, want eerlijk is eerlijk, de verkoper van I-Local die bij ons was langsgekomen had best wel een aannemelijk verhaal. Ook konden wij het contract rustig nalezen en we kregen een klantkopie, dus we wisten waar we aan begonnen. Voor ons heeft het niet gewerkt, we hebben er zelfs geen aanvragen van gehad (wij zijn artiesten), laat staan boekingen!

Zelf zoeken wij alles gewoon via Google, ik kom niet eens op het idee om via I-Local of zoiets te zoeken, waarom zou ik? Met Google vind ik alles, behalve de PIN-code van de koningin bij wijze van spreken!

Wij hebben in 2007 met 465 euro een dure les betaald, en zijn daarna nog bijna in de babbel van TopClick gestonken. Dankzij onze bank en de procedure Melding Onterechte Incasso zijn de 477 euro die TC ons afhandig wilde maken weer bij ons teruggekomen.

Voor ons geen advertentiebedrijven meer!

Gesloten