LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De 13e maand bij Planet Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
piepz

De 13e maand bij Planet Internet

Ongelezen bericht door piepz »

Planet houdt er een geweldige regel op na... een abonnement duurt bij PI 13 maanden ipv de 12 die op mijn -doorsnee- kalender staan vermeld.
Hoe ? Gewoon sneaky in je voorwaarden zetten dat de laatste maand naar boven wordt afgerond.

Dus... nix een abonnement op 3 oktober beëindigen, op 1 november ben je de eerste.
Pakken ze toch nog mooi een extra maand abonnementsgeld.

Op de abonnementsdatum afmelden om naar een andere profiteur (of is het nou provider?) te kunnen overstappen ? Helaas... ook pas per 1 november.

Btw. Probeer eens de PI helpdesk te bereiken.
Zorg alvast voor extra koffie ofzow... ruim 20 minuten in de wacht staan is bij PI echt geen uitzondering. Laat staan dat er door PI op e-mails wordt gereageerd.

Van mij geen koude douche voor PI... nee, gewoon een schop onder hun (_!_)

sanneke

Re: De 13e maand bij Planet Internet

Ongelezen bericht door sanneke »

Er is geen 13e maand bij planet. Alleen is het zo dat adsl(of een ander abonnement voor 12 volle maanden geldt). De laatste maand waar jij het over hebt is in werkelijkheid de eerste maand. Het kan dus ook best zijn dat je adsl al bijna een maand actief is(fysiek) terwijl KPN pas na 3 weken(administratief) aan planet doorgeeft dat adsl is afgerond op jou locatie.

Die 3 weken worden dus NIET gefactureerd door KPN.

Kortom, je kunt hiermee dus pech of geluk hebben. Maar dat hangt van de KPN af, niet van Planet.

piepz

Re: De 13e maand bij Planet Internet

Ongelezen bericht door piepz »

Als ik op 4 september 2002 een Planet ADSL abonnement aanvraag... die op 3 oktober 2002 ingaat en er eind november 2002 een dubbele abonnementskosten afschrijving heeft plaatsgevonden (voor de maanden oktober EN november 2003)
Dan gaat die (jouw) vlieger dus niet op en heb ik aan het einde van de rit 13 maanden gedokt.
Bovendien... het is de Planet helpdesk (of dat wat er voor door moet gaan) geweest die duidelijk te kennen heeft gegeven dat zij naar boven afronden. 3 oktober wordt 1 november.

Nix pech of mazzel... ik speel niet mee in een of andere ADSL tombola.

sanneke

Re: De 13e maand bij Planet Internet

Ongelezen bericht door sanneke »

het Abonnement ga je aan voor 12 volle maanden, dat staat in de Algemene Voorwaarden. Dus een halve maand telt dus niet.

Gast

Re: De 13e maand bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een onzettend onzinnige discussie. Het is gewoon een kwestie van de voorwaarden doorlezen, dit snapt toch ieder weldenkend mens. En PI helpdesk onbereikbaar? Probeer maar eens :)

Gast

Re: De 13e maand bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Gast »

zucht

Gast

Re: De 13e maand bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb nu ook een probleem met Planet Internet en zal eens ff uitleggen waarom je een gratis telefoon van hun krijgt. Die Telefoon hadden wij hard nodig omdat wij door de voorbereiding voor de aansluiting van ADSL 13 dagen Telefonisch niet bereikbaar waren want ze hebben een aanvraag gedaan voor ADSL voor Analoog en niet voor ISDN. Ja nu denk je dat je bij KPN moet zijn ben ik ook geweest maar die kunnen niet bij de ruimte komen waar je moet zijn voor de aanlsuitingen voor ADSL. De provider waar ik de aanvraag heb gedaan kan dit alleen. Ze hebben wel onderzoek gedaan en ja het bleek toch de fout van Planet te zijn. Door dit hebben wij de opnening van ons bedrijf moeten uitstellen met 2 weken. Dus wij via onze advocaat een claim gestuurd naar planet hebben ze hem afgewezen en doorgestuurd naar KPN. KPN heeft toen weer onderzoek gedaan en wat blijkt dat Planet aansprakelijk gesteld kan worden, maar omdat wij al van het kastje naar de muur worden gestuurd is KPN toch bereid om uit coulance de helft van de schade te vergoeden. En de klachten afdeling van Planet is telefonisch niet te bereiken dus heb ik vandaag een stuk of 10 mailtjes gestuurd met het verzoek om mij te bellen naar [email protected] en ja ik werd net gebeld (5 minuten na de mailtjes). Ze hebben me gebeld en gaan het nu uitzoeken nadat ik had gedreigd hen te dagvaarden. Mijn advocaat zij dat de kosten voor het geding hoger waren dan de claim en ik de kosten moet betalen als ik verlies. Ik wil dat risico nemen , omdat het hier om een Principe kwestie gaat en iemand moet die lui toch eens hardhandig aanpakken. Oh ja en wat nog handiger is voor mensen die klachten hebben is bellen naar die afdeling, je krijgt dan eerst de receptie aan de telefoon en je moet je klantnummer doorgeven en duidelijk vermelden dat je dossiar bij de alfdeling klachtenafhandeling ligt en als ze vragen om de persoon die je dossier behandeld zeg je gewoon dat je de naam niet weet anders verbinden ze je niet door naar die afdeling. Het nummer is 033-4540400. Ogh en wat ook helpt is een nette mail sturen naar een hoge manager bij Planet [email protected]
Jullie horen nog wel hoe het is gegaan.

Gesloten