LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverhoging Tiscali ADSL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dr ernie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2004 20:11

Prijsverhoging Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door dr ernie »

Het volgende bericht wordt momenteel door Tiscali verstuurd aan haar ADSL abonnees:
Geachte heer Xxxxxxxx,

Welicht hebt u het al gehoord. KPN heeft in de maand januari 2004 de snelheid van het ADSL Plus abonnement verhoogd. Dit heeft ook gevolgen voor u. Door deze verhoging van de snelheid van KPN wordt Tiscali geconfronteerd met hogere kosten die worden doorberekend in de maandelijkse abonnementsbedragen.

Ik wil uw maandbedrag niet zomaar automatisch verhogen, vandaar dat ik u de volgende twee mogelijkheden biedt:

Mogelijkheid 1: Betaal minder voor 2048 Kbits/s downloadsnelheid (standaard).

Voor deze standaard mogelijkheid hoeft u niets te doen. U bespaart automatisch € 240,- op uw abonnementskosten (op jaarbasis). Wel brengt KPN u éénmalig € 25,- administratiekosten in rekening via de KPN factuur. Concreet, uw snelheid wordt 2048/320 Kbit/s, maar u betaald geen € 69,95 maar slechts € 49,95 per maand. Verder blijft alles ongewijzigd.

Mogelijkheid 2: Betaal € 10,- extra per maand en verdubbel uw downloadsnelheid.

Als u kiest voor mogelijkheid 2 (niet standaard) dan gaat uw snelheid van 2048/640 Kbit/s naar 4096/650 Kbit/s. U betaalt dan € 10,- meer, waarmee uw abonnementsbedrag op € 79,95 per maand komt. Via de volgende website http://overstappen.tiscali.nl kunt u deze keuze kenbaar maken.

Als u niet reageert vóór 15 maart 2004 ga ik ervan uit dat u kiest voor mogelijkheid 1.

Door u de mogelijkheid te bieden om te kiezen tussen snelheid of een lagere prijs hoop ik eventueel ongemak weg te nemen.
Met vriendelijke groet,
Tiscali
Ik voel mij behoorlijk belazerd. Ik heb niet gevraagd om een snelheidsverhoging door de KPN. Het idiote is dat ik op 27 januari het volgende bericht kreeg:
Internetten via ADSL wordt steeds sneller, u hebt dat vast al gehoord en gezien. Ik wil u daarvan graag mee laten profiteren.

Uw Tiscali ADSL Basis snelheid wordt deze maand verhoogd.
Op 1 februari 2004 is dit proces afgerond. Uw verbinding is dan twee keer zo snel. Voor altijd. En u blijft gewoon hetzelfde bedrag per maand betalen.

Binnenkort internet u dus met een downloadsnelheid van 2048 Kbit/s. Reken maar dat u dát merkt.

Voor deze snelheidsverhoging hoeft u niets te doen.

Ik hoop dat ik u met de gratis extra snelheid een plezier doe.



Met vriendelijke groet,
Paul Koning
Dus eerst je klanten lekker maken met de mededeling dat het niets kost en vervolgens erachter komen dat het Tiscali toch wel geld gaat kosten en deze kosten vervolgens gaan verhalen door een prijsverhoging.
In de voorwaarden staat wel dat je bij prijswijzigingen je abonnement kunt opzeggen, maar of dit zonder kosten kan staat er niet duidelijk bij.

AH-Tiscali

Re: Prijsverhoging Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door AH-Tiscali »

Ik heb de volgende e-mail verstuurd naar Alber Heijn:


TISCALI beëindigd ADSL aanbieding van Albert Heijn

Vorig jaar heeft u reclame gemaakt voor AH-Tiscali o.a. met:

"Verbeterde ADSL aanbieding van Albert Heijn. Nu nog sneller internetten en vele gratis extra's voor maar 19,95 per maand. Voordeel op voordeel. Naast 15 keer zo snel internetten, hebt u als klant van Albert Heijn nog meer extra's: Geen aansluitkosten; Gratis modem; Geen datalimiet het eerste half jaar; Gratis Anti-Virus & Anti-Spam"

Ik ben op deze aanbieding met een contractsduur van 1 jaar in gegaan en maak hiervan nu sinds enkele maanden gebruik. Het blijkt dat Tiscali besloten heeft om deze aanbieding om zeep te helpen en geeft hiervoor al reden op dat KPN de snelheid heeft verhoogd.

Ik moet nu kiezen tussen:
Tiscali ADSL-Go via KPN 384/128 1000 MB 26,95 euro. Kosten 25 euro.
of
Tiscali ADSL-Lite via KPN 1024/320 2000 MB 34,95 euro. Gratis

Ik heb niet gevraagd om een snelheidsverhoging, dus vindt ik dat het belachelijk dat ik 25 euro moet betalen om weer een lagere snelheid krijgen. Bovendien wordt ook nog de datalimiet gehalveerd.
In de andere optie heb ik ook geen zin, want dit is een verhoging van 5 euro, terwijl de datalimiet hetzelfde blijft.

Andere aanbieders hebben veel voordeliger abonnementen b.v. Direct ADSL van KPN. Dan heb ik voor 29,95 euro een snelheid van 1024/320 en een 8000mb datalimiet. Dat scheelt 5 euro en als extra een 4 keer grotere datalimiet!.

Ik weet niet welke afspraken Albert Heijn heeft gemaakt met Tiscali, maar ik neem aan dat u op komt voor uw trouwe klanten en deze de mogelijkheid biedt om collectief over te gaan naar een andere
internet provider.

Met vriendelijke groet

Marcellino

Re: Prijsverhoging Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Marcellino »

Volstrekte waanzin van Tiscali.
De snelheids-verhoging betekend niet dat er extra kosten voor de provider zijn.
De data limiet is 20GB, of je nu een langzame verbinding hebt of een snelle, de datalimiet blijft hetzelfde.
Het woord Tiscali klinkt italiaans en blijkbaar vind Tiscali dat zij de bijbehorende MAFFIA-praktijken er op na moet houden.
Slechte gang van zaken, zeker gelet op de tv-spotjes "ADSL VOOR IEDEREEN" volgens de heer Koning van Tiscali.
Eerst een enorme hoeveelheid klanten trekken en vervolgens deze op gluiprige wijze uitkleden.
Vreemder wordt het dat ik een E-MAIL kreeg van Tiscali dat de snelheids verhoging gratis zou zijn en blijvend doorgevoerd zou worden.
Marcel

Inter

Re: Prijsverhoging Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Inter »

Ik ben geen jurist maar volgens mij kan je contract gewoon opzeggen omdat ze het tarief gewoon tussentijds verhogen.
Ook niet volgens mij op die onzinnige argumenten dat het aan KPN ligt.
Helaas zit je als je naar ander overstapt een tijdje zonder ADSl en dat weten die gluiperds.
En verder welke moet je nemen ?Bij elke is wel wat .

Theun

Re: Prijsverhoging Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Theun »

Ik vind vind dit ronduit belachelijk van tiscali en zeg mijn abbn. op.
Toch maar terug naar het oude nest Planet.
Hebben ze tenminste wel service wel iets duurder maar dan heb je ook wat. Denk ik. :( [/quote]

The_Soft_jr

Re: Prijsverhoging Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door The_Soft_jr »

Ik heb een vergelijkbare brief gehad als dr ernie. Ik heb alleen sinds november 2003 een KPN basis (1024/320) abbo.

De snelheid is recentelijk door KPN verhoogd naar 2048/320

Ik krijg van Tiscali ook 2 keuzes. te weten:

€25,- euro betalen en gedowngrade worden naar 1024/320. waarbij ook mijn datalimiet van 20.000 MB naar 2.000 MB gaat. Hierna betaal ik i.p.v. €44,95 in de maand €34,95.

of

mijn huidige snelheid en datalimiet behouden, maar €5,- per maand extra gaan betalen.


Ik overweeg sterk om voor de 3e optie te kiezen. Te weten het abo op te zeggen en naar een andere provider te gaan.

kornalt

Re: Prijsverhoging Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door kornalt »

Maar als je overstapt naar een andere aanbieder dan zeg in feite via tiscali je adsl bij kpn op. Vervolgens zeg je via een ander (bijv. wannadoo) tegen kpn sluit de boel maar weer aan. Vind kpn dat wel leuk? Of komen zij dan met extra kosten? :shock:
Ik overweeg ook sterk naar een ander te gaan. Maar daar is ook nog een andere reden voor: Tiscali claimt onbeperkt internetten voor een vast bedrag maar ze blokken de stream van radio 538!! Dus wat nou onbeperkt internetten? :shock: :shock: :shock:
Bovendien heb ik nog nooit een brief of email van tiscali gehad sinds ik ben aangesloten. Dus als ik een wat 'dommere' gebruiker was zou ik denken dat ik met 768/128 internet i.p.v. 2048/320. Ook zou ik niet snappen dat ik ineens 5 euro minder hoef te betalen. Ook van de geplande prijsverhoging weet ik 'niks' :!: :!: :? :?

Ontevreden

Re: Prijsverhoging Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Ontevreden »

ik heb hetzelfde ondervonden als velen: of bijbetalen voor een hogere downloadsnelheid, of EUR25 betalen (EN lagere downloadlimiet) en dezelfde snelheid behouden.

Ik heb echter pas 3 weken geleden een Tiscali abonnement genomen. Het gaat hier om een (standaard) contract van 1 jaar...

Kan ik hier onderuit?? Ik wil geen van beide opties! Ik heb juist na vele overwegingen voor Tiscali gekozen omdat de combinatie prijs-downloadsnelheid-downloadlimiet voor mij het meest optimaal was.

Gaarne reactie van deskundigen....

Mvg,

Eric

Gast

Re: Prijsverhoging Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 09 Feb 2004 12:44 door kornalt


--------------------------------------------------------------------------------

Maar als je overstapt naar een andere aanbieder dan zeg in feite via tiscali je adsl bij kpn op. Vervolgens zeg je via een ander (bijv. wannadoo) tegen kpn sluit de boel maar weer aan. Vind kpn dat wel leuk? Of komen zij dan met extra kosten?
Ik overweeg ook sterk naar een ander te gaan. Maar daar is ook nog een andere reden voor: Tiscali claimt onbeperkt internetten voor een vast bedrag maar ze blokken de stream van radio 538!! Dus wat nou onbeperkt internetten?
Bovendien heb ik nog nooit een brief of email van tiscali gehad sinds ik ben aangesloten. Dus als ik een wat 'dommere' gebruiker was zou ik denken dat ik met 768/128 internet i.p.v. 2048/320. Ook zou ik niet snappen dat ik ineens 5 euro minder hoef te betalen. Ook van de geplande prijsverhoging weet ik 'niks'
Maar er zijn meer aanbieders die ADSL aanbieden.
En dan bedoel ik geen providers .
Die van mij loopt via Versatel.
http://www.adslmetacrawler.nl/search/se ... r=140&pid=
Je vaste telefoonaansluiting van KPN kan je echter nooit opzeggen als je ADSL hebt.


Gast

Re: Prijsverhoging Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Gast »

Maar er zijn meer aanbieders die ADSL aanbieden.
En dan bedoel ik geen providers .
Die van mij loopt via Versatel.
http://www.adslmetacrawler.nl/search/se ... r=140&pid=
Je vaste telefoonaansluiting van KPN kan je echter nooit opzeggen als je ADSL hebt.
Helaas is bij alleen maar kpn te krijgen... :( :(

Gesloten