Ga niet in zee met: GLS GROUP MANDATE •

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Atty
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2022 15:17

Ga niet in zee met: GLS GROUP MANDATE •

Ongelezen bericht door Atty »

Het volgende is mij overkomen. Via Facebook wil iemand iets van mij kopen, heeft daarbij bovenstaande ingeschakeld om het item bij mij op te halen. Echter... Ik moet eerst een bedrag overmaken zgn als verzekering voor de koerier. Dit heeft zich tot vier keer herhaald, totaal voor € 600.00 plus € 20 kosten. Dit bedrag zou de koerier bij zich hebben plus het verschuldigde voor het item. Alle transacties ten spijt, maar geen koerier te zien. Heb melding gekregen dat transactie was gesloten en dat de koerier na 08:00 's morgens als eerste bij mij zou komen om het bedrag te overhandigen en het item op te halen. Het is nu 14:00 uur en ik ben inmiddels verschillende keren gemaand om weer een bedrag over te maken. Niet dus, doe ik niet, heb tot nu toe ook geen koerier gezien.
Ik ben er in getuind. Zag vandaag dat de officiële GLS een totaal ander e-mail adres heeft. [harde beschuldiging verwijderd door moderatie]

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ga niet in zee met: GLS GROUP MANDATE •

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Diegene die u opgelicht heeft is de persoon die zogenaamd iets bij u zou willen kopen. U bent er inderdaad helaas ingetuind, alle waarschuwingen ten spijt. Geld geven om geld te ontvangen is natuurlijk kolder. Als de koper iets wilt zal die moeten betalen en niemand anders.

U kunt aangifte doen, echter zal het lastig zijn om de persoon hierachter te achterhalen.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ga niet in zee met: GLS GROUP MANDATE •

Ongelezen bericht door juliomariner »

U bent professioneel opgelicht. Er is de laatste tijd al vaak gewaarschuwd voor deze vorm van oplichting.
Een koeriersbedrijf zal nooit contant geld bij u brengen en het verkochte artikel ophalen.
U kunt dus fluiten naar uw geld en het artikel is ook nog steeds niet verkocht. Laat u niet verleiden om nog een keer geldbover te maken.
De koerier komt echt niet.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Ga niet in zee met: GLS GROUP MANDATE •

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik snap het niet. Zulke rode vlaggen? Hoe dan? En vier keer betaald? Huh...

Ik wil je niet beledigen, maar wat ging er in hemelsnaam in je om? Iemand koopt iets van jou en jij gaat betalen? Alle logica ontbreekt. Ik wil dit niet eens professionele oplichting noemen, het is zo doorzichtig dat het amateuristisch is.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ga niet in zee met: GLS GROUP MANDATE •

Ongelezen bericht door juliomariner »

zet iets op marktplaats en binnen 5 minuten komen er al reacties van de mafkezen die via de koerier geld willen sturen. Is een ware plaag op het moment.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ga niet in zee met: GLS GROUP MANDATE •

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

juliomariner schreef:
21 mar 2022 17:05
zet iets op marktplaats en binnen 5 minuten komen er al reacties van de mafkezen die via de koerier geld willen sturen. Is een ware plaag op het moment.
Zo lang iets winstgevend is gaan ze er mee door. Zodra er geen mensen meer intrappen zoeken ze weer naar een nieuwe mogelijkheid.
Zojuist het stukje gelezen van Radar die een webshop begonnen was op Bol en binnen 24 uur al de eerste bestelling binnen had. Zo lang mensen niet verder kijken en blind blijven handelen is het een gouden handel voor oplichters, zolderkamerhobbiesten en handige jongens.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Ga niet in zee met: GLS GROUP MANDATE •

Ongelezen bericht door Nevyn »

Krijg deze personen ook vaak als ik een advertentie op Marktplace van Facebook zet.
Vaak al 5 minuten nadat ik het erop heb gezet.
Eerst speelde ik nog wel eens met ze, maar nu blokkeer ik ze gelijk .

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ga niet in zee met: GLS GROUP MANDATE •

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
21 mar 2022 17:12
Zojuist het stukje gelezen van Radar die een webshop begonnen was op Bol en binnen 24 uur al de eerste bestelling binnen had.
Offtopic, maar toch: inderdaad bizar!!
Binnen 24 uur werden de ToksiToys- producten gepubliceerd op bol.com en kwam de eerste bestelling binnen. Uiteraard heeft Radar deze producten niet geleverd.
Met deze wanprestatie zouden we nog een heel topic kunnen vullen ;)

Lady1234
Berichten: 27137
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ga niet in zee met: GLS GROUP MANDATE •

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Typisch een louche webshop, wel vangen, niet leveren. 😁

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Ga niet in zee met: GLS GROUP MANDATE •

Ongelezen bericht door flepp »

Ze bieden zelfs meer dan wat er gevraagd wordt, zo doorzichtig daar trap je toch niet in.

Amariles
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2022 14:46

Re: Ga niet in zee met: GLS GROUP MANDATE •

Ongelezen bericht door Amariles »

ze hebben diverse aanbieders bij marketplace van facebook om iets op te komen laten halen, bieden zelfs abnormaal hoge meerprijzen, het blijft uitkijken, heb er al zoveel gehad.

net zoals de vele te huur aanbieders van huizen die allemaal nep zijn, als je even verder kijkt dan zie je dat je opgelicht wordt

Gesloten