Gemanipuleerd worden via een datingapp. Is het jou overkomen?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Gemanipuleerd worden via een datingapp. Is het jou overkomen?

Ongelezen bericht door Radar »

Je bent 50 plus, op zoek naar een date of een partner en besluit om een datingwebsite of -app uit te proberen. Vervolgens heb je het idee dat je soms gekke berichten krijgt van vermoedelijke nepaccounts, maar wanneer je contact op probeert te nemen met het datingplatform krijg je geen gehoor. Heb jij weleens dit soort gekke dingen meegemaakt op datingplatformen?

14 februari werd dit besproken in de Radar-uitzending. Hier kijk je het terug:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... 4-02-2022/

Vermeulen1959
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2022 19:03

Re: Gemanipuleerd worden via een datingapp. Is het jou overkomen?

Ongelezen bericht door Vermeulen1959 »

Ben al wel 10 nepaccounts tegen gekomen vanaf de zomer 2021. Ze werken altijd ergens in het buitenland of zijn vaak onderweg voor 'werk', zijn vaak weduwnaar (...) en je komt ze later vaak tegen onder een andere naam met dezelfde foto's.
Zodra ik even op die Apps heb gekeken heb ik binnen een paar uur zogenaamd DE match van mijn leven gemist....jaja, toevallig hè. Nou ik ga mooi niet betalen voor die onzin.

Keywords tot wantrouwen zijn: Google Hangout. Zodra ze via Google Hangout verder willen chatten is het al foute boel. Zogenaamd omdat ze dan vanwege veiligheidsredenen minder te traceren zijn. Na een paar dagen/weken chatten, wat steeds romantischer gaat worden komt er ineens iets op de proppen waardoor ze niet meer aan hun bankrekening kunnen. Of je wat kunt voorschieten... hahaha. Nou nog geen duppie voor de bus kan ie krijgen!
Heb zelfs via een foto die op een nepaccount stond de èchte man weten te vinden in Amerika. Sherlock Holmes in de dop. Op eén van de foto's stond hij met zijn hond (die een sjaaltje om had) met allebei hetzelfde logo van een Stichting erop. Op die manier ben ik tenslotte uitgekomen bij de echte man op de foto die natuurlijk van niks wist. Heb het hele oplichtingsverhaal aan hem gemeld omdat ze zijn foto's hadden gestolen voor dat nepaccount om vrouwen op te lichten en hij was blij met mijn melding. Was keurig getrouwd, 5 prachtige kinderen. Had helaas geen broer, hahaha.
Tinder, OurTime en Facebook elke keer gemeld wanneer het weer een nepaccount was maar ik krijg niet de indruk dat er ook maar IETS aan gedaan wordt. Dat vind ik persoonlijk net zo crimineel als de oplichters zelf.
Maar ik blijf toch hopen dat ik hem ergens zal tegen komen.....
Laatst gewijzigd door Vermeulen1959 op 14 feb 2022 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.

HerJoN
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2022 19:46

Re: Gemanipuleerd worden via een datingapp. Is het jou overkomen?

Ongelezen bericht door HerJoN »

Valt me ook op dat je het stopzetten niet zo eenvoudig is als het lijkt. Hoe kan dit eenvoudig opgelost worden.

Harvie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2022 07:55

Re: Gemanipuleerd worden via een datingapp. Is het jou overkomen?

Ongelezen bericht door Harvie »

Een paar maanden geleden werd mijn vriendin boos omdat ik op een dating site stond. Ik bleek in de lijst van Ourtime te staan. Via een andere vriendin konden we inloggen en daar zag ik mijzelf tussen de de zoekende mannen staan. Met tekst en foto's. Het waren foto's, die ik twee jaar geleden gebruikt had om te daten. Het abonnement had ik toen weer opgezegd, maar blijkbaar wordt de informatie nog steeds gebruikt. Dit is schending van mijn privacy. Hoe krijg ik dit uit hun lijst?

PeterMichael
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2022 11:19

Re: Gemanipuleerd worden via een datingapp. Is het jou overkomen?

Ongelezen bericht door PeterMichael »

Absoluut!
Ik heb ervaring zowel op Lexa als op Ourtime.
Ik heb met regelmaat een reactie gehad, dat de dame(s) in kwestie nooit mijn profiel hadden bekeken en zeker niet een 'like'gegeven.
Het lijkt erop dat er een soort software matige generator profielen voor jouw selecteert en als "bezoeker" laten zien.

Enige tijd terug na een klacht en aandringen werd het inderdaad duidelijk dat dit gebeurd, en zij dit als "voorstel" voor jouw laten zien.
Dit zijn dus GEEN bezoeksters.
Lexa en Ourtime.. beide één pot nat, faken er dus lekker op los.

Ik heb inmiddels de beslissing genomen met deze sites volledig te stoppen.
Is duur en weggegooid geld..
Ik heb er nog een ander gevoel over... namelijk oplichting...

wdwolff
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2022 14:05

Re: Gemanipuleerd worden via een datingapp. Is het jou overkomen?

Ongelezen bericht door wdwolff »

Anderhalf jaar geleden heb ik me aangemeld op Ourtime.
Na 8 dagen had ik een match.
Het is sinds die mijn vriendin. We zien elkaar elk weekend en zijn ook een week op vakantie geweest.
Het gaat goed en ik ben erg blij met mijn lieve mooie warme vriendin. Ourtime heb ik toe direct afgezegd.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Gemanipuleerd worden via een datingapp. Is het jou overkomen?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Net als met alle handel op Internet , moet je ook als je jezelf verhandeld, je nuchtere verstand blijven gebruiken.
Ook hier geld, als het te mooi is om waar te zijn, is het niet waar.
Voor er ook maar 1 financiële transactie plaats vind, zorg dat je elkaar eerst zo wie zo 1 keer in levende lijve hebt ontmoet.
En als je net als ik 59 jaar jong bent, grijs kalend met een geweldige buik, dan valt zo'n mooie jonge blonde meid echt niet op jou.
Er is een heel mooi liedje van P Daalemmer en Rooie Rinus waarin hij zingt ik lig op het strand en heb wel zin in zo'n lekkere spaanse mokkel, maar maak geen schijn van kans met mijn dikke witte pokkel .

https://www.youtube.com/watch?v=7OSSLJc4c6k

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gemanipuleerd worden via een datingapp. Is het jou overkomen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bedankt voor de brede lach op mijn gezicht :D

IntoMusic
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2022 16:45

Re: Gemanipuleerd worden via een datingapp. Is het jou overkomen?

Ongelezen bericht door IntoMusic »

Ik ben sinds een half jaar lid van OurTime. Behalve de nepprofielen, de smerige spam die ik gelijkertijd met de inschrijving ineens in mijn mailbox kreeg, etc. is mijn profiel ineens gesloten door het toezichtsteam in overeenstemming met de gedragsvoorwaarden. Ik ben mij werkelijk van geen kwaad bewust! Bij navraag krijg ik als antwoord: "om vertrouwensredenen kunnen wij niet inhoudelijk ingaan op de reden". Te schandalig voor woorden! Ik zou toch graag willen weten wat ik fout gedaan heb om daar mogelijk van te leren. Ik zou willen dat Radar verder gaat met de manipulaties van dit soort sites. Dit is werkelijk ongehoord! Oook wordt er in de antwoordmail van OurTime nog even gemeld: "Ook heeft u geen recht op restitutie van eventuele betalingen".

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Gemanipuleerd worden via een datingapp. Is het jou overkomen?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

IntoMusic schreef:
28 apr 2022 16:59
Ik ben sinds een half jaar lid van OurTime. Behalve de nepprofielen, de smerige spam die ik gelijkertijd met de inschrijving ineens in mijn mailbox kreeg, etc. is mijn profiel ineens gesloten door het toezichtsteam in overeenstemming met de gedragsvoorwaarden. Ik ben mij werkelijk van geen kwaad bewust! Bij navraag krijg ik als antwoord: "om vertrouwensredenen kunnen wij niet inhoudelijk ingaan op de reden". Te schandalig voor woorden! Ik zou toch graag willen weten wat ik fout gedaan heb om daar mogelijk van te leren. Ik zou willen dat Radar verder gaat met de manipulaties van dit soort sites. Dit is werkelijk ongehoord! Oook wordt er in de antwoordmail van OurTime nog even gemeld: "Ook heeft u geen recht op restitutie van eventuele betalingen".
Je bent niet Johan Derksen? Die is immers ook into music :D (geintje)

Plaats reactie