LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp gevraagd: Het leed dat Ziggo heet... part 1

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
liannevanveen
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2016 11:37

Hulp gevraagd: Het leed dat Ziggo heet... part 1

Ongelezen bericht door liannevanveen »

Ik wil even wat kwijt over Ziggo en het is geen fraai verhaal.

Op 5 september heb ik de sleutel van mijn huisje gekregen. Hoera, eindelijk op mijzelf wonen.
Daar hoort natuurlijk ook tv en internet bij. Aangezien mijn ouders al jaren Ziggo TV hebben, besluit ik dat ook te doen.

Op 7 september bel ik met ziggo om een abonnement aan te vragen en een pakket te bestellen. Ik leg netjes uit wie ik ben, dat ik op mijzelf ga wonen, waar ik nu woon en waar ik kom te wonen. De man geeft mij advies welk abonnement ik moet nemen, ik kies de complete met tv/internet en telefoon. De man legt uit dat het in orde word gemaakt en dat het pakket over 10 dagen zal worden geleverd. So far so good.

Op 14 september heb ik nog geen pakket ontvangen. Ik bel, maar het telefoonvrouwtje kan mij niet vinden. Er staat wel een pakket op naam van P. Veen op het adres. Ik vraag netjes of ze dat willen veranderen, want zo heet ik niet. Ze kan zien dat het pakket onderweg is en dat het binnen nu en 2 dagen bij mij in huis is. Prima!

Op 17 september bel ik weer, nog geen pakket ontvangen, maar ook geen bevestiging. Het belvrouwtje kan het pakket niet vinden, maar via een omweg komt ze toch op het juiste adres en bij het juiste pakket terecht. Ze zegt dat het pakket nog helemaal niet verzonden is en dat dit pas gepland staat op 30 september, Bijzonder, want Ziggo adverteert met 10 werkdagen.

Op 23 september ga ik op vakantie en ik besluit op 22 september nog even te bellen, Ik vraag naar de status van mijn pakket, het belmeneertje kan het niet vinden en vervolgens word ik drie kwartier in de wacht gezet. Kwaad leg ik de hoorn erop en bel weer. Dit keer krijg ik een beldame aan de telefoon. Ze legt uit dat er geen pakket en abonnement op mijn nieuwe adres staat, maar dat er wel een nieuw abonnement is aangevraagd op het oude adres, van mijn ouders. Het nieuwe abonnement staat op mijn moeders naam, op het oude adres, op mijn moeders geboortedatum, op mijn moeders e-mailadres en het bedrag word afgeschreven via mijn moeders bankrekeningnummer. Hier klopt natuurlijk helemaal niks van.

Ik leg ze nogmaals uit dat ik op mijzelf ga wonen en dat het abonnement dus ook op dat nieuwe adres wil hebben. De telefonist schrikt zelf van dit geklungel en zet mij weer in de wacht. Dit keer gelukkig maar 5 minuten. De telefoniste vraagt naar al mijn gegevens en zet dit allemaal in het systeem. Om het leed te verzachten bieden ze mij 50% korting aan voor 6 maanden en zal het pakket deze week komen. Prima. Ik leg wel uit dat ik op vakantie ben en het pakket dus niet kan aannemen. De telefoniste legt uit dat het pakket dan wel op het oude adres kan worden bezorgd. Ook prima.

Ik ben op vakantie en krijg maandag een mail van Ziggo. In de mail staat: Beste heer D. Veen, het pakket zal vrijdag worden geleverd op nummer 23. Nu heet ik geen D. Veen (Ik heet Lianne van Veen) en ik woon niet op nummer 23. Ik woon al bijna 30 jaar op nummer 32. Om het leed nog wat te verergeren, bestaat nummer 23 helemaal niet in onze straat. Ik ben woedend en stuur een mail terug. Ik krijg direct een mail terug dat ik moet bellen, want deze mail word niet bekeken. Bellen gaat natuurlijk niet in Griekenland, dus ik besluit Ziggo via twitter te benaderen. Het blijft stil op de twitterlijn.

Ik sein mijn moeder in en zij belt met Ziggo en Post NL. Ziggo kan niks voor haar betekenen, omdat het pakket niet op haar naam staat (maar eerder konden ze het pakket nog wel op haar naam zetten, go figure) Post NL kan niks doen, omdat de opdracht via Ziggo gaat. Woensdag krijg ik via twitter bericht van Ziggo. Ze kunnen niks voor mij betekenen omdat ik het klantnummer niet heb doorgegeven. Ik zoek dat op in de mail en geef dat door, inclusief een samenvatting van deze aanmeldhel. Ook nu blijft het stil, pas vrijdagmiddag krijg ik een bericht terug.

Vrijdag, gisteren dus, ben ik weer terug van vakantie. Ik bel Ziggo weer en doe mijn verhaal. Het belfrautje schrikt van mijn belevenissen en zegt 100.000 x sorry. Ondertussen krijg ik via twitter bericht van Ziggo, volgens hun bestaat nummer 23 gewoon, dus ik hoef mij geen zorgen te maken. Whatever joh, wie woont hier nou al bijna 30 jaar, gij of ik?

End of Part 1.. Part 2 in ander forumbericht
Laatst gewijzigd door liannevanveen op 01 okt 2016 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

liannevanveen
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2016 11:37

Re: Hulp gevraagd: Het leed dat Ziggo heet... part 1

Ongelezen bericht door liannevanveen »

De telefoniste zegt dat ik pas op 22 september een abonnement heb aangemaakt en dat de 10 dagen nog niet om zijn, maar dat ik geluk heb dat het pakket vandaag al komt. Ik leg nogmaals uit dat ik al op 7 september gebeld heb en dat door domme fouten het pakket op mijn moeders naam kwam. Ik leg ook uit dat nummer 23 echt niet bestaat en dat ik geen D veen heet. De telefoniste veranderd alles in het systeem, gaat stap voor stap met mij alle gegevens bij langs, alsof ik een kleine kleuter ben. Ik leg haar uit dat ik het hele bedrijf vreselijk amateuristisch vind, dat ik het pakket graag wil hebben en dat ik anders overstap naar een provider die wel bekwame mensen in dienst heeft.
Laatst gewijzigd door liannevanveen op 01 okt 2016 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

liannevanveen
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2016 11:37

Re: Hulp gevraagd: Het leed dat Ziggo heet... part 1

Ongelezen bericht door liannevanveen »

Part 3
Telefoniste zet mij in de wacht om met leidinggevende te praten, maar vergeet mij daadwerkelijk in de wacht te zetten. Ik hoor haar zeggen dat ik een lastige klant bent. Even later komt ze weer bij mij terug en legt uit dat ik dan maar een nieuw pakket moet bestellen, want ze weet niet of het wel goed komt met dit pakket. Ze legt ook uit dat dit weer 10 werkdagen gaat duren. Bijzonder, want het oude pakket is nog gewoon onderweg. Ik zeg nogmaals dat ik echt van plan ben om over te stappen.

Telefoniste zet mij in de wacht en weer kan ik alles horen. Daarna komt ze terug: Mevrouw, wilt u echt overstappen, dat u na alle ellende zich in nog meer ellende bij een andere provider stort, wilt u dit uzelf echt aandoen, nee toch? Ik zeg dat ik dat niet wil, maar dat ik wel verbijsterd ben over de service die Ziggo niet levert. En dat nadat mijn ouders nooit gedoe hadden met dit bedrijf.

Telefoniste gaat verder: Maar je kan toch bij ons blijven, we zijn een goede provider (jeah whatever) En om het leed wat te verzachten, bieden wij u 20 euro ter compensatie aan plus die korting van 6 maanden. En dat terwijl ik bij elkaar al 3,5 uur met ze in gesprek ben, fantastisch, wat een goede deal. Ik leg uit dat ik wel wil blijven, maar dat er nog steeds een probleem is. Het verkeerde adres, met de verkeerde naam.

Ik krijg een track en trace code en moet onmiddelijk opgeven dat ik het pakket naar het postkantoor stuur. Ik moet mij dan wel identificeren, het is ook handig om het legitimatiebewijs van mijn moeder mee te nemen. Met de vraag waarom dit moet, laat ze dat in het midden. En identificeren gaat lastig als het pakket niet op mijn naam staat. Ik laat haar weten dat ik niet de rommel van iemand anders ga opruimen, maar niet anders kan.

Ondertussen krijg ik een mail van Post NL dat de 1e aanleverpoging is mislukt (Goh echt?) De 2e levering komt vandaag tussen 12 en 4. Snel regel ik dat het pakketje op het postkantoor geleverd moet worden. Ondertussen ben ik ook nog met die troela aan de telefoon die nog 100 x sorry zegt. Ik zeg haar dat ik blijf (Waarom in godsnaam) maar dat ik dit ga melden bij Radar, bij Kassa en bij van alles en nog wat, want het is bizar hoe onkundig de medewerkers zijn. Ze zegt: Maar het is nu toch opgelost. Wat mij betreft is er nog niks opgelost, maar ik hang wel op, want ik ben er klaar mee.

Ondertussen stuur ik een prive-bericht via twitter dat nr 23 echt niet bestaat. Ik krijg een antwoord terug: Tja ik ken de straat natuurlijk niet, maar ik vond op internet referenties naar het adres van nummer 23. Naast dom, zijn de medewerkers dus ook nog enorm bijdehand. Ik laat deze Jeroen maar lekker babbelen.

Op twitter uit ik mijn ongenoegen over Ziggo. Ik krijg direct (zozo snelle service) een bericht terug dat er nu toch niks meer is om boos over te zijn, want alles is nu toch opgelost. Nee, want dat pakket gaat nog steeds naar een niet bestaand adres toe. Ik laat dit maar zo, want ik ben nog moe van mijn reis.

Vanmorgen krijg ik een mailtje, dat de postbode onderweg is met mijn pakketje. Pffff.. Ik hoop maar dat deze postbode verstandig is en het pakket daarna naar het postkantoor brengt. Maar dat zal wel niet..

Nu ben ik dus benieuwd, zijn er mensen die ook zoveel ellende hebben gehad met dit bedrijf? Is het normaal dat deze medewerkers van toeten noch blazen weten, zomaar gaan rommelen met gegevens. Ik ben echt woedend en verbijsterd over de gang van zaken. Is die compensatie van 20 euro niet wat weinig. Ik ben echt helemaal klaar met dit bedrijf, maar wil wel graag in mijn huisje wonen. Heeft iemand advies?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hulp gevraagd: Het leed dat Ziggo heet... part 1

Ongelezen bericht door ciske »

Ik had na de 1 ste keer al afgehaakt, providers genoeg. Aanpakken en je korting op eisen.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hulp gevraagd: Het leed dat Ziggo heet... part 1

Ongelezen bericht door BL2 »

Wat een verhaal, echt te gek voor woorden.
Je kan prima in je huis gaan wonen, maar doe het alstublieft zonder Ziggo.
Dat bedrijf gun je toch geen euro meer........

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Hulp gevraagd: Het leed dat Ziggo heet... part 1

Ongelezen bericht door beusen »

BL2 schreef:Wat een verhaal, echt te gek voor woorden.
Je kan prima in je huis gaan wonen, maar doe het alstublieft zonder Ziggo.
Dat bedrijf gun je toch geen euro meer........
Onzin, als het de fout van Ziggo is, dan heb je te klagen, maar de velen klanten van Ziggo, die dan wel goede ervaring hebben, vergeet je ff.

Dus jij hebt wel een provider die je nog een Euro gunt?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hulp gevraagd: Het leed dat Ziggo heet... part 1

Ongelezen bericht door ciske »

beusen schreef:
Onzin, als het de fout van Ziggo is, dan heb je te klagen, maar de velen klanten van Ziggo, die dan wel goede ervaring hebben, vergeet je ff.

Dus jij hebt wel een provider die je nog een Euro gunt?

Ik heb geen negatieve ervaringen met Ziggo , al vind ik ze slechter dan toen het nog alleen UPC was. Maar waar slaat die euro op? Trouwens ik vind dat TS gelijk heeft. Ik hoor en lees ook veel klachten over ziggo.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hulp gevraagd: Het leed dat Ziggo heet... part 1

Ongelezen bericht door olaf79 »

Misschien kan TS even terug melden of de postbode het juiste pakketje heeft bezorgd en een update geven?

Gesloten