LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet SNELHIED

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Internet SNELHIED

Ongelezen bericht door sandra56 »

Beste lezers, kan iemand mij vertellen als het iets uit maakt als je 7mb of ruim 20mb internet snelheid hebt? Ik heb op dit moment twee internet aansluitingen van twee verschillende internet providers omdat ik bezig ben over te stappen. Bij mijn ''oude'' provider heb ik ruim 20mb internet snelheid tegen over nog geen 7mb van mijn nieuwe provider. Vandaar mijn vraag. BVD, groetjes

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Internet SNELHIED

Ongelezen bericht door Jan1 »

Hoe sneller, hoe beter, echter dit gaat alleen op als je veel download, gewoon voor wat surfen en e-mail, voldoet een lagere snelheid dus goedkoper, ook goed.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Internet SNELHIED

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor het bezoeken van gewone websites maakt het geen enkel verschil of je nou 2 of 20 mb hebt. ook niet voor sites als Youtube. In de praktijk wordt deze 20 mb sowieso meestal niet gehaald en is het niet meer dan 11. Dat staat ook in de kleine lettertjes van het abonnement.

Hoe dichter je bij de telefooncentrale woont, hoe beter. Dat kun je bijvoorbeeld hier bekijken: http://pcdb.bbned.nl/

De snelheid wordt minder naarmate je verder van de centrale af woont.

Eigenlijk is die 20 mb een marketingtruc: veel mensen denken dat het allemaal nog een stuk sneller gaat met zo'n abonnement. Tenzij je veel films downloadt is dat echter niet zo. Het is beter om een abonnement af te sluiten bij een provider waar weinig klachten over zijn. Telfort en Tele2 vallen daar nadrukkelijk niet onder.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Internet SNELHIED

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een flinke snelheid is makkelijk bij veel downloaden van grote tot zeer grote bestanden,

Surf je alleen op internet, en haal je alleen de post maar even binnen, is de traagste verbinding al snel genoeg,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: Internet SNELHIED

Ongelezen bericht door marjorin »

Ik ben onlangs overgestapt van 12MB naar 3.5MB, en kan nog steeds films downloaden, skypen, online radio luisteren en grote bestanden over de VPN verbinding naar het werk sturen. Het sturen van grote bestanden duurt vanzelfsprekend iets langer, maar echt heel erg is dat niet. 7MB is best nog heel snel hoor. Echter ga je er meer voor betalen of minder? Als je niet minder gaat betalen en daar niet blij mee bent dan kun je nu misschien nog kenbaar maken aan je nieuwe provider dat je niet tevreden bent en toch liever iets anders wilt.

marcel1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:15

Re: Internet SNELHIED

Ongelezen bericht door marcel1966 »

Bob Schurkjens schreef:Voor het bezoeken van gewone websites maakt het geen enkel verschil of je nou 2 of 20 mb hebt. ook niet voor sites als Youtube. In de praktijk wordt deze 20 mb sowieso meestal niet gehaald en is het niet meer dan 11. Dat staat ook in de kleine lettertjes van het abonnement.

Hoe dichter je bij de telefooncentrale woont, hoe beter. Dat kun je bijvoorbeeld hier bekijken: http://pcdb.bbned.nl/

De snelheid wordt minder naarmate je verder van de centrale af woont.

Eigenlijk is die 20 mb een marketingtruc: veel mensen denken dat het allemaal nog een stuk sneller gaat met zo'n abonnement. Tenzij je veel films downloadt is dat echter niet zo. Het is beter om een abonnement af te sluiten bij een provider waar weinig klachten over zijn. Telfort en Tele2 vallen daar nadrukkelijk niet onder.
Ja je hebt gelijk, ik heb bij Telfort een 20 MB abb. en ik krijg nog geen 200 kb binnen!! Okee een beetje naief om te denken dat je 20 MB krijgt maar net een procent van .... Jammergenoeg kan ik in deze nieuwbouwwijk weinig... Een beetje het idee van een als je een auto koopt die 200 km p/u kan, maar waarmee je vervolgens niet boven de 2 km uitkomt.

marcel1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:15

Re: Internet SNELHIED

Ongelezen bericht door marcel1966 »

sandra56 schreef:Beste lezers, kan iemand mij vertellen als het iets uit maakt als je 7mb of ruim 20mb internet snelheid hebt? Ik heb op dit moment twee internet aansluitingen van twee verschillende internet providers omdat ik bezig ben over te stappen. Bij mijn ''oude'' provider heb ik ruim 20mb internet snelheid tegen over nog geen 7mb van mijn nieuwe provider. Vandaar mijn vraag. BVD, groetjes
Let op meid, ik heb bij Telfort een 20 MB abb. en ik krijg nog geen 200 kb binnen!! Okee een beetje naief om te denken dat je 20 MB krijgt maar net een procent van .... Jammergenoeg kan ik in deze nieuwbouwwijk weinig... Een beetje het idee van een als je een auto koopt die 200 km p/u kan, maar waarmee je vervolgens niet boven de 2 km uitkomt.

Gesloten