LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internetplusbellen KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
cmc
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2006 18:28

internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door cmc »

Sinds 4 weken heb ik nu Internetplusbellen van KPN. Maar al die tijd
werkt mijn telefoon niet meer! Ik heb al voor meer dan 30 euro verbeld
naar de klantenservice 09000244 omdat ik nu mobiel moet bellen (prepaid) Ook heb ik al zo,n 10 e-mails gestuurd. Steeds krijg ik te horen, dat door de drukte ik maar geduld moet hebben! Ik vind 4 weken lang genoeg! Ikbaal van de kwaliteit en service van KPN. Ikzal wel niet de enige zijn![/b]

BvdH
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 apr 2006 20:09

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door BvdH »

Wij hebben deze problemen ook zucht en prepaid bellen is ook zo duur :shock:

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door AnnePanne »

wat voor telefoon heb je dan?

cmc
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2006 18:28

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door cmc »

Ik heb een telefoon van philips TD 6031 heeft het voor internetplusbellen altijd goed gedaan!

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door queenfan »

probeer eens een ander telefoon, mischien een simpele toestel als deze wel werkt ligt het aan het philipstoestel.

henkypanky
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2005 09:52

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door henkypanky »

als ik je een raad mag geven als je contact met planet of het net
of wie dan ook moet hebben bel dan 0800-0407
dit is de storingsdienst van de kpn maar vanhieruit
kunnen ze je doorverbinden met elke afdeling

sucses ermee

linda1
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 apr 2006 21:08

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door linda1 »

Mijn moeder is ca 1 maand geleden overgestapt op het "geweldige?" internetplusbellen, haar telefoon doet het wel maar het internet ligt er zeer vaak uit.
Geen verbinding met de server of selecteer draadloos netwerk is de kreet.
Er is een download beschikbaar op de site van de KPN speciaal voor mensen met div. problemen met de experiabox die er bij zit en toen dachten we gelukkig laten we dat doen.
Natuurlijk moet iemand anders dit voor je doen want je kunt zelf niet op internet.
Het werkte, 1 week, nu weer hetzelfde probleem.
Alles nagelopen zoals de afstand tussen de box en haar pc maar die is 2,5 meter, alles opnieuw geinstalleerd, geupdate maar alles zonder resultaat.
Toen we op google zochten naar experiabox troffen we een hoop forums waarin mensen hun klachten ventileerde over dit product en blijkbaar is er dus iets mis met de experiabox en KPN weet dit maar geeft de maker Siemens eerst nog de kans om het op te lossen???
Er zijn al mensen die een box van een ander merk hebben gekregen.
Erg triest dat KPN de mensen niet gewoon eerlijke informatie verschaft.
We hebben een mail gezonden naar KPN met klacht en het betreffende telefoonnummer waar e.e.a. betrekking op heeft krijgen we 3 weken later een mail terug, we kunnen uw aanvraag alleen in behandeling nemen als u ons de volgende gegevens toezend, let op ze vragen nu om de adresgegevens????? dus de KPN weet zogenaamd niet het adres wat bij het telefoonnummer hoort???
Tevens wanneer ze hem heeft aangevraagd, ze hebben verdomme zelf de aanvraag verwerkt maar weten niet per wanneer???
Allemaal lulkoek natuurlijk maar ze hebben weer tijd gerekt ten koste van mijn moeder die nu dus al 1 maand met zeer grote regelmaat GEEN internet heeft terwijl ze er wel voor betaald.
Proberen we mijn moeder met haar tijd mee te laten gaan krijgen we dit ik geef ze nog 1 week dan lever ik het hele zooitje in bij de primafoon en sluiten ze de boel maar weer gewoon af, dan gaan we gewoon over op ADSL.

Ringo
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2005 23:05

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door Ringo »

Hier dus ook nog steeds problemen met IPB.

Afgelopen donderdag alles ontvangen en tot de dag van vandaag doet VOIP etc het nog niet..
Blijkt dat de SIP account nog niet klaar is..
Er werd toen geadviseerd om 2 a 3 dagen te wachten..
Ook na 4 dagen deed het nog niets..
Op dit moment weet de HD niet wanneer het wel zou gaan werken..
De hele overstap van XS4ALL naar IPB was al een slechte start..

KPN had bij XS4ALL op 6 mei aangegeven dat de lijn al overgezet was.
Hierdoor had XS4ALL de diensten al op 7 mei stop gezet..
Op dat moment dus ook geen internet meer..

Vandaag maar even gesproken met de consumentenbond en mochten er veel mensen klachten hebben met IPB of het bekende Mijn KPN word aangeraden om naar de consumentenbond te bellen.
Hoe meer klachten er binnenkomen hoe groter de kans dat de bond een groeps actie kan uitvoeren..

Gr,

Ringo

Anoesjka
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:54

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door Anoesjka »

Wij hebben al een tijdje ipb en moet zeggen weinig problemen gehad tot nu toe, we waren 1 van de eersten om het uit te proberen. Alleen in het begin even het probleem gehad dat internet weg was voor heel even en sindsdien nooit een probleem meer gehad. Denk dat ze inmiddels ook wel door hebben dat ik me niet van het kastje naar de muur laat sturen door iemand die in een callcenter werkt en dit soort tel moet beantwoorden terwijl ie er niets vanaf weet.

queenmum
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 dec 2005 15:39

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door queenmum »

Wij hebben sinds kort ook InternetPlus Bellen en het werkt heel goed! Supersnel Internet en bellen merk je geen verschil.
Het voordeel is ook (vooral als je tieners hebt) dat je verkeer naar mobiel kunt blokkeren. :D

waterslager
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2006 21:25

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door waterslager »

Ook wij hebben sinds kort internetplusbellen en hier werkt het ook goed.
Wat ik tijdens de installatie van de KPN-monteur heb begrepen is; dat indien er zich problemen zouden voordoen met de telefoon, de splitter verwijderd moest worden.
Aangezien hier alles goed functioneert zit deze er bij ons nog in.
Misschien zou dit het probleem kunnen zijn.

Ringo
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2005 23:05

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door Ringo »

Het punt hier is dat het aan KPN zelf ligt.
Er is nu al ruim 1 week verstreken en blijkt dat de order die eigenlijk al voor de levering van de modem door moet lopen.
Dit is hier dus niet het geval en blijkt dat de order op 10 mei is blijven steken.

Hier zijn ze een paar dagen geleden pas achter gekomen en de order zou alsnog een schop krijgen.
De eerste poging is gisteren gedaan maar mislukt.
Vandaag wederom opnieuw gedaan maar zonder resultaat.
Ze denken er nu aan om maar eens te kijken waarom het proces niet doorloopt alleen weten ze niet wanneer het probleem echt opgelost is.
Dit is dus echt onacceptabel omdat er nu al 7 dagen verstreken zijn na de storingsmelding.
Keer op keer hoor je u word binnen 72 uur terug gebeld wat ik dus niet accepteer omdat ze toch niet binnen die termijn terug bellen.
Misschien mag het product zelf goed zijn als het werkt maar het oplossend vermogen is ver beneden de peil!

Gr,

Ringo

•Marijntjuh•
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 okt 2005 18:42

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door •Marijntjuh• »

Ik heb het InternetplusBellen pakket (Esperiabox, splitter enz.) inmiddels in huis maar het is mij niet helemaal duidelijk of ik die nu direct kan installeren of dat ik moet wachten op een eventuele brief.

Want als ik 'm nu installeer, kan het misschien zo zijn dat je niet kunt bellen + internetten omdat de lijn/verbinding om moet worden gezet naar een Internetplusbellen verbinding. Of is dit alleen op papier zo?
Kan ik direct installeren na ontvangst?

mbakje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:28

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door mbakje »

Hallo,
Je kunt zodra je de box in huis hebt direct alles aansluiten. Het kan wat aanloopbroblemen geven maar dat is vrij snel opgelost

Moroni
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:09

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door Moroni »

Als je de box binnen krijgt kun je hem direct aan sluiten, wel eerst nog de splitter gebruiken. Dan duurt het zeker nog 14 dagen voordat men geporteerd is, dit kun je controleren door met je telefoon 2 x * in te toetsen en verbinding te maken, hoor je de kiestoon en dat hij overgaat is het nog niet geporteerd. Als je geporteerd bent haal je de splitter weg en gebruik je 1 lijn direct aangesloten op de adslaansluiting op de box.
Binnenkomen in de box gebruik je admin als wachtwoord die je wel moet veranderen. Tot op dit moment is er een achterstand met mijn internetomgeving op mijn kpn. Ze zijn er druk mee bezig.
Wel heeft men enig technisch inzicht nodig om bv draadloos te kunnen internetten, je hebt daar voor niet echt de meegeleverde usb gigaset nodig.
Bij de helpdesk mogen ze je niet vertellen hoe dat moet maar ze kunnen wel een tip geven. Deden ze bij mij ook, en werkt perfect.

Moroni
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:09

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door Moroni »

Bij de eerste keer aansluiten moet men wel eerst 2 aansluitingen gebruiken maar dat staat wel in de omschrijving. Dan wachten op de brief van de kpn met een aantal gegevens. Dan lukt het wel, ging bij mij in 1 keer goed.
Heeft men problemen met mail ophalen dan de firewall uitzetten van norton, later na een paar dagen gewoon weer inschakkelen. Dan doet hij het weer.

Moroni
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:09

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door Moroni »

Bij de eerste keer aansluiten moet men wel eerst 2 aansluitingen gebruiken maar dat staat wel in de omschrijving. Dan wachten op de brief van de kpn met een aantal gegevens. Dan lukt het wel, ging bij mij in 1 keer goed.
Heeft men problemen met mail ophalen dan de firewall uitzetten van norton, later na een paar dagen gewoon weer inschakkelen. Dan doet hij het weer.

s i m o n e
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Ik heb al bijna een jaar ipb en ben zeer tevreden. Ik heb alleen de eerste twee weken problemen gehad maar ben daarvoor ruim gecompenseerd: Ik heb tot november geen abonnementskosten en gesprekskosten hoeven betalen en heb EUR 50,= tegemoedkoming in de extra gemaakte kosten ontvangen!

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door skippy »

afgelopen weken heb ik ook weer een paar internet plus bellen aangesloten,bij 1 van deze werkte de telefoon na een week niet meer
even de expiriabox resetten en daana totaal geen problemen meer

kulvh00
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:52

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door kulvh00 »

Volgens mij zijn de meeste problemen met de experiabox met de mensen die van ISDN kwamen, er zijn namelijk 2 experia-boxen in omloop. De SX551 (ex-analoog) en de SX552 (ex-ISDN) mensen. Ik hoor bij de SX552 groep, regelmatig gekraak op de lijn en dat een van de twee onverstaanbaar is voor de ander. Het treed echter vooral op tussen 11:00 uur en 14:00 uur.

De SX551 experiabox is wel bereikbaar via 192.168.2.1 (intypen in internet explorer of firefox/mozilla) en de SX552 nog steeds niet.

Met het internet nog nooit problemen gehad. Op de testsites van de snelheid lijkt de snelheid gemiddeld, maar ga maar eens iets groots downloaden en dan zie je dat je snelheid uitstekend is (ik heb de 3000/512 variant en die werkt op internet-gebied uitstekend)

Heeft iemand gelijke ervaringen ?
(ik ben vooral in de telefoniekant geinteresseerd, KPN belt wel om de week of er nog problemen zijn, maar er zit geen progressie in)

Gesloten