LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door hvff »

Mijn PC was gecrashed en via een back-up op de harde schijf kon ik dit niet repareren.
Ondanks CD's gemaakt van Rescue Media Builder en Universal Restore.
Deze herkenden het OS niet. Gelukkig had ik een Systeemherstelschijf en een Systeemcopie gemaakt van W10 en dat behoedde mij voor een dure herinstallatie voor een prijs van € 70,00.

Ik wil Acronis niet afkraken maar eigenlijk is het totaal overbodig omdat W10 zelf een
betere backup is. De Systeemcopie heb ik op een externe- en op een interne schijf.
Laatst gewijzigd door hvff op 05 apr 2016 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door gemist »

Gefeliciteerd. 4 Gig aan onzin. Maar dat moet jezelf weten. Dat hersteldingen de OS niet herkennen heeft volgens mij meer te maken met het feit dat je digibeet bent. Geeft niet, maar da's wel de kern van je probleem. Niet Acronis de schuld geven dus.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door hvff »

gemist schreef:Gefeliciteerd. 4 Gig aan onzin. Maar dat moet jezelf weten. Dat hersteldingen de OS niet herkennen heeft volgens mij meer te maken met het feit dat je digibeet bent. Geeft niet, maar da's wel de kern van je probleem. Niet Acronis de schuld geven dus.
Heb jij een betere methode of mis ik iets :D Ik ben een ouder persoon en een totale digibeet en dacht laat ik eens wat mensen een advies geven. :mrgreen:

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door gemist »

Als dat een advies was, dan vraag ik me af wat het nu precies is.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door hvff »

gemist schreef:Als dat een advies was, dan vraag ik me af wat het nu precies is.
Volgens mij mis je veel dingen in je leven...zie maar :wink:

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door gemist »

Ga je nu in je eigen topic off-topic door op de man te gaan spelen?
Als je uitleg wenst over Acronis dan kun je beter om uitleg vragen bij/aan Acronis.
Kijk..da's een legitiem advies. Het is een concept, speel er maar mee...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door sjohie »

hvff schreef:Mijn PC was gecrashed en via een back-up op de harde schijf kon ik dit niet repareren.
Ondanks CD's gemaakt van Rescue Media Builder en Universal Restore.
Deze herkenden het OS niet. Gelukkig had ik een Systeemherstelschijf en een Systeemcopie gemaakt van W10 en dat behoedde mij voor een dure herinstallatie voor een prijs van € 70,00.

Ik wil Acronis niet afkraken maar eigenlijk is het totaal overbodig omdat W10 zelf een
betere backup is. De Systeemcopie heb ik op een externe- en op een interne schijf.
Als ik hier kijk, hebben ze vorig jaar een aantal versies en updates uitgebracht, om hun producten met windows 10 te laten werken. Doorgaans is het zo dat een image wat je wilt terugzetten, gemaakt moet zijn met de versie van het programma waarmee je de restore doet. Aldus een IT collega hier. Als je een image hebt die gemaakt is met een oudere versie, dan kan het terugzetten een probleem zijn. Heb je dat allemaal gecheckt voordat je begon met terugzetten?

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door jfortron »

sjohie schreef:
Als ik hier kijk, hebben ze vorig jaar een aantal versies en updates uitgebracht, om hun producten met windows 10 te laten werken. Doorgaans is het zo dat een image wat je wilt terugzetten, gemaakt moet zijn met de versie van het programma waarmee je de restore doet. Aldus een IT collega hier. Als je een image hebt die gemaakt is met een oudere versie, dan kan het terugzetten een probleem zijn. Heb je dat allemaal gecheckt voordat je begon met terugzetten?
Dat is blijkbaar ook het euvel geweest bij TS.
Gebruik al jaren Acronis, maar dan wel met de nieuwe versie ook een nieuw backup maken!

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door hvff »

Ik heb de versie van 2016 en maak regelmatig back-up's die actueel zijn ook van de restores !

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door gemist »

Meestal..(!)..maken de ghostimages/restore-backup dingetjes ook een kopietje van de gebruikte TOCfile. Eventuele schrijffouten of fouten in de cilinders en/of clusters kunnen de TOCfile onleesbaar maken. En dan krijg je je ghost niet meer terug op de schijf. Met Hiren's kun je dit of omzeilen, repareren of klonen. Maar..dat is GEEN werk voor mensen met een desinteresse in de IT...

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door hvff »

gemist schreef:Meestal..(!)..maken de ghostimages/restore-backup dingetjes ook een kopietje van de gebruikte TOCfile. Eventuele schrijffouten of fouten in de cilinders en/of clusters kunnen de TOCfile onleesbaar maken. En dan krijg je je ghost niet meer terug op de schijf. Met Hiren's kun je dit of omzeilen, repareren of klonen. Maar..dat is GEEN werk voor mensen met een desinteresse in de IT...
Bedankt voor uw constructieve bijdrage. Wordt enorm ondergewaardeerd :D

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door gemist »

Nou ja, dat mag. Net zoals een ghost op een gebruikte interne schijf zetten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door olaf79 »

hvff schreef:Ik heb de versie van 2016 en maak regelmatig back-up's die actueel zijn ook van de restores !
Ik heb lang Acronis gebruikt. Tot ik erachter kwam dat outlook pst en ost bestanden die tijdens de backup in outlook geladen zijn niet worden gebackupt. DAT is potentieel rampzalig als iemand al zijn belangrijke spullen in outlook heeft staan en geen kopie op de server. Een grote bug waarvan Acronis zegt dat dat niet anders kan omdat outlook geen schaduw kopieen toelaat van databestanden. NIET waar, want andere programma's maken prima backups van outlook ook als dat open staat.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even voor mij als relatieve leek: als Outlook gesloten is tijdens het backuppen door Acronis, worden de mails dan wél meegenomen? Ik laat Acronis altijd alleen maar draaien als alle andere programma's gesloten zijn namelijk.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moneyman schreef:Even voor mij als relatieve leek: als Outlook gesloten is tijdens het backuppen door Acronis, worden de mails dan wél meegenomen? Ik laat Acronis altijd alleen maar draaien als alle andere programma's gesloten zijn namelijk.
In principe wel. Maar een backup moet ook goed verlopen als een programma geopend is. Andere progs inclusief windows backup zelf, kunnen het wel. Acronis is door deze bug een ongeschikt pakket voor backups.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

OK, thanks. Ben ik weer gerust gesteld. Overigens heb ik backups van zowel Acronis als Windows, better safe than sorry...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moneyman schreef:OK, thanks. Ben ik weer gerust gesteld. Overigens heb ik backups van zowel Acronis als Windows, better safe than sorry...
DAt is misschien wat overdreven en brengt bovendien extra belasting (zullen we het stress voor de computer noemen :D ) van het systeem met zich mee. Ik zou dat afraden. Als een van de 2 producten goed staat ingesteld is het onnodig daarnaast een 2e backup programma te hebben dat hetzelfde doet. Je kunt beter nadenken of je misschien een backup naar de cloud wilt voor het geval je huis afbrandt of door iets anders zowel je backup als je computer verloren gaan (blikseminslag, lekkage, etc.). Overigens biedt Acronis ook cloudopslag.

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door jfortron »

olaf79 schreef:
hvff schreef:Ik heb de versie van 2016 en maak regelmatig back-up's die actueel zijn ook van de restores !
Ik heb lang Acronis gebruikt. Tot ik erachter kwam dat outlook pst en ost bestanden die tijdens de backup in outlook geladen zijn niet worden gebackupt. DAT is potentieel rampzalig als iemand al zijn belangrijke spullen in outlook heeft staan en geen kopie op de server. Een grote bug waarvan Acronis zegt dat dat niet anders kan omdat outlook geen schaduw kopieen toelaat van databestanden. NIET waar, want andere programma's maken prima backups van outlook ook als dat open staat.

Om zeker te zijn, maak je toch via "Outlook" een back up!

Tevens kan je het instellen, dat de pst en ost bestanden op een externe schijf worden opgeslagen.
Na een crash eenvoudig terug te zetten.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door 16again »

jfortron schreef:[Tevens kan je het instellen, dat de pst en ost bestanden op een externe schijf worden opgeslagen.
Wat heb je aan een OST bestand na een crash?

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: Is Acronis wel zo'n goede back-up bij W-10 ?

Ongelezen bericht door jfortron »

16again schreef:
jfortron schreef:[Tevens kan je het instellen, dat de pst en ost bestanden op een externe schijf worden opgeslagen.
Wat heb je aan een OST bestand na een crash?
Ik schreef dat de pst en ost bestanden op een externe schijf kunnen worden opgeslagen.
Ik schreef nergens iets over een crash maar hier gaat het om een Back-up en da worden deze bestanden gewoon opgeslagen, of je deze nodig hebt of niet.

Met Arcronis worden deze bestanden blijkbaar ook opgeslagen (lees het verhaal van @Olaf)

Hier leesvoer:

https://support.office.com/nl-nl/articl ... cb270f6880

Gesloten