KPN Glasvezel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door 16again »

Grappige uitleg. Die zichzelf tegenspreekt.
"achter" is actief , "voor is "passief."
Maar met die uitleg zou het juist voor de geraniums en voor de tralies zijn.
NB: Dit topic is voor hen achter een KPN DSL modem

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door witte angora »

Nope. Je kijkt niet naar de geraniums en de tralies zoals je naar de tv kijkt. Voor de buitenstaander, die midden in het leven staat, zit je achter de geraniums en de tralies.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat wordt ook keurig in het stukje uitgelegd, onder het kopje Geraniums, waar ook nog de tralies ter sprake komen.

avr2okt57
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2023 12:18

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door avr2okt57 »

Ik heb een KPN abbonnement van 200Mbit, geen telefoon en een TV decoder waar je geen programma mee kan opnemen.
hiervoor betaal ik 72 euro per maand en waar ik vorig jaar de aanbieding kreeg om over te stappen naar glasvezel voor de toen veel lager geldende prijs bij beschikbaarheid. Sindsdien stijgen de prijzen hard voor het internet en waar ik met de prijs 72 euro al een flinke glasvezelprijs lijkt te betalen voor alleen internet en een kreupel TV abonnement en waar KPN de aangeeft dan ik de glasvezel aansluiting niet voor 2025 hoeft te verwachten.
Allles blijkt ook een prijs te hebben. Opname TV 5 euro EXTRA, gebruik modem (ZONDER KAN JE NIET) 7euro50 EXTRA .
Natuurlijk niet als je het allerduurste pakket neemt of waar je bij een tweede TV decoder wel mag opnemen zonder extra kosten.
Dat laatste Staat m.i. redelijk haaks met het zuinig zijn met de energie en waar je extra energie voor moet gaan gebruiken.
Maar de KPN komt er mee weg. Het abonnement loopt in december af en waar ik weg ben. Was er al graag weggeweest met de jaarlijkse verhoging in juli maar dan noemen ze dan een inflatieverhoging en waar je dan niet voor kan opstappen. KPN zijn graaiers eerste klas die je beter kan mijden!
Ben benieuwd wat de volgende verhoging is waar je niet je abbonnement voor kan beeindigen. Lijkt op een nieuw onfris verdienmodel om zo veel mogelijk te graaien en waar je niet kan opstappen.

Shaena
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2023 14:42

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Shaena »

Onkruid71 schreef:
15 okt 2023 07:20
En internet abbo met tv is vaak goedkoper als een alleen internet abbo.

Ik betaal 38.50 voor internet basic bij Ziggo met 100mb/25mb zonder TV. Met TV zou het me 55 euro kosten terwijl ik via de kabel 50 zenders gratis heb zonder abbo.

yvonne_909
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2023 09:54

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door yvonne_909 »

Odido is volgens mij de oude Tele2.
Een goed jaar terug heeft die alle abonnementen van de kabelaars opgezegd omdat ze om allerlei redenen van de kabel af wilden en wij maar via Vodafone aan de glasvezel moesten.
En dan zijn ze nu terug met koper?
Ik ben toen overgestapt naar Ziggo. Heb een jaar internet, tv met opnemen en volop bellen gehad voor de helft van het geld, in 1e instantie € 32,--, daarna door inflatie en verhoging prijzen € €34,nog iets en € 48,nog iets. Nu verlenging met 9 maanden korting. Ziggo bevalt mij prima en een stuk beter dan destijds Tele2.
Betaal nog net geen € 50,--.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door BL2 »

ZeerPrivé schreef:
15 okt 2023 08:56
Ben ook wel benieuwd wat TS dan nu betaalt voor internet.
De TS betaald op het moment E 27,65 per maand voor Internet.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik zit nu bij Ziggo met TV en Internet (500/50) en bij Vodafone met 3 mobiele abonnementen (onbeperkt bellen en SMS'en en 200 GB data voor de 3 abonnementen samen). Over Ziggo en Vodafone heb ik technisch verder geen klachten. Klantenservice is bij beide goed bereikbaar en eigenlijk werkt alles ook goed en betrouwbaar. Door combinatie kortingen en speciale kortingen zolang de abonnementen lopen vallen de kosten ook mee.
Wel kijk ik regelmatig of het goedkoper kan. Zeker nu Odido agressief reclame maakt en er sinds een paar maanden ook bij mij voor het huis zo'n stukje glasvezel uit de grond steekt.
Maar als ik de normale prijzen bekijk met de normale (combinatie) kortingen (en dus niet de actie prijzen van 6 maanden) en ook met dezelfde mogelijkheden (want dan blijkt dat wat bij Ziggo standaard is bij anderen extra kost) dan ben ik bij iedere andere provider nog steeds duurder uit.
En blijkbaar ben ik niet de enige want bij mij in de buurt blijven de stukjes glasvezel uit de grond steken en worden ze bijna niet de huizen in gebracht.

yvonne_909
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2023 09:54

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door yvonne_909 »

@Dirkie: Bij mij is glasvezel al wel doorgetrokken titel in de meterkast omdat ze dat gratis deden.
Ik maak echter geen gebruik van omdat het mij te duur is en geen enkel voordeel oplevert. En zo zal het ongetwijfeld bij veel meer mensen zijn, kabeltje wel netjes weggewerkt maar geen werkende aansluiting.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

https://tweakers.net/nieuws/214600/klan ... 4qcVZ4_IUI

Dan maar horen voor vele dat het kopernetwerk niet uitgezet gaat worden.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door BreejKC »

@Dirkie. Ik bevind me in min of meer dezelfde situatie. ZIGGO Internet 500/50 en tv. Mobiele telefonie 2 abonnementen + 1 Data-only abonnement bij KPN. De KPN glasvezelkabel is recent aangesloten in mijn meterkast.

Door die recent verhoogde snelheden bij ZIGGO kun je met het internet 1 stap terug gaan en krijg je 200/20, genoeg voor een woonhuissituatie. Tv blijft hetzelfde, zegt de klantenservice. Dat scheelt ook weer in de maandelijkse prijs bij ZIGGO.

Bij KPN heb ik een "oud" mobiel abonnement met heel veel extra's in internetcapaciteit, op één abonnement. Dat deel ik maandelijks (automatisch) met de overige twee abonnementen. Daarop krijg ik al een leuke combi-korting.

Krijg ik een leuke totaalaanbieding van KPN, dus glasvezel bij de mobiele telefonie, dan krijg je een aantrekkelijke starterskorting gedurende 6 maanden. Bel dan ZIGGO. Om klanten te behouden willen die, ondanks dat je met internetsnelheid misschien omlaag gaat, ook nog wel eens een extra korting voor een bepaalde periode geven.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door BL2 »

Onkruid71 schreef:
17 okt 2023 09:57
https://tweakers.net/nieuws/214600/klan ... 4qcVZ4_IUI

Dan maar horen voor vele dat het kopernetwerk niet uitgezet gaat worden.
Precies de reden waarom dit topic geopend is. Heel Nederland opengraven kost vele, vele miljoenen, en dat zal betaald moeten worden door een (verplichte) overstap naar glasvezel. Mede omdat er nu massaal wordt geïnvesteerd en er relatief amper mensen vrijwillig overstappen....

charlybo
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2017 11:50

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door charlybo »

Het is onjuist dat KPN-klanten meer moet betalen wanneer een aansluiting omgezet wordt naar glasvezel. Dat gebeurt gratis, behalve in de buitengebieden, maar daar legt KPN Netwerk zelf doorgaans geen glasvezel aan en laat het vaak over aan lokale glasvezelaanbieders. Wanneer de glasvezelkabel je huis is ingevoerd worden bestaande KPN-internetabonnementen "automatisch" omgezet van koper naar glasvezel zonder extra kosten. Vaak gebeurt dat door een het toesturen van een doe-het-zelf-pakket, maar als je wilt kan er ook een monteur langskomen.
Het kan zijn dat je verleid word om een ander (duurder) abonnement af te sluiten als je glasvezel krijgt maar daar hoef je niet in te trappen.
Hoe dat zit bij andere providers die diensten leveren over de glasvezel van KPN Netwerk of Glaspoort (samenwerking van ABP en KPN) weet ik niet; wellicht dat die wel proberen er een slaatje uit te slaan.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:
14 okt 2023 21:53
Ziggo en Odido zijn nog grotere rampen dan KPN. Het kastje van Ziggo zuipt trouwens stroom, die van KPN gebruikt bijna niets. Ook een factor om mee te nemen in de overweging. Van Odido weet ik het niet.

Maar ik zit dus ook al te denken aan een hotspot via de telefoon. Zo heel vaak kijk ik ook geen tv. Zit wel veel achter de laptop, maar om nou te zeggen dat ik er zoveel zinnige dingen op doe, neuh...
Eind september overgestapt van Tweak ( ook genoeg over te vinden maar ikzelf geen problemen ) naar eerst Tmobile ( gingen samenwerken met Tweak ) en werd toen Odido.
Totaal geen problemen met overstap. Uurtje zonder internet gezeten,

10 maanden voor 30,- pmnd daarna 45,- maar krijg vooraf voorstel.

Bevalt prima tot nu toe. Wifi 6 modem welke maar liefst 1100MB haalt via WIFI....ongelooflijk retesnel.


Er zullen over iedere provider wel wat te klagen zijn. Maar ikzelf en buurtgenoten zijn uitermate tevreden !

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

BreejKC schreef:
17 okt 2023 10:12
@Dirkie. Ik bevind me in min of meer dezelfde situatie. ZIGGO Internet 500/50 en tv. Mobiele telefonie 2 abonnementen + 1 Data-only abonnement bij KPN. De KPN glasvezelkabel is recent aangesloten in mijn meterkast.

Door die recent verhoogde snelheden bij ZIGGO kun je met het internet 1 stap terug gaan en krijg je 200/20, genoeg voor een woonhuissituatie. Tv blijft hetzelfde, zegt de klantenservice. Dat scheelt ook weer in de maandelijkse prijs bij ZIGGO.

Bij KPN heb ik een "oud" mobiel abonnement met heel veel extra's in internetcapaciteit, op één abonnement. Dat deel ik maandelijks (automatisch) met de overige twee abonnementen. Daarop krijg ik al een leuke combi-korting.

Krijg ik een leuke totaalaanbieding van KPN, dus glasvezel bij de mobiele telefonie, dan krijg je een aantrekkelijke starterskorting gedurende 6 maanden. Bel dan ZIGGO. Om klanten te behouden willen die, ondanks dat je met internetsnelheid misschien omlaag gaat, ook nog wel eens een extra korting voor een bepaalde periode geven.
Heb al heel lang een oud speedlinq accout :lol: :lol: :lol: en dat is overgenomen door Telfort en daarna KPN, draai dus op een oud contract en geen haar op mijn hoofd wat gaat rammelen hieraan. Er ligt glasvezel en van Regge en Delta. Mijn slimme meter is uiteindelijk ook voor noppes aangeleverd.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
17 okt 2023 00:22
ZeerPrivé schreef:
15 okt 2023 08:56
Ben ook wel benieuwd wat TS dan nu betaalt voor internet.
De TS betaald op het moment E 27,65 per maand voor Internet.
Vreemd, het goedkoopste DSL abonnement dat ik kan vinden is € 32,50. Maar goed, als jij nu € 27,50 betaalt, ga je voor het goedkoopste glasvezel abonnement dus € 15,- meer betalen, dat is geen 'tientjes meer' zoals jij in de OP schrijft.

Je mag natuurlijk altijd hopen, maar kan kort of lang duren, het gaat gewoon verdwijnen.

Plaats reactie