LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Paul_55
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2013 16:56

KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door Paul_55 »

KPN is bezig met het gefaseerd introduceren van een nieuwe interface voor webmail. Het resultaat vind ik bedroevend slecht: erg onhandig in het gebruik en veel technische problemen. Op het KPN Forum is er een groeiend aantal klachten. Zijn hier ook KPN-klanten die problemen hebben met de nieuwe KPN webmail?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door devious »

neen, maar zoals altijd lijkt een verandering weer eens op tegenstand te stuiten. Vernieuwing is niet slecht hoor, je moet er alleen ff aan wennen.. :mrgreen:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door Har06 »

devious schreef:neen, maar zoals altijd lijkt een verandering weer eens op tegenstand te stuiten. Vernieuwing is niet slecht hoor, je moet er alleen ff aan wennen.. :mrgreen:
Ts heeft een vraag over z,n probleem met KPN, vlg Devious moet hij/zij er maar aan wennen :oops:

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door sadfly »

Welkom bij de vooruitgang, zit niet bioj KPN. maar weet dat vooruitgang vaka een achteruitgang betekent. soms wen je er ana. maar vaka moet je er omheen werken of een andere oplossing bedenken. Ze denken tegenwoordig niet meer na ove rgebruiksvriendelijkheid, die is bij vernieuwingen vaka ver te zoeken. Een enkele uitzondering daar gelaten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door olaf79 »

Verbaasd me niks hoor. KPN maakt bijna nooit dingen beter, eerder slechter. Prutsers zijn het.

Paul_55
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2013 16:56

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door Paul_55 »

@devious: Aan dingen die niet werken is het lastig wennen :wink: . Ik heb geen bezwaar tegen veranderingen, wel als het verslechteringen zijn. Het gaat om een combinatie van een hele rits technische problemen (waardoor bepaalde functies/mogelijkheden niet werken) en praktische problemen die de 'oude' interface niet had. Op een tablet is de interface vaak helemaal niet werkbaar :( . Daarnaast is de interface inherent onveilig, omdat je een bericht moet openen om het te kunnen verwijderen.
Alles wijst erop dat de nieuwe interface nog niet uitontwikkeld is (zelfs als betaversie versie is-ie slecht) en onvoldoende getest is.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Paul_55 schreef:@devious: Aan dingen die niet werken is het lastig wennen :wink: . Ik heb geen bezwaar tegen veranderingen, wel als het verslechteringen zijn. Het gaat om een combinatie van een hele rits technische problemen (waardoor bepaalde functies/mogelijkheden niet werken) en praktische problemen die de 'oude' interface niet had. Op een tablet is de interface vaak helemaal niet werkbaar :( . Daarnaast is de interface inherent onveilig, omdat je een bericht moet openen om het te kunnen verwijderen.
Alles wijst erop dat de nieuwe interface nog niet uitontwikkeld is (zelfs als betaversie versie is-ie slecht) en onvoldoende getest is.
En wat verwacht je nu van je bericht op dit forum?

Je vraag of er KPN-klanten zijn die problemen hebben met de nieuwe KPN webmail beantwoord je zelf al met de mededeling dat er op het KPN forum een groeiend aantal klachten zijn. Dat lijkt mij dan ook het geschikte forum er voor, dus wat doet het er dan toe als iemand hier ook problemen heeft?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door ciske »

Paul_55 schreef:@devious: Aan dingen die niet werken is het lastig wennen :wink: . Ik heb geen bezwaar tegen veranderingen, wel als het verslechteringen zijn. Het gaat om een combinatie van een hele rits technische problemen (waardoor bepaalde functies/mogelijkheden niet werken) en praktische problemen die de 'oude' interface niet had. Op een tablet is de interface vaak helemaal niet werkbaar :( . Daarnaast is de interface inherent onveilig, omdat je een bericht moet openen om het te kunnen verwijderen.
Alles wijst erop dat de nieuwe interface nog niet uitontwikkeld is (zelfs als betaversie versie is-ie slecht) en onvoldoende getest is.

Wie weet , komt er nog een KPN medewerker hier.

Paul_55
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2013 16:56

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door Paul_55 »

Harrie Kierie schreef:En wat verwacht je nu van je bericht op dit forum?
Verschillende forums (of fora) bedienen verschillende doelgroepen. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat op dit forum ook KPN-klanten zijn die problemen ondervinden met de nieuwe webinterface, maar die niet op het KPN Forum komen. Mij bericht was bedoeld om dat te peilen. "Samen staan we sterk", dat idee.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Paul_55 schreef:Mij bericht was bedoeld om dat te peilen. "Samen staan we sterk", dat idee.
Is dat wel eens gelukt bij KPN, of überhaupt bij een bedrijf dat een vernieuwing doorvoert?

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

olaf79 schreef:Verbaasd me niks hoor. KPN maakt bijna nooit dingen beter, eerder slechter. Prutsers zijn het.
Dan zal je wel blij zijn dat het binnenkort verkocht wordt. Kan de nieuwe eigenaar meteen als die prutsers ontslaan.

MarianneU
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2013 23:14

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door MarianneU »

Wat is dat amateuristisch en klant-onvriendelijk:
=Ik kan mijn mails helemaal niet meer via Internet op mijn iPhone lezen -
het scherm is niet te bewegen en lang niet alles staat in beeld.
=Bovendien moet je een mail openen met alle risico's vandien als je het wilt verwijderen.
Denken ze er niet bij na????

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door olaf79 »

MarianneU schreef: Denken ze er niet bij na????
Nee!
KNP = Koninklijke Nationale Prutsbende,

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door olaf79 »

PeterW1572 schreef:
olaf79 schreef:Verbaasd me niks hoor. KPN maakt bijna nooit dingen beter, eerder slechter. Prutsers zijn het.
Dan zal je wel blij zijn dat het binnenkort verkocht wordt. Kan de nieuwe eigenaar meteen als die prutsers ontslaan.
Ik heb totaal geen emoties bij het al dan niet verkopen van KPN. Dat die bende nog wat waard is komt omdat ze een netwerk hebben dat ze gratis gekregen hebben maar ooit betaald is door de belastingbetaler.

tjdoeve
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2013 09:47

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door tjdoeve »

Sinds de vernieuwing van KPN Outlook hebben wij voortdurend problemen met de mail-verwerking.
1. Automatische Beantwoording van mail komt terug als R-, RR- en RRR berichten, waardoor de mailbox binnen de kortste keren vol loopt.
2. Het openen van de mailbox verloopt uiterst traag of loopt vast. Resetten helpt niet.
3. Het openen van de mappen in de mailbox verloopt eveneens traag of gaat gepaard met vastlopers.
4. Het verwijderen van berichten is omslachtig en vertoont problemen waardoor het programma vastloopt.

Het trieste is dat de KPN blijkbaar niet bij machte is om deze en mogelijk nog meerdere klachten binnen afzienbare tijd te verhelpen.

tjdoeve
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2013 09:47

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door tjdoeve »

Ik kan me volledig vinden in het onderstaande bericht van Paul_55:
Aan dingen die niet werken is het lastig wennen. Paul en wellicht velen met hem hebben geen bezwaar tegen veranderingen, wel als het verslechteringen zijn.
We worden geconfronteerd met een tal van technische problemen (waardoor bepaalde functies en mogelijkheden niet werken) en praktische problemen die de 'oude' interface niet had. Op een tablet is de interface niet werkbaar en onveilig, onder meer omdat een geselecteerd bericht niet meteen verwijderd kan worden zonder dat het geopend wordt. Het bericht wordt namelijk meteen al geopend zodra het aangevinkt wordt.

Is het zinvol om collectief vermindering op ons abonnementsgeld te eisen bij de KPN zolang ze deze dienst niet naar behoren kunnen leveren?!

Paul_55
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2013 16:56

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door Paul_55 »

@MarianneU, @tjdoeve: Het getob duurt nu al weken en KPN beperkt zich tot de mededeling dat klachten woorden doorgegeven aan het ontwikkelteam. Een meer inhoudelijke reactie, bv. aan welke problemen gewerkt wordt en wanneer er oplossingen beschikbaar zijn, blijft uit. Buitengewoon treurig. Collectieve actie is altijd aan te bevelen, maar het loopt hier niet echt storm met het aantal klachten. Op het KPN-forum is dat wel anders, maar dat heeft tot nu toe helaas nog geen effect gehad.

E. de Jong
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2013 21:33

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door E. de Jong »

Besten, onderhand ben ik het beu wat betreft de vernieuwde interface van webmail. Begin juni kreeg ik het 'voorrecht' om er mee te werken. Heb veel problemen doorgegeven aan KPN waar men verbaasd reageerde: meneer er zijn geen problemen.... ik noem enkele punten die ik doorgegeven heb:

- inloggen: regelmatig 2 keer inloggen ipv één keer gebruikersnaam en wachtwoord: inderdaad probrllempje wordt doorgegeven aan de leverancier
- handtekening bij reply: wordt onderaan de mail gezet ipv bovenaan: inderdaad geven we door
- aanmaken van mappen: kan niet meer bij Postvak In maar moet een nieuwe map aangemaakt worden bij Mijn Mappen: inderdaad wordt doorgegeven
- het naam geven aan een nieuwe map bij Mijn Mappen is niet mogelijk want de mappen worden genummerd ipv naam map - 0 etc: inderdaad wordt doorgegeven
- het selecteren van een tekst/verplaatsen van tekst in de mail is niet mogelijk: inderdaad wordt doorgegeven
- de handtekening heeft twee liggende streepjes waar zijn die voor nodig: inderdaad een probleem wordt doorgegeven
- de aanpassingen bij Instellingen worden niet bewaard, bv het automatisch opslaan van conceptmails, inderdaad wordt dit door het team opgepakt
- bij langer dan 5 minuten werken in de mail gebeurd het regelmatig dat je wordt uitgelogd, en de tekst is dan niet in Concepten bewaard: u hebt gelijk wordt besproken met de leverancier
- het overnemen van e-mailadressen van uit een andere mail en die toevoegen aan je conceptmail wordt niet geaccepteerd: dit hebben wij ook geconstateerd wordt besproken

ik stop met het opnoemen van de problemen en heeft niets te maken met wennen aan veranderingen, inmiddels staat mijn naam bij reageren op 15 maal vanaf juni en heeft nog niet tot oplossende resultaten
geleid en heb inmiddels ook al een vaste medewerker als aanspreekpunt want men wil voorkomen dat ik alles voor de zoveelste keer moet vertelllen en uitleggen.

Het is een drama, ondermaats en er wordt niet geluisterd en men is niet bang voor reacties via Radar heeft men aangegeven: alle gebruikers van KPN Webmail verenigt u en .........

Engbert de Jong

gewoonanja
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2013 00:40

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door gewoonanja »

Vanaf begin hebben wij kpn webmail en waren we zeer tevreden.
Sinds de vernieuwing deze zomer echter niet meer.
Mail opent zeer traag, alles moet bevestigd worden; of je wilt verwijderen of je uit wilt loggen enz.
concepten kun je niet meer gebruiken.
Geen verbetering deze vernieuwing.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door bprosman »

alles moet bevestigd worden; of je wilt verwijderen of je uit wilt loggen enz.
Er zullen wel de nodige digibeten geklaagd hebben dat het systeem 'zonder bevestiging te vragen....'
Als je in Linux/Unix vraagt bestanden (of desnoods je hele schijf) leeg te mikken doet ie dat gewoon.

Pas tijdens de introductie van DOS/Windows zijn de vragen gekomen van "Bent u zeker dat...?", "Weet u het ECHT helemaal zeker ?", "Heel , heel zeker ?" , "dan gooi ik nu OmasFoto.jpg" weg.

Gewoon om gebruikers tegen zichzelf in bescherming te nemen en de helpdesk te ontlasten.

Gesloten