LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lage signaal internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
johankazza
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jan 2010 22:13

lage signaal internet

Ongelezen bericht door johankazza »

Beste mensen
Ik heb een kleine probleem e ik hoop dat iemand een advies kan geven.
Ik ben net verhuisd en ik heb alles in 1 pakket van ziggo besteld. Het doet prima. Daarnaast heb ik een wireless router/adapter van belkin( G 802.11 gr). Helaas heb ik op de tweede verdieping bijna geen signaal. Ik kan de router niet verplaatsen( bv naar de eerste etage) omdat ik een kabel internet heb en de aansluiting ligt op de begane grond.

Heeft iemand een oplossing voor deze probleem.
Mvg,
johan

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

2e verdieping hoor je toch eigenlijk nog wel signaal te hebben. is het een huis met veel beton? Een optie kan zijn door de router toch te verplaatsen, en dan een fysieke draad leggen naar boven.

Of je moet een nieuwe router kopen met een groter bereik, al is dit ook geen garantie

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door tennis »

Heb je de Belkin nieuw gekocht ?

Zelf heb ik geen hoge dunk van de Belkin, want ook bij mij was het een zootje.
Heb nu een Netgear, waar ik heel tevreden ben.
Bij een kennis een Linksys geïnstalleerd, werkt ook goed.
Misschien kan je van een kennis een andere router lenen, om te testen!
suc6

stofzuigertje

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Verplaatsen modem.
Als je deze 1 meter verplaats kan het zijn dat hij dan wel tussen het beton ijzer door de zolder kan vinden.
Ook dit modem onder de meestal houten trap zetten is mogelijk, dus naar boven hoeft niet, gewoon andere plek in woonkamer zoeken.

Ook zou je kunnen kijken of je via de leiding van de CV thermostaat een extra ADSL kabel kunt trekken dus als daar ruimte in pijp is?
Thermostaat is meestal woonkamer en ketel op zolder dus kom je een heel eind...

johankazza
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jan 2010 22:13

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door johankazza »

Is een signaal verstereker iets voor me en welke

Wim Frens
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2010 17:52

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door Wim Frens »

U heeft een 1GB router nodig !

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door tennis »

Wim Frens schreef:U heeft een 1GB router nodig !
Kan je dit wat nader verklaren, wat dit is?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Heeft dat niet alleen te maken met hoeveelheid data dat ie aankan.. volgens mij niet zozeer met de sterkte van de router. Een optie is een sterkere router te kopen, al zijn die wel duurder

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door tennis »

Pindakaaspotje schreef:Heeft dat niet alleen te maken met hoeveelheid data dat ie aankan.. volgens mij niet zozeer met de sterkte van de router. Een optie is een sterkere router te kopen, al zijn die wel duurder
Dat dacht ik toch ook.

Er zijn routers met meerdere antennes en ook speciale antennes !

Wim Frens
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2010 17:52

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door Wim Frens »

@tennis als je niet weet wat 1 GB router is, beperk je dan tot je dagelijkse opmerkingen hier en sta mensen fatsoenlijk te woord in plaats van iedereen af te katten. Spaar zegeltjes of ga vissen ik ben jouw houding net zoals anderen helemaal zat :twisted:

bavarian
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:07

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door bavarian »

Helemaal mee eens wat een hark is dat die tennis :roll:

potgieter

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door potgieter »

Niet op reageren op zulke figuren is de beste remedie gaat ie vanzelf weer (s)tennissen :|

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door Roeltej »

Wim Frens schreef:@tennis als je niet weet wat 1 GB router is, beperk je dan tot je dagelijkse opmerkingen hier en sta mensen fatsoenlijk te woord in plaats van iedereen af te katten. Spaar zegeltjes of ga vissen ik ben jouw houding net zoals anderen helemaal zat :twisted:
Leuk dat je router 1gbit is, wat heeft de topicstarter eraan... hij wil alleen een sterker draadloos signaal, of zn router nu 10mbit, 100mbit of 1gbit doorgeeft maakt in dit geval weinig uit. Behalve dan als hij 100+mbit internetverbinding heeft.

Verder is het antwoord 'je moet een 1gbit router hebben!' wel erg kort door de bocht, zonder verdere info over het hoe en waarom...

Beste is bekabeld netwerk, probeer anders je huidige router een beetje te verplaatsen/draaien, evt een andere router te lenen om te kijken of dat beter werkt. En evt een range-expander te gebruiken die je op de tussenverdieping zet.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door tennis »

Roeltej schreef:
Wim Frens schreef:@tennis als je niet weet wat 1 GB router is, beperk je dan tot je dagelijkse opmerkingen hier en sta mensen fatsoenlijk te woord in plaats van iedereen af te katten. Spaar zegeltjes of ga vissen ik ben jouw houding net zoals anderen helemaal zat :twisted:
Leuk dat je router 1gbit is, wat heeft de topicstarter eraan... hij wil alleen een sterker draadloos signaal, of zn router nu 10mbit, 100mbit of 1gbit doorgeeft maakt in dit geval weinig uit. Behalve dan als hij 100+mbit internetverbinding heeft.

Verder is het antwoord 'je moet een 1gbit router hebben!' wel erg kort door de bocht, zonder verdere info over het hoe en waarom...

Beste is bekabeld netwerk, probeer anders je huidige router een beetje te verplaatsen/draaien, evt een andere router te lenen om te kijken of dat beter werkt. En evt een range-expander te gebruiken die je op de tussenverdieping zet.

Gelukkig is er iemand, die mij de worden uit de mond haalt.
@Wim Frens

Lees eens, wat er hier geschreven wordt en wat TS heeft gevraagd:
Geen signaal op de tweede verdieping!
Als je slimmer bent als ik, dan moet je de 1 GB router aan TS geven, dat hij eindelijk signaal heeft !
Dus wat wil toch van mij Trol?

Wim Frens
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2010 17:52

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door Wim Frens »

Aangezien TS een alles-in-1 abonnement van Ziggo heeft en een router die niet voldoet aan de eisen van Ziggo zou dit het probleem kunnen oplossen.

"Premium router € 99

Supersnel en goed beveiligd draadloos internetten. Met de premium router kun je optimaal genieten van de hoge snelheden die Ziggo aanbiedt.
Bestel

Voordelen

* Hoge internetsnelheden vergen veel van een draadloze router en daarom is deze uitstekende Premium router met Wireless N-technologie verplicht bij de pakketten Alles-in-1 Plus, Alles-in-1 Extra en Internet Z3.
* Draadloze verbindingssnelheid tot 300Mbps
* Verkrijgbaar bij Alles-in-1 Basis, Internet Z1 en Internet Z2.

Zelf heb ik een D-link router en had hetzelfde probleem als TS door deze router is het probleem hier opgelost :D

"Specificaties en afbeeldingen
Merk en Type
Merk D-Link
Type DIR-655 Draadloze N Gigabit-router
Eerste prijsvermelding zondag 11 maart 2007
Draadloos
Wifi Snelheid 300Mbps
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Antenne) R-SMA

Verder heb ik door een installateur via een kabel en een splitter de modem aangesloten in de meterkast en heb boven voldoende signaalsterkte.
Laatst gewijzigd door Wim Frens op 04 mei 2010 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Harry De Dekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 mei 2010 01:22

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door Harry De Dekker »

TS heeft een belkini router (G 802.11gr) dus ongeschikt voor het abbonnement wat hij heeft.

Wim Frens maakt dat duidelijk en wordt gekraakt door medeforummers, dat is toch niet de bedoeling maar TS kan zijn probleem oplossen door een andere router aan te schaffen en daar gaat het toch om :!:

De router DIR-655 gebruikt de Xtreme N Gigabit-technologie die een draadloze overdrachtssnelheid tot 14 keer hoger dan die van het netwerk 802.11g geeft. Dit procédé opent het gebruik van talrijke toepassingen die een hoge snelheidsaansluiting vereisen, zoals VoiP telefonie en Internettelevisie, of netwerkspellen. Het geheel van uw gegevens en uw aansluitingen wordt op efficiënte wijze dankzij WEP, WPA en WPA2 coderingsystemen beschermd. De DIR-655-router heeft eveneens 4 Gigabit Ethernetpoorten, om aansluitingen tussen verschillende gebruikers te delen. De WiFi DIR-655-router maakt het mogelijk om over een snel en krachtig draadloos netwerk te beschikken, dat voor alle soorten toepassingen geschikt is.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door tennis »

Hele pagina 2 verdwenen?

D2Freak31
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:08

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door D2Freak31 »

Wim Frens schreef:U heeft een 1GB router nodig !
Nee hoor, ten eerste zijn er geen 1 GB wireless routers (wel 1GB routers met Wireless N)
Ten tweede, als er geen signaal doorkomt bij de 2de verdieping maakt de snelheid van het wireless gedeelte ook niet uit. Beter is het, indien mogelijk, te kiezen voor de bedrade optie.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door tennis »

D2Freak31 schreef:
Wim Frens schreef:U heeft een 1GB router nodig !
Nee hoor, ten eerste zijn er geen 1 GB wireless routers (wel 1GB routers met Wireless N)
Ten tweede, als er geen signaal doorkomt bij de 2de verdieping maakt de snelheid van het wireless gedeelte ook niet uit. Beter is het, indien mogelijk, te kiezen voor de bedrade optie.

Dit had ik ook vermeld, maar pagina 2 is helaas gewist.
Tevens heb ik TS geadviseerd om een andere router te lenen bij een kennis, om te testen.
Wim Frens kan niet tegen kritiek en heeft zich teruggetrokken met zijn account!

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: lage signaal internet

Ongelezen bericht door Radar »

We hebben in dit topic berichten verwijderd omdat de gedragsregels werden overtreden.

Gesloten