LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP Reageer niet op mails die zo zijn aangemaakt..

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
clouseau
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 nov 2005 00:13

LET OP Reageer niet op mails die zo zijn aangemaakt..

Ongelezen bericht door clouseau »

Afgelopen week kreeg ik weer diverse verzoeken van Het net of Visa om mijn gegevens via mail door te geven. Echter volgens mij komen de mailtjes niet van Het Net of Visa vandaan. Geef nooit via een E-mail je gegevens door, immers het kan spam zijn en zo krijgen andere uw gegevens. LET DUS OP en REAGEER NIET !!
Gr Jack

De Mail die ik van morgen kreeg.

Beste gebruiker HetNet.
Ik dank U voor het gebruik van Uw Hetnet.nl internet account. Als onderdeel van onze voortdurende inspanningen om een hoger niveau van dienstverlening, zijn wij blij u te kunnen mededelen dat we een upgrade van uw e-mail account beschikbaar hebben, uw account dient opnieuw ge-reactiveerd te worden bij ons. Om uw account te reactiveren met ons, moet u onmiddellijk antwoorden op deze e-mail.
Geef uw account gegevens zoals gevraagd hieronder.

Voornaam:
Familienaam:
Gebruiker Name/ID:
Wachtwoord:
Typ Wachtwoord opnieuw:
Telefoneer aantal

U bent verplicht om dit te doen v??r de eerstvolgende 48 uur na ontvangst van deze e-mail of uw account zal worden gewist en wordt ge-deactiveert van onze database.
P.S.: Je zal een E-mail bericht ontvangen om een nieuwe activatiecode aan je Email-ID te bieden in de komende zeven (7) werkdagen voor veiligheidredenen.Het is ook relevant, dat het onze primaire zorg is voor onze klanten en voor de beveiliging van hun bestanden en data.

Uw account kan ook worden gecontroleerd met behulp van de onderstaande link:
https://webmail.hetnet.nl/mail/logon.asp

Dank u voor het gebruik van Hetnet.nl.

clouseau
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 nov 2005 00:13

Re: LET OP Reageer niet op mails die zo zijn aangemaakt..

Ongelezen bericht door clouseau »

De mail van Visa.

Geachte Heer/Mevrouw,

Het is tot op heden gebleken dat uw creditcard rekening
geupdate dient te worden.Ten gevolge hiervan, hebben
wij uw creditcard rekening beperkt totdat u uw creditcard
gegevens volledig update en bevestigt.

Om uw identiteit te bevestigen en uw rekeningsbeperking
te verwijderen KLIK HIER http://www.contactpro.com

Niet reageren is mijn antwoord op dit soort mailtjes, laten wij slimmer zijn dan zij.

Gr Jack

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: LET OP Reageer niet op mails die zo zijn aangemaakt..

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Dank je voor de waarschuwing, alleen jammer dat je ze niet kan antwoorden
zonder op de link te klikken.
Had je ze kunnen bedanken voor het meedenken in je beurs, want als je op je creditcard veel minder ruimte hebt, is dat goed voor je bankrekening, want dan geef je minder uit. Hadden ze nog even niet over nagedacht de sjoemelaars. :mrgreen:

stofzuigertje

Re: LET OP Reageer niet op mails die zo zijn aangemaakt..

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie op de website www.hetnet.nl dit bericht per 1 november ook staan...
maar ik zou langere tijd willen voor overzetten mail adressen...

Ik kijk maar 1x per maand naar provider adres omdat G mail voor dagelijks gebruik.
Ook wachtwoorden zijn niet altijd bekend en moeten soms eerst opgevraagd worden dus ik zou tenminste 2 à 3 maanden redelijk vinden.

Wel zie ik dat het Goedkopere Het Net er niet meer is....
Dus hoe jaag je oude vaste klanten weg?

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: LET OP Reageer niet op mails die zo zijn aangemaakt..

Ongelezen bericht door tampie74 »

Het zou zo ie zo dom zijn om op zulk soort mailtjes uberhaubt te reageren. Zelfs niet op antwoorden, want zo bevestig je je e-mail adres al voor nog meer spam. En deze mailtjes komen zo vaak voor, en toch lopen zoveel mensen nog in zo'n val. En geven ze alles. Zodat je al je gegevens kwijt bent. Dit doen ze namelijk om zo te hacken. Dit gebeurd ook wel eens bij de banken om zo je gegevens te achterhalen. En wie daar dan niet op let is zo zijn gegevens kwijt.

1 goede tip reageer nooit.

laborra
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:46

Re: LET OP Reageer niet op mails die zo zijn aangemaakt..

Ongelezen bericht door laborra »

Het is inderdaad jammer dat je er niet op kunt reageren, ik zou ze willen aanraden om een cursus Nederlands te volgen, afgaande op de mail die ik vandaag ontving:

Geachte Geachte klant,

U heeft onlangs gestart verificatie van een bestaand e-mailadres. Om te controleren of je eigen
dit e-mailadres, beantwoordt deze mail met uw gebruikersnaam en wachtwoord in om [email protected].

Verificatie van uw e-mailadres zorgt ervoor dat u veilig kunt uw account ophalen
informatie indien uw wachtwoord kwijt of stolen.It is belangrijk dat u reageren op deze e-mail onmiddellijk

Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Beantwoorden [email protected]


:roll:

waterweg60
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:14

Re: LET OP Reageer niet op mails die zo zijn aangemaakt..

Ongelezen bericht door waterweg60 »

Het bovenstaande bericht is van een buitenlanse site waar op een vertaal programma is op los gelaten! :wink:

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: LET OP Reageer niet op mails die zo zijn aangemaakt..

Ongelezen bericht door SirPeter »

Meestal is het een kwestie van logisch denken. Waarom zou een provider gebruikersnaam en wachtwoord van klanten willen weten. Ze weten het immers al.

Deze mailtjes zijn zo oud als het internet zelf. Zal helaas ook doorgaan zolang het nog niet verplicht is om een internet diploma's te halen voordat men op het internet mag surfen. ;)

stofzuigertje

Re: LET OP Reageer niet op mails die zo zijn aangemaakt..

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op www.hetnet.nl staat dat ze verdwijnen en straks alles KPN gaat heten....
Dus ik zou liever daar vragen of deze mail van hun is, en als er meerdere klachten komen zullen ze alle klanten waarschuwen.

Skep
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:46

Re: LET OP Reageer niet op mails die zo zijn aangemaakt..

Ongelezen bericht door Skep »

Je ziet toch ook wel dat zo'n bericht niet van een bedrijf komt. De opmaak klopt voor geen meter en het staat bol van de grammaticafouten.

Het feit dat er zoveel grammaticafouten instaan, maar geen spellingsfouten duidt er ook op dat het door een vertaalmachine is gehaald of dat iemand die de taal niet helemaal machtig is een woordenboek of synoniemensite heeft moeten raadplegen om het als zakelijk taalgebruik over te laten komen.

Gesloten