LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
cathand
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 aug 2012 17:55

Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door cathand »

Goedenavond allemaal,
Wij zijn al heel lang klant van ZIGGO, met het 3 in 1PLUS pakket, nu staan wij voor enkele veranderingen, zoals nieuwe TV/Tablet/Laptop, na een aantal malen gebeld.gemaild te hebben met een medewerkster van ZIGGO, kregen het bericht dat wij nog eventjes moesten wachten, dat ZIGGO bezig is de bestaande modems te veranderen voor een Wi-Fi modem, dat zal rond dec.jan.a.s. worden. oké dan wachten wij gewoon.

Vanmiddag waren wij in een speciaalzaak voor TV etc. deze verkoper vertelde ons dat wij naar ZIGGO moesten bellen, om de modem om te ruilen want wij zaten met een verouderde modem ?? zo gezegd zo gedaan, weer kregen wij te horen dat onze modem goed is voor ons pakket, en dat ZIGGO ons geen andere modem/router zend of omruild.?!
Wat wij ook vroegen, het antwoord bleef NEE !. U moet naar de MediaMarkt gaan en daar een router kopen! ?deze sluit u gewoon aan en voila kat in 't bakkie.....

wie heeft hier ook klachten over ?
m.vr.gr.

A.M.A.
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 jul 2012 09:07

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door A.M.A. »

Wij hebben ook een router/modem van Ziggo en daarachter onze eigen router geplaatst en als je met Ziggo belt, schakelen ze het router gedeelte van het modem ook nog voor je uit. Inderdaad kat in het bakkie :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je eenmaal klant bent bij een provider, doen ze niets meer voor je. Geen ander modem, ook al is de jouwe "antiek" en zit je al jaren bij Ziggo. Ze hebben die dingen echt wel op voorraad voor nieuwe klanten. Maar niet voor de bestaande loyale klanten die de meeste inkomsten voor Ziggo genereren.

Nieuwe klanten worden met lokkertjes over de streep getrokken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door nevermind »

Bob Schurkjens schreef:Als je eenmaal klant bent bij een provider, doen ze niets meer voor je. Geen ander modem, ook al is de jouwe "antiek" en zit je al jaren bij Ziggo. Ze hebben die dingen echt wel op voorraad voor nieuwe klanten. Maar niet voor de bestaande loyale klanten die de meeste inkomsten voor Ziggo genereren.

Nieuwe klanten worden met lokkertjes over de streep getrokken.
Ik hoor er andere geluiden.
In mijn kennissenkring zijn er al 6 mensen, welke door Ziggo een nieuw Modem/router hebben gekregen, i.v.m. een omruil actie.
Nieuwe klanten krijgen al de nieuwe Ubee modem toegestuurd.
In het geval van TS denk ik, dat er een miscommunicatie is.
Hier was het toch al duidelijk vermeld, en blijkbaar is TS pas rond deze tijd aan de buurt.
dat ZIGGO bezig is de bestaande modems te veranderen voor een Wi-Fi modem, dat zal rond dec.jan.a.s. worden. oké dan wachten wij gewoon.

A.M.A. schreef:Wij hebben ook een router/modem van Ziggo en daarachter onze eigen router geplaatst en als je met Ziggo belt, schakelen ze het router gedeelte van het modem ook nog voor je uit. Inderdaad kat in het bakkie :D

Dit begrijp ik niet, waarom gebruik je nog een aparte router, als je al een modem/router hebt?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door grun »

cathand schreef:Wat wij ook vroegen, het antwoord bleef NEE !. U moet naar de MediaMarkt gaan en daar een router kopen!
Jammer dat de modem niet kapot is, dan zou je wel probleemloos een nieuwe krijgen....

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door bprosman »

Jammer dat de modem niet kapot is, dan zou je wel probleemloos een nieuwe krijgen....
Inderdaad heeft Ziggo bij mij een defect modem (zonder Wifi) vervangen door een WiFi model omdat mijn modem kuren had ~2 weken geleden.
Op zich heel blij mee, maar moet er ook eerlijkheidshalve bijzeggen dat de losse Linksys router die ik al had een stuk beter presteert dus qua WiFi zit ik nog steeds daarop.
De monteur verteld dat kanaal 4 en 6 (waar hij default op uitgeleverd wordt) voorlopig niet gebruikt "mogen" worden ivm problemen.
om de modem om te ruilen want wij zaten met een verouderde modem ??
Welk modem heb je nu dan ?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door nevermind »

grun schreef:
cathand schreef:Wat wij ook vroegen, het antwoord bleef NEE !. U moet naar de MediaMarkt gaan en daar een router kopen!
Jammer dat de modem niet kapot is, dan zou je wel probleemloos een nieuwe krijgen....

Als TS nog niet aan de beurt is met de ruilactie, is het natuurlijk NEEN, behalve, als het modem stuk is. :wink:
dat ZIGGO bezig is de bestaande modems te veranderen voor een Wi-Fi modem, dat zal rond dec.jan.a.s. worden. oké dan wachten wij gewoon.
Als het modem nu als stuk gemeld wordt, denk ik, dat het dan nog een staartje krijgt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Voor 2 tientjes koop je een wifi router en ben je zelf nog eens volledig de baas of je draadloos netwerk (in zo'n door die je van je provider krijgt moet je maar afwachten hoe het werkt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door nevermind »

GJvdZ schreef:Voor 2 tientjes koop je een wifi router en ben je zelf nog eens volledig de baas of je draadloos netwerk (in zo'n door die je van je provider krijgt moet je maar afwachten hoe het werkt.

Waarom ben je dan niet baas met een modem/router van Ziggo?
In de router kan je nog zelf instellingen veranderen, net als bij een losse router! :shock:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor 2 tientjes koop je een wifi router en ben je zelf nog eens volledig de baas of je draadloos netwerk (in zo'n door die je van je provider krijgt moet je maar afwachten hoe het werkt.
De modems van Ziggo (Ubee) ben je ook volledig baas dit i.t.t. de KPN Nexperia's.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door Umad »

cathand schreef: Goedenavond allemaal,
Wij zijn al heel lang klant van ZIGGO, met het 3 in 1PLUS pakket, nu staan wij voor enkele veranderingen, zoals nieuwe TV/Tablet/Laptop, na een aantal malen gebeld.gemaild te hebben met een medewerkster van ZIGGO, kregen het bericht dat wij nog eventjes moesten wachten, dat ZIGGO bezig is de bestaande modems te veranderen voor een Wi-Fi modem, dat zal rond dec.jan.a.s. worden. oké dan wachten wij gewoon.
Prima. Alleen snap ik niet echt waarom de aanschaf van een televisie/tablet/laptop een aanleiding is om contact op te nemen met ziggo?
cathand schreef:Vanmiddag waren wij in een speciaalzaak voor TV etc. deze verkoper vertelde ons dat wij naar ZIGGO moesten bellen, om de modem om te ruilen want wij zaten met een verouderde modem ??
En de verkoper wist dat u een verouderd modem had omdat? Ik gebruik ook de docsis 3 van een +- 1,5 jaar geleden en die werkt nog prima. Dat wil niet meteen zeggen dat ie stokoud is. Zit er draadloos in? Nee gelukkig niet.
cathand schreef:zo gezegd zo gedaan, weer kregen wij te horen dat onze modem goed is voor ons pakket, en dat ZIGGO ons geen andere modem/router zend of omruild.?!
Wat wij ook vroegen, het antwoord bleef NEE !. U moet naar de MediaMarkt gaan en daar een router kopen! ?deze sluit u gewoon aan en voila kat in 't bakkie.....

wie heeft hier ook klachten over ?
m.vr.gr.
Dat "dat onze modem goed is voor ons pakket" lijkt me onzin. Nou ook niet direct. Misschien is de modem wel geschikt voor uw pakket, dat geloof ik want alles heeft tot nu toe gewerkt. Er staat op de ziggo site zelf dat de wireless modem alleen voor nieuwe klanten is.

Het hoeft niet zo moeilijk te zijn om hem even defect aan te melden. Vorige week was mijn modem ook stuk, de volgende dag zou er een monteur komen met een wireless modem. Gelukkig kon ik met een universele adapter de modem weer aan de praat krijgen waardoor ik niet zon ding in huis kreeg. Dus alleen de voedingskabel kapot, die hebben ze me ook toegestuurd. Kern van het verhaal, als het appraat defect is, is de kans heel groot dat hij word vervangen door een wireless.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door Umad »

bprosman schreef:
Voor 2 tientjes koop je een wifi router en ben je zelf nog eens volledig de baas of je draadloos netwerk (in zo'n door die je van je provider krijgt moet je maar afwachten hoe het werkt.
De modems van Ziggo (Ubee) ben je ook volledig baas dit i.t.t. de KPN Nexperia's.
En wie zegt ons dat ziggo er niet meer mee uitspookt of mee kan op afstand? Dat je een aantal instellingen zelf kunt aanpassen, whoopee. En dan?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door nevermind »

Umad schreef:
bprosman schreef:
Voor 2 tientjes koop je een wifi router en ben je zelf nog eens volledig de baas of je draadloos netwerk (in zo'n door die je van je provider krijgt moet je maar afwachten hoe het werkt.
De modems van Ziggo (Ubee) ben je ook volledig baas dit i.t.t. de KPN Nexperia's.
En wie zegt ons dat ziggo er niet meer mee uitspookt of mee kan op afstand? Dat je een aantal instellingen zelf kunt aanpassen, whoopee. En dan?
Heb je ook een voorbeeld, wat zij zouden kunnen doen, om de klant te pesten, of wat?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door bprosman »

En wie zegt ons dat ziggo er niet meer mee uitspookt of mee kan op afstand?

Gaan we de Har06 discussie weer krijgen ? :wink: . Ziggo kan je modem op afstand configureren en monitoren, let op.... voor we elkaar weer verkeerd begrijpen, ze kunnen NIET zien wat jij op het Internet uitspookt (in het modem). Lijkt me ook logisch, zij zijn eigenaar van het netwerk en verantwoordelijk voor de beschikbaarheid, als jouw modem die beschikbaarheid in gevaar brengt moeten ze hem (haar?) van het netwerk kunnen gooien.
Dat je een aantal instellingen zelf kunt aanpassen, whoopee. En dan?
Het kan voor gamers en server eigenaren nogal eens handig zijn om controle te hebben over je firewall poorten en port forwarding. Verder is het ook heel handig dat je voor je WiFi een ander kanaal kunt kiezen dan die 23 anderen bij je in de wijk die ook allemaal op het zelfde kanaal zitten.
De controle welke PC's toegang hebben tot je router (op MAC adres level).
Zo kan ik nog wel meer parameters opnoemen waar ik graag toegang toe heb.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door nevermind »

Verder is het ook heel handig dat je voor je WiFi een ander kanaal kunt kiezen dan die 23 anderen bij je in de wijk die ook allemaal op het zelfde kanaal zitten.
Inderdaad, dit is handig, maar dit geldt natuurlijk ook voor de andere providers.
Maar ook hier wordt weer iets in de wereld geroepen, wat helemaal niet zo is, en helemaal niet klopt.
TS wordt nog onzekerder gemaakt,zoals hij/zij al is. :wink:

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door Umad »

nevermind schreef:
Heb je ook een voorbeeld, wat zij zouden kunnen doen, om de klant te pesten, of wat?
Recent voorbeeld: Modem op afstand uitschakelen.
Kijken hoeveel apparatuur en wat voor apparatuur erachter hangt.
etc...

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door Umad »

bprosman schreef: Gaan we de Har06 discussie weer krijgen ? :wink: . Ziggo kan je modem op afstand configureren en monitoren, let op.... voor we elkaar weer verkeerd begrijpen, ze kunnen NIET zien wat jij op het Internet uitspookt (in het modem). Lijkt me ook logisch, zij zijn eigenaar van het netwerk en verantwoordelijk voor de beschikbaarheid, als jouw modem die beschikbaarheid in gevaar brengt moeten ze hem (haar?) van het netwerk kunnen gooien.
Nee hoor, geen moeilijke discussie. Maar ik heb het liever compleet in eigen beheer. Ze kunnen wel zien wat ik op internet uitspook, maar dat zal idd niet direct aan de modem/router liggen. Ik bedoel we kennen allemaal tegenwoordig de reclame van speedboten die je "opeens" ziet omdat je een aantal uren/dagen ervoor toevallig iets over speedboten zocht. (vervang speedboten door elk willekeurig onderwerp). Ja, dit doet google (o.a.) maar geeft aan dat sommigen meer weten over je internetgedrag dan ze eigenlijk zouden mogen weten.
bprosman schreef:Het kan voor gamers en server eigenaren nogal eens handig zijn om controle te hebben over je firewall poorten en port forwarding. Verder is het ook heel handig dat je voor je WiFi een ander kanaal kunt kiezen dan die 23 anderen bij je in de wijk die ook allemaal op het zelfde kanaal zitten.
De controle welke PC's toegang hebben tot je router (op MAC adres level).
Zo kan ik nog wel meer parameters opnoemen waar ik graag toegang toe heb.
[/quote]
Dat begrijp ik, ik bedoelde meer kun je alles instellen? En zijn er dingen die keihard ingesteld staan waar niets meer aan te veranderen is of die gevolgen hebben voor de verbinding als hiervanaf geweken word?? Kpn navolgelingetjes zeg maar.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door nevermind »

Umad schreef:
nevermind schreef:
Heb je ook een voorbeeld, wat zij zouden kunnen doen, om de klant te pesten, of wat?
Recent voorbeeld: Modem op afstand uitschakelen.
Kijken hoeveel apparatuur en wat voor apparatuur erachter hangt.
etc...

Welk voorbeeld?
Wordt dit gedaan om de klant te pesten, of waarom wordt het modem uitgeschakeld?
Tip:
Gebruik geen GSM meer, want er kan gelokaliseerd worden, waar je op het ogenblik bent!
Nog ander voorbeelden, er zijn genoeg.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:
Voor 2 tientjes koop je een wifi router en ben je zelf nog eens volledig de baas of je draadloos netwerk (in zo'n door die je van je provider krijgt moet je maar afwachten hoe het werkt.
De modems van Ziggo (Ubee) ben je ook volledig baas dit i.t.t. de KPN Nexperia's.
Is niet helemaal waar. Ziggo gaat binnenkort ook hun routers inzetten als publieke WIFI hotspots voor andere Ziggo klanten. Weliswaar op een apart kanaal en het zou niet ten koste moeten gaan van de bandbreedte die je krijgt, maar niemand kan nu garanderen dat het ook precies zo gaat werken zoals nu het plan is. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat er door een bug minder bandbreedte beschikbaar is, of (nog erger) dat "gasten" op jouw LAN terecht komen. Met een eigen router heb je dat probleem in ieder geval niet.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Modem van ZIGGO word niet omgeruild voor draadloos Wi-Fi

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Umad schreef:
nevermind schreef:
Heb je ook een voorbeeld, wat zij zouden kunnen doen, om de klant te pesten, of wat?
Recent voorbeeld: Modem op afstand uitschakelen.
Kijken hoeveel apparatuur en wat voor apparatuur erachter hangt.
etc...
Waarom zou een leverancier zijn klanten gaan pesten? Daar is geen enkele logische reden voor te verzinnen.

Gesloten