LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door Giliam »

Ik weet niet of dit de juiste plek is op dit forum om dit probleem te melden en er meer over te weten te komen, maar sowieso ben ik benieuwd of er meerdere gebruikers van Windows Live Messenger zijn met hetzelfde probleem. Of mensen die ooit dit probleem gehad hebben en hoe ze het hebben verholpen.

Dus ik ben op zoek naar de gouden oplossing. Dit probleem heb ik ook gemeld op 't Windows Live Solution Center (een helpdesk van Microsoft), maar daar helpen ze met niet echt verder op weg met de tips die ik krijg.

Het probleem is als volgt:
Ik krijg geen melding wanneer iemand mij toevoegt op msn en anderen krijgen geen melding als ik hen toevoeg.

Als reactie krijg ik dat ik een Contact Cache moet verwijderen en verschillende add-ons die zorgen voor extraatjes aan msn zoals Messenger Plus. Daarnaast moest ik de nieuwste versie van DirectX installeren en een update van Adobe Flashplayer.
Dit bovenstaande heb ik dus allemaal uitgevoerd, maar zonder enkel resultaat.

Bij microsoft blijven ze vol houden dat het probleem bij de gebruiker ligt en ze erkennen niet dat er een fout in het programma zit die het probleem veroorzaakt.

Als ik even google kom ik meer berichten tegen over hetzelfde euvel en ook op de helpdesk-site van Microsoft. Nu vraag ik me af waarom ze dan zelf geen actie ondernemen om Windows Live Messenger te onderzoeken?

Volgens mij lezen ze niet alle klachten, maar ze kijken er globaal overheen om het vervolgens te beantwoorden met zo'n standaard "copy en paste" reactie.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemd. Normaal gesproken, als iemand je toevoegt als contactpersoon, krijg je een soort pop-up waarin je aan kunt geven of je dat al dan niet wilt.

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door Giliam »

Nou, die melding krijg ik dus niet sinds korte tijd. En mijn contactpersonen krijgen er ook geen melding van als ik hen toevoeg.

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door Giliam »

Het heeft gewerkt om erachter heen te gaan bij Microsoft. Het probleem is tot nu toe verholpen.

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door killRdevil »

Messenger Plus: VERWIJDEREN, DIT BETREFT 1 GROOT VIRUS en is NIET van microsoft afkomstig, al wordt dit wel door Messenger plus beweert!!

Door dit gedonder met plus, kan het idd voorkomen dat er vreemde toeren komen bij messenger, messenger herkent jouw bedoelingen dan niet meer en ziet dan ook niet meer of jij mensen toevoegd of wordt toegevoegd door mensen...

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door tennis »

Giliam schreef:Het heeft gewerkt om erachter heen te gaan bij Microsoft. Het probleem is tot nu toe verholpen.
Hoe is het dan opgelost?

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door Giliam »

Ik ben zelf bezig geweest om de Contact Cache te verwijderen. Daarvoor moet je de verborgen bestanden zichtbaar maken en het mapje Contact Cache opzoeken.

Daarnaast heb ik Windows Live Messenger helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. En ook heb ik er MessengerPLUS voor moeten verwijderen.

Maargoed, ik kan nog niet met zekerheid zeggen dat het probleem nu voor 100% verholpen is. Het lijkt erop dat de één er wel melding van krijgt als ik hen toevoeg en de andere niet. Voor de zekerheid heb ik ze maar een mailtje gestuurd dat ik een nieuw msn-adres bezit zodat ze me vanaf die kant ook toe kunnen voegen als ze geen melding hebben gehad dat ik ze heb toegevoegd.

Heel irritant, maar Microsoft neemt niet de moeite dit probleem tot de bodem uit te zoeken.


Maar van het ene probleem met msn naar het andere. Als ik nu iemand toevoeg dan komt deze geblokkeerd in m'n lijst te staan terwijl ik ze nog nooit eerder in m'n lijst heb gehad. Dit heb ik ook al gemeld bij Microsoft maar die doen of hun neus bloed terwijl ik ook echt wel meerdere klachten kon lezen van mensen die hetzelfde hebben. Microsoft gaat niet serieus om met de klachten die ze krijgen en proberen ze op te lossen met een standaar COPY & PASTE reactie.



@ killRdevil: Een virus is het niet in ieder geval.
Het is allemaal wel leuk die extraatjes die je met PLUS krijgt, maar het beïnvloed wel het funtioneren van WLM.

Het volgende uitgevoerd:


1. contact cache verwijderen (Was vorige week al verwijderd. Is nu onvindbaar, dus zo goed als verwijderd)

2. Toolbars add-ons verwijderd. Ik had inderdaad Messenger Plus! Op m’n computer die de storing kan veroorzaken.

3. MSN opnieuw geïnstalleerd omdat ik deze voor de zekerheid had verwijderd.

4. DirectX: Link verwijst enkel naar de download voor Windows 7. En daar kom je niet ver mee met Windows XP.

Via een omweg DirectX voor XP gedownload. Juiste link: http://www.microsoft.com/downloads/deta ... layLang=nl

5. Controleer voor spyware of malware: ik heb een hele goede virusscanner die ik regelmatig laat lopen en die sowieso de spyware en mallware automatisch verwijderd.

6. Update Adobe Flash Player geinstalleerd.

7. Computer opnieuw opgestart en aangemeld bij Windows Live Messenger.
Laatst gewijzigd door Giliam op 04 sep 2010 10:06, 4 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

killRdevil schreef:Messenger Plus: VERWIJDEREN, DIT BETREFT 1 GROOT VIRUS en is NIET van microsoft afkomstig, al wordt dit wel door Messenger plus beweert!!
.
waar haal jij die wijsheid vandaan.. er zullen vast "nep msnplus"virussen bestaan, maar het gewone programma is gewoon ok.

Daarnaast:
"This site is not affiliated in any way with Microsoft Corporation. Check out our privacy policy."
duidelijker kan het niet zijn dacht ik zo

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door killRdevil »

Giliam schreef:@ killRdevil: Een virus is het niet in ieder geval.
Het is allemaal wel leuk die extraatjes die je met PLUS krijgt, maar het beïnvloed wel het funtioneren van WLM.
Ga maar kijken op google, 9 van de 10 virusscanners zien plus als virus, dus ik ga er dan toch wel van uit dat plus dmv een virus draait, of dat t 1 groot virus op zich is...

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door Giliam »

Je kan het in je Firewall bijwerken zodat de toegang niet geblokkeerd wordt door een virusscanner. Ik merk wel dat msn soms beter functioneert zonder MessengerPLUS dan met.

Maargoed, ik ben dit onderwerp niet gestart om te zeuren over MessengerPLUS en of dat wel of geen virus is. Het lijkt dan een eindeloze discussie te worden en daar heb ik geen zin in.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

killRdevil schreef:
Giliam schreef:@ killRdevil: Een virus is het niet in ieder geval.
Het is allemaal wel leuk die extraatjes die je met PLUS krijgt, maar het beïnvloed wel het funtioneren van WLM.
Ga maar kijken op google, 9 van de 10 virusscanners zien plus als virus, dus ik ga er dan toch wel van uit dat plus dmv een virus draait, of dat t 1 groot virus op zich is...
tja... ik ga hierop maar niet in discussie, als jij dat denkt laat ik het maar zo. Het klopt dat er een optioneel! (dus keuze) advertentieprogramma (=adware) zit ingebakken. Dus tijdens de installatie goed opletten dat je die niet meeinstalleert. Voor de rest is het gewoon een betrouwbaar programma (als je het van de msgpluswebsite download)

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door Giliam »

Je hebt inderdaad de keuze om de adverteerders/sponsors niet mee te installeren bij MessengerPLUS.

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door killRdevil »

Pindakaaspotje schreef:
killRdevil schreef:
Giliam schreef:@ killRdevil: Een virus is het niet in ieder geval.
Het is allemaal wel leuk die extraatjes die je met PLUS krijgt, maar het beïnvloed wel het funtioneren van WLM.
Ga maar kijken op google, 9 van de 10 virusscanners zien plus als virus, dus ik ga er dan toch wel van uit dat plus dmv een virus draait, of dat t 1 groot virus op zich is...
tja... ik ga hierop maar niet in discussie, als jij dat denkt laat ik het maar zo. Het klopt dat er een optioneel! (dus keuze) advertentieprogramma (=adware) zit ingebakken. Dus tijdens de installatie goed opletten dat je die niet meeinstalleert. Voor de rest is het gewoon een betrouwbaar programma (als je het van de msgpluswebsite download)
Echter wordt wel vergeten dat plus geen link heeft met microsoft messenger, dus niks is in deze betrouwbaar...
Microsoft erkend plus ook niet...
Dus mogelijkerwijs betreft plus 1 groot virus, dat bedoelde ik ermee te zeggen....

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

killRdevil schreef:
Echter wordt wel vergeten dat plus geen link heeft met microsoft messenger, dus niks is in deze betrouwbaar...
Microsoft erkend plus ook niet...
Dus mogelijkerwijs betreft plus 1 groot virus, dat bedoelde ik ermee te zeggen....
niemand die beweert dat messengerplus iets met microsoft te maken heeft, sterker nog ze vermelden het expliciet op de hoofpagina van de website.

De link tussen microsoft en betrouwbaar ontgaat me helemaal.. het zou wat zijn als alle programma's die niet van microsoft waren onbetrouwbaar waren :S Messengerplus is een veel gebruikt programma en volledig betrouwbaar.

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door Giliam »

De helpdesk van microsoft heeft uiteindelijk het probleem onderzocht en toegegeven dat de fout ontstaan is bij een nieuwe update van Windows Live Messenger. Bij mij is het probleem opgelost en mensen zien het gewoon als ik ze toevoeg en ik krijg ook weer een melding als iemand mij toevoegt.

Ze erkennen ook dat het probleem met geblokkeerde nieuwe contactpersonen bekend is. Ook dat komt door een fout in een update.

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door killRdevil »

Giliam schreef:De helpdesk van microsoft heeft uiteindelijk het probleem onderzocht en toegegeven dat de fout ontstaan is bij een nieuwe update van Windows Live Messenger. Bij mij is het probleem opgelost en mensen zien het gewoon als ik ze toevoeg en ik krijg ook weer een melding als iemand mij toevoegt.

Ze erkennen ook dat het probleem met geblokkeerde nieuwe contactpersonen bekend is. Ook dat komt door een fout in een update.
Ik heb mijn pc 2 weken terug leeg moeten trekken ivm trojaans paard, maar probleem bij MSN blijft bestaan...
Nieuwe contacten blijven gewoon geblokkeerd worden...

Francis35
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:03

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door Francis35 »

Giliam schreef:Ik weet niet of dit de juiste plek is op dit forum om dit probleem te melden en er meer over te weten te komen, maar sowieso ben ik benieuwd of er meerdere gebruikers van Windows Live Messenger zijn met hetzelfde probleem. Of mensen die ooit dit probleem gehad hebben en hoe ze het hebben verholpen.

Dus ik ben op zoek naar de gouden oplossing. Dit probleem heb ik ook gemeld op 't Windows Live Solution Center (een helpdesk van Microsoft), maar daar helpen ze met niet echt verder op weg met de tips die ik krijg.

Het probleem is als volgt:
Ik krijg geen melding wanneer iemand mij toevoegt op msn en anderen krijgen geen melding als ik hen toevoeg.

Als reactie krijg ik dat ik een Contact Cache moet verwijderen en verschillende add-ons die zorgen voor extraatjes aan msn zoals Messenger Plus. Daarnaast moest ik de nieuwste versie van DirectX installeren en een update van Adobe Flashplayer.
Dit bovenstaande heb ik dus allemaal uitgevoerd, maar zonder enkel resultaat.

Bij microsoft blijven ze vol houden dat het probleem bij de gebruiker ligt en ze erkennen niet dat er een fout in het programma zit die het probleem veroorzaakt.

Als ik even google kom ik meer berichten tegen over hetzelfde euvel en ook op de helpdesk-site van Microsoft. Nu vraag ik me af waarom ze dan zelf geen actie ondernemen om Windows Live Messenger te onderzoeken?

Volgens mij lezen ze niet alle klachten, maar ze kijken er globaal overheen om het vervolgens te beantwoorden met zo'n standaard "copy en paste" reactie.
Gebruik je windows messenger de Betaversie voor windows 7? volgens mij zit het probleem daarin en moet je echt elkaar toevoegen. Ik ondervind hetzelfde probleem en als ik daarna de contactpersoon ook toevoeg dan pas staat hij in mijn lijst. Het is een Beta-versie dus nog niet alles zal kloppen.

Succes ermee

Groetjes

Francis

joepie91
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2007 15:37

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door joepie91 »

Heel veel problemen (het niet kunnen toevoegen van contactpersonen komt ook mij bekend voor) liggen toch echt bij Microsoft. Het onderliggende 'protocol' (de taal waar MSN in praat, om het even simpel te zeggen) is zo verrot als wat... plug-ins als Messenger Discovery en Live Plus! zijn vrijwel nooit de oorzaak van deze problemen.

Verder is Live Plus! geen virus, maar zit er, zoals al eerder gemeld, adware ingebakken die je optioneel kunt installeren (de 'sponsor'). Installeer je die niet, dan is er niets aan de hand.

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door Giliam »

Nee, ik heb geen beta-versie. Mijn besturingssysteem is Windows XP en daar is nog geen nieuwe messenger-versie voor beschikbaar.

Het toevoegprobleem is opgelost door even wat instellingen aan te passen in hotmail.
Ga naar hotmail naar het kopje Messenger bovenaan en selecteer vervolgens de tab Contactpersonen.

Vervolgens in de tab Contactpersonen selecteer je links onder uitnodigingen weergeven.

Ga vervolgens naar instellingen voor uitnodigen wijzigen. Klik dan vervolgens weer op geavanceerd.

In de geavanceerde privacyopties scroll naarbeneden. Bij het kopje Wie kan contact met mij opnemen, staat wie uitnodigingen kan sturen. Deze stond bij mij op niemand, vandaar dat ik dus geen uitnodigingen meer kon ontvangen.

Veel mensen weten dit echter niet en ontvangen dus geen uitnodiging, het zou handig zijn als iedereen hierover wordt ingelicht.

Contactpersonen worden nog wel geblokkeerd na toevoegen, maar dat neem ik maar voor lief.

sabrinaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:27

Re: MSN: Geen melding bij toevoegen contactpersoon.

Ongelezen bericht door sabrinaa »

plzzzzz kan iemand mij helpen?? ik had mijn msn profiel op prive gezet dus iedereen die me wou toevoegen kreeg ik geen uitnodiging van en nu pas weet ik dat dus heb me instellingen veranderd en nu krijg ik ze wel maar probleem is die mensen die me eerder hadden proberen toe te voegen daar zie ik niks van .... kan ik dat nog ergens vinden die uitnodigingen of ben ik ze verloren???

Gesloten