LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Negatieve ervaring KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ddns
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2011 17:58

Negatieve ervaring KPN

Ongelezen bericht door ddns »

Ik wil mijn ervaring met KPN hier delen, opdat een ieder die een nieuwe internetprovider of televisieaanbieder zoekt deze informatie mee kan nemen in haar beslissing.

Op 17 augustus heb ik Internet Basis en Interactieve TV bij KPN besteld. Ik heb voordat ik bij KPN uitkwam relatief lang rondgekeken op internet naar ervaringen van anderen en daar kwam KPN niet totaal beroerd uit naar voren. De producten zijn nog steeds niet opgeleverd dus over de kwaliteit daarvan kan ik niets zeggen, maar ondertussen heb ik al wel ervaringen met hun leveringstijd, hun klantenservice, de Dongel en hun winkel in Utrecht en heb ik spijt dat ik voor KPN heb gekozen.

Leveringstijd: Ten eerste staat op hun eigen site dat het twee weken duurt voordat het pakket wordt opgeleverd. Wanneer je uiteindelijk je bestelling plaatst maken ze melding van 2 tot 4 weken. Toen ik daarna een brief kreeg over de opleveringsdatum constateerde ik dat het bijna vijf weken zou gaan duren. De leveringstijd woog bij mijn beslissing zwaar, want ik heb voor mijn werk gewoon een internetverbinding nodig. Dit is hoe ik bij de klantenservice terecht kwam.

Klantenservice: Ik heb vier keer de klantenservice gebeld. KPN heeft een totaalonoverzichtelijk doorkiesmenu, zodoende kwam ik terecht bij de overige vragen afdeling. Een mevrouw verbond mij door, weer tien minuten wachten, naar iemand die mij vertelde dat vier weken de standaard minimale opleveringstijd is. Oftewel ze bedriegen de consument. Deze man kon ook geen oplossing bedenken behalve dat ik maar een Dongel moest kopen. Let op: ze boden het ding niet ter compensatie aan, maar ik werd geadviseerd er een voor 40 euro te kopen. Als klant zou ik dan 1 gig dateverkeer extra krijgen in plaats van de kleine hoeveelheid mb die normaal op zo’n prepaid modem staan.

Winkel Utrecht: Ik kom om twintig over vijf, uur eerder vrijgenomen, in de winkel aan en vertel mijn verhaal. De man weet mij te overtuigen dat ik toch een Dongel moet kopen en dat ik wel met hun telefoon de klantenservice mag bellen, want de Dongel moest nog wel aan mijn klantnummer worden verbonden en dat kon niet via de computers in de winkel. Ik heb oprecht een half uur in de winkel in de wacht gehangen bij hun klantenservice. Toen dit mij ergerde en ik klanten in de winkel erover vertelde kwam een andere verkoper naar mij toe. Totaal niet onder de indruk van het feit dat de klantenservice zo bizar lang duurde zei hij dat hij het wel kon invoeren. Het was ook bijna zes uur dus ik moest sowieso weg. Prima, ik kon naar huis.

De Dongel: na wat problemen met het instaleren werkte het redelijk goed. Maar na twee dagen was mijn tegoed op terwijl ik juist heel spaarzaam gebruik ervan had gemaakt. Het bleek dat de gig niet aan mijn account was gekoppeld. De klantsenservice, na een kwartier wachten, wist mij te vertellen dat ik een ander nummer moest draaien en daar zouden ze mij wel helpen. Vriendelijke vrouw aan de telefoon gehad die het wel zou regelen. Zou uurtje duren. Ik heb lang gewacht, maar de volgende dag werkt het nog niet. Weer gebeld. Nu blijk ik eerst tien euro over te moeten maken voordat ik van die gig gebruik kan maken. Dit heb ik vooralsnog niet gedaan, want ik vertrouw KPN totaal niet meer en twijfel of dit het probleem zal oplossen.

Ik heb elke keer dat ik met ze aan de telefoon heb gehangen een klachtmelding laten maken. Ik hoop dat dit ook echt is gebeurd en dat ze mij snel benaderen met excuses en iets ter compensatie. Aan mijn contract zit ik spijtig genoeg al een jaar vast, maar ik ga in ieder geval vaart maken met het opzeggen van mijn ouders internet bij KPN die sowieso een voor hen veel te duur abonnement jaarlijks stilzwijgend laten verlengen en via Facebook heb ik in ieder geval al mijn vrienden gewaarschuwd.

Innieminnie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2010 07:55

Re: Negatieve ervaring KPN

Ongelezen bericht door Innieminnie »

Zolang men niets levert binnen de gestelde termijn mag je zonder kosten opzeggen.

En KPN, tja, het gaat je nog meer problemen opleveren. Je kan er vanuit gaan, als de dongel nog niet gekoppeld is aan je account, het over 5 weken nog niet gedaan zal zijn. Ze beloven veel, maar doen niets. Het heeft bij mij ruim 6 maanden gekost om er echt helemaal vanaf te zijn. Heb zelfs onterechte incasso's van ze gehad toen ik er al geen klant meer was.

Ga er ook niet te hard van uit dat er daadwerkelijk klachtmeldingen van gemaakt zijn. Ze doen er pas wat mee als ze erachter komen dat ze al maanden onterecht incasso's bij je afboeken en dan nog zal het nog problemen geven(je moet ze eerst 10 aangetekende brieven sturen en 50 keer bellen).

Maar hoop dat het inmiddels wel gelukt is voor je allemaal.

hans42
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2005 12:45

Re: Negatieve ervaring KPN

Ongelezen bericht door hans42 »

Een ervaring met KPN en Post NL.
Gisteren kwam mijn buurman langs, 86 jaar. Ik was almaar in gesprek ( was ik niet), dus kwam hij mij vragen om te helpen zijn internet weer werkend te maken. Dat komt wel vaker voor. Bij hem heb ik alle draden nagekeken, verwijderd, opnieuw aangesloten, het resultaat bleef: geen verbinding. En ook zijn IP telefoon deed het niet meer, gaf na elke nummer ingave bezet toon. Ondertussen vertelde hij mij dat hij ook TV zou krijgen van KPN, dus vroeg ik om zijn bevestigings brief. Daarin stond oa dat hij op 21 september zou worden overgezet. Ook stond erin dat na ontvangst van de spullen ( ander modem etc) de monteur gebeld kon worden voor een afspraak. Maar de aansluitset was nog niet aangekomen!
Op mijn eigen telefoon de service dienst gebeld. Een vriendelijke mevrouw, die alles aanhoorde, en ze beloofde een nieuwe aansluitset te sturen. Het order systeem gaf aan dat de modem 20 september afgeleverd zou worden. Maar het was er niet. De monteur kon pas op 4 oktober langs komen, jammer voor mijn buurman, tot die tijd dus geen telefoon , en internet, want door de omzetting bij KPN werkte het huidige modem niet meer. Maar de mevrouw zette me na enig aandringen over naar de technische dienst. Ik vroeg om de verbinding terug te zetten. eerst werd gezegd dat dat niet kon. Na enige onvriendelijkheden bleek dat toch wel te kunnen , maar dan moest een orderbon worden uitgeschreven voor teruggaan en de verwerking daarvan duurde minsten 3 dagen. En een orderbon om het weer om te zetten naar de nieuwe codering op 4 oktober. Zinloos dus.
'smiddags kwam een pensionados voor Post NL de modem brengen. Een dagje te laat. Post NL heeft nieuwe bestellers die het als bijverdienste doen. Er zal dus nog wel veel meer bij Post NL te laat komen en/of verdwijnen.
Dus maar het pakket uitgepakt, de handleiding gelezen en aan de gang. Alle stekkers verwisseld, de CD geladen en verwerkt en na een uurtje had mijn buurman weer internet en telefoon. Echter of iedereen dit even zelf doet, vraag ik mij af. Hoe KPN een omzetting van signalen realiseert zonder te verifieren of het modem er is, is gewoon onzorgvuldig. KPN moet verifieren op welk moment de monteur aan de slag gaat. Maar ja, we hebben tegenwoordig meest managers, die niets meer kunnen organiseren.
Dus nieuwe klanten van KPN interactieve TV opgelet, zorg zelf voor de juiste organisatie, KPN lijkt daartoe niet in staat.

Vandaag bracht KPN zelf opnieuw een aansluitset. Daarvoor is nu dus al een reserve set aanwezig. De monteur komt 4 oktober.... Ik ben bijna 70 en mij is herstel van internet en telefoon gelukt. Slechts 2,5 uur tijdsbesteding. Maar aan TV aansluiten waag ik me (nog) niet. Wordt vervolgd

Hans42

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Negatieve ervaring KPN

Ongelezen bericht door piet jagers »

leg mij eens uit hoe ik met de kpn dongle in haast 2weken tijd 44gb gedownload
had rek. a 8023 euro
daarlangs een eenzelfde abbo afges bij een andere provider .en kreeg haast met geen mogelijkheid 30 gb in een maand gedownload kosten 14.70 euro

Faruk
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2011 12:04

Re: Negatieve ervaring KPN

Ongelezen bericht door Faruk »

Beste Mensen,

Heb okt.2010 internet abon. afgesloten via internet bij kpn, voor een dongel. Eerste 6 maanden actie 10,/ euro p-maand, daarna 19,95. De 1e 2 maanden geen verbinding,maar dat hebben ze verholpen. Vanaf januari 4 maanden lang 10,p-maand betaald, echter eind april 1600, euro mei 800,. Ik heb na de eerste factuur meteen gebeld, en werd afgepoeierd, volgens de gegevens heeft u het zo veel van internet gebruik gemaakte, en zodoende de rekening.

Om een specificatie gevraagd, dat klopt, maar ik dat helemaal niet gebruikt, er staat op een dag voor 404, euro aan internet gebruik. Een aantal keren nog een keer gebeld, maar kreeg maar geen leidinggevende of manager aan de lijn, dat kon niet. Naderhand in juli kreeg ik een brief van een deurwaarderskantoor dat ze het dossier van mij hadden ontvangen, en ik moest betalen, met nog 350, euro erbij. weer een reeks brieven heen en weer. Echter geen baat, ik moest maar een betalingsregeling treffen, anders werden me de kosten opgejaagd elke keer, en het werdt in totaal eind augustus 2815, euro. Dan zet je je handen in je haar, geen kant om op te gaan. Ondertussen ziet ik nu wel met een regeling waar ik niet meer onderuit kom, waar ik elke maand moet betalen.

Een prodeo advocaat gevraagd om de zaak te bestuderen, kreeg ik ook een negatieve bericht waar de advocaat op zijn beurt zegt, je moet met harde bewijzen komen. Ik heb het helemaal niet gebruikt, hoe moet ik dit bewijzen. Ik heb de dame van kpn ook een hele logische vraag gesteld, u betaald 4 maanden lang 10, euro en opeens een factuur van 160 x meer, vind u dit normaal. Dat was normaal en moest dit maar betalen. Ik weet niet meer in welke richting ik in moet gaan.
Volgens de kb´s klopt de rekening. Ik ben hier misleid, en heb ook geen melding of een waarschuwing gekregen, waar ik op dat moment een actie kon nemen.

Graag HULP?

Innieminnie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2010 07:55

Re: Negatieve ervaring KPN

Ongelezen bericht door Innieminnie »

Weet je wat je per MB betaald? Als het goed is, is dat 0,040 cent met een maand bundel van 500MB. Dit staat zichtbaar op de site.

Helaas, zal ik het niet snel nemen. Na wat verder gekeken te hebben, en je komt boven die 500MB uit, dan betaal je het buitenlandse tarief van 2,38 voor EU landen. Voor overige EU landen en de rest van de wereld 5,95 per MB. Dit valt gewoon onder de huidige contracten die vanaf 1-11 2010 verkocht worden. Dus even goed kijken wat je verbuikt hebt, als het meer is dan 500 mb, dan is het logisch met de hoge rekening.

Hier de mobiele&andere tarieven te vinden: http://www.kpn.com/prive/tarieven-telefonie-prive.htm. Heb toch een beetje het idee dat kpn zich zelf tegen spreekt op de interpagina van zichzelf.

Maar moet zeggen, blij dat ik er weg ben.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Negatieve ervaring KPN

Ongelezen bericht door piet jagers »

Faruk schreef:Beste Mensen,

Heb okt.2010 internet abon. afgesloten via internet bij kpn, voor een dongel. Eerste 6 maanden actie 10,/ euro p-maand, daarna 19,95. De 1e 2 maanden geen verbinding,maar dat hebben ze verholpen. Vanaf januari 4 maanden lang 10,p-maand betaald, echter eind april 1600, euro mei 800,. Ik heb na de eerste factuur meteen gebeld, en werd afgepoeierd, volgens de gegevens heeft u het zo veel van internet gebruik gemaakte, en zodoende de rekening.

Om een specificatie gevraagd, dat klopt, maar ik dat helemaal niet gebruikt, er staat op een dag voor 404, euro aan internet gebruik. Een aantal keren nog een keer gebeld, maar kreeg maar geen leidinggevende of manager aan de lijn, dat kon niet. Naderhand in juli kreeg ik een brief van een deurwaarderskantoor dat ze het dossier van mij hadden ontvangen, en ik moest betalen, met nog 350, euro erbij. weer een reeks brieven heen en weer. Echter geen baat, ik moest maar een betalingsregeling treffen, anders werden me de kosten opgejaagd elke keer, en het werdt in totaal eind augustus 2815, euro. Dan zet je je handen in je haar, geen kant om op te gaan. Ondertussen ziet ik nu wel met een regeling waar ik niet meer onderuit kom, waar ik elke maand moet betalen.

Een prodeo advocaat gevraagd om de zaak te bestuderen, kreeg ik ook een negatieve bericht waar de advocaat op zijn beurt zegt, je moet met harde bewijzen komen. Ik heb het helemaal niet gebruikt, hoe moet ik dit bewijzen. Ik heb de dame van kpn ook een hele logische vraag gesteld, u betaald 4 maanden lang 10, euro en opeens een factuur van 160 x meer, vind u dit normaal. Dat was normaal en moest dit maar betalen. Ik weet niet meer in welke richting ik in moet gaan.
Volgens de kb´s klopt de rekening. Ik ben hier misleid, en heb ook geen melding of een waarschuwing gekregen, waar ik op dat moment een actie kon nemen.

Graag HULP?

ik heb er een van 8023. euro 2weken internet met dongle van kpn..
en volgens mijjjjj klopt de rekening niet
ik denk dat het iemands anders zijn of haar rek is met mijn naam

Gesloten