Odido gaat mail service stoppen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door 16again »

Dirkie schreef:
14 dec 2023 10:34
De email service was een leuk gratis voordeel maar ook niet meer dan dat.
Stond dat dan in het contract?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dirkie schreef:
14 dec 2023 10:34
Odido is een internet provider. De email service was een leuk gratis voordeel maar ook niet meer dan dat.
Dat is de verkeerde manier om hier naar te kijken. Er is een overeenkomst tussen twee partijen: de een doet dit en in ruil doet de ander dat. De e-mail service is gewoon een van die dingen. Deze overeenkomst kan aangepast worden. De diensten kunnen uitgebreid of beperkt worden of de klant kan meer of minder moeten betalen. De klant gaat in 2024 een bepaald bedrag per maand moeten betalen en als e-mail was gebleven dan was dit bedrag waarschijnlijk hoger geweest.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

16again schreef:
14 dec 2023 12:26
Dirkie schreef:
14 dec 2023 10:34
De email service was een leuk gratis voordeel maar ook niet meer dan dat.
Stond dat dan in het contract?
Heb jij dan ooit van jouw provider een factuur ontvangen voor email gebruik? Je sluit een contract af voor internet en/of t.v. en/of (vaste) telefonie. Daarnaast staat in de overeenkomst (zal ongetwijfeld bij iedere provider idem zijn) dat zowel de AV als de diensten gewijzigd kunnen worden.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt. En TS kan dan kostenloos van zijn contract af. Maar dat is niet wat hij wil.

Odido dwingen om dit soort diensten te blijven aanbieden kan niet, dus dan houdt het gewoon op.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door 16again »

ZeerPrivé schreef:
14 dec 2023 12:43
16again schreef:
14 dec 2023 12:26
Dirkie schreef:
14 dec 2023 10:34
De email service was een leuk gratis voordeel maar ook niet meer dan dat.
Stond dat dan in het contract?
Heb jij dan ooit van jouw provider een factuur ontvangen voor email gebruik?
Zolang dat in het contract zit, hoeft er geen aparte factuur voor email te zijn.

Maar als aanbieder dat wijzigt, dan houdt het inderdaad op.
En ben je gelijk je email adres kwijt.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

16again schreef:
14 dec 2023 13:18
Maar als aanbieder dat wijzigt, dan houdt het inderdaad op.
En ben je gelijk je email adres kwijt.
Nou, bepaald niet 'gelijk' hoor. Het is al bekend sinds juli 2023 en de dienst stopt per maart 2024. Meer dan voldoende tijd om e.e.a. op je gemak te regelen.

https://tweakers.net/nieuws/211880/t-mo ... e%20werken.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Odido geeft zelf wat tips zodat je er op tijd mee kunt beginnen
https://www.odido.nl/emailstop

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Odido doet het menselijker! dat dacht ik toch even niet want ze gooien het e-mail adres van klanten er uit en de klanten moeten het zelf maar op gaan lossen door elders een e-mail adres aan te gaan maken.
Een outlook of gmail e-mail adres aan maken is zo moeilijk nog niet maar het e-mail adres wijzigen bij alle websites waar een account is aangemaakt dan weer wel en dat wordt voor menigeen een enorme klus.
Odido gooit eigenlijk de brievenbus van alle klanten dicht en die klanten moeten zelf maar zorgen dat ze een nieuwe brievenbus open gaan maken en iedereen daarvan op de hoogte gaan stellen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ron5300 schreef:
14 dec 2023 15:27
Odido doet het menselijker! dat dacht ik toch even niet want ze gooien het e-mail adres van klanten er uit en de klanten moeten het zelf maar op gaan lossen door elders een e-mail adres aan te gaan maken.
Een outlook of gmail e-mail adres aan maken is zo moeilijk nog niet maar het e-mail adres wijzigen bij alle websites waar een account is aangemaakt dan weer wel en dat wordt voor menigeen een enorme klus.
Odido gooit eigenlijk de brievenbus van alle klanten dicht en die klanten moeten zelf maar zorgen dat ze een nieuwe brievenbus open gaan maken en iedereen daarvan op de hoogte gaan stellen.
Ja, en? Ze hebben er 9 maanden de tijd voor, het hoeft allemaal niet op 1 dag. De mensen hebben er zelf voor gekozen om een emailadres van hun provider te gebruiken, is nooit verstandig ook met eventuele switch van provider.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door rwolters »

ZeerPrivé schreef:
14 dec 2023 12:43
16again schreef:
14 dec 2023 12:26
Dirkie schreef:
14 dec 2023 10:34
De email service was een leuk gratis voordeel maar ook niet meer dan dat.
Stond dat dan in het contract?
Heb jij dan ooit van jouw provider een factuur ontvangen voor email gebruik? Je sluit een contract af voor internet en/of t.v. en/of (vaste) telefonie. Daarnaast staat in de overeenkomst (zal ongetwijfeld bij iedere provider idem zijn) dat zowel de AV als de diensten gewijzigd kunnen worden.
Heb jij een aparte factuur van de garage gehad voor de banden op de auto die je hebt gekocht? Krijg je van de huisbaas een aparte factuur voor het gebruik van de voordeur?

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door Methusalah »

rwolters schreef:
14 dec 2023 16:53
ZeerPrivé schreef:
14 dec 2023 12:43
16again schreef:
14 dec 2023 12:26

Stond dat dan in het contract?
Heb jij dan ooit van jouw provider een factuur ontvangen voor email gebruik? Je sluit een contract af voor internet en/of t.v. en/of (vaste) telefonie. Daarnaast staat in de overeenkomst (zal ongetwijfeld bij iedere provider idem zijn) dat zowel de AV als de diensten gewijzigd kunnen worden.
Heb jij een aparte factuur van de garage gehad voor de banden op de auto die je hebt gekocht? Krijg je van de huisbaas een aparte factuur voor het gebruik van de voordeur?
Eh, ja. Die kosten voor een garage bijvoorbeeld moeten gewoon gespecificeerd worden.

Die andere twee slaan werkelijk nergens op. Werkt een huis zonder deuren? Werkt een auto zonder banden. Nee. Dus dat is een appel met een peer vergelijken.

Harm19
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2023 19:59

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door Harm19 »

Moneyman schreef:
14 dec 2023 12:53
Klopt. En TS kan dan kostenloos van zijn contract af. Maar dat is niet wat hij wil.

Odido dwingen om dit soort diensten te blijven aanbieden kan niet, dus dan houdt het gewoon op.
Nou, dat kostenloos van het contract af moet je ook nog maar afwachten. Ik vond het ook wel vervelend om naar een andere provider te moeten over stappen, maar bij Odido gaat er van alles fout.
In de eerste plaats hebben ze de TV box bij een update 10 jaar in tijd teruggezet. Dus eigenlijk wilde ik wel van Odido af, maar het aanpassen van alle email weerhield mij hiervan. Totdat ik een mailtje kreeg van Odido dat ze met de email gingen stoppen en dat je kostenloos van het abonnement af zou kunnen. Dus ben ik begonnen om mijn email contacten van mijn nieuwe email op de hoogte te brengen. Inderdaad Gmail, omdat je dan makkelijker van provider kunt wisselen. (Ik ben mij er van bewust dat Gmail niet gratis is, men moet ergens geld aan verdienen.)
Nu ik zover was heb ik een nieuwe provider gezocht (met overstap service). De afgesproken datum werd echter gelijk aangepast naar einddatum van mijn abo. Odido zegt dat het op verzoek van de nieuwe provider is. Deze geeft echter aan dat het met de einddatum te maken heeft. Na geklaagd te hebben bij Odido krijg ik na een paar week een mailtje dat ik wel eerder kan overstappen maar dat moet de nieuwe provider regelen (iets met early termination). Dit aangegeven bij de nieuwe provider en die gaan het opnieuw in gang zetten, maar helaas het verhaal gaat zich, zo als ik het nu zie, herhalen. M.a.w. ik ga er van uit dat je niet vroegtijdig van het abo afkomt.
Odido heeft voor mij helemaal afgedaan. Zeer slechte organisatie die ik iedereen af zal raden.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Maar Odido heeft nu tenminste een super 4k mediabox met ingebouwde Chromecast geleverd.
Eindelijk F1TV pro rechtstreeks in 4K streamen op mijn LG tv zonder moeilijke omweg via de Handy of laptop.
Van tele2 naar Odido, eigenlijk dezelfde firma maar toch 8 maanden lang ca 25 euro korting.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Harm19 schreef:
14 dec 2023 20:29
Moneyman schreef:
14 dec 2023 12:53
Klopt. En TS kan dan kostenloos van zijn contract af. Maar dat is niet wat hij wil.
Odido dwingen om dit soort diensten te blijven aanbieden kan niet, dus dan houdt het gewoon op.
Nou, dat kostenloos van het contract af moet je ook nog maar afwachten.
Nou nee. Bij wijzigingen die voor de consument nadelig zijn, mag je kostenloos het contract beëindigen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door Cro »

Ik vraag me of het in het geval van Harm19 niet misgaat juist door de overstap service, dat zal voor ruis zorgen omdat dat soort diensten normaal zijn ingericht op het feit dat de nieuwe provider de boel dan per einddatum contract zal opzeggen bij de oude leverancier.

In dit geval zal daar wat maatmerk in moeten zitten, immers kan het contract eerder vervallen. Ik heb in het verleden 2 maal zelf in deze situatie gezeten, maar dan met een mobiele telefonie abonnement, waar dit ook ineens lastig was voor om te regelen met nummerbehoud tussen de verschillende leveranciers. Daarop heb ik zelf de opzegging geregeld en het nummer behoud in gang gezet, en dat ging perfect beide keren.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Harm19 schreef:
14 dec 2023 20:29
Moneyman schreef:
14 dec 2023 12:53
Klopt. En TS kan dan kostenloos van zijn contract af. Maar dat is niet wat hij wil.

Odido dwingen om dit soort diensten te blijven aanbieden kan niet, dus dan houdt het gewoon op.
Nou, dat kostenloos van het contract af moet je ook nog maar afwachten.
Staat gewoon vermeld op hun site hoor.

Kan ik mijn abonnement nu opzeggen?
Je mag je abonnement opzeggen als je een T-Mobile Thuis e-mailadres hebt. Kost je niks. Kwestie van bellen naar 0800‑0092. Of zeg je abonnement online op. Maar we hopen natuurlijk dat je nog even bij ons blijft.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Odido gaat mail service stoppen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vroeger (toen je koe nog met een korte oe schreefen drempels nog kuilen waren) had ik een provider die specifiek in de aanbieding had staan 5 mailadressen. In mijn huidige contract bij diezelfde provider hebben ze dat niet meer. Je krijgt het er nu bij, met een mailadres die zij zelf maken.
Maar ook al staat er in de overeenkomst een mailadres benoemd, dan nog is dat niet voor eeuwig. Bij een vast contract is er een einddatum waarna veranderd kan worden. En bij een contract zonder einddatum kunnen aanpassingen ook gewoon gedaan worden. Mits tijdig aangegeven.

Niets is oneindig.

Plaats reactie