LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online internet provider - niet leveren wel 2 jaar betalen?!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ymrijpers
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2011 11:23

Online internet provider - niet leveren wel 2 jaar betalen?!

Ongelezen bericht door ymrijpers »

Ik heb in mei internet aangevraagd via Online. Duidelijk aangegeven dat ik geen KPN aansluiting of abonnement had.
Toen ik eea aan wilde sluiten en het niet werkte, omdat ik niet kon vinden waar de KPN lijn binnenkwam, werd me verteld dat het wat langer zou duren voor KPN de lijn weer 'aan' zou zetten. Ik heb gelijk aangegeven dat ik dacht dat de KPN lijn via de buren het huis binnenkwam, maar dat kon niet volgens Online.
Na een tijd lang heen en weer gebel werd er eindelijk een KPN monteur gestuurd. Deze heeft heel t huis doorgemeten en inderdaad: de ISRA aansluiting kwam bij de buren binnen, niet bij mij. Omdat het hetzelfde pand is, maar andere appartementen, legt de KPN geen nieuw punt aan.
Echter, de buren lieten de KPN ook niet binnen om van hun punt af te tappen.
Door Online was als gezegd dat ik op kon zeggen als er niet geleverd zou kunnen worden vanwege het ontbreken van een ISRA. Na nog wat geprobeerd te hebben bij de buren, zonder resultaat, heb ik dus Online gebeld om op te zeggen.
Echter, nu werd me verteld dat dat niet kan en dat ik nog 2 jaar lang voor een dienst moet betalen die niet geleverd wordt!
De persoon die ik sprak mocht mij niet doorverbinden met een manager of iets dergelijks om verhaal te halen, noch kon hij mij doorverbinden met zijn collega die eerder zei dat ik wel gewoon op kon zeggen. Ook mocht hij me geen brief sturen waarin de reden stond dat ik moest betalen voor iets dat ik niet krijg. Zijn theorie: op zich zou je via de buren af kunnen tappen, dus kan het op zich wel geleverd worden, dus je betaald.
Eerder was me ook verteld dat Online pas abonnementsgeld zou rekenen vanaf de dag dat er daadwerkelijk aansluiting was gemaakt, maar ook dit blijkt niet waar.
Wat nu te doen? Tips iemand? Ik wil namelijk niet betalen voor iets dat ik niet krijg en ik wil gewoon internet, dus wil nu gewoon via de kabel eea afsluiten.

willow85
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:40

Re: Online internet provider - niet leveren wel 2 jaar betalen?!

Ongelezen bericht door willow85 »

Ik heb exact hetzelfde probleem met Online!
Ze gaan nu overleggen, omdat mij eerder is toegezegd dat ik zonder problemen kon opzeggen als het niet gaat werken. Ze geven aan dat zij kunnen leveren, en dat ik dus moet betalen.

Hoe ver ben jij nu in de procedure? Ben je er al vanaf? En heb je uberhaupt ooit een cent aan ze betaald?

bibbelberry
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 dec 2011 21:22

Re: Online internet provider - niet leveren wel 2 jaar betalen?!

Ongelezen bericht door bibbelberry »

contact opnemen met de klantenservice zou zeker kunnen helpen om druk achter de zaak te zetten. het zei per email hoewel volgend ze regels (artikel 6.1 van de algemene voorwaarden) de israpunt uw eigen verantwoording is. is online zeker wel eens coulant hierin

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Online internet provider - niet leveren wel 2 jaar betalen?!

Ongelezen bericht door devious »

IS/RA punt...da's verantwoording huiseigenaar/KPN.

Als je diesel tankt en je start je motor niet, kun je toch ook niet je geld van de Shell terughalen?

Gedos
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2012 10:54

Re: Online internet provider - niet leveren wel 2 jaar betalen?!

Ongelezen bericht door Gedos »

devious schreef:IS/RA punt...da's verantwoording huiseigenaar/KPN.

Als je diesel tankt en je start je motor niet, kun je toch ook niet je geld van de Shell terughalen?
Klopt, maar als je betaalt voor de diesel maar hem nooit ontvangt kan je je motor ook niet starten.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Online internet provider - niet leveren wel 2 jaar betalen?!

Ongelezen bericht door devious »

De diesel zit gewoon in je tank, maar je brandstofpomp is defect.
Terug naar de kassa om het geld van de diesel terugeisen, of toch maar (zelf) de brandstofpomp vervangen?

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Online internet provider - niet leveren wel 2 jaar betalen?!

Ongelezen bericht door Winterman »

Gedos schreef: Klopt, maar als je betaalt voor de diesel maar hem nooit ontvangt kan je je motor ook niet starten.
Motor start in dat geval nog prima, tenzij je lopend naar de popp bent gegaan en dan startte hij dus toch al niet.

Mrdc
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2012 11:15
Locatie: Ottersum

Re: Online internet provider - niet leveren wel 2 jaar betalen?!

Ongelezen bericht door Mrdc »

ymrijpers schreef:Ik heb in mei internet aangevraagd via Online. Duidelijk aangegeven dat ik geen KPN aansluiting of abonnement had.
Toen ik eea aan wilde sluiten en het niet werkte, omdat ik niet kon vinden waar de KPN lijn binnenkwam, werd me verteld dat het wat langer zou duren voor KPN de lijn weer 'aan' zou zetten. Ik heb gelijk aangegeven dat ik dacht dat de KPN lijn via de buren het huis binnenkwam, maar dat kon niet volgens Online.
Na een tijd lang heen en weer gebel werd er eindelijk een KPN monteur gestuurd. Deze heeft heel t huis doorgemeten en inderdaad: de ISRA aansluiting kwam bij de buren binnen, niet bij mij. Omdat het hetzelfde pand is, maar andere appartementen, legt de KPN geen nieuw punt aan.
Echter, de buren lieten de KPN ook niet binnen om van hun punt af te tappen.
Door Online was als gezegd dat ik op kon zeggen als er niet geleverd zou kunnen worden vanwege het ontbreken van een ISRA. Na nog wat geprobeerd te hebben bij de buren, zonder resultaat, heb ik dus Online gebeld om op te zeggen.
Echter, nu werd me verteld dat dat niet kan en dat ik nog 2 jaar lang voor een dienst moet betalen die niet geleverd wordt!
De persoon die ik sprak mocht mij niet doorverbinden met een manager of iets dergelijks om verhaal te halen, noch kon hij mij doorverbinden met zijn collega die eerder zei dat ik wel gewoon op kon zeggen. Ook mocht hij me geen brief sturen waarin de reden stond dat ik moest betalen voor iets dat ik niet krijg. Zijn theorie: op zich zou je via de buren af kunnen tappen, dus kan het op zich wel geleverd worden, dus je betaald.
Eerder was me ook verteld dat Online pas abonnementsgeld zou rekenen vanaf de dag dat er daadwerkelijk aansluiting was gemaakt, maar ook dit blijkt niet waar.
Wat nu te doen? Tips iemand? Ik wil namelijk niet betalen voor iets dat ik niet krijg en ik wil gewoon internet, dus wil nu gewoon via de kabel eea afsluiten.

geachte,

hierin kan ik kort zijn geen diensten geleverd geen betalingen!

Mrdc

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Online internet provider - niet leveren wel 2 jaar betalen?!

Ongelezen bericht door ciske »

hierin kan ik kort zijn geen diensten geleverd geen betalingen
TS kan beter niet klakkeloos dit overnemen.

Gesloten