Opgelicht via Vinted

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Asmaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2023 12:10

Opgelicht via Vinted

Ongelezen bericht door Asmaa »

Vorig jaar juli 2022 heeft mijn zoon 1 paar dure schoenen van het merk Dior gekocht waaraan ik een deel heb meebetaald.
Nu heeft hij die schoenen heel weinig aangehad en vroeg aan mij of ik het erg vond als hij ze ging verkopen. Dat vond ik niet, mits ik mijn deel van het bedrag weer terugkreeg. Dat was afgesproken.
Hij ging de schoenen via Vinted verkopen (okt 2023), dat was save, want het geld komt dan op een tussenrekening te staan en als de koper aangeeft het pakket te hebben ontvangen, wordt het geld op je (mijn zoons) rekening gestort.
De koper gaf steeds aan dat het pakket niet bij DHLpunt lag, terwijl mijn zoon iets anders zag.
De koper heeft hoe dan ook, met een vals ID?, het pakket op kunnen halen.
Mijn zoon gaf aan dat hij het bedrag niet heeft ontvangen.

Volgens Vinted heeft mijn zoon de knop 'Markeren als verkocht' gebruikt.
Mijn vraag is waarom heb je zo'n knop als je via Vinted wilt verkopen?
Het blijkt maar weer dat men niet weet wat die knop betekent en denkt "Het zit wel goed".

Maar intussen zijn wij wel voor €700 opgelicht.

Ik hoop écht dat iemand ons hierbij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Asmaa

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opgelicht via Vinted

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U verkoopt een paar tweedehands schoenen voor € 700,00 en iemand koopt die ook ongezien? Onbegrijpelijk.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Opgelicht via Vinted

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Zeker derdehands want deze zoon heeft ook van iemand gekocht.

evawillms
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2024 02:31

Re: Opgelicht via Vinted

Ongelezen bericht door evawillms »

Meld het incident bij Vinted en geef alle relevante informatie, inclusief communicatie met de koper. Ze kunnen mogelijk assisteren bij het onderzoeken van de zaak en het nemen van passende maatregelen. Run 3

Plaats reactie