opzeggen abonnement Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Lorie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2022 13:13

opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Lorie »

Ik heb op 27 oktober mijn abonnement (internet + TV) bij Ziggo opgezegd. Ik heb 1 maand opzegtermijn. Ik ga er dan vanuit dat mijn abonnement op 27 nov. wordt beeindigd. Vandaag, 5 nov. krijg ik een email dat mijn abonnement per 5 dec. beeindidigd wordt. Dat is langer dan 1 maand. Ik betaal dan ook voor de tijd die Ziggo nodig heeft om een bevestiging te sturen. Dat kan dan een dag zijn, een week of 2 weken of zelf meer ziggotijd. Dat vind ik wel vreemd. Meer mensen dit bij de hand gehad en is het gebruikelijk op deze manier?

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Wellicht loopt je betaalperiode van de 5e van de maand, dan is het niet gek dat je vanaf die dag nog 1 maand opzegtermijn hebt

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door grun »

Hoe hebt u opgezegd, via het opzegformulier of telefonisch?

heiligboontje
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 nov 2022 13:13

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door heiligboontje »

Wat zegt de klanten service

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Hophophop »

Lorie schreef:
05 nov 2022 13:19
Ik heb op 27 oktober mijn abonnement (internet + TV) bij Ziggo opgezegd. Ik heb 1 maand opzegtermijn. Ik ga er dan vanuit dat mijn abonnement op 27 nov. wordt beeindigd. Vandaag, 5 nov. krijg ik een email dat mijn abonnement per 5 dec. beeindidigd wordt. Dat is langer dan 1 maand. Ik betaal dan ook voor de tijd die Ziggo nodig heeft om een bevestiging te sturen. Dat kan dan een dag zijn, een week of 2 weken of zelf meer ziggotijd. Dat vind ik wel vreemd. Meer mensen dit bij de hand gehad en is het gebruikelijk op deze manier?
Lees je contract na om te zien wat er precies is afgesproken. Het is zelden zo dat als je een maand opzegtermijn hebt, het abonnement ook altijd precies aan maand later eindigt. Vaak is het een kalendermaand of een maand voor de volgende afschrijving, zoals hierboven ook al staat aangegeven.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, dit hoort zo niet.

Je hebt de op gezegd op 27 oktober 2022, een opzegtermijn van één maand, de termijn van één maand wordt niet in de wet genoemd, dus de overeenkomst moet eindigen op 27 november 2022. Ik ga er hierbij van uit dat de voorwaarden wel in orde zijn en dat je een overeenkomst voor onbepaalde duur hebt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er blind van uit gaan dat uw overeenkomst 1 maand opzegtermijn heeft is een wilde gok. Alles staat in uw overeenkomst. Of het is 1 maand (30 dagen) of 1 kalendermaand. In het laatste geval gaat het per complete kalendermaand of vanaf een bepaalde datum gerekend.
Leest u dus eerst de overeenkomst nog een na voor een juist antwoord.

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door PGros »

In de algemene voorwaarden van Ziggo staat:
Als datum van opzeggen geldt de dag waarop Ziggo de opzegging heeft ontvangen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Jablan »

Dan heeft Ziggo een aardige workload liggen bij de klantenservice.
27 oktober - 5 november is tien kalenderdagen en omdat het vandaag zaterdag is, zeker negen werkdagen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
05 nov 2022 15:22
Er blind van uit gaan dat uw overeenkomst 1 maand opzegtermijn heeft is een wilde gok.
Consumenten moeten wettelijk gezien op ieder moment kunnen opzeggen en hebben dan hooguit een opzegtermijn van één maand (28-31 dagen). Als Ziggo een nog nadeliger bepaling hanteerd, dan is er geen opzegtermijn.
NeoDutchio schreef:
05 nov 2022 15:22
Alles staat in uw overeenkomst. Of het is 1 maand (30 dagen) of 1 kalendermaand.
Ik zou één kalendermaand ook gewoon begrijpen als één maand. Er mag niet uitsluitend gekeken worden naar de letterlijke betekenis van een woord.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
05 nov 2022 20:54
NeoDutchio schreef:
05 nov 2022 15:22
Alles staat in uw overeenkomst. Of het is 1 maand (30 dagen) of 1 kalendermaand.
Ik zou één kalendermaand ook gewoon begrijpen als één maand. Er mag niet uitsluitend gekeken worden naar de letterlijke betekenis van een woord.
Een kalendermaand is iets anders dan 1 maand. En bewust worden die 2 woorden apart van elkaar gebruikt omdat het ook aparte betekenissen hebben. En opzeggen per kalendermaand is echt geen gek iets.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
05 nov 2022 21:15
Een kalendermaand is iets anders dan 1 maand. En bewust worden die 2 woorden apart van elkaar gebruikt omdat het ook aparte betekenissen hebben. En opzeggen per kalendermaand is echt geen gek iets.
Maar dan zou de opzegging per 27-11 of 1-12 in moeten gaan, niet 5-12

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
05 nov 2022 22:09
NeoDutchio schreef:
05 nov 2022 21:15
Een kalendermaand is iets anders dan 1 maand. En bewust worden die 2 woorden apart van elkaar gebruikt omdat het ook aparte betekenissen hebben. En opzeggen per kalendermaand is echt geen gek iets.
Maar dan zou de opzegging per 27-11 of 1-12 in moeten gaan, niet 5-12
Dat ligt helemaal aan wat er in de overeenkomst staat. En zoals hier al aangegeven is gaat het termijn lopen vanaf ontvangst van de opzegging.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
05 nov 2022 21:15
Een kalendermaand is iets anders dan 1 maand. En bewust worden die 2 woorden apart van elkaar gebruikt omdat het ook aparte betekenissen hebben. En opzeggen per kalendermaand is echt geen gek iets.
Ik weet niet of Ziggo bewust het woord kalendermaand gebruikt.

Opzeggen per kalendermaand kan alleen als het contract dan eindigd in dezelfde maand als waarin wordt opgezegd.

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door PGros »

Ziggo gebruikt het woord kalendermaand niet in de algemene voorwaarden

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
05 nov 2022 23:01
NeoDutchio schreef:
05 nov 2022 21:15
Een kalendermaand is iets anders dan 1 maand. En bewust worden die 2 woorden apart van elkaar gebruikt omdat het ook aparte betekenissen hebben. En opzeggen per kalendermaand is echt geen gek iets.
Ik weet niet of Ziggo bewust het woord kalendermaand gebruikt.

Opzeggen per kalendermaand kan alleen als het contract dan eindigd in dezelfde maand als waarin wordt opgezegd.
Per kalendermaand wil zeggen dat je voor de eerste van de maand moet opzeggen en dat die maand (1-28/30/31) als opzegtermijn word gebruikt. Per maand wil zeggen vanaf het moment van opzeggen exact 1 maand later. Beide gevallen zijn gebruikelijk en beide mag gewoon.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
06 nov 2022 08:03
Volgens mij is de ingangsdatum van het abonnement steekhoudend en niet de datum van opzegging. Als de ingangsdatum op de vijfde van de maand was stopt het abonnement na tijdig opzeggen op de vijfde van de volgende maand en geen dag eerder.
Hoort contract dan niet te stoppen op 5-11 ? Gezien vanaf 27-10 is dat de vijfde van de volgende maand.

Ziggo hanteert in topic start een opzegtermijn langer dan 1 maand, dit overschrijdt wettelijk maximum.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
06 nov 2022 07:09
Per kalendermaand wil zeggen dat je voor de eerste van de maand moet opzeggen en dat die maand (1-28/30/31) als opzegtermijn word gebruikt.
Nee, dat mag niet. Het komt er namelijk op neer dat als je vandaag (6 november) opzegt dat je dan 1 januari van het abonnement afbent. Dit is meer dan één maand. Zie voor nieuwe overeenkomsten niet zijnde verlengde, vernieuwde of voortgezette overeenkomsten als bedoeld in artikel 6:236, onder j of p BW respectievelijk q BW: artikel 6:237 onder o BW en voor artikel 6:236, onder j of p BW het betreffende artikel.
snuffel1 schreef:
06 nov 2022 08:03
Volgens mij is de ingangsdatum van het abonnement steekhoudend en niet de datum van opzegging.
Het gaat om de datum waarop de opzegging is ontvangen. Bij een overeenkomsten voor onbepaalde is vandaag (6 november) opzeggen is het gevolg dat je er 6 december vanaf bent. Dat vervroegd als de voorwaarden niet in orde zijn. Voor overeenkomsten van bepaalde duur moet je altijd die duur uitzitten.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door rwolters »

Dit ontaardt weer in een zinloze en oeverloze welles-nietes discussie. TS neemt geeneens de moeite om wat verduidelijkingsvragen te beantwoorden dus wellicht is het al opgelost.

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Methusalah »

Er staat nota bene op de ziggo website dat het opzegtermijn geheel afhankelijk is van het pakket dat je hebt. Als je nou Ziggo eens om toelichting vraagt en dat hier deelt dan is dit topic niet langer zinloos.

Plaats reactie