LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ikbenik

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik ben benieuwd hoelang KPN met dit verrotte administratiesysteem door blijft gaan.

Als ik hun was zou ik een vette claim leggen bij de leverancier van dat systeem.

Want dit gaat gegarandeerd klanten kosten.

Mijn visie:

De providers moeten heel snel stoppen om de goedkoopste te willen zijn!!!!

Want de lage maandprijzen moeten toch echt ergens vandaan komen.

Als monteur kan ik bevestigen dat dit echt ten koste van de service, helpdesken e.d. gaan.


Als ik sommige consumenten hoor praten dat ze altijd het goedkoopste eisen en dat ze heel snel overstappen naar de degene die dan goedkoper is.
Dat is ook niet goed.

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Evident... Planet heeft het in de afgelopen 3 maanden nog niet voor elkaar gekregen een inhoudelijke reactie te geven op de diverse meldingen (per mail, telefonisch, schriftelijk en uiteindelijk aangetekend met bewijs van ontvangst) dat er een kennelijke vergissing in het spel is.
Men blijft standaard briefjes sturen (de meest recente was een bestelling van een gratis spamfilter???), facturen en betalingsherinneringen en uiteraard de aankondiging dat "de aansluiting buiten gebruik wordt gesteld" (wegens "wanbetaling", uiteraard, aangezien mijn moeder alle betalingen ná einde contractdatum heeft gestorneerd.)
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Uiteindelijk is mijn abonnement beeindigd, maar nog steeds niet met de juiste einddatum. Toen ik een aanmaning kreeg van KPN en ik hierop telefonisch heb gereageerd ( februari j.l.), is mij verzekerd dat ik geen aanmaningen meer zou krijgen. Dit is ook idd nog niet gebeurd. Ik heb echter tot op heden geen reactie van Planet ontvangen, dat zij de opzegdatum hebben aangepast en e.e.a. administratief hebben rechtgetrokken. Ik ben bang. dat wanneer KPN z'n administratie gaat opschonen, zij het nog steeds 'openstaande bedrag' op mijn naam weer tegenkomen en dan alsnog opnieuw gaan aanmanen. Ik heb iig een heel dossier klaarliggen, indien het zover mocht komen.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

dikke pret

er staat mij dus nog eea te wachten

ik heb adsl aangetekend schriftelijk opgezegd en daarvan bevestiging ontvangen van planet

tevens ook bevestiging van mijn 'nieuwe' adsl aansluitng, analoog deze keer want geen vaste telefoonverbinding meer

en nu gaat planet dat aangepaste abonnement - zonder vaste telefoon - beschouwen als een nieuw abonnement met een duur van 12 maanden?

dacht het niet, zo snel er iets van mijn rekening wordt afgeschreven wat niet deugt blokkeer ik bij de bank de hele zaak

ze zoeken het maar uit met belabberde administratie, is niet mijn probleem dat zij er zo'n puiinhoop van maken

eerlijk gezegd denk ik dat men prima weet waar men mee bezig is, dit soort praktijken brengt namelijk geld in het laadje

overigens ga ik de zaken op mijn manier aanpakken

onderstaande brief is aangetekend onderweg naar kpn, je moet immers beide abonnementen stopzetten , bij zowel planet als kpn,om een fatsoenlijke afhandeling voor elkaar te krijgen

26 juli 2007

Geachte Heer/Mevrouw

Bij deze zeg ik mijn vaste telefoonverbinding op per 26 juli 2007

Gaarne ontvang ik binnen 1 week een schriftelijke bevestiging van opzegging van mijn abonnement

Bij geen ontvangst van schriftelijke bevestiging van kpn binnen 1 week, beschouw ik mijn abonnement als stopgezet per 26 juli 2007


In afwachting van uw reactie en mvg

******
******
******

parky
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 jun 2005 21:34

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door parky »

Ik heb hem van de week ook aangetekend de deur uitgedaan, ik vertrouw het niet zo via dat mailen vanaf Mei.
Met KPN wacht ik nog even met opzeggen totdat ik de bevestiging van Planet heb, daarna regelt mijn kabelaar maar de nummer overzetting.

zou het goed gaan :roll:

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

probleem van bellen of meelen is dat je geen enkel bewijs hebt dat je contact hebt gehad

aangetekende brief, dan is die brief iig door hen ontvangen en is daarvoor getekend

dan is mij niets te verwijten

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Henri42 »

Hetnet Planet etc zijn allemaal KPN producten , kwalitatief minder dan UPC nieuw model :D

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

en bij upc zien ze mij ook nooit meer terug, dat is nog een graadje erger als je het mij vraagt

wordt krap op de internet markt

suggesties voor een fatsoenlijke provider welkom :)

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Joyyyyy

Als je maar niet de illusie hebt dat het hiermeer sneller afgewikkeld wordt.
Ik had n.l. de schriftelijke bevestiging al binnen. Deze bevesting is dan bij Planet niet eens terug te vinden. Ik moest maar een brief sturen en een kopie bijvoegen van hun bevestigingsbrief Bizar hè? Dit was vorig jaar juni. Hoewel het aanmanen is stopgezet ( sinds februari 2007 ), heb ik nog steeds geen bericht ontvangen dat eea administratief is rechtgetrokken. En ik kan zien onder mijn gegevens > fakturen < dat er nog niets is gecrediteerd.

Zo lang kan het dus gaan duren . . . . .[/quote]

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

nou, ik ga verhuizen dus dan houd het verhaal sowieso op

mijn telefoon werkt inmiddels niet meer en ik kan internetten, tot zover alles goed

hoe de verdere financiele afwerking verloopt, ik zie het wel

je voorbeeld herken ik van upc

ik belde upc ooit voor een internetstoring en zij deelde mij mee dat ik helemaal niet in het bestand zat en helemaal geen klant was

ik vroeg nog waarom ik dan naar upc zou bellen en mijn geld over de balk te smijten omdat een telefoongesprek wel wat kost naar upc,als ik toch geen klant was en dus geen probleem kon hebben, just for fun?

begrepen zij ook niet, maar ik bestond voor hen niet

gevolg was dat ik een kopie van het contract naar hen moest sturen,om te bewijzen dat ik wel degelijk klant was

dat deed ik

ook dat vertrouwde men niet en ik heb daarop op hun verzoek kopieen van rekeningen opgestuurd, ook dat werd niet geaccepteerd, ik moest de officiele rekeningen opsturen

3 weken later werd ik na veel gebakkelei weer aangesloten en denk je nu dat ik geld terug kreeg omdat ik 3 weken geen internet had gehad?

i ben direct een andere provider gaan zoeken en dat werd kpn, waar ik tot nog toe uiterst tevreden over ben geweest, en nog ben

r.a.n
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2007 23:10

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door r.a.n »

Hebben jullie de reclames gezien van hetnet. Je zit niet meer een jaar vast aan een abonnement. Nee, je zit er voor meer geld nog veel langer aan vast. In december 2006 heb ik ons abonnement op ADSL-basis opgezegd. Ons jaarcontract liep af op 20 juni 2007. Je legt je erbij neer dat tot dan moet betalen. Onze telefoonlin is ook opgezegd dus moesten we automatisch meer betalen, omdat we dan overgaan op ADSL zonder vaste telefoonaansluiting (niet dat we het gingen gebruiken). Vooruit dan maar tot 20-6-2007. Wat blijkt nu ik weer eens op mijn gegevens kijk op de side van hetnet. Ze hebben er 20-6-2008 van gemaakt. Hoe kom ik ooit van deze mensen af? Mijn schoonzus had ook al problemen om van KPN af te komen. Is dit niet gewoon stelen van mensen? Vanaf januari 2007 maken wij geen gebruik meer van hun diensten en toch zouden we tot juni 2008 moeten betalen. wat kunne we het beste doen?

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

het eerste wat ik ga doen op het moment dat het fout dreigt te lopen is de bank de zaak laten blokkeren, en de 2e stap is naar bureau van rechtshulp om te kijken of r rniks tegen te beginnen is met steun van hen

de consument wordt toch alleen maar van het kassie naar muur gestuurd of aan het lijnje gehouden

een ding heb ik allang geleerd, dat ik het net zo hard kan spelen als zij en dat ga ik doen ook

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

suggesties voor een fatsoenlijke provider welkom
Wat voor de één een superprovider is, hoeft voor de ander niet zo te zijn.
Is onze ervaring tenminste. Wij zitten nu ruim 1 jaar bij Orange met ADSL Familiy en telefonie. Bevalt tot nu toe goed.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

het zal ook met omgeving te maken hebben

toen upc net begon waren veel verbindingen slecht, later beter

zo meer voorbeelden

orange telefonie vind ik dan weer niks,omdat ik structureel vandaag verstuurde sms-jes of ontvangen vocimeelberichten de week erop pas binnenkrijg, vanaf begin zo geweest

kanniet als je een eigen bedrijf hebt, klant moet me kunnen bereiken

dus denk ik, 1 en 1 is 2, internet zal ook wel belabberd zijn
tis maar net wat je ervaringen zijn

m.r
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2007 13:45

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door m.r »

van mijn rekening worden regelmatig bedragen afgeboekt door kpn planet terwijl ik daar niet eens diensten afneem .
Ik heb veel bedragen kunnen terug halen,maar enkele bedragen waren langer dan dertig dagen dus die ben ik kwijt!
HEB MET PLANET GEBELD MAAR DAAR KRIJG JE NIEMANT TE SPREKEN ZONDER klant nummer .
Er is dus iemand die bij de incasso mijn rekening nummer heeft ge bruikt,kan dat zomaar ? en wat kan ik er aan doen om alsnog mijn geld terug te krijgen?

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

bureau van rechtshulp inschakelen

spookrekeningen, heeft ook kpn last van en bwijs dan maar eens dat jij niet degene bent van wie zij denken dat je bent

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

m.r.
HEB MET PLANET GEBELD MAAR DAAR KRIJG JE NIEMANT TE SPREKEN ZONDER klant nummer .
Er staat toch wel een nummer bij de afschrijvingen vermeld? Controleer even of dit steeds hetzelfde nummer is, want dan is dit vast het klantnummer. Mocht dit niet zo zijn dan gewoon vragen naar de debiteuren administratie en die moeten aan de hand van dat nummer zeker terug kunnen vinden waarom dit bedrag is geïncasseerd.
Toen ik ADSL bij Planet had, werd een deel geïncasseerd door Planet en een deel ( telefoonverbinding ) via KPN.

Succes.

raymondk
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:56

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door raymondk »

Ik ben nog nooit een organisatie tegengekomen die zo hardnekkig probeert om geld te incasseren voor niet geleverde diensten als KPN.

In juni 2006 mijn ADSl-abbonnement van Planet per aangetekende brief en twee maanden voor het aflopen van de termijn opgezegd,de laatste rekeningen in september 2006 betaald,krijg ik vandaag (3 augustus 2007) nog een "herrinering"binnen van de KPN of ik voor recent geleverde diensten nog even 58 euro wil ophoesten....


Uiteraard alleen een telefoonnummer met "meer dan tien wachtenden voor u",zodat ze toch nog geld kunnen verdienen aan hun oude klanten...

Wat mij betreft is de KPN de grootste prutser in de geschiedenis van het Nederlandse bedrijfsleven ooit,en zijn ze het volstrekt niet waard om uberhaupt ooit nog klanten te krijgen.NOOIT GEEN KPN WEER!!!!!!

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Als ik alle berichten hierover lees wat een grote ellende met Planet Intertnet en KPN.Inmiddels ben ik overgestapt naar Casema voor TV, Internet en Telefoon en binnenkort kunnen Planet Internet en KPN van mij voor eeuwig en altijd "de pot op".
Het moet toch zo eenvoudig zijn: in het verleden heb ik voor de telefoonaansluiting een contract afgesloten met de PTT (KPN dus) en voor internet een abonnement bij Planet Internet.
Beiden moet ik toch gewoon en apart kunnen opzeggen en beeindigen.
Nee dus, chaos, chaos en puinhoop.

Ik heb eind juni hierover een brief (een klacht) gesschreven aan de Minister van Ecomische Zaken.
Van de Staatssecretaris drs F.Heemskerk ontving ik een keurige brief en antwoord dd 16 juli j.l.
Hij schrijft o.a. "Dit voorjaar heb ik een wetsvoorstel ingediend bij de Tweede Kamer waarin voor telecommunicatiediensten (o.a. adsl-nternet) geregeld is dat na het beeindigen van het contract, binnen een maand kan worden overgestapt. Dit najaar vindt waarschijnlijk goedkeuring plaats door de Tweede Kamer."
Voorts: "gelet op de vele klachten over overstappen heb ik tevens de aanbieders van o.a. adsl-diensten op 27 juni 2007 op het Ministerie uitgenodigd om de praktische problemen bij het overstappen van internetaanbieder te bespreken. De marktpartijen, waaronder KPN, hebben in dit overleg aangekondigd de overstapprocessen te verbeteren. Van belang daarbij is dat een overstap in beginsel op de afgesproken dag moet worden gerealiseerd en dat de consument goed geinformeerd wordt over de overstap.
Door zowel nieuwe wetgeving voor te stellen, als door de marktpartijen te wijzen op het moeten verbeteren van de parktische problemen bij het overstappen, neem ik de maatregelen waar u om vraagt. Ik besef dat door deze algemene uw negatieve ervaringen niet worden opgelost, maar het is goed te weten dat het Ministerie van Economische Zaken deze problematiek nu wel structureel aanpakt" .......
Aldus de staatssecreatis van EZ.
DUIDELIJK TAAL DUS
en misschien is er voor de toekomst nog hoop voor ons.


PS : van Casema word ik "ook niet echt blij en vrolijk"
maar dat is een ander verhaal.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

volgens mij is er maar 1 oplossing
zeg dat je gaat emigreren en je bankaccount etc , alles opzeggen

daarna gewoon weer nieuwe aanvragen
rigoreus maar ut werkt

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Toevallig kijk ik vandaag even bij mijn gegevens bij Planet Internet.

Tot mijn stomme verbazing, want wat staat er:
EINDDATUM CONTRACT 1 AUGUSTUS 2008.

Wat een grote klootzakken bij Planet Internet !!!
Hebben ze weer wat gewijzigd.
Nee ik stop er mee
Ik wil nooit meer iets met Planet Internet en KPN te maken hebben.

WEES GEWAARSCHUWD: je komt nooit meer van ze af.

Of misschien dan toch maar emigreren. Het zal druk worden met al
die Planet-klanten !

Gesloten